رواية القدر والسند الفصل السادس بقلم رودي محمد
رواية القدر والسند الفصل السادس
مليكه: عمي....
انت اي اللي جابك هنا
عمار: مليكه حبيبتي عامله اي
مليكه: تمام ي عمي الحمد لله بس انت اي اللي جابك هنا
عمار: مش عارف واحد كلمني وقالي انك ف خطر وقالي اجي هنا عشان اشوفك
مليكه: مين ده ي عمي ده حد كلمني وقالي لازم اجي هنا انا مش فاهمه حاجه
عمار: تعالي نمشي من هنا ي بنتي
مليكه: يلا ي عمي نروح عندنا
عمار: بصوت مرتبك لا لا عندكم لا انتي عارفه مفيش عمار بيني وبين امك
مليكه: ي عمي انا مش عارفه ماما مش بتحبك لي ده انت طيب اوي
عمار: مش مهم ي حبيبتي المهم انك انتي معايا
بس مالك حاسك زعلانه
مليكه: ايو ي عمي مخنوقه شويه وفي شويه مشاكل بس هتتحل
عمار: م تجي تسافري معايا ده حتي عمر هيفرح اوي لما يشوفك موصيني ابلغك السلام
مليكه: لا ي عمي مش هينفع اسيب ماما لوحدها انت عارف مش هتقدر تقعد من غيري
عمار: امك دي مشكله لو ترضي تجي معانا
خلاص تعالي يومين تلاته غيري جو وامشي ع طول
مليكه: افكر كده واشوف ماما لو وافقت هاجي معاك
عمار: انا مش عندي وقت انا جيت اطمن عليكي وطالما انتي بخير يبقي يومين وهمشي
مليكه: ان شاء الله ي عمي
................
روحت البيت ولاقيت حسام موجود استغربت جدا انه شكله مدايق اوي وماما كمان مدايقه
مليكه: مالك ي حسام ف اي ف اي ي ماما حد يفهمني
ماما: كنتي فين ي مليكه
مليكه: كنت ف مشوار ي ماما
حسام: مليكه انتي قابلتي مالك انهارده
مليكه: لا ي حسام من يوم م كنا مع بعض
سعاد. ام مليكه: ايو بقي قوليلي اي حصل بينكم لي مالك بيقول كده
رجاله مين اللي انتي ع علاقه بيهم
مليكه: بصدمه اي 😳مالك قال عليا انا كده
سعاد: ليه ي بنتي تعملي كده قصرت معاكي ف اي 😭
مليكه: بدموع وصوت مخنوق من العياط ي ماما انتي ازاي صدقتيه ازاي يشوه سمعتي بالشكل ده
سعاد: تعالي وانتي تشوفي ازاي صدقت
فتحت التلفزيون وكانت حاطه فلاشه عليه وشوفت نفسي لما كنت متخدره ف الشقه
مليكه: اي ده ي ماما
سعاد: انا اللي عايزه اعرف اي ده
مليكه: ياماما ده كدب
سعاد: كدب اشوف بعيني وتقولي كدب انا معرفتش اربيكي اديتك كل الصلاحيات ووثقت فيكي بس مكنتيش قد الثقه دي ليه تشمتي الناس فيا لي بعد العمر ده يقولو معرفتش اربي لي ترمي نفسك كده قصرت معاكي ف اي
مليكه: ي حسام قولها الحقيقه انت ساكت ليه والله كله كدب كدب كدب 😭😭😭وفقدت الوعي
حسام: مليكه جري عليا وشالني ونزلوا ع المستشفي
مالك: اي اللي حصل ي خالتو
سعاد: مفيش حاجه ي مالك شديت معاها شويه وتعبت وحسام كان معانا جبناها هنا
مالك: بصيت ع حسام وانا نفسي اقطعه حتت بس مش عايز خالتو تحس بحاجه
وفجاءه دخل عمها
عمار بيه: ازيك ي مالك عامل اي
مالك: الحمد لله ي عمار بيه اخبار حضرتك
عمار: تمام الحمد لله ازيك ي حسام
حسام: اهلا ي عمار... بيه قالها من غير وش
عمار: ازيك ي سعاد
سعاد: انت اي جابك هنا
عمار: عرفت كل حاجه عرفت انك ضيعتي البت عرفت وطالما معرفتيش تربي بنت اخويا ولا تحميها يبقي ملكيش لازمه ومش هسيبها تعيش معاكي تاني انتي فاهمه هاخدها وهجوزها ابني واعيشها ملكه ف بيتي
مالك: عمار بيه لو سمحت مش وقته الكلام ده وهي مش هتروح ف حته هي اتربت احسن تربيه
عمار: والله عال وانت تطلع مين الصايع اللي بتجري معاه ف كل حته اللي داخل خارج من غير حساب عشان بيت مفهوش راجل
سعاد: لا بقي كفايه ي عمار وامشي من هنا مش عايزه اشوف وشك وبنتي هتفضل معايا ويكون ف عملك اللي ف دماغك مش هيحصل
عمار: هنشوف ي سعاد هنشوف
الممرضه: لو سمحتوا دي مستشفي وجودكم هنا ملوش لازمه هي هتفوق بكره الصبح تقدروا تتفضلوا عشان الشوشره بعد اذنكم
سعاد: انا هفضل مع بنتي ي ريت اللي ملوش لازمه يمشي
عمار: بلاش تتحديني ي سعاد سكتلك كتير
حسام: لو سمحت ي عمار بيه ممكن تتفضل تمشي
عمار: بص ليه بنظره كلها شر ومشي
مالك: اوووووف اي االي جابه ده
سعاد: معرفش هياخدها مني طالما عرف كل حاجه😭انا اللي ضيعتها
مالك: متقلقيش ي خالتو مش هيقدر ياخدها انا معاكي ومش هسيبها
سعاد: ملكش حق تتكلم يابني ده عمها وانت مهما كان غريب ف وجهة نظره مع انك اقرب لينا من اي حد
مالك: مش هياخدها مش هيقدر
سعاد: ليه ده عمها دي قوي اقوي مني ومنك
مالك: عشان مراتي.....
يتبع الفصل السابع اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية القدر والسند" اضغط على اسم الرواية