Ads by Google X

رواية عشيقتي ام جارتي الفصل السابع 7 بقلم نوران عباس

الصفحة الرئيسية

    رواية عشيقتي ام جارتي الفصل السابع بقلم نوران عباس


رواية عشيقتي ام جارتي الفصل السابع 

هي/تمام بس هنخبيه فين                                       
مريم/متقلقيش انا هشيل الموضوع ده تمام يلا بسرعه علي شغلك وكوني قويه وبارده لحد كبير انه خلاص راح من عندك والحمد لله لحد دلوقتي محدش سالني عليه يلا                  
تخرج نهي وهي خارجه تخبط فمرام                            
مرام/اااه مش تحاسبي اييه ماشيه قطر                         
نهي/ بهمس يارب صبرني لازم أكون بارده.معلش يا مرام اسفه مخدش بالي مش حوار مانتي لسه ماشاء الله قرده اهو ماحصلكيش حاجه يا حول الله                              
مرام /طب يا ماما عديني ااه صحيح الملف بتاع الصفقه الاخيره فيين                                        
نهي /فين يعني ايه مش الأستاذعزت بعت حد يخده حتي ملحقتش اراجعه                                              
مرام/خلاص ياختي بتاكد بس سلام                            
مشوا نهي/ربنا يسترها عليكي يا مريم                       
مرام/ايوه ياباشا لا الملف دلوقتي مش عند نهي عند مريم  بعد مده من الوقت حاولي نص ساعه                                           
عزت يروح عند مريم /مريم ملف صفقه الاخيره جالك هاتيه 
مريم/اه يا فندم هنا اهو بس لسه هراجعه                     
عزت/لا هاتيه انا هراجعه واديه لسليم بيه علي طول         
مريم/تمام يا فندم اتفضل بس هو حضرتك يعني صفقه دي مهمه اوي عند سليم بيه لدرجة الملف يلف عند تلاته غير ححضرتك                                                              عزت. /ها اه مهمه اوي مستقبله كله يلا هاتيه                
مريم/اتفضل                                                   
ويمشي عزت ونروح في حته تانيه ونشوف مريم بتفكر فيه اييه  نروح عند ايه وادم في الشركه                       
ادم/انتي مش معايا خالص فيه ايه ركزي كده 
ايه كانت سرحانه وفجاه فاقت علي صوت ادم وعيطت     
ادم/يالهوي عيطي ليه انا قولت ايه بس يا بنتي اسكتي هيفكروا اني بتحرش بيكي وهنا ايه زادت عياط اكتر                
ادم/يالهووي انا قولت ايه بس ويديها في مناديل ويخليها تشرب ميه طب بس الهي اقلب عم حزنبل لو مسكتيش وهنا ايه ابتسمت حبه   أخيرا يا شيخه فرفشي كده بس انتي عيطي كده مره واحده ليه انا مزعقتش ولا انتي مش قد الشغل بقي        
ايه بتسرع/لا والله قدهاانا انا اسفه بس..بس                
ادم/ايه يا بشمهندسه مش كده اهدي حبه اهدي كده انا مش قصدي بنكشك بس  انتي سرحانه من ساعة ماجيتي وفجاة عيطتي حصل حاجه                                        
ايه/مافيش بس انا افتكرت بابا وماما الله يرحمهم             
ادم بتاثر /الله يرحمهم طب نقرا فاتحه احسن من العياط  وقروا الفاتحه علي روحهم هتقدري تكملي ولا  انا عادي ممكن اكمل لوحدي                                                      
ايه/لا عادي ممكن اكمل انا عايزه اخد تدريب وخبره        
ادم ابتسم لحماسها بس قال/ياستي لو تعبانه عادي بكره هشرحلك                                                  
ايه/لايا فندم اتفضل انا كويسه                                 
ادم /طب بصي احناناخد بريك كده وناكل اطلبلك حاجه       
ايه/لا شكرا لو هتاخد بريك هنول الكافتريا عشا تبقي براحتك 
ادم/يا ستي انا عايز اعزمك علي الغدا عشان متسرحيش كده تاني فاكمل بحزم اختاري يا جوه الشركه يابراها يلا         
اييه/يا فندم بس                                     
ادم/بحزم ايه يلا اختااري                                         
ايه/خلاص يا فندم جوه مينفعش بره                                     
ادم/تمام وطلب الغداوكلوا وبداو في شغلهم                       
وحل الليل بسرعه وروح ايه وادم وجاسر                    
ادم بااباه متوفي معندوش غير مامته بيحبها جداا وهي طيبه فوق الوصف                                            
ادم/ازوزو ازوزو                                       
زينب/ايه يا ولا داخل بزعابيبك لييه                             
ادم/بتزعقلي يا زينبوا بكره تقولي ولا يوم من ايامك يا ادم 
زينب/لا مش هقول اطمن يلا عشان جهزت الاكل 
ادم/انتي الي عملتي برده قولت اجيبلك حديساعدك 
زينب /من أيام ابوك وانا بقول لا بحب اعمل كل حاجه بنفسي 
ادم/الله يرحمك يا ابراهيم يا غالي الوليه انحرفت من بعدك 
زينب بسلاح الام الأصلي الشبشب الطائر/غور يا ولا 
ادم/ماجتش ماجتش يلا عشان ناكل 
زينب /يلا ماتتصل بولا جاسر كده يجي يتعشي معانا الولا ده واحشني الولا ده
ادم /والله فكره بس يارب يوافق  
هييع وافق هطلع اغير بسرعه 
زينب /ربنا يهيديك يا جاسر ياابن ليلي ويرجعك لقديم وادم ابني يارب واسترهاعليكوا 
ادم/ادع بالقوي ياما 
زينب/خلص يلا 
ادم/والله مرات ابويا 
عند روح
روح/مش عارفه مين ممكن يساعدني
ايه/ممكن طارق الي في رابعه هو بيحب الهندسه اووي ونزل تدريب قبل دفعته 
روح /صح طب اوصله ازااي 
ايه /من صفحة الكليه عادي يعني 
روح /بس هيردي يساعدني واكلمه ازااي انا تعاملي معاه قليل بس لولا اني بحتاجه في حاجات ليها علاقه بالكليه والورق 
ايه/ياستي جربي اطمني مافيهاش احرااج يلا جربي وانا معاكي 
روح/تجرب وتبعت  معلش بشمهندس طارق اسفه للدخول بس مديري في التدريب حطني في امتحان صعب اني اصمم المشروع من بابه كتحدي انا حاولت وبحثت والي فادني كتب قراتها ولازم ادهوله بكره قبل الجامعه ممكن ب تبص عليه وشكرااا
بعد ساعه  
طارق/لا يا بشمهندسه روح محصلش حاجه وهو شكله عمل كده عشان ياكان مضايق اووي بس المشروع فيه حاجات ممكن تعمليها من سنتين دراستك عامة مشروعك فيه غلطه وااحده (وشرح وروح اطمنت لحد ما وعانت المشروع)
طارق/اتمني بقي المعلومات الي خديها من البحث والقراءه تهتمي بيها لماا تقابلك تعرفيها ودي حاجه حلوه هو عملها عشان تاخدي معلومات بنفسك صعب تنسيها 
روح/شكرا يا بشمهندس 
وقالت لايه/بصي اهو ياستي معروف في دفعته انه خدووم يلا ةاهو شكر في مغرور افندي حبه
روح/ده غاظني هو كمان ادعي علي جاسر ده بايه انا منمتش سلام الحق انام حبه 
عند ادم وجاسر 
جاسر/واالله  واحشني اكلك يا زوزو 
زينب/مانت ال بقالك مده مش بتسالي يلا كل عامله المكرونه بتحبها 
ادم/اه يعين مقرره تجيبيه يعني ماشي انا عارف انك لايقاني عند باب جامع انا عارف
جاسر وزينب/بس يلا 
زينب /عاملين ايه في الشغل والناس ال بتدرب معاكوا 
ادم /والله انا بكون رحيم حبه لكن هولاكوا ده صعب دا شوفت البنت طالعه من عندك شايطه لا وادها اجازه كمان
جاسر/بس يلا اطفح وانت سااكت انا غلطان يا زوز اني عايزهم جادين في الشغل 
زينب /لا مش غلط بس لازم ده شاورت علي قلبه يقولك خليك رحيم حبه من اول عمال لغاية الكبار في شركه انت عارف كام واحد سايب ايه ولا مهموم في ايه ومش بس كده لا بيشتغل عشان طلع شغل صح عشان مش عارف يتصرف ازاي لو اتخصم منه فكر بقلبك حبه زي زمان يا جاسر
جاسر بحزن/زمان مات يا زوزو ويلا ناكل عشان الحق اروح وماتحوليش مش هبات
زينب/براحتك يابني   
 وخلصوا وادم بيوصل جاسر للباب هتروح 
جاسر/اه بس علي بيتي انا 
ادم/تمام ابقي طمني 
معلومه بس جاسر عنده بيت صغير بجنينه كده بس حلو اووي وادم بيته فله حلوه اوي 
يروح جاسر بيته ويلف فيه حبه يفتكر زكرياات صعبه(مش هقولها دلوقت)بعد كده يناام 
عند ايه/تفتكر الي مرات عمها كلمتها فيه الصبح 
نرمين/ايه انا شوفت امبارح انك قفلتي الباب بالمفتاح
أيه/بتوتر ها لا عادي 
 نرمين/لا مش عادي كنيتيش تعمليها زماان وليد عاملك حاجه قبل كده 
ايه بتوتر اكتر /لا لا لاهيعمل ايه 
نرمين/لا عمل لما حاول يكسر باباك امبارح 
ايه/بتوتر وعياط انا اسفه 
نرمين بغضب /ليه ماقولتليش ليه انا مش زي امك ليه 
ايه بعياط/خوفت لا متصدقيش 
نرمين/مصدقكيش انا اصدقك عنه ليه حرام عليكي حصل امتي 
ايه من شهر لاقيته داخل الاوضه بتاعتي وانا نايمه وحااول حاول بعياط 
نرمين /خلاص بس احنا كنا فين 
ايه بعياط/في فرح جارتنا وانا مرحتش عشان كنت تعبانه 
نرمين /يوم ماقال انا دماغه اتعور بسبب خناقه 
ايه بعياط اه انا ضربته  بالابجوره وقفلت الباب علي ننفسي 
نرمين خدتها بحضنها لا متعيطيش يا بنتي انا اسفه بجد اسفه 
بااااااااك
ايه /واحشتوووني اووي ليه ماخدتونيش معاكوا  الباب خبط
نرمين/يلا حبيبتي اقفلي علي نفسك وليد هيبات ممع صاحبه ونامي 
ايه /متاكده يامرات عمي 
نرمين /عيب يا بنتي ومش هنام غير لما اطمن 
ايه /حضنتها شكرا واحده غيرك كانت قالت اني بتبلي 
نرمين/اخص عيلكي دانتي تربية يارا صاحبتي وكمان كل ام وادري بتربيتها وانا عارفه ابني 
ايه/انتي مالكيش عمي البوظه
نرمين /ربنا يهديهم

يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent