Ads by Google X

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السابع 7 بقلم هاجر حسين

الصفحة الرئيسية

   رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السابع  بقلم هاجر حسين


رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السابع 

ليان:-لا مش مبسوطه بس علشان الناس لما تشوفني كده احسن من التكشيره ولا انت نسيت كلامك والمظهر
رعد:-لا شطوره 
ليان:-عارفه مش محتاجه انك تقولي
رعد:-ياله وصلانه
نزال رعد وفاتح الباب لي ليان وداخله قاعه فخمه 
 ودخلوا القاعة وبدا الفرح وبداو الناس تبارك
وبدأوا الفرح بأول رقصه سلو على اغنيه انا بعشو
رعد كان حاطت ايدوا على وسط ليان
وليان لفه ايديها حوالين رقبة رعد
ليان لنفسه:-اخيرا يا رعد بقيت ليك انا مش مصدقه
رعد:-لا صدقي
ليان بصدمه:-انا كلمتك
رعد:-حاسس بيكي بقا
ليان:-طيب كده كفايه انا مش حابه ارقص معاك
رعد:-لا انا اللي هموت عليكي اوي تخلص الاغنيه وهسيبك 
وبعد شويا الاغنيه خلصت رعد حضنها جامد ولف بيها ليان كانت بتضحك من الفرحه إللى هى فيها 
ليان:-تاني يا رعد ونبي
رعد:-تاني ايه............بقلم هاجر حسين 
ليان:-ثيلني ولف بيا 
رعد:-هو لسانك فيها ايه
ليان:-خلاص مش عايزه
رعد و ليان قعدو وكان الفرح جميل
رعد:-انتي مالكيش اصحاب ولا ايه
ليان:-لا ماليش غير شمس مش بثق في حد بسرعه بس بتسال ليه
رعد:-احسن…علشان دايما الصحاب بيخالو الفراح جميل وكانت عايز اشوف ناس حلوه بدل جعفر اللي معايا 
ليان بزعال:-جعفر ماشي يا سيدي شكراا واعتقد اهو فيها بنات كتير حلوه اهي
رعد:-زعالتي
ليان:-مش فارقه زعالت ولا لا
وجه وقت تقطيع التورته  ولحظه الشوكه
كانو حاطين الشوكه فى النص ورعد وليان بيقربوا على نفس الشوكه
رعد شد الشوكه لتحت وباس ليان من شفيفها بوسه صغيرة الكل سقف وفى منهم إللى اتمنى يكون مكان ليان وفى منهم إللى كان بيحسد رعد على ليان
ليان اكسفت اووى من إللى عملوا رعد
ليان:-ايه اللي عمالتو دااه
رعد ببتسامه:-ديه بوسه بريئه علشان الناس بس
ومساكه وقاعدو تاني 
ليان:-رعد
رعد'-نعاام
ليان:-هما مش هيجبولي جاتوها
رعد:-ليان اسكتي
ليان:-طيب انا هروح اقعد مع تيته
رعد:-ليه
ليان:-علشان اخد جاتوه
رعد:-ليان اسكاتي
ليان:-طيب هما هيدوني وانا مروحه صح
رعد بغضب:-ليااان
ليان بخوف:-خلاص هسكات
وبعد شويا الفرح خلص وجدهم قراب منهم
محمد:-بص يا رعد انا بديك اغلى حاجه عندنا فى البيت الجوهرة إللى كانت بتنور بتنا حافظ عليها
وحطها فى عنيك واوعى تنزل من عنيها دمعه هى دموعها غاليه اووى يا رعد وعمك سايب امانه مش عايزك تزعاله
رعد ببتسامه;-ان شاااء الله
زينب:-خاليا باليك منها يا رعد 
رعد:-حاضر
محمود:-طيب يا بني قضي الليله هنا و امشو الصبح
ليان:-ياريت ياعمي حتي اغير الفستان بس علشان طويل اووي
رعد:-لا هنمشي دلوقت
زينب:-هتسوق ازاي وانت شكلك تعبان كده
رعد'-يوسف موجود مش كده يا يوسف
يوسف:-اكيد طبعا
ليان:-ربنا يستر ونوصل بسلامه مش نعمال حدثه ونداخل في غيبوبه زاي الروايات
كلهم ضحكه
شمس بدموع:-هتوحشيني اوووي يا ليان وهتمشي وتسبيني لوحدي
ليان بدموع:-لا مش هسيبك تعالي معانه
زينب:-ان شاء الله ابقا تروحلكم
رعد:-يلا اركبي يا ليان
سلامو كلهم علي بعض وركبو ومشيو
ومحمد ومحمود وزينب وشمس روحو البيت 
ليان:-ينفع كده يا يوسف ان ماكلش جاتوه
يوسف:-هههههه لا مينفعش
ليان:-دااه انا بحب الجاتوه اوووي وهما معبرونيش بقطعه
يوسف:-كانتي قولتيلهم ما انتي مش اي حد انتي العروسه
رعد:-اسكتو انا مصدع كفايه وانت ركز في السواقه بلاش رغي كتير
ليان:-انا بكلام يوسف مش بكلامك انت
رعد:-وانا بقولك اسكاتي 
ليان:-لا مش هسكات يا رعد
رعد قرب منها وهمس ليها وقال:-هسكاتك بطريقتي فاسكاتي احسن 
ليان:-هتساكتني ازاي بقا
رعد :-هبوسك
ليان:-علي فكره انتي قليل ادب
رعد:-احترمي نفسك يا ليان
ليان:-يوسف
يوسف:-ليان انتي زاي اختي وبكلامك عادي و رعد مش هيفهم كده فمتكلامنيش وانا عايز ادخال دنيا 
رعد:-شاطر يا يوسف
ليان:-طيب اقف هنا 
يوسف ورعد:-ليه
ليان:-اقف بس
رعد:-لا متفاقشي يا يوسف
ليان:-والله اصوت واقول انكم خطفيني اقف
يوسف واقف العربيه ونزالت ليان ورعد 
رعد:-في ايه
ليان:-انا زهقت منكم انو الاتنين وانا عايزه حد يتكلام معايا
رعد:-وانتي هتجيبي حد يعني يركاب معاكي علشان تتكلامي معاها ولا ايه مش فاهم
ليان:-لا انا بفاكر اجيب لب و اتمشي اتساله احسن من العربيه
رعد'-يعني انتي عايزه تمشي من هنا لي القاهره ماشيا
ليان:-ااااه
رعد بصوت عالي جدااا:-ليااااان اركابي العربيه
 ليان بخوف:-لا مش هركاب غير لما……
رعد:-لما ايه
ليان:-نتصور كتير انا وانت..........بقلم هاجر حسين 
رعد:-ليان اركابي العربيه متخالنيش امد ايدي عليكي 
ليان بتمثيل:-عاااا عايز يضربني
رعد:-خلاص تعالي نتصور
اتصورو كتير ويوسف كان هيموت من الضحك عليهم 
رعد:-يلا بقا يا ليان انا لحد دلوقت بارد معاكي
ليان:-ماشي
ركاب رعد وليان العربيه من غير كلام
وبعد شويا ليان نامت علي كاتف رعد واخدها في حضنها
يوسف:-شيفاك اتغيرات من يوم ما كتابت كتابك 
رعد;-وانا شايفك مركز اوووي 
يوسف:-لا مش كده بس انت اتغيرات فعلا
رعد:-ههههههه اتغيرات انا اتغير ليه…انا بعامل كده علشان جدي مش اكتر
يوسف:-ربنا يستر بقا 
وبعد وقت وصلو رعد شال ليان 
يوسف:-انت مش هتعزم عليا وتقولي تعاله بات معانه ولا ايه
رعد:-لا خد عربيتي روح بيها وهاتها الصبح
يوسف;-ماشي
داخل رعد الڤلا
صفيه الشغاله:-نورت يا رعد بيه
رعد:-تسلمي يا داده............بقلمي هاجر حسين 
صفيه:-عروستك قمر يابني ربنا يسعدك …كل اللي قالت عليها زينب هانم تمام
رعد طلع بي ليان الاوضة وحطه علي السرير
رعد:-ليان… ليان
ليان بنعاس:-سيبني انام يا رعد 
رعد داخل الحمام اخد دوش وطلع لبس بنطلون وصدره عريان ونام جانب ليان 
•••
عند يوسف وصل الڤلا وداخل
مرڤت:-يوسف بيه في وحده اجيله تلات ايام مستنيها حضرتك
يوسف:-وحده ومستنياني فين
مرڤت:-مستنياك هنا في الڤيلا دي قاعده في القصر زي ما يكون قصره انا افتكر اختك ولا حاجه
يوسف:-هي فين
مرڤت:-فوق في اوضتك  يا بيه
طلع يوسف وخبط علي الباب وفاتحت
يوسف بصدمه:-ندي


يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent