رواية حب خارج سيطرتي الفصل السابع بقلم فاطمة أشرف
رواية حب خارج سيطرتي الفصل السابع
"اعملك ايه شغلتني اعملك حيرتني واعملك ايهه شغلتني ايييي واعملكك ايههه حيرتني مرارييي منكك يا مرارييي حيرت ويااككك افكاريي ياهههه💃💃😂😂😂" هههه سوري على الداخلة دي بس حبيت اهيصكوا اصل كنت بسمعها وانا بكتب البارت 😂😂وبصراحة فرحانة جدا بالتفاعل على البارت اللي فات وعارفة انكم حبايب قلبي وتوصلوا البارت ده 2000 تعليق بحبكم جداااا♥️😍💃
وصلنا لما ادهم كان بيحاول ينام وفجأة لقا ليان بتصوت :ليااان
كانت ليان نوعا ما بتحلم بكابوس
ليان بدموع وصريخ وبتنزل عرق من جبنها : لاااا ادهم لااا
ادهم بيحاول يفوقها : ليااان فوقييي يا ليااان ده كابوس لياان فوقييي
ادهم بقا يبل ايده وطبطب علي وشها علشان تفوق لحد ما صحيت
ليان صحيت وهي بتنهج وخايفة
ادهم وهو بيطبطب عليها : اهدي يا ليان ده كابوس اهدي
ليان اترمت في حضنه :كابووووس يا ادهممم كابوس ادهم متسبنيش يا ادهممم
ادهم وهو بيضمها ليهه : انا معاكي اهو مش هسيبكك والله
ليان وهي بتمسك في حضنه اكتر وخبت وشها في حضنه : انا خايفة
ادهم وهو بيملس علي شعرها: متخافيش انا معاكي انتي حلمتي بأيه بس
ليان بدموع : مش عاوزة افتكر يا ادهم بس انت في الحلم سيبتني ومشيت وانا كنت خايفة
ادهم : لا متخافيش نامي يلا
ليان بدموع ومسكت ايده جامد : ادهم ممكن تنايمني في حضنكك
ادهم استغرب طلبها بس حب يساعدها علشان متخفش ابتسم : ماشي ( حنين اووي أدهم ده 😂😂)
ادهم اخدها في حضنه وهي استكانت تماما ونامت اكنها طفلة ولقت حضن ابوها
ادهم ابتسم ونام
"ولا يوم حبكك في قلبي يهون عليااااا سهرااان ارسم في حلم مصدقاااههه ♥️🌏"محمد عدوية
جاء الصباح علي الجميع
صحي ادهم لقي نفسه حاضن ليان نايمها علي السرير بالراحة وقام يلبس علشان المشوار بتاعه هو ومامته
خرج ادهم من الحمام لقي ليان صحيت وبترتب السرير
ادهم بإبتسامة : صباح الخير
ليان بنفس الابتسامة : صباح النور
ادهم : نمتي كويس
ليان بحرج : الحمدلله انا اسفة علي اللي حصل امبارح والصريخ والكوابيس بتاعتي دي انا اسفة
ادهم : لا عادي ولا يهمككك ودخل علشان يلبس
ليان في نفسها : طب خدني بالحضن اديني بوسة علي الصبح كدا ده ايه البني ادم ده بس ياربي اوف
ادهم لبس تيشيرت جملي علي بنطلون اسود محجر وهاف بوت جملي وكان مزز وخرج من اوضة الهدوم
ليان كانت قاعدة تقرأ رواية ولمحته وعملت نفسها مش واخدة بالها
ادهم : انا نازل عاوزة حاجة
ليان وقفت قدامه : عاوزة سلامتك انت رايح فين صح
ادهم: المشوار بتاعي انا وماما وبابا خدي بالك علي نفسكك واههه بنت عمي وابنها هيجوا يقعدوا معاكي يسلوكي بدل ما تقعدي لوحدككك
ليان بإبتسامة :والنبي انا عندي جوز قمررر ايه ده بقا ده بقا دههه
ادهم : ههه انت مجنونة وانا مش فايق من جنانكك ده والله انا ماشي سلام
ليان :ولااا استني
ادهم : بقا فيه واحد تقول لجوزها يا ولاا ما علينا عاوزة ايههه
ليان : اوعي حد يعاكسكك انا بقولكك اهووو انت حررر اللي هتعاكسككك هنط في كرشهااا سامع يا بيههه
ادهم : هههه والله مجنونة سلام
ليان: سلام يا قرة عيني هيححح الله يخربيته قمرررر
"ضحكتها يالههيووي ربابة بعشقها أما تقول بابا💃😍" عصام صاصا
(ليان كانت قاعدة تكلم نيهال)
نيهال : بقا ده كله يحصل ومتقوليش اههه يا سوسة اههه
ليان : ياختي اتوكسي هو انا قولتلكك انه قالي بحبكككك ده جبلة
نيهال: معلش يا روحي هو بس وقت والله وهيدوب فيكي دووب كدا
ليان : يارب يا نيهال لاني فعلا تعبت انا خلاص بقيت بحس اني بجاهد مع نفسي العلاقات اللي الطرف واحد بيجاهد فيها بتبقى صعبة اوووي والمشكلة اني بجاهد في حاجة انا مش عارفة مصيرها فين
نيهال : مصيرها كل خير يا حبيبتي انتي بس اجمدي ومتبقيش طرية قدامه يا هبلة خليككك كدا واثقة في نفسك وقوية
ليان : ياختي اتوكسي هو انا قادرة اشيل نفسي المهم انتي اخبارك ايه
نيهال : الحمدلله تعالي بسرعه بقا لان محتجاكي معايا علشان انزل اجيب فستان كتب الكتاب
ليان : لولولوييي ازغرط من عيني ياروح قلبي انتي
نيهال : حبيتي يا لي لي هتيجي امتى
ليان : يعني تلت ايام كدا وتلاقيني فوق راسككك
نيهال : ماشي يا قلبي هقفل انا بقا هتعوزي حاجة
ليان : تسلمي ياروحي سلميلي علي مصطفى
نيهال : يوصل يا قلبي باي
ليان قفلت مع نيهال وقامت خرجت برة اوضيتها وكانت قاعدة في البيت لوحدها روقت الدنيا وقعدت تتفرج على التلفزيون والباب خبط راحت تفتح لقت واحدة ومعاها ولد صغنون
البنت بإبتسامة: انتي ليان مش كدا
ليان ضربت ايدها على خدها : ينهار اسود يكون أدهم متجوز ومراته جت تعترفلي بنفسها وكمان مخلف ينهار اسوود
البنت : ههههه ايه يابنتي شغل الروايات ده انا رنا بنت عم أدهم هو مش قايلكك
ليان : اهههه هو انتي مش تقولي خليتني ارسم سيناريوهات في دماغي
رنا : ههههه هو انا لحقت اتكلمت
ليان : هههه معلش يا قمر الله والقمر ده اسمه ايه
رنا : زين
ليان وهي بتشيله : ياخلاثي على العسل يا زيزو اسمكك عسل تعالي يا قلبي اقعدي
دخلوا وقعدوا وليان بتلعب مع زين وزين بيضحكلها
ليان بفرحة : ياروحي على ضحكته القمر دييي ربنا يحميه يارب
رنا : حبيبتي يا ليلو وعبالككك ياروحي هتجيب عيل زي القمر شبهككك
ليان : حبيبتي يا رنا تشربي ايههه بقا ولا اقولك احنا نعمل فطار علشان انا حبيتككك وارتحتلك والله
رنا : هههه وانا والله حبيتك اووي يا قلبي كفايا روحك الحلوة دي يابخت أدهم بيكي والله
ليان : هههه ياختي يعني هو ابن عمككك بيحس ده جبلة عليا الطلاق دبش كدا
رنا : هههه معلش هو طبعه صعب شوية بس هيلين معاكي يا ليان ده انتي حتى اسمكك فيه ليونة كدا ههههه
ليان: هههه يارب يا بنتي
رنا : معلش يا ليان اصل من ساعة ما كان خاطب وساب خطيبته وهو اتغير تماما
ليان : هو انا سمعت انه كان خاطب وسابها وهي اتخطبت بعديها واتجوزت حاليا
رنا : ههه الله اكبر ده انتي عارفة كل حاجة اهوو
ليان : هههه امال انتي فاكرة ايههه يا بنتي بس السبب الوحيد اللي معرفتوش هما سابوا بعض ليههه ايه السبب
رنا :هحكيلك ورنا حكتلها كل حاجة
ليان بحزن :يعني هي اللي سبته
رنا :اهه وعلشان كدا أدهم اتغير 180 درجة أدهم عمره مكان الشخصية القاسية دي أدهم كان دايما بيضحكك ويهزر وبيحب كل الناس وعمره ما كان بالغرور ده بس زي ما تقولي كدا البني آدم مننا لما بينخدع في شخص بيبقى خلاص استكفي من اللي حواليههه وبيعرف كمان قيمة نفسه مع الوقت وكمان أدهم نفسه اتكسرت من ساعتها اكتر حاجة ممكن توجع الراجل واحدة ترفضه او تسيبههه احنا كستات نستحمل لاكن الرجالة لا بيبقى عندها عزة نفس جامدة لما بتتكسر ابقى قابليني ازي رجع زي الاول تاني غير بعد معناة
ليان :فاهماكي طبعا بس انا بحاول اغيرهه والله على قد ما اقدر كل ما احس انه اتغير بلاقيه بيرجع زي الاول من تاني
رنا :معلش يا ليان اللي شافه مش قليل بقولك بعد حب 3 سنين تسيبه انتي متخيلة
ليان بسرحانة :مابالككك بقا بحب 5 سنين وهو ميعرفش
رنا :بتقولي حاجة يا ليان
ليان بإنتباههه :لا ابدا ياروحي متيجي نجهز الغدا مع بعض بما ان زين نام
رنا :قشطا يا قلبي يلا
وقاموا يجهزوا الفطار
فماذا سيحدث ياتُري؟!
"ملكني بكل احساسي فاكرني تملي مش ناسي ده اهلي وهو ده ناسي مليش بعديههههه💞" شاهيناز
أدهم راح هو وباباهه ومامته مشوارههه وكانوا مروحين بالعربية
ابوههه :الحمدلله خلصنا المشوار على خير هم و إنزااح
امه :اهه والله اتصلت يا أدهم بليان تطمن عليها
أدهم بحرج :لا بس احنا متأخرناش اووي يعني
امه:اتصل يا حبيبي شوفها وشوف ونا رحتلها ولا لا
أدهم :ماشي أدهم اتصل على ليان
ليان كانت واقفة في المطبخ وفونها رن
ليان بصوت عالي :مين يا رناااا
رنا جنبها المطبخ : ده أدهم
ليان استغربت اول مرة يرن عليها بس ردت :ألوو يا أدهم
أدهم :الووو يا ليان عاملة ايه
ليان :الحمدلله بخير جاي امتى
أدهم :في الطريق اهو رنا جتلك
ليان :اه جت وقاعدة معايا اهي
أدهم :ماشي كنت بطمن عليكي نصاية كدا
ليان بإبتسامة :تيجي بالسلامة يلا باي
أدهم :باي
ليان بعد ما قفلت :غريبة يعني
رنا :غريبة ايههه هو أدهم مش بيكلمكك دايما ولا ايههه
ليان وهي مش عاوزة تعرفها حاجة :هاا لا ابدا
أدهم وهو ماشي لمح بتاع ورد ابتسم وهو عارف ان ليان بتحب الورد
أدهم :هجيب حاجة من هنا وهجيلكم
ابوه :ماشي يا بني
ادهم نزل جاب ورد جوري علشان ليان بتحبهه جدا وابتسم وهو ماشي لقا بنت ومعاها بنوتة صغيرة شايلها وبتلاعبها في محل الورد
أدهم بصدمة :دينا
يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حب خارج سيطرتي" اضغط على اسم الرواية