Ads by Google X

رواية نهاية العالم الفصل السابع والأخير 7 - بقلم ولاء حسين

الصفحة الرئيسية

رواية نهاية العالم الفصل السابع والأخير 7 - بقلم ولاء حسين


رواية نهاية العالم - بقلم ولاء حسين

رواية نهاية العالم الفصل السابع والأخير


Dr locas :
Don't be afraid until now he is  still alive , it's your turn , How did you survive ? and  How did these creatures  lose consciousness?
..لا تخف حتي الآن مازال حيا ، والأن دورك، كيف نجوتم من هذه الكائنات وكيف فقدت وعيها..
-  they have a weakness , salt can burn their skin ,  
..لديهم نقطة ضعف ،الملح قادر ع حرق جلدهم..
Locas; just right , very smart and lucky,
The body couldn't withstand the effects of these strong substances, so even the hot sun can harm them .
..حقا زكي ومحظوظ، لم يستطع الجسم تحمل تلك المواد القوية ،حتي أشعه الشمس الشديدة تؤذيهم..
بعدها جيه واحد من رجالته كلمه وخرج معاه ،نديت ع مازن بصوت عالي لحد مفاق واطمنت إنه كويس 
دخل دكتور لوكاس ووشه أحمر  من الغضب وقال 
  How is that possible! How did you know about the antidote, the only one  knew about was dr Farah!?
..كيف يعقل هذا ! كيف عرفتم بأمر المضاد ,الوحيدة التي تعرف ذلك هي دوك فرح!..
-  اتعصبت جدا شديت أيدي وحاولت أفكها لكن اتكهربت .
Dr lucas :oh so you know her, Let me show you something you'll like.
..أنت تعرفها إذن سأريك شيئا يعجبك..
نده ع رجالته وقاللهم يفتشوني لقوا كيس اللي فيه كرات اللحمة أخدوه وطلعوا منه الحبوب وبصوا لبعض وع وشهم ابتسامة سخرية وبعد كدا قالهم ياخدونا ،
وصلونا لأوضة زجاج تانية كان فيها واحدة واقفة بضهرها ،قلبي دق وبقيت مشوش ،دخلونا الأوضة ، لفت وشها ،من الصدمة مش عارف انا فرحان ولا زعلان!
نديت عليها لكن كأنها مش سامعاني ، كانت ضعيفة جدا ، كان معايا حباية من المضاد  وقعت منهم وأخدتها من غير م حد ياخد باله حطيتها ف بقها ثواني وأغمي عليها ،
-  فررح  صدقيني  مش هسمح لحاجة تأذيكي انا جمبك ومش هسيبك. 
بعد حوالي نص ساعه..
كنت مستغرب لإني مش شايف لوكاس برة وف ناس عمالة تجري ! فكرت إنهم هيفجروا المكان ويموتونا
لكن فرحت جدا لما لقيت رجال شرطة اقتحمت المكان وفتحولنا الباب، فرح اصحي خلاص الكابوس انتهي ، الفرحة مش سايعاني لما فتحت عينيها وكانت شايفاني 
فرح بصوت خافت: عمر أنا مش هعيش أنا أخدت الجرعه التالته 
- مش هيحصلك حاجة أنا معاك ومش هسيبك، أنا بحبك.... شيلتها  وواحد من رجال الشرطة سند مازن وخرجنا ، شوفتهم وهما ماسكين دوك لوكس والناس اللي معاه ،
ظابط شرطة : متقلقش الوضع أصبح تحت السيطرة وكل دا بفضل دكتور فرح لأنها بلغتنا باللي بيحصل وبعتتلنا أبحاثها ، لكن مكناش نعرف مكان المختبر عشان كدا اتأخرنا..
فررح لازم تدخل المستشفي حالا!  
وصلونا بعربية شرطة لأقرب مستشفي خارج المدينة ناس كتيرة  بتجري أخدوا فرح ع سرير متحرك وأنا ماشي معاها ايدي ف ايديها ..
بعد تلات ساعات من انتظار كنت هتجنن من مجرد فكرة إني ممكن أخسرها ..
طلع دكتور من أوضة العمليات : حمد الله ع سلامتها جبتها ف الوقت المناسب وقفنا النزيف الحمد لله وحالتها أصبحت مستقرة يومين بس متابعه وتقدر تخرج من المستشفى .
- دخلت اطمن عليها وأنا بعيط من الفرحة 
كنت هموت من الخوف عليكي ..خالفتي قسم الصداقة .
 ع العهد نقسم أن صداقتنا صامدة أبد الدهر مع الصديق
فرح :لا ضيق ..فتحت عينيها بضعف أسفة لأني عرضتك للخطر 
- عارفة إنك أغلي عندي من حياتي ومستعد أخسرها فداكي! 
كانت شوية صاحية وشوية مش مدركة لحاجة حواليها 
 فضلت جمبها يومين مبتحركش لحد مفاقت وبقت كويسة ، مازن كان معايا اليومين دول وقف جمبي مسبنيش ، أنا كسبت صاحب جدع ميتعوضش.
خرجنا من المستشفي وأخدت فرح ع بيتها .
كلنا كنا فرحانين بالأخبار اللي نشرت : دكتورة شابة تدعي فرح أنقذت مصر من مافيا العقرب التي دخلت مصر مع الوفد وأنهم صنعوا  المضاد بفضل أبحاثها وعالجوا باقي الحالات  والمدينة هيعاد إنشائها وهيسموها فرح تكريما لها ولتضحايتها  ...
بعد أسبوعين كان فرح مازن ، خططت معاه ع مفاجأة لفرح
يوم الفرح عرضت صور ذكريات قديمة لينا كنت محتفظ بيها ووسط فرحتها وانبهارها قعدت ع رجلي و 
- تقبلي تتجوزني ؟
فرح : احلف كدا 
بحبك  ♥
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية نهاية العالم " اضغط على اسم الرواية


google-playkhamsatmostaqltradent