رواية ملكه قلب الشيطان الفصل الثامن 8 - بقلم فاطمة الزهراء أشرف
رواية ملكه قلب الشيطان الفصل الثامن
مريم بدأت تفوق : اممم
جاسر : مريم انتي كويسة
ونده على الطبيب
مريم : أنا فين
جاسر : إنتي في المستشفى
مريم حاولت تقوم بس أول متحركت حست بوجع في كل جسمها وكل ماتحاول تتحرك الوجع بايزيد
جاسر : ماتتحركيش
مريم : هو اي اللي
حصل
جاسر : إنتي كنتي مختوفه
دخلت الممرضة والطبيب
الدكتور : حمدلله على السلامة يا انسه مريم
مريم : الله يسلمك يا دكتور
فحصها الطبيب
الدكتور : إنتي احسن من الاول
مريم : أنا حالتي ايه
الدكتور : جسمك مليان كدمات ورضوض وعندك ضلعين مكسورين وكان عندك نزيف داخلي
الدكتور أنسحب والممرضه عطتها مسكن وانسحبت
مريم من كتر التعب والآلام اللي في جسمها نامت
وجاسر قعد جنبها لحد مراح في النوم
______________________
وعلي الجانب الآخر
في فيلا زين السيوطي
زين بضحك هستيريا : واخير لقيت نقطت ضعف الشيطان
...... : انت واثق إن في نقطة ضعف للشيطان
زين : أكيد وال مكنش هييجي عشان ينقزها من ايدي
...... : متنساش انت قلت ان هيا انقزت حياتوا
زين : ايوه واي يعني
...... : هو انقز حياتها علشان هي انقزت حياتوا وهو معتبر دا دين
زين : وهنعمل اي
....... : مش هنعمل حاجة
زين : يعني اي هنسيبوا كده
....... : لا أنا عندي خطه هدمره بس في الوقت المناسب
زين : تمام طيب نادر هنسيبوا وال هتخرجوا
....... : الشيطان مش هيسيبوا ال لما يعزبوا وانت كمان اختفي كام يوم
زين : تمام ويبقي قالي علي الاخبار
...... : تمام
زين : الصفقه الجايه تلزمني
........ : لا الصفقه الجايه تلزم الشيطان
زين : لا احنا متفقين إن انت تجيب لي الصفقات والصفقه دي بملايين
........ : معتقدش
بس هحاول
زين : كل المعلومات عن الصفقه تكون عندي بعد يومين
ودا أمر
...... : أنا ماحدش يامرني
زين : خلص
....... : تمام
___________________________
محمد ومعتز عملوا محضر والبوليس بيضور على مريم
في البيت عند سهام
الباب خبط سهام قامت تجري وهي بتقول مريم وفتحت ولقت
سهام بدموع : نور حببتي وحضنتها
نور باستغراب : في أي يا ماما بتعيطي لي
سهام بعدت عنها ولسه هتتكلم لقت محمد ومعتز ورامز راجعين مع بعض ومحمد دموعوا نازله ومعتز حزين ورامز بيبكي
نور : بابا في أي بتعيط لي وماما بتعي وطلعت تجري علي غرفت مريم ملقتش مريم ضورت في البيت كلوا وملقتش مريم رجعت عند محمد : بابا مريم فين
ومحمد مش قادر يتكلم ودموعوا نازله 😭
سهام بتعيط اكتر ومش عارفة تتكلم
نور بصريخ : مريم فين
محمد بدموع : مريم ماتت
نور بصدمة : انت بتقول اي مريم كويسه انت اكيد بتهزر ي بابا
محمد : لا مريم ماتت
وفجاه نور وقعت مغمي عليها
محمد وسهام ومعتز ورامز طلعوا يجروعليها ومعتز شالها ودخلها اوضتها واتصل على الدكتور
وسهام ومحمد جنبها
الدكتور كشف عليها
معتز بحزن : خير يا دكتور
الدكتور : عندها انهيار عصبي وعطيتها مهداه
معتز بحزن شكرا الدكتور ووصلوا لحد الباب
محمد بحزن ودموع كتير اقعد وحاطت أيده على وشه
سهام : بنتي راحت خلاص
واغمي عليها حولوا يفوقوها ومفااتش معتز شالها بسرعه وراحوا علي المستشفى ودخلت العمليات معتز اتصل على أمل و قولها على كل حاجة وهي قعده تعيط وكانت عايزة تروح المستشفى بس معتز رفض قولها تروح عند نور لانها في البيت لوحدها وهي وفقت
بعد ساعة الدكتور خرج
محمد طلع يجري عليه : هي عامله اي يادكتور طمنيني عليها
الدكتور : هي عندها القلب وهي اتعرضت لصدمه وقلبها واقف
محمد ومعتز ورامز بصدمه
محمد بصدمة : انت بتقول اي
الدكتور مكمل كلمه : بس رجع تاني بس هي دخلت في غيبوبة ومش عارفين هتفوق امتا
رامز : هتفوق امتا يادكتور
الدكتور : ممكن بعد يومين او بعد اسبوع أو بعد سنه مش عارفين
محمد مقدرش يستحمل الصدمة حببتوا في المستشفى بين الحياة والموت وبنتواماتت في اغمي عليه اخدوا معتز اوضه في المستشفى
معتز : طمني عليه يا دكتور
الدكتور : الضغط كان واطي جدا
هو ساعه ويفوق وخرج الدكتور
معتز مصدوم وبيعيط من ال بيحصل اختوا مريم ماتت نور عندها انهيار عصبي وسهام في غيبوبة ومحمد في راقد على السرير لا حول له ولا قوة واخوه بيكي ومش عارف يعملوا حاجه
خلص البارت أتمني يكون عجبكم
ايه اللي هيعمله الشيطان مع مريم ؟
ومريم عايش وال ماتت؟
وزين هيعمل ايه؟
ومين اللي بيجيب كل أخبار جاسر ؟
ومعتز يقرب ايه لمريم؟
وسهام هتفوق امتا من الغيبوبة ؟
يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل التاسع اضغــــــــط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية ملكه قلب الشيطان " اضغط على اسم الرواية