رواية قلب الحمزة الفصل الثامن بقلم مريم البوشي
رواية قلب الحمزة الفصل الثامن
وقفنا المرة الي فاتت لما الدكتور طلع من قوضة العمليات نكمل بقة
~~~~~~~~~~~
نصر بلهفة و رجاء : طمني يا دكتور ابني عامل ايه
الدكتور : اطمن الحمد لله هيا كانت صعبة شوية لانو فقد دم كتير بس الحمد لله قدرنا ننقذ الموقف
نصر ب ابتسامة بسيطة : تمام شكرا يادكتور
مشي الدكتور ودخل نصر عند خالد
نصر بحزن وغضب : انت السبب يا خالد انت السبب أن اخوك يعمل الحادثة عمري ما هسامحك ابدا لو حصلو حاجة
حمزة مازال في غرفة العمليات ومحدش عارف عنو حاجة
~~~~~~~~~~~~
ليالي بدأت تستعيد وعيها تدريجيا
ليالي تحت.تأثير البينج : حمزة يا حمزة متسبنيش طب هدي السرعة شوية حمزةةةةةة
ولاء جرت عل ليالي
ولاء :جلب امك اهدي عشان خاطري اهدي
ليالي بعياط والم :حمزة حمزة فين حمزة
ولاء بعياط : اهدي يا حببتي حمزة دلوقتي في العمليات وانشاء الله يبقا بخير
ليالي بعياط وصريح وانهيار :لا حمزة انا عيزا حمزة يا حمزة
دخلت الدكتورة وادتها حقنة مهدئ عشان حالتها كانت بتسوء كل شوية
عند حمزة
حمزة بغرفة العمليات حوالينو اكبر دكاترة بسبب خطورة حالته
دكتور مصطفي : احنا دلوقتي مش هنعرف نعمل حاجة اكتر من كدا
الممرضة :يا دكتور بس هوا كدة ممكن يدخل في غيبوبة
دكتور مصطفي : اه بس احنا مش هتعرف نعمل حاجة اكتر من كدا
طلعو خالد من العمليات ودخلوه العناية المركزة وحاوليه أجهزة كتير
نصر طلع من عند خالد وراح يسأل عل حمزة
نصر :لو سمحتي حمزة ابني كان في العمليات حصلو ايه
الممرضة : ادعيلو يا فندم هوا في العناية المركزة وممكن معداش 24ساعة الي جايين دول عل خير ممكن يدخل في غيبوبة
نصر :تمم شكرا ممكن ادخلو
الممرضة : للأسف يا فندم زي ما قولت ل حضرتك هوا في العناية يعني مينفعش
نصر: تمم شكرا ودخل عند ولاء ملقاهاش سأل سعاد قالتلو أنها عند ليالي
نصر دخل غرفة ليالي لقي ليالي وولاء نيمين عل السرير و ليالي ماسكة في ولاء جدااا اكنها خايفة أنها تهرب هيا كمان
نصر : دخل مسك ايد ولاء عشان تفوق
نصر بهموس : ولاء يا ولاء جومي
ولاء فاقت وقامت من جمب ليالي
ولاء : طمني يا نصر حمزة وخالد عملين ايه
نصر : خالد كويس الحمد لله بس حمزة هوا الي حالتو خطيرة اوي ربنا يقومهولنا بالسلامة
للأسف ليالي كانت بدأت تفوق وسمعت الحوار الي حصل
ليالي : بابا عيزا حمزة فين حمزة يا بابا انا عيزاه يا بابا عيزا حمزة
نصر بتأثر : اهدي يا ليالي اهدي يا حبيبة جبل ابوكي هوا إنشاء الله هيبقا كويس
( بجد يا جماعة مهما كان الأب جامد و قاسي عمرو ما يقسي عل بنتو لأنها هيا الي حرفيا بتبقي نقطة ضعفو دي حاجة مجربة ومضمونة جدا 💗👨👧)
~~~~~~~~~~
في مكان جديد اول مرة نزورو بيت منه صاحبة قلب
اريان : أنتي يا جزمة فين الشاي
منه : شاي ايه بس انت قولتلي عل شاي
اريان : هوا مش انتي حببتي وأختي يبقا لازم تحسي بيا وتحسين عايز ايه من غير مااقول حتي
منه : ايه بقة بشم عل ضهر ايدي يعني وبعدين متقوم تعمل شاي لنفسك هوا انت صغير
اريان : لا الكلام ده عند امك أنتي الصغيرة وانتي الي تعمليلي
منه : يوه بقة حااضر يا رخم هقوم اعملك اهو
وعملتلو الشاي وشربو عادي جداا اعرفكم بقة ي اريان
( اريان شاب قمر عندو 28 سنة اخو منه اريان بقة شاب طويل طولو 180سم عينيه رصاصي وشعرو بني غامق بشرتو قمحي شبيه للبشرة البرونزية). والله يا جماعة انا الي بكتب اكرشيت عليه 😹💗
~~~~~~~~~~~
عند قلب
قلب بترن عل منه : الوو منوش مش بتردي ليه يا جزمة
منه : معلش والله يا لولي بس كنت بتخانق مع الرخم
قلب : يا ببنتي والله انتي ظالمة اخوكي القمر ده
منه : لا يا اختشي أنتي ألي نظرك ضعف
منه : بالك ايه ماتكلمي م حمزة تعتزري منه
قلب : لا طبعا انا مغلطش عشان اعتزر
منه : معلش يا حببتي عشان خاطري انا
قلب : اممم هفكر حااضر
منه : متستعبطيش ويلا كلمي اعتزريلو عشان نروح بكرة سوا
قلب : حااضر يا منوشتي
منه : شطورة يا قلب منوشتك
قفلت قلب مع منه ورنت عل حمزة
قلب : بترن علي حمزة رنت ٣مرات ومردش بردو
قلب : ايه ده بقة هوا مش بيرد ليه وانا مالي بقة لما يشوفها يبقا يرن ولا ارن عليه كمان مرة كدة اخر مرة
قلب بترن : الووو
$ مين معايا
قلب : حمزة موجود
$: لا حمزة مش موجود بس انا موجود بدالو يا مزة
قلب : ايه الة الأدب دي
وقفلت السكة
نكمل المرة الي جاية بقة 💝
ياتري مين الي رد عل قلب ده ..؟
ياتري حمزة هيفوق ولا ايه الي هيحصلو .....؟
ياترى ليالي هيحصلها ايه ...؟
ياتري خاالد كل ده مافقش ليه..؟
ياتري ليه نصر بيعامل خالد كدا ...؟
يا ترا خالد عندو ايه ....؟
مننساش المشكلة الي عند حمزة ياتري هتبقي ايه بقة ....
يتبع الفصل التاسع اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية قلب الحمزة" اضغط على اسم الرواية