Ads by Google X

رواية أحببتها في منامي الفصل الثامن 8 بقلم اية سلمان

الصفحة الرئيسية

     رواية أحببتها في منامي  الفصل الثامن بقلم اية سلمان


رواية أحببتها في منامي  الفصل الثامن 

و فجأه صوت طلقه طلع ف الهوا 
انس : حووووووووور 
حور فجأه وقعت ف حضن انس بسبب الطلقه الل اخدتها 
انس : حح حور حور لالا متغمضيش ي حوور لا انتي هتبقي كويسه 
حور و هي خلاص بتفقد الوعي : اانس ا انا بحبك م من زمان ب بس مكنتش ق قادرة اعترفلك ب ب دا ا نا ا سف ه 
و فجأه حور غمضت عنيها 
انس : حور حوووور حووووووور 
انس شالها و طلع يجري بيها ع العربيه ركبها و ركب و ساق العربيه بسرعه ع اقرب مستشفي و اول ما وصل 
انس : ترووووولي ترووولي هنا بسرعه
جم اخدوا حور من ايد انس و كان ماسك ايد حور لغاية ما وصلوا اوضة العمليات 
الدكتور : لو سمحت استني هنا حضرتك مينفعش تتدخل
انس كان حاسس ان روحه بتنسحب منه و غصب عنة دمعة نزلت من عينية غمض عينة جامد و فضل يفتكر حور و هي ف حضنه و مضروبة بالنار
فجأه فتح عينه و كانت حمرة من الغضب و عروق ايده بانت و مسك فونه 
انس : الو ايوا ي مروان 
مروان : ايوا ي انس خير ف حاجه ولا اي
انس : عايزك تروح المكان الل ع  الجبل الل خليتك تزينة و تفرغ كاميرات المراقبه بسرعه 
مروان : ليه 
انس : ف حد ضرب ع حور نار 
مروان : اييييه 😳 مين و ازاي 
انس : مش وقته اسأله عايزك تفرغ الكاميرات عايز خلال ساعه واحده بالكتير اكون عرفت مين الل عمل كده و يكون تحت رجلي
مروان : تمام نص ساعه و هكون عندك 
قفل مروان و قام لبس بسرعه و نزل جري ع مكان الحادثه و دخل جوة لقي الحراس متربطين جري فكهم 
مروان : مين الل عمل فيكوا كده 
حارس : و الله ي بيه احنا كنا واقفين جه حد من ورانا و راح ضاربنا ع راسنا
مروان : طيب طيب فين سجل الكاميرات الل هنا 
حارس ٢ : تعالي ي بيه .... اهو 
مروان بدأ يراجع اخر ساعه من الكاميرا بسرعه و فجأه 
مروان : وقف وقف هنا .. اهوو لقيته وقعت ي حلو 
مروان اخد نسخه من الفيديو و صور الراجل الل باين ف الفيديو و بعتها ل انس 
انس شاف الصورة و عينه احمرت و عروق ايده بانت و كان زي البركان 
انس : اااه ي مسعد الكلب و حياة امي لكون مدفعك الثمن غااالي قوي 
انس رن ع مروان : مروان عايزك خلال نص ساعه تكون جايبلي الواد دا اسمه مسعد ابراهيم سلامه فااااهم تجيبة من تحت الارض 
مروان : حاضر 
قفل انس و فضل قاعد لقي زياد بيتصل 
زياد : الووو اي ي عم بتصل مش بترد ليه 
انس : انا ف المستشفي 
زياد : م مستشفي ليه انت كويس 
انس : حور انضربت بالنار 
زياد : اييييه طيب انت ف مستشفي اي انا جايلك 
انس : ف مستشفي ****
زياد : تمام مسافة السكه
انس فضل قاعد و مفيش حد من الدكاترة يطمنه و فجأه تليفونه رن 
انس : اي ي مروان 
مروان : انا لقيت مكان الجدع الل اسمه مسعد و واقف تحت البيت اهو 
انس : تتصل ع الرجالة بتاعتنا و تاخدوه هو و اخوه ع المخزن بتاعنا و تروقوه ع ماجي 
مروان : تمام 
قفل معاه 
زياد : انس انس انت كويس حور كويسه 
انس : اهدي لسه مخرجتش من العمليات انا كويس 
زياد : متقلقش كل حاجه هتنحل و هتفوق و هترجع تاني 
انس : ي رب
عند مسعد و عصام 
عصام : كييييف يعني تطخها هي احنا جولنا هنموته هو عشان ناخدها 
مسعد : مكانش جصدي ااني بحبها و الله ماكان جصدي هي بس هي الل حضنتة مشوفتش ب عيني جت فيها غصب عني و 
فجأه لقوا الباب اتكسر و داخل رجالة ضخمه 
مروان : هاتوهم 
مسعد : ياخدوا مييين انت اتجننت بعد يدك 
مروان : انت نهار اهلك مش باينله ملامح 
كتفوا مسعد و اخدوه ع مخزن محدش يعرف عنه حاجه غير انس و مروان ف وسط الجبل 
عند انس بعد مرور اربع ساعات 
خرج الدكتور
انس : ها ي دكتور طمني 
الدكتور : الطلقه كانت قريبه من القلب احنا عملنا الل علينا و الباقي ع الله 
انس : يعني اي 
الدكتور : احنا حولناها للعناية المركزة لان حضرتك الحالة كانت حرجه جدا ادعي ال 24 ساعه الجايين يعدوا ع خير و الا 
انس : الا اي 
الدكتور : الحالة تدخل ف غيبوبة 
انس : اييييه 
الدكتور : احنا بنعمل الل علينا عن ازنك 
انس كان واقف حاسس ان الدنيا بتلف بيه و قعد فجأه 
زياد : انس اجمد كده هي هتبقي كويسه امسك نفسك 
انس : انا السبب ف كل دا انا السبب 😖
زياد : انت ملكش دعوة دا قضاء ربنا 
انس : و نعم بالله 
انس ساب زياد و راح عند غرفه العناية و طلب من الممرضه انه يدخل عقموة و لبسوة لبس مستشفي و دخل 
انس : حور حور اناي كويسه و هتقومي عشاني انا مش بس بحبك انا بتنفسك ارجوكي تقومي مش هقدر اعيش من غيرك 
حبيتك من قبل معرفك شوفتك ف حلمي حبيتك قومي ي حور 
الممرضه : لو سمحت كفاية كده عشان صحة المريضه
انس ساب حور و خرج اتصل ع مروان 
انس : هاا 
مروان : ف المخزن 
قفل انس و راح ل زياد 
انس : زياد رايح مشوار ساعه مش هتأخر لو حصل اي حاجه اتصل عليا تمام 
زياد : انت رايح فين طيب 
مردش عليه و مشي ركب عربيته و ساق بأقصي سرعه لغاية موصل للمخزن
دخل ب هيبته المعتاده و كل الرجالة واقفين 
اول ما شافه مسعد 
مسعد : انت انت چايبنا اهنه ليه عاوز اي تاني
انس : تؤ تؤ تؤ مسمعش صوتك .. 
و قرب من مسعد قوي 
انس بفحيح ك الافاعي : انت هتشوف اسود ايام حياتك 
مسعد بلع ريقه : ليه اني عملت اي 
انس راح مديله بالبوكس : بتضرب ع مراتي نار و راح ماسك مسعد و فضل يضرب فيه لغاية ما ايدة نزفت دم 
مروان : خلاااص ي انس الراجل هيموت ف ايدك 
انس رجع لورا و بيبص ع عصام لقي عصام بيرتعش
انس قرب منه : اي ي بطه خايفه لالالا متخافيش خالص.. 
منصوووووووور
منصور : تحت امرك ي انس بيه 
انس : تاخد الاتنين دول و تخليهم ف البطاقه ذكر و ف الحقيقه سوسن 
مسعد : انت هتعمل اي بعد يدك 
عصام : اني مليش صااالح سيبوني ف حااالي
منصور خدهم و عمل زي ما امر انس و رجعهم ل انس تاني 
انس : اي اي اي انتوا هبطوا كده ليه لسه بدري بس اي القمر دا شكلكم حلو و انتوا سوسن قوي ولا اي ي مروان 
مروان بضحك : معدوش نافعين خاالص ههه
انس : هه نعمل اي تاني ف الحلوين .. خدوهم ع اوضه التعابين و لا اقولكوا نجلدهم ولا اقولك .. اي دا مالك ي وزة خوفتي هههه فجأه راح ماسك مسعد و عصام من رقبتهم و بدأ يضغط عليها 
انس : كان لازم تفكروا مليون مرة قبل ما تفكروا تلمسوها 
فجأه فون انس رن سابهم و رد ع الفون 
انس : اي ي زياد 
زياد: الحق ي انس ....


يتبع الفصل التاسع اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent