Ads by Google X

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الخامس 5 بقلم هاجر حسين

الصفحة الرئيسية

   رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الخامس بقلم هاجر حسين


رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الخامس 

رعد بسرحان في جماله وشعرها الطويل:-وانا مش هستاذن لما اداخل علي مراتي
ليان:-اااه صح مراتك…بقولك ايه اطلع باره
رعد وهو بينام علي السرير:-لا مش هطلع 
ليان بستغراب:-طيب انت بتعامل ايه طيب
رعد:-هنام
ليان:-ليه اوضتك فيها ايه
رعد:-مش مرتاح فيها وبعدين يعني انت مراتي عادي لما انام معاكي
ليان بغضب:-لا مش عادي احنا لسه معاملنش فرح ويلا اطلع باره
رعد:-ههههه لا مش هطلع
ليان بصوت عالي اووي:-كده طيب ……ايه يارعد اطلع باره مينفعش كده
زينب كانت قريبه منهم وخبطت وداخالت
زينب:-في ايه يا ليان وانت بتعامل ايه يا رعد هنا
ليان:-يا تيتا عايز ينام معايه قليل الادب دااه
رعد:-انا… انتي يابنت مش هتبطلي كداب مش انتي قوالتي تعالي اقعد معايا علشان نتكلام مع بعض
ليان:-لا انت اللي كداب متصدقهوش يا تيتا دااه بيكداب
زينب:-خلاص اسكتو علشان جدكم لو سمع هيجي يزعق فيكم ……سبحان الله ما جمع الا ما وفق انتو الاتنين زي بعض
ليان:-يييبع انا زي دااه ده متكبر وشايف نفسه ومغرور وقليل ادب وكداب
رعد:-بت اخراصي انت تطولي تبقي زاي اصلا
ليان:-ههه بس شوف نفسك الاول
رعد قرب منها وكان هيضربها بقلم


زينب:-رررعد 
رعد:-انتي مش شايفه بتقل ادبها ازاي حتي مش محترمها انك موجوده ولا السن اللي بينها
ليان:-ما انت اللي غلطان
زينب:-كفايه بقا يا ليان
رعد طالع وسابهم
زينب:- مش كده يا ليان انتي ذودتيها قوووي 
ليان:-ما هو يا تيتا بيجي ليه اوضتي
زينب:-عادي جوزك وبعدين هو مغلطش فيكي زايك
ليان:-لسه معمالنش فرح وانا مش هستنها يغلط
زينب:- انتي طفله ومش هتكبري انا هروح انام احسن
ليان بضحك:-وانتي من اهل الخير يا تيتا
زينب:-نامي علشان بكره الحنة يا لمضه
ليان:-حاضر ياروحقلبي
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في الصباح
شمس:-ليان ليان لياااان 
ليان:-في ايه
شمس:-انا زهقت انا كل يوم هصحيكي انتي كانتي بتصحي بدري من يوم ما جها رعد وانتي بتصحي متاخر
ليان:-علشان مش بحب اشوفه علي الصبح
شمس:- طيب قومي يا عروسه الساعه12


ليان:-ايه رايك نلبس الملابس اللي جبنهم اخر مره
شمس:-نعااام دول قصيرين اوي
ليان:-ما الحنة كلها بنات متخافيش
شمس:-لا ياعم انا مش هلبسو رعد هيتخانق معانا
ليان:-انا هلبسو ابقا يتخانق بقا وبعدين الراجله هتكون باره فعادي
شمس:-والله انتي بجبيها لنفسك اعمالي اللي تعامليه انا هروح اشوف تيتا ممكن تحتاجني
ليان:-روحي يختي 
•••••••••••
في المساء
رعد:-مكنش لازم يا جدي دااه كله
محمد:-انا عايز البلد كلها تحلف بفرح بت ابني احمد 
رعد:-وانا من الشارع ولا مش محسوب من العيله
محمد:-ههه لا يا ولدي مش كده بس انت عارف انها غاليه عليا قووي …يلاا روح البس بسرعه
رعد:-ماشي………بقلم هاجر حسين
عند رعد  داخل عليها يوسف
يوسف:-تيتا ادتني هدوم ليا وليك وقالت لازم نلبسهم
رعد:-واريني……جلاليب 
يوسف:-هههه كان نفسي البسها
رعد:-اهو هتلبسه ياخوي ياله بسرعه علشان جدي
يوسف:-طيب
••••••••••••••••
زينب:-يلا يا ليان ……ايه اللي انتي لبسه دااه 
(كانت لبسه فستان الارضيه سودا وعليه ورود حمرا وحزام اسود علي الوسط و قصير لفوق الركبه وكتف في حماله و الكتف التاني لا وحطه ميك اب خفيف وفرده شعرها الطويل)
ليان:-عادي يا تيتا ما هنبقا كلنه بنات
زينب:-قولي لي رعد الاول
ليان:-واقوله ليه هو مالو
زينب:-ليان بلاش عندا ولازم تقولي لرعد قبل ما تنزالي كده ما هو جيبلك فستان عشان كده
ليان:-يووووه انا مش هقولو
زينب:-ما تنزاليش كده يا ليان
ليان:-حاضر يا تيته
نزالت زينب وداخالت شمس
شمس:-ياللههههوي
ليان:-في ايه
شمس:-رعد والله لما يشوفك كده هيقلب عليكي البسي اللي جبهولك يا ليان
ليان:-لا وهنزال كده بس ايه الجمال داااه
(كانت لبسه فستان من الون الوردي وعليه طرحه بيضه وحطت ميكب خفيف)
شمس:-يا ليان غيري هدومك
ليان;-قولتلك لا انا مش هجواز كل يوم
شمس:-انتي شكلك مش هتجوازي اصلا انا عمالت اللي عليا
ليان:-يلااا ننزال
شمس:-يلاا … رعد و يوسف لبسين جلاليب شكلهم يضحك فيها
ليان:-هما فين عايزه اشوفهم 
شمس:-لا بلاش علشان لو شافك هتموتي بس
ليان:-انا معارفش خايفين منو قوي ليه
شمس:-رررعد يا ليان اهو
ليان بخضه:-عااااا فين………بقلم هاجر حسين
شمس:-ههههههه واضح قوي انك مش خايفه
ليان:-حرام عليكي……يالا ننزال
نزالو وقاعده معا البنات ورقصه و الحنة كانت جميلة 
زينب بهمس لليان:-ليان انا خايفه عليكي روحي غيري
ليان:-لا يعني لا 
زينب:-اسمعي الكلام علشان خاطري
ليان:-خاطرك كبير حاضر هغيرو
طالعت ليان و رعد ويوسف كانه واقفين
يوسف:-ياااتوستا فانكلي
رعد بغضب:-يوسف
يوسف بخوف:-جدي عايزني هروح اشوفه
ليان وقفه مصدومه ورعد بيقرب منها ليان جريت علي اوضتها ورعد جري وراها …ولسه هتقفل الباب لقيت رجل رعد منعها وزق الباب وداخل وقفله وراها
ليان بخوف:-في ايه
رعد:-اسالي نفسك وشوفي خايفه ليه 
ليان:-عادي يا رعد انا مش خايفه اصلا
رعد:-ايه اللي لبسه دااه
ليان بمرح:-فستان حلو صح………شكلك حلو بجلابيه هه
رعد ضربه بقلم:-الظهر انك متربتيش كويس علشان تنزالي كده
ليان بدموع:-علي فكره انت مش راجل انك تضرب وحده بنت
رعد ضربه تاني بقلم:-احترامي نفسك يا ليان وما تناسيش انا مين 
ليان بزعيق:-اطلع باااره 
رعد:-نزالتي ليه كده
ليان بدموع;-مالكشي دعوه
رعد مساكه من شعرها:- بكلامك كويس تكلاميني كويس
ليان بالم ودموع:-حاضر بس سايب شعري انت بتوجعني
رعد لسه ماسك شعرها:-بتنزالي ليه كده
ليان بدموع:-كلنه بنات تحت 
زينب داخالت وشافت رعد ماسك شعرها
زينب:-رعد سيب شعرها انت اتجاننت
رعد ساب شعرها 
رعد:-غيري هدومك ونزالي 
ليان بدموع:-مش هنزال
رعد:- لو مغيرتي هدومك ونزالتي مش هرحمك 
زينب:-خلاص يا رعد انزال انت 
ليان بدموع:-باااره
طلع رعد وليان قعدت تعيط الكلمه وجعتها قووي(الظهر انك متربتيش كويس)
ليان بدموع:-دااه بيقول متربتش كويس يا تيته
زينب:-ما انا قولتلك يا ليان متنزاليش بيها
ليان بعيط:-وضربني قلمين ومساكني من شعري
زينب حضانتها;-معلش يا بنتي
ليان:-خاليها يطلقني يا تيته
زينب:-انتو لسه فرحكم بكره يا بنتي
ليان:-ياريتني ما وقفت عليها
زينب:-يالا يا ليان غيري هدومك وانزالي علشان ميتخانقش معاكي تاني
ليان:-لا مش هنزال يا تيته………بقلم هاجر حسين
زينب:-بلاش عندا وانزالي علشان كله بيجي فوق راسك
ليان:-يا تيته لو هيبقا طبعو معايا كده مش هينفع خالص انا مش هقدار استحمال
زينب:-لا انا هكلام جدك واخاليه يكلامو ويالا انزالي
ليان:-لا مش هنزال والله مش هنزال
زينب:-براحتك يا ليان بس استحمالي بقا 
*نزالت زينب وشافت رعد ومحمد كانه قاعدين لان الحفله خلصت 
رعد:-بكره بعد ما الفرح يخلص هنمشي انا وليان علي طول
محمد:-ليه ما تمشو تاني يوم
رعد:-لا هنمشي بكره
زينب:-رعد انت لو هتزعال ليان تاني بلاش منها جواز
محمد:-انتي بتقولي ايه بكره الداخله وكله عارف وتقولي بلاش ليه
زينب:-رعد اتخانق هو وليان دلوقت وهي بتعيط ومش بتسكات
محمد:- وليه اتخانقو
زينب:-لما نزالت بلبس قصير وكانت سايبه شعرها وكانه كلهم بنات ومحدش داخل من الراجاله
رعد:-لا يا تيته كانه واقفين انا ويوسف وشوفتها والمفروض متنزالش كده
محمد:-متتكرارش تاني ولا ايدك ولو تفاكر ايدك تتمد عليها انا ساعتها هخاليك تندم …انا هداخل انام
زينب:-سمعت يارعد هو ميعارفش انك ضربتها قلمين ومساكتها مش شعرها…اعتبرك بتغير عليها ولسه بتحبها
رعد:-لا طبعا هي بنت عمي وزيها زي شمس المفروض مكنتش بيانت جسمها كده
زينب:-كلهم كانه بنات ………روحي يا شمس اديها لقمه تاكلها من الصبح ما اكلتش حاجه واكدي عليها تشرب البن
شمس:-حاضر…………بقلم هاجر حسين
*طالعت شمس واخدت معاها الاكل لليان وخبطت
ليان:-مين
شمس:-انا يا لي لي 
ليان:-عايزه ايه
شمس:-افتحي ياليان هتسبيني واقفه كده
*فاتحت ليان وكان واقف رعد جنب شمس
ليان:-ادخلي يا شمس
*شمس و رعد داخله
ليان:-انا قوالت شمس بس
شمس:-كلي واشرابي البن تيته بتقولك انا هروح انام علشان تيتا بتصحيني بدري…وخارجة
ليان:-ممكن تطلع علشان عايزه انام


يتبع الفصل السادس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent