رواية حبيبة الصقر الفصل السادس بقلم إسراء محمد
رواية حبيبة الصقر الفصل السادس
حبيبة ببرود عكس ال جواها مش عاوزه اطفح انت وفجأه صقر قام قايم ماسك حبيبة مقعدها جنبه وفاتح بقها بالعافيه وبياكلها حبيبة بلعت بالعافيه
حبيبة:اي ي بني آدم انت
صقر:اوعي تكوني فاكره اني باكلك عشان خايف عليكي وبموت فيكي وكده لا انا باكلك عشان كلام الدكتوره عشان متموتيش ومروحش ف داهيه 😏
حبيبة صعب عليها نفسها لا وع اي انا أقوم اموت نفسي احسن وقامت جريت ووقفت عند سور البلكونه رجل جوه ورجل براا وفجأه............
__________________
عند اسر
البنت لسه هتتكلم وفجاه و ناس من بعيد طالعين يجروا جايين ع البنت البنت خافت اوي وقالت لأسر ياخدها ويمشوا بسرعه وفعلا اسر ركب العربيه ومشي بسرعه جدا وهرب منهم ووصلوا عند بيته ونزل من العربيه وهي نزلت فتح الباب
اسر:اتفضلي
البنت دخلت وهي عماله تعيط وخايفه ومرعوبه
اسرجابلها كوبايه مياه اتفضلي اشربي واهدي
شربت المياه
اسر:انتي كويسه ، مالك اي ال حصل ومين دول
البنت وهي بتعيط حكتله ع كل حاجه وقالتله أن دول أهل ابوها وإن هم عاوزين يجوزوها ابن عمها غصب عشان الفلوس والورث وهما ال قتلوا ابوها وامها عشان الورث وعماله تعيط
اسر صعبت عليه البنت جدا
اسر:طب اهدي معلش
البنت بصتله وانفجرت فالعياط اكتر واترمت ف حضن اسر
اسر اخدها ف حضنه وطبطب عليها وقلبه وجعوا عليها اوي وبيطبطب عليها وبيهديها وهي مرتاحه أوي ف حضنه حست بحنيته
واد اي هو انسان حنين جدا وطيب ع رغم أن هو بتاع بنات بس ده بسبب أنه طول عمره عايش يتيم ووحيد مامته وبباه اتوفوا وهو صغير جدته اخدته عيشته معاها واتوفت وهو عنده ١٢سنه عاش لوحده ومكنش لاقي حد بيقولوا عيب أو غلط ف عشان كده هو بتاع بنات بس هو حنين جدا وقلبه طيب جدا البنت هديت جدا وطلعت من حضنه
البنت حست باحراج :انا اسفه انا مكنش قصدي قصدها يعني أنها حضنته
اسر:عادي ولا يهمك المهم تكوني هديتي وبقيتي احسن ثم أكمل اسمك اي بقاا
البنت:اسمي سيليا ثم أكملت وانت اسمك اي
اسر:اسمك حلو اوي ،انا يىستي بقاا اسمي اسر
سيليا:الله اسمك حلو اووي
اسر بضحك وعاوز يطلعها من ال هي في :اي ده احنا بنعاكس بقااا
سيليا باحراج:لا مكنش قصدي ،انا مش عارفه اشكرك ازاي بجد ومش عارفه اقولك اي
اسر:متقوليش حاجه ثم أكمل بتوهان كويس والله اني قابلتك
سيليا:اي بتقول اي
اسر :هااا لا مفيش حاجه قصدي يعني كويس اني قابلتك وانقذتك ولا كان زمانهم واخدينك ،يلا بقااا يىستي اطلعك اوضتك عشان تغيري وتاكلي
سيليا حاسه انها محرجه جدا :قالت لا لا انا مش عاوزه اكل مش جعانه
اسر حس باحراجها :طيب ع الاقل اقعدي معايا عشان تفتحي نفسي ع الاكل
سيليا :ماشي
اسر اخدها وطلعها اوضتها دي ي ستي اوضتك وانا اوضتي جنبك عشان لو احتاجتي اي حاجه يعني غيري انا هجبلك معلش اي حاجه من عندي لحد ما تشتري هدوم وجابها بنطلون بيتي وتيشرت وغيرت سيليا ونزلت كان اسر جهز الاكل
وقعدوا مع بعض وابتدوا ياكلوا
اسر :انتي بقاا عندك كام سنه
سيليا :عندي ١٨سنه
اسر :انتي لسه صغيره اوي وفجاه.....................
_______________________
عند صقر وحبيبة فجاه حبيبة رجلها فلتت وكانت هتقع فعلا لولا صقر مسكها جامد جدا وبيحاول يطلعها ع قد مايقدر وطلعها
وقلبه ده كان هيتخلع من مكانه ولكن اتكلم ببرود جدا
صقر:انتي مجنونه كان ممكن يجرالك حاجه واروح ف داهيه بسببك
حبيبة:هو ده كل ال فارق معاك انت اي ي اخي اي
صقر ببرود عكس ال جواه:امال مفكره اي يعني هخاف عليكي مانشاء الله تولعي وسابها وخرج
صقر لنفسه متضعفش يىصقر انت اتجوزتها عشان تنتقم بس قلبه لا لا اعترف بقاا وقول انك اتجوزتها عشان هي جذبتك وانت حبتها عقله لا لا حبها اي ده إهانته
قلبه لا حبها اعترف بقاا وانت عارف ان كلامها كان كله صح وانت اتغيرت وده بفضلها هي
صقر :باااس انتو الاتنين ورجع دخل الاوضه تاني
وحبيبة كانت نايمه وصقر راح ع السرير ملس ع شعرها بحنيه وقال أنا اسف انا مش عارف انا بعمل كده لي يمكن عشان كرامتي واجعاني بسبب ال انتي عملتي وانا بحبك ايوا انا بحبك وانتي جذبتيني ليكي واتجوزتك عشان بحبك مش علشان انتقم بس كنت بضحك ع نفسي وشطاني مسيطر عليا يمكن عشان كرامتي وبعد كده باسها ع خدها ونام حبيبة كانت صاحيه وحست بفرحه مش طبيعيه فهي كمان قلبها دق لي ع رغم أنه ز*ر نساء بس قلبها دق لي ونامت هي كمان
______________________
عند شهد وايه
أيه :هننقتم منك ي حبيبة مش هخليكي تفرحي
شهد:هكسر فرحتها وصقر هيبقي ليا
وابتسموا بشر
______________________
تاني يوم الصبح عند صقر وحبيبة
صقر صحي من النوم ع صوت رساله فتحها لقي....................
صقر بغضب: حبيبة وفجأة
يتبع الفصل السابع اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حبيبة الصقر" اضغط على اسم الرواية