رواية واحدة ب واحدة الفصل السادس بقلم محمد عصام
رواية واحدة ب واحدة الفصل السادس
ملك عملت مصيبه يا أسامه
قفل أسامه التليفون وكان حاسس أن اللي ملك عملته حاجه لا تخطر علي بال حد ، كان في دماغه أن هي فضحت سندس بس الموضوع أقذر بكتير ، فتح الفيس وأيده بترتعد وفتح الأك بتاع ملك لوكا وانصدم أن ملك منزله بوست التفاعل عليه زاد علي ال100 ألف لايك و2000شير بدأ يقرأ
-انا مش عارفه أنا بقول كده ليه أو الزاي ، يمكن اهلي علموني الستر بس انا مش هينفع لازم أتكلم ، لأن الستر لأشخاص زي دي مؤلم جدا ، اكيد معظمكم جربه ، انا من أسبوع أتجوزت ، وعملت فرح زي اي بنت بعد ما أثبت برائتي ده أولا ، بس حصل حاجه لا كانت علي الخاطر ولا علي البال ، ممكن اي عروسه تقول لي هل من المنطق أن عروسه تنام في حجره وجوزها في حجرة تانيه خالص ليلة الدخله ؟ .... اكيد الأجابه لأ ... مش ممكن ، بس أنا أحب أقول إن الكلام ده حصل معايا انا شخصيا ، زوجي نام في حجره وانا و ف حجره ، حاولت أتقرب منه زي أي زوجه وأعرف ماله ، وللأسف أخبرني بالحقيقه المره وهي أن هو ملوش في الحريم نهائي ، حاولت أستوعب الموضوع وطلبت منه نروح لدكتور علشان يتعالج ، بس هو رفض ورده عليا كان قاسي ، ولما هددته أن هقول لأبويا ، حاول يقتلني بأنه وضع لي مخدر وفتح الغاز لولا ستر ربنا تم أنقاظي ، انا مش عارفه أنا بكتب كده الزاي بس فعلا انا محبوسه فوق في اوضتي ومش عارفه أخرج منه ، ارجوكم حد يبلغ الشرطه تلحقني ، طبعا هتقولولي الزاي ملحظتيش عليه أي حاجه تبين أن هو من النوع ده ، احب اقولكم أن جوزي ده هو اللي زور الفيديوهات علشان يطعن شرفي وميتجوزنيشي ويجيب اللوم علينا ، انا جوزي مبيعرفشي ، جوزي ملوش في الحريم وأرجوا منكم انكم تلحقوني منه
#كارثه
وقف زي المجنون وبدأ يصرخ
-يا بنت الكلب ، يا بنت الكلب
اتحرك بسرعه وبدأ يكسر كل شئ في المكتب ، كان زي الثور الهائج ، خرج من المكتب وبدأ يكسر كل شئ في الڤيلا وبيصرخ
-مللللللك انتي فين ، انتي فين ي سافله
ملك في حجرتها بتحرك أشياء ثقيله وبتضعها خلف الباب بسرعه ، اتحرك أسامه ناحية الحجره وبدأ يصرخ
-أفتحي
-لا
بدأ يكسر في الباب ، ملك دخلت الشرفه ، رجال الشرطه كانوا داخلين نادت عليهم
-الحقوني
دخلوا وبدأ يكسرو الباب ، أما اسامه كسر الباب هو مش كسره بس ده شال الباب من مكانه ، ملك بدأت تصرخ
-هقتلك يا فاجره
-مش هتلحق وخطوه كمان هسجنك
-تسجني مين يا بنت الكلب
بدأ يضرب بأيده دماغه واتحرك بسرعه ناحيتها وبدأ يضربها بقوه علي وجهها وهي بتقاوم ، ضربته تحت الحزام ، وقع في الأرض ، اتحركت أنها تجري مسكها من شعرها وخبطها في الحيطه ، وقعت والدم بدأ ينزل ، ظل يضرب فيها برجليه ، هقتلك
الشرطه دخلت ووضعت الكلبش في أيده
-أنت مطلوب القبض عليك
-دي كدابه ، كدااااابه
بدأ يصرخ بس الشرطه ضربته وقعته علي الأرض ، ملك وقفت وهي بتنزف دم من مناخيرها وراسها ومتبهدله
-شوفتوا بيعنكم ، عاوزه حقي
-كسرت حوقك ، حق مين انا هقتلك ، هقتلك
اتحركت ملك ناحية القائد وقالت وهي بتبكي
-أتأخرتوا
-اسفين والله يا فندم اول ما حضرتك قدمتي الشكوه اتحركنا علطول
-شكرا ليكم
-الاسعاف في الطريق ليكي
اسامه اتحرك مع رجال الشرطه ، ملك كانت واقفه في انتظاره عند الباب
-يا بنت الكلب
-مين فينا اللي كلب
أسامه كان بيصرخ من الغضب والغيظ
-أنا برئ
ضحكت ملك ضحكة فيها استهزاء
-ما انا كمان كنت بريئه ! بتوجع صح ؟
-هقتلك
-أنت زعلان ليه ما انا كمان كنت زيك كده ، خلاص خالصيين ، واحده بـ واحده
-وربي لأقتلك
-في حاجه كمان نفسي أعملها لك
قامت ملك ضربته علي وجهه بقوه
-كله الا الشرف لأن الشرف مش لعبه في ايدك لواحدك ده دايره ومقفوله وانت الجاني
-لاااااااا هموتك
اتحرك مع رجال الشرطه وهو بيصرخ ، ملك بدأت تبكي
****
أدم مع سندس في الطريق ليهم في السياره
-مش قولتلك
أدم كان مستغرب جدا من اللي حصل وسندس بتبكي
-أنا لو اخويا حصل له حاجه انا هقتلها
-أهدي يا حبيبتي ، احنا رايحين نلحقه
مسك أيدها وبدأ يقبلها وأبتسم ليها بس هي بتبكي
وصلوا ، أنصدموا أن أسامه في البوكس مع رجال الشرطه ، سندس اتحركت ناحية ملك وهي بتصرخ
-ليه عملتي كده
بس كل اللي واقفين بدأو يمنعوهم عن بعض ، آدم اتحرك ناحية اسامه وبدأ يلفظ بتعصب
-قولتلك يا صاحبي بلاش تتجوزها
-انا لو مخرجتش النهارده ، تبلغ ناس يقتلوها انت سامع البت دي لازم تتعلم الأدب
-هجيبلك حقك يا حبيبي
ألتفت أدم ناحية ملك ، ملك كانت بتبكي علي اللي حصل بجانب سيارة الأسعاف ، ابتسم آدم وقال بداخله
-أنا قولت من الأول انتي ليا وبس
الي اللقاء في الفصل القادم
(اللي ملك عملته مش سهل ، هل هترجع عن اللي في دماغها ولا لأ ، أما أسامه يا الانتقام يا يرد كرامته وشرفه زي ما ملك عملت ، وأدم طريقه غير الطريقين يا ينفذ طلب صاحبه يا ينفذ طلب ......😂😂مش هقول
يتبع الفصل السابع اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية واحدة ب واحدة" اضغط على اسم الرواية