رواية البائسات البارت السادس 6 بقلم شروق عبدالعزيز
رواية البائسات الفصل السادس 6
وسام بصراخ: ابعده عني عااااااااااا
احمد بصدمة: ابعد مين عنك ابعدي انتي هتموتية
وسام بغيظ: هو انا لسة هموته دا لو طلع من هنا عايش تبقي امه دعياله
احمد: يخربيتك اوعي هيموت تحت ايدك
حسن: كح كح ساعدني ياحمد بية شيل المجنونة دي عني
وسام: بقا انا مجنونة طب تعالي بقا انت فكرني هسكتلك يلا عايز تتحر*ش بيا واسكتلك
احمد: انسة وسام اللي بتعملية دا ميصحش
وسام بعصبية: واية هو اللي يصح لما حيوا*ن زي دا يشدني بالغصب وقال اية عايزني اروحلة بيته الساعة6 عايزني اسكت
احمد بغضب: انتي بتقولي اية انتي مجنونة دي شركة محترمة واللي بيشتغل هنا محترم هو علشان انتي..
قاعة كف من وسام
وسام: انا مسمحلكش تغلط فيا انت فاهم..... وجريت
احمد بغضب: ورحمة امي لدفعك التمن تعالالي ياررروح امك انت كمان بقا مش عارف توقع بت زي دي وعاملي نفسك سبع
حسن بخوف: ياباشا البت ملحقتش اقرب منها ولاقيتها صرخت ووقعتني كل دا حصل امتي وازاي مش عارف
احمد بغضب: ورحمة امي البت دي لو مكانت عندي مكسورة خلال 24 ساعة قول علي نفسك يارحمٰن يارحيم يلااااا غور
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند اسماء ودينا
تك تك تك
المدير: اتفضل
دينا: حضرتك طلبتني يافندم
المدير بغضب: ممكن اعرف اية اللي بيحصل دا يانسة وازاي صور زي دي تتنشر علي موقع الفندق بالطريقة دي
دينا بخوف: يافندم انا معرفش والله الصور دي اتنشرت ازاي
المدير بغضب: يعني اية متعرفيش اتنشرت ازاي وحضرتك واقفة تتصوريلي مع الرجالة لية وصورك تنزل معاهم لية
دينا بدموع: يافندم والله انا معرفش مين نزل الصور دي وكمان مكنتش لوحدي كل البنات اللي في التيم والولاد موجودين في الصورة
المدير: ديناااا مش عايز غباااء انا ميخصنيش حد غيرك بتقفي تتنيلي تتصوري معاهم لية
دينا پرعب ودموع : ااانا اسفة والله معرفش ان دا ممنوع اسفة ياستاذ معتز مش هتتكرر تاني بعد ازنك
معتز بغضب من نفسة: دينا استني انا اسف عارف مكنش ينفع اتعصب عليكي كدا بس انا يعني انااا.... قاطعتة دينا
دينا:اسفك مقبول يافندم بعد اذنك..... وغادرت
في مكانـ تانيــــــــــــــــ
خالد: اية يابنتي مالك متعصبة كدا دا حنا لسة قرين فاتحة امبارح والخطوبة بعد اسبوع يعني حبيني شوية
اسماء: دا عندها
خالد بغضب: اية يابت لسانك اللي عايز قطعة دا انا ماشي
اسماء: خالود استني بص بقا هوو المدير عايز دينا لية
خالد بغرور: وانا مالي وبعدين انا هبقي المدير الجديد
اسماء: خالد متهزرش بجد في اية
خالد: معرفش والله هو شكلة كان مضايق بس معرفش السبب
اسماء بقلق: انا خايفة دينا بتتوتر وبتخاف من اي حاجه ربنا يستر
خالد: متخافيش حببتي كل حاجه هتكون بخير هروح اشوفها ماشي
دينا ببكاء: اسماء مفيش داعي ياستاذ خالد
اسماء بخضة: دينا مالك اية اللي حصل وحضنتها
اسماء: اهدي حبيبتي مالك لية اللي حصلك
دينا: مفيش انا عايزة اروح
اسماء: ماشي حاضر يلا
خالد: دينا ثواني بس ممكن اعرف اية اللي حصل لو مش هضيقك ولية عايزة تمشي بسرعة كدا
دينا: انت عرفت بموضوع الصور اللي نزلت علي موقع الفندق
خالد: صور اية
دينا: بصراحة التيم كله اتصور امبارح والصور نزلت علي الموقع واستاذ معتز مضايق مع ان والله انا مكنتش لوحدي
خالد بغضب: يضايق بس وانتي كنتي معاهم ياستاذة انتي كمان
اسماء: اية ياعم مالك اهدي بصراحة اه بس كنت بكلمك ماما ملحقتش اتصور 🙂
خالد: عارفة يااسماء لو شوفتك بس واقفة مع اي راجل مكسرلك رجلك الطويلة دي.... وغادر
اسماء: عجبك اضحكي ياختي اضحكي
دينا: بضحك حلوة رجلك الطويلة دي
اسماء: يعني انا اللي طويلة بس مهو قد الحيطة اهوو مكنوش 178سم دول ميبص علي طولة ياختي
دينا بضحك: حرام عليكي دا انا مكملتش 160😂
اسماء: يلا نمشي انا حاسة اني مش هروح سليمة اصلا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مجهول 1:احنا لازم نتصرف العيال دي مش لازم تفضل كدا وبعدين احمد ليا انا وبس هناء دي مش هسيبها تفرح اكتر من كدة
مجهول 2:قولنا كدا كتير وبرضوا معملناش حاجة يبقا اخرسي خالص انا هقولك ننهي العيال اللي شايفة نفسها دي ازاي اول حاجة هنبدا من مدير المدينة وطبعا الاشاعات مفيش احسن من كدا خطتنا نجحت ووسام كدا انتهت وضحكت ضحكة شريرة
مجهول 1:انا مش مصدقة اني هخلص منها ومن لسانها اللي عايز القطع دا
ياترا اية اللي حصل لوسام المرة دي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند هناء في الشركة
بعد مرور شهرين
هناء: رشا بجد انتي هتسيبي الشركة زي مروان قالك
رشا: اه الفرح خلاص اخر الشهر
هناء: ياترا مين هتيجي مكانك وتستحمل رخامتي
رشا: لا من الجهه دي اتطمني مفيش حد هيستحمل رخامتك دي اصلا
هناء: شكرا يصاحبي اويلي كنت فاكرك صاحبي بسس لاقيتها
رشا بخضة: اية قطعتيلي الخلف
هناء: اية رايك تكلمي مروان وتيجي شيماء تشتغل مكانك وهي بتدور علي شغل بقالها فترة
رشا: فكرة هكلمة بس كلميها الاول وشوفيها
ماشي هاتي تليفونك
هناء: الو شوشو ازيك وحشتيني
شيماء: بخير الحمدلله بتتصلي لية
هناء بغيظ: بتصل علشان تعزميني علي الغداء اية ياما مش كدا
شيماء بضحك: مقصدش بس عايزة اية
هناء: انا قولتلكوا البت دي متشتغلش معانا
شيماء: احلفي شغل بجد انا هموت ولاقي شغل
هناء: اشطاااا هكلمك بكرة واقولك اية الاخبار باي... وقفلت
شيماء: استني انتي كنتي متصلة لية... تيت تيت
رشا: اية اللي عملتية دا قفلتي في وشها
هناء: الرصيد يماما هو ببلاش ولا اية
رشا: يخربيت البخل اية دا دا رصيدي اصلا اه صح عملتي اية مع سيف
هناء: سيف
رشا: اه سيف
هناء: انا وسيف..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية البائسات" اضغط على أسم الرواية