Ads by Google X

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثامن 8 بقلم هاجر حسين

الصفحة الرئيسية

  رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثامن بقلم هاجر حسين


رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثامن 

يوسف بصدمه:-ندي انتي ايه جابك هنا وعايزه ايه اطلعي باارررره
ندي:-ايه يا يوسف انا موحشتكش ولا ايه 
يوسف:-خاليا عندك دم واطلعي بااره
ندي:-همشي ازاي في الوقت المتاخر داااه
يوسف بزعيق:-يعني انتي هيفرق معاكي في ايه ما انتي قعده في بيتي من تلات ايام 
ندي وهي بتقرب منها:-انا بحبك يا يوسف ومحبتش غيرك
يوسف مساكه من شعرها;-بقولك ايه بلاش تتكلامي انا عارفة كل حاجه عاملني مش هعارف لا يا ذباله انا عارفة كل حاجه عنك وعن وسختك
ندي:-انت فهمت غلط
يوسف:-هههههه غلط ايه انا ابقا بحبك واشوفك مع صحبي لا وايه ياريت بتحبيها بس… بتخونيني معاها يا زباله يلااااا اطلعي باره
ندي:-ماشي يا يوسف همشي بس بكره تعارف انك انت غلطان 
يوسف بصوت عالي:-باااااره
مشيت ندي
يوسف:-ماشي يا ندي انا هخاليكي تندمي انك رجعتي تاني
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في الصباح 
ليان صحيت لقيت نفسها في حضان رعد
ليان ببتسامه:-يالههههوي علي الجمل يا ناس قمر وهو نايم ده انت عليك جوز عيون عسل يا ناس شكلك اووووي وانت نايم 
ليان بتمثيل:-عاااااا عاااااااا
رعد بخضه:-ايه في ايه البيت بيولع حد مات
ليان:-انت ازاي نايم كدة ها ازاي تنام عريان جمبي كدة
رعد:-لااا حووش دا انتي كنتي بتشقطيني من شويه وعنيك وقمر وجمل ومش عارف اي
ليان:-احيييه انت كانت صاحي
رعد:-اااه ……انتي هتفضلي بفستان كده
ليان:-انت مصحتنيش ليه امبارح 
رعد:-مرضتيش تقومي
ليان:-هو في هدوم ليا هنا
رعد:-اااه اتدخالي في اوضته الهدوم و شوفي وانا هداخل الحمام
داخالت ليان 
ليان بانبهار:-ايه الملابس دي كله هو كان بيجيب ستات هنا ولا ايه لا وكل الملابس قصيره ايه قالة الادب دي
وبتلف بتلقي رعد وراها
رعد:-كانتي بتقولي ايه
ليان بلعت ريقها:-انا
رعد:-هو في غيرك 
ليان:-مفيش لبس محتشم انا هفضل بفستان احسن ما البس حاجه من دي
رعد:-طيب وايه يعني انا جوزك ومش هيبقا فيها شغالين
ليان:-لا اهو قاعده بفستان
رعد خالص لبس
رعد:-براحتك يا ليان انا نزال خمس دقايق وتكوني تحت علشان محضرك مفاجأة
ليان:-طيب
رعد نزال وليان مش لقيه حاجه طويله تلبسها
ليان:-اففف انا هلبس دااه وخلص
*لبست بنطلون جينز أسود ضيق وعليه شيميز أبيض ومنقط أسود قصير وسايبه شعره الطويل و نزالت رعد كان بيفطار و مرفعش عيونه عليها
ليان:-انت هتروح الشركه ولا ايه 
رعد:-لا النهارده اجازه
ليان:-طيب ممكن تجبلي ملابس غير اللي فوق
رعد:-قولي لي تيته
ليان بستغراب:-تيته ليه
رعد:-هي اللي جيبالك الهدوم دي كله
ليان:-بس انا مش حابه الهدوم دي
رعد:-قولتلك محدش هيبقا موجود فلبس عادي
ليان:-طيب………ايه المفاجئة بقا
رعد ببتسامه:-انا قولتلك ايامك هتبقا سوده ودااه مكنش كلام
ليان بصدمه:-يعني ايه يارعد
رعد:-يعني انا همشي الشغالين كلهم وانتي هتبقي مسأوله عن كل حاجه انتي هتشتغالي هنا
ليان بصدمه;-نعاااام
رعد:-زاي ما سمعتي
ليان:-طيب انا عمالتلك ايه علشان تعامل كده حرام عليك
رعد:-اهو مزاجي كده
ليان بصوت عالي:-ايه مزاجي دي هو تخالف وخلاص
رعد مساكه من شعرها:-صوتك ما يعلش عليا انتي فاهم
ليان:-لا مش فاهمه سيب شعري
رعد:-هتبداي من بكره وكل يوم القصر يتنضف واجي الاقي كل حاجه جهزه انت فاهمه
ليان بدموع:-لا مش فاهمه وطلاقني يا رعد
رعد بسخريه:-مفيش طلاق غير بعد سنه  وبعدين فى عروسه تطلق يوم فرحها الناس تقول عليكى ايه
ليان:-انت مش راجل انك تعمال كده
رعد ضربها بالقلم ومن قوت القلم ليان وقعت على الأرض
رعد:-انا سكتلك كتيير اوي يا ليان 
ليان قعده علي الارض وبتعيط 
رعد:-ياله قومي افطري 
ليان بدموع:-ماليش نفس
ليان قامت وكانت طالعه رعد مساكه من ايديها
رعدضغط على ايدها جامد:-اقعدى كلى قولت واسمعى الكلام ومش عايز نقاش كتير
ليان:-مش عايزه انا حره 
رعد:-مش هقول تاني يا ليان اقعدي وخالصي
ليان كانت مشيها رعد مساكها من شعرها جامد
ليان:-ااااااه شعري
رعد قاعدها علي الكرسي
رعد:-انا مش بحب اقرار كلامي انتي سامعه
ليان بدموع:-انا هقول لجدي علي اللي بتعمالو داااه 
رعد:-جربي بس انتي اللي هتتهاني مش انا …يلااا كلي
ليان بدات تاكل لانه جعانه وبعد ما خلصو
رعد:-يلااا بقا لمي السفره ونضفي القصر
ليان:-حرام عليك يا رعد انا تعبانه والله
رعد بصوت عالي:-صفيه
صفيه جات :-نعم يا بيه
رعد:-كلكم تاخدو اجازه من بكره
صفيه:-حاضر يا بيه …ومشيت
رعد ساب ليان وخارج وليان راحت عند صفيه
ليان بدموع:-هو بيعاملني ليه كده
صفيه خداتها في حضنها:-معلش يا هانم اكيد حاجه مخاليها متغير استحمالي يا هانم باين عليكي طيبه وقلبك ابيض
ليان:-ههه بلاش هانم يا داده انا زي بنتك
صفيه:-بتضحكي هههه ربنا يجعلك بتضحكي يا بنتي
ليان:-والله انتي عسل اووي ……انتي اكيد اللي تيته كلامتك وخالتك رتبتي الهدوم
صفيه:-اااه انا
ليان:-طيب انا عايزه الفساتين عشان كل حاجه قصيره فوق متعارفيش فين
صفيه:-هتلاقيهم في الاوضه التانيه
ليان:-شكرا خالص يا طنط
وطلعت ليان غيرات هدومه
•••••••
في المستشفى
اسر:-العريس بنفسه هنا لا مش معقوله……قرب منه وحضنو: -الف مبروك يا صحبي
رعد:-الله يبارك فيك
اسر:-مالك ………اااه انا فهمت رعد انت مصر انك تنتقام منها زاي ما قولت
رعد:-انا قولت اي واحده هتجوازه
اسر:-متنساش انها بنت عمك ليان………وبعد كده يابني مش كلهم زيها يارعد
رعد بعصبيه:-كلهم زي بعض 
اسر:-طيب ما انت بتاثق في غاده
رعد:-غاده عارفها كويس …وبعدين ليان مش طايقها بجد
اسر:-طب اهدا بس وقولي هتعمل ايه 
رعد:-……
اسر:-رعد انا بكلمك
رعد قام:-سلام يااسر 
ومشي رعد
اسر:-شاكلك هضيعها من ايدك وهتندام متاخر اووي………بقلم هاجر حسين 
•••••••••••••••
عند ليان كانت قعده بتعيط
ليان لنفسه:-طب هو بيعاملني ليه كده……معقول لم قولتلو بحب  زميلي  ياااربي اعمل ايه طيب قلي ايه انضف انشاءلله منضف 
 ليان ليان صبح وليل ليان الدفاية  الفطار نضفي شيلي الغبار يلا إكنسي يلا إمسحي ممنوع تستريحي  بتلف طول اليوم حتى بعد معاد النوم يندهولها يشغلوها ليان هههههه بيخه بيخه
قامت ليان ولبست فستان بنفسجي وسابت شعرها
وراحت قاعدت في الجنينه وكان باين عليها الحزن في عنيها
رعد جاي وشاف ليان وهي قاعده عامل نفسو مش شايفها
ليان:-رعد ممكن نتكلم شويه لوسمحت
رعد بدون اهتمام:-بعدين
ليان بحزن:-مش هاخد من وقتك كتير
رعد:-اخلصي عاوزه اي
ليان:-اقعد
رعد قاعد
ليان بحزن:-انا عارفه انت بتعاملني كده ليه
رعد:-عرفتي اي ان شاءالله
ليان:-لما انا قولتلك اني بحب واحد زميلي بس انا كنت بهزار 
رعد:-هههههه وانا مايهمنيش ده كله والله
ليان:-تمام انا كنت فاكره انو هو ده السبب ……بقلم هاجر حسين 
رعد:-سواء اتجوزتك انتي او غيرك كانت هتتعامل نفس المعامله دي وقصري من الكلام ياشاطره
وماسكها من شعرها:-انتي مش عارفه ان في شاغلين هنا ازي تطلعي بشعرك كده
ليان بدموع:-انا حره اطلع بشعري انت مالكش دعوه بيا
رعد:-ما ايه ياحلوه انا جوزك ولا انتي ناسيه
ليان فالتت شعرها من ايدو:-لا مش ناسيه بس انت كمان ماتنساش ان سنه وهتطلقني وجوازناا علي ورق
وسابتو ومشيت داخلت الاوضه ليان وتلفونها ران بسم شمس
ليان:-ازيك ياشمس عامله اي
شمس:-انا الحمد لله طمنيني انتي اخبارك اي
ليان:-انا تمام  تيته عامله اي
شمس:-تيته كويس مالو صوتك ياليان
ليان:-مافيش ياحبيبتي هي تيته فين عايزه اسلم عليها
شمس:-ثواني بس……اهيا خدي كلميها
زينب:-ازيك ياحبيبت ياتيته
ليان:-الحمدلله ياتيته انتي عامله اي وجدي اخباره اي وحشتوني اووي والله ……بقلم هاجر حسين 
زينب:-احنا كويسين الحمدلله اومال رعد فين معقوله خراج باره
ليان:-رعد تح…
رعد داخل وقال:-اخراج ايه بس ياتيته هو في حد يخراج يوم صباحيتو
زينب:-ازيك ياحبيبي عامله اي
رعد:-تمام الحمدلله انتي اخبارك
زينب:- الحمدلله يابني…هي ليان فين
رعد:-نزالت بقلم هاجر حسين 
زينب:-طب اسمع يابني اوعي في يوم من الايام تزعلها اوتشتامها بامها او ابوها الكلمه دي بتجراحه قووي يابني ليان غاليه قوووي يابني وقلبها طيب حافظ عليها يارعد  وقراب منها هاتعرف ان مش كلهم زي امك
رعد:-ماتقوليش امي……حاضر ياتيته هحاول هحاول
زينب:-ياريت ياحبيبي قبل فاوات الاوان
رعد:-حاضر ياحبيبتي
زينب:-طيب انا هقفل دلوقتي سلام
رعد:-سلام……………


يتبع الفصل التاسع   اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent