Ads by Google X

رواية عشيقتي ام جارتي الفصل التاسع 9 بقلم نوران عباس

الصفحة الرئيسية

      رواية عشيقتي ام جارتي الفصل التاسع بقلم نوران عباس


رواية عشيقتي ام جارتي الفصل التاسع

بعد مده من شغل ادم وجاسر وايه وروح
ادم/اييه يا عم تعبنا بقالنا 3ساعات شاغلين نهدي شويه نقوم ناكل حاجه حتي نصلي مش كده
جاسر/حاضر يا سيدي انا كمان تعبت شوفا هتعملوا ايه
ايه وروح / بس احنا ممكن نكمل كمان احنا كده هنتاخر ومقولناش للي في البيت
ادم/اه صح ممكن نطلب اكل خفيف كده وقهوه عشان نفصل ونفضل شغالين عشانكم
جاسر/والله الي قد الشغل والهندسه انتوا مش نغه عشان تتحججوا بالوقت (هو مكانش مقتنع بالكلام بس حب يغيظ روح)
روح/لا معلش يا فندم مواقيت الشغل هنا لحد 6 اقصانا حتي لو ممكن نروح متأخر يمنع حضرتك تقعدنا لغاية دلوقتي وكمان لاحظ ان دي منطقه مقطوعه يعني بعد7او 8 مش هتلاقي حد يعدي من هنا
ادم /استغرب من رد فعل جاسر خاصة باين انه بيضايق روح بس بص لايه وحب يلم الموقف . خلاص يا جاسر البشمهندسه عندها حق احنا هنطلب حاجه ونكمل شغل ولما ميعاد يجي نمشي ونكمل بكره عادي يعني لو كملنا انا وجاسر انتوا لسه تدريب هدفنا بس نستفاد معلش يا جاسر تعالي معايا ونسيبهم حبه يحبوا يصلوا واحنا نصلي يلا
وقاموا

ايه/ايه ده انا مشفتش قلة زوق كده في ايه بتريقه لو مش قد الشغل ماتشتغلوش مستفز مستحملاه ازاي لا ده ادم ارحم
روح/شوفتي ماده الي بقولك عليه مستفز كان هيقعدنا كويس اني اتكلمت مفكرنا خدامين عنده
عند ادم وجاسر
ادم/ايه ده يا جاسر قلة الزوق دي عمرك ماكنت كده ده انت كان لما حد يتاخر بتخصصلهم عربيه من الشركه مخصوص توصلهم وتديهم مكافئه وخصوصا لو بنات عشان انت عارف ان المنطقه دي وحشه خصوصا بليل ايه الي حصل
جاسر بغيظ/معرفش البت روح دي لما اتكلمت اتعصبت ولاقيت نفسي حابب اضايقها بس هي الي طلعت شكلي وحش كمان بت مستفزه
ادم/بنرفزه هي الي مستفزه هي لاتصدق صح هي الي حسستك انك خدام عنده وانها معندهاش زوق لا صح هي الي مستفزه فعلا جاسر فوق كده واتعدل ويلا نشوف هناكل ايه عشان نمشي ولاحظ ان اغلب الشركه هتمشي كمان شويه يلا


جاسر بغيظ بينه وبين نفسه/انا مالي البت دي بشوفها تستفزني ليه وسرح حبه في عنيها بس عنيها حلوه اووي رغم انها مش ملونه بس فيها سحر يشدك صعبه اووي احم احم جاسر فوق يلا اطلع عشان نخلص
وصلوا وراحوا لايه وروح كانوا صلو هما كمان وكلهم بعد كده اتجمعوا تاني
ادم/سوري علي الي حصل يا جماعه ااحم تكلوا ايه احنا نطلب سندوشات
روح/لا شكرا يا فندم احنا مش جعانين لو ممكن قهوه وخلاص عشان نخلص
ادم/احم تمام يا بشمهندسه بس يعني احنا نعتبر من الصبح ماكلناش وكمان يعني بتهيالي انتوا زينا من فطار الجامعه والساعه دلوقتي حوالي 4او5 عامة انا طلبت السندوتشات الي بحبها وممكن نعجبكوا صح يا بشمهندسه ايه
ايه/اه اه صح يا بشمهندس عامة بس يلا نبدا مش هنتخانق علي الاكل كمان ممكن بس قهوه
جاسر/هاتلينا 4 قهوه مظبوط قطعته روح انا بحبها ساده
جاسر بصلها بعد كده كلم السكرتيره تاني خليهم 3مظبوط و1ساده صح يا انسه ايه
ايه/ااه صح ثم همست لروح طول عمرك بتحبيها مظبوط
روح/اخرسي انتي
جت القهوه والاكل وكلوا وكملوا شغل وبعد مده بقت الساعه حوالي 6ونص
ادم/طب يا جماعه نكمل بكره كفايه كده
ومشوا ايه وروح وهما ماشيين
روح/القهوه كانت مره اوي وتقيله
ايه/تستاهلي قولتلك بتحبيها مظبوط قعدتي تعاندي وخلاص يلا يلا
روح/فكك خدي هنا انتي جربتي الساندوتش الي بيحبه ادم منين
ايه/منين يعني مش قلتلك مره انه كنت تعبانه وبعيط بسبب الحوار اييااه حلف ليعزمني بره او في شركه وطلب الساندوتش وده وعرفتي انك هتحبيه بس كده
روح/انتي قولتيله سبب عياطك يومها
ايه/انتي عبيطه لا طبعا يل ايلا نلحق تاكس او مواصله تاخدنا
جاسر وادم فوق جاسربيكلم الامن/تمام في بنتين طالعين دلوقت طلع معاهم سواق من الشركه يوصلهم لحد بيوتهم اه اه طلع معاهم عم عبده سلام سلام
ادم/مانت قلبك حنين وعندك زوق ورجوله اهو لازم تضايق فيهم يعني
جاسر / اخرس انت قولت بشوفها بتعصب وكمان مانت حنين كمان وبتعزم ناس علي الاكل اهو
ادم/ناس مين اااه قصدك ايه حرام عليك دي مره كانت منهاره بسبب افتكرت أهلها الله يرحمهم وماكنتش عارفه تركز ورفضت تروح واصريت اعزمها بره تغير جوو ورفضت عشان مينفعش قمت طالب لينا الاكل ده كل الحوار وااه مخك ميروحش بعيد تمام دول بنات محترمين
جاسر/يا حنين ياريت ماطمعش فيك حد ده صنف يفضلوا راسمين الاحترام ولما يجيلهم فرصه عشان يخونوا او يكسبوا فلوس بيروحوا للبنك الاعلي
ادم بتنهيده /مافيش فايده فيك مهما حصل وقلت يلا ييلا عايز اناام يلا
ومشوا نزلوا الامن مستنيهم هو وعم عبده
جاسر/انت بتعمل ايه هنا يا عم عبده معقول لحقت توصلهم
عبده/لا ياباشا هم رفضوا جامد لدرجة كانوا هيزعقوا وفيه واحده كده كانت عصبيه جامد ورفضت قطعا ومشوا بس للامانه عشان حسيتهم زي بناتي مشيت وراهم لحد ماطمنت انهم ركبوا تاكس وخد نمرته
جاسر/في نفسه اكيد دي ست روح خلاص يا عم عبده روح انت
ادم/الصراحه تستاهل قولت دول غير يلايلا نروح رايح انهي بيت بيتك ولا الخديوي
جاسر / لا رايح بيتي مش قادر اشوف حد وخصوصا ماما كل ماتشوفني جواز جواز لا وايه سمعتها هي ومريم انها منمره علي مايا بنت صاحبتها بتاعة النادي بنت مدلعه وتفقع مرارتك
ادم / ههههههه ماهي عندها حق لازم تجوز وتعيش حياتك وتنسي بس ربنا يوقعك في واحده تطلع عينيك مش مدلعه ههههه زي مابتقول
جاسر/اضحك اضحك كانت امك سايباك براحتك
ادم/براحتي مين يا عم بس دي كل يوم وتاني صور وحكايات كمان حبه هدلل عليا والله زي الواحده العانس فكك فكك كلهم كده يلا احنا نمشي اه صحيح هتعين مسودة المشروع فين
جاسر /فين يعني اكيد في بيتي المسوده دي لازم تستخبي لحد ما مشروع يكمل انا مش واثق في ادهم ليه طرقه الزباله وكمان البيت ده محدش يعرف عنه حاجه
ادم/عندك حق طب بقولك ايه مادام هتبات في بيتك انهارده تعالي اتعشي عندنا زمان ست الحبايب هتفرح اووي
جاسر/لا ياعم مش قادر وكمان فيك نفس تاكل يلا يلا
ومشوا نروح عند روح وايه لما روحوا
روح داخله البيت / ياست الكل انتي يا ست الي مخلفانا انتي يا حجه بت ياضلمه
صفاء/تعالي يا روحي احنا في المطبخ
روح/تدخل مسا مسا علي الناس الكويسه
صفاء/مسا عليكي يا قلبي انا مخلفه بلطجي يا بنتي اتكلمي عدل يلا ايلا روحي غيري عشان تاكلي
روح/ ههه حاضر هتكلم عدل وراحت غيرت هدومها عشان تاكل ماكنتش جعانه بس عشان أمها كانت مستنياها رفضت تكسر بخاطرها تقعد تاكل معاهم وخلاص
قاعدين علي السفره
صفاء / عامله ايه في الشغل يا روحي
روح/طالع عيني من تالته يوم مش من الشغل المدير مستفز وعايزالحش تخيلي انهارده كان عايز ياخرنا لحد 8 والحته مقطوعه ولما رفضنا قال ماتنفعوش للشغل وبعد كده صاحبه اعتذر وقال ايه معلش ولما خلصناه لاقيناه مكلم عربيه من الشركه توصلنا لا كتر خيره ولما اديته المشروع قعد يتكبر ولا كاني عملت حاجه بجد لو كل المديرين كده الله يكون في عون الناس
صفاء/معلش يا روح يمكن بيعمل كده عشان يستفزك ويخيليكي تحبي شغلك اكتر كنوع تحدي ناس نفكر كده لما تشجع شخص ده غلط لازم تحسسه انه معملش عشان يطلع احسن ماعنده بس ده طبعا غلط عشان مش بيمشي مع كله بس انتي بقي بتحبي النوع الي يتحداكي زي مابوكي الله يرحمه ماكان يعمل معاكي بس اختك العكس عشان كده بحب اشجعها دايما
شمس/حبيبي الي مشجعني بالمناسبه بقي روح الفيزياء واقعه مني وعييب اووي لما اختي حبيبتي تكون كانت بتحبها وانا اتعب فييها
روح/طب ياختي خلصي بس ونبقي نشوف حوار الفيزياء ده
شمس/قلبي ياناس امووواه
صفاء / ربنا يبارك فيكم وتبقوا سند بعض اوعوا في يوم حد يقف قدام حد او يسيبه خليكوا دايما جنب بعض حتي لو اتجوزتوا ودوا بعض وعرفوا اجوازكم انكم خط احمر فاهمين
روح وشمس/حاضر يا ست الكل من عيني ويبارك لينا فيكي لغاية ماتشوفي احفاادنا يارب
بعد شويه شالوا الاطباق وظبطوا الدنيا
روح بتغسل الاطباق الام/يابنتي روحي نامي انتي تعبتي انهارده
روح/يعني انا تعبت وانتي بتاكلي رز بلبن مانتي كمان طالع عينك في فيلا خديوي ناس ماعندهمش دم عامة انا يعين انا خلصت خلاص وانتي يا شمس روحي ذاكري
شمس/كله مذاكره يووووه خلاص رايحه يارب بقي اروح الكليه ارتاح(والله مارتاحوا كنت بقول زيك احم احم يلا نرجع)
صفاء/خلاص هعمل لينا كوبيتين شاي تمام ونلك حبه لو فاضيه
روح/لو مش فاضيه افضالك يا مز
(أولا صفاء تعتبر صاحبه روح مش عشان أمها وده المفروض في الأهالي انهم صحاب بس كمان صفاء خلفت روح وهي في تانيه جامعه يعني حوالي 20سنه)
عند ايه
ايه دخلت / عمها/ ايه يا بت التاخير ده كله كنتي يا بنت ال*** ومسك شعرها
ايه بعياط /والله يا عمي كنت في الشركه بدرب وده ميعاد الخروج وكنت قايله لمراة عمي عليه وكمان متاخرتش اووي الساعه لسه 7 وماتشتمش ابويا لو سمحت لو كان عايش ماكنتش اضطريت للعيشه هنا
عمها بقسوه /والها العيشه ان شاء الله مش كفايه مخليكي تدرسي وبصرف علي اكلك وشربك ومش بشوف منك لا احمر واسود اتفوا عليكي
نرمين/ايه في ايه انا مش قلت هي قالتلي هتتاخر ولا هيقسوه وخلاص اوعا سيب البت والله يا سيد لو مديت ايدك عليها تاني مش هتشوف مني حاجه وانت عارف
سيد /ماشي ياختي خوديها اهي وشكلها هي الي هتجيب الفقر والعار للبيت ده حسك عينك تتاخري تاني متاخره فاهمه ابت جتكوا نيله بت هم
نرمين خدتها ودخلت الاوضه / معلش يا بنتي حقك عليا والله
ايه بعياط/والله تعبت هو مضايقني ليه هاا عملت ليه ايه انا بابا وماما وحشووني اووي تعبت بجد ياريت اروحلهم
نرمين/بعيد الشر عنك يا حبيبتي والله يرحمهم انا اسفه حقك عليا ربنا يقويكي يارب اسفه والله يلا غيري عشان تاكلي انا استنيتك ماكلتش
ايه/معلش يا مراة عمي مش جعانه
نرمين/ اخس عليكي لا يلا ايلا فرفشي وهناكل في بلكونة اوضتك يلا وتحكيلي علي حصلك انهارده يلا يا بت
ايه/حاضر يا نيمو ااه صحيح ايه حوار مش هيشوف منك حاجه ده هو فيه ايه
نرمين /هاه لا يا قلبي مافيش حاجه قصدي يعني اكل وخدمه كده يلا يلا عشان الاكل والحمد هو نزل المطعم ناكل براحتنا يلا
بياكلوا وقاعيدن في البلكونه /طب ادم ده باين عليه محترم يعني ليه جاسر عكسه مادام صحاب كده
ايه/والله يا نيمو ماعرف فعلا ادم محترم كده بس اتعصب مره علي موظفه هناك في الحسابات ياختيي صعب جاسر بقي بيتخانق مع دبان وشه وروح غلبانه هه بس الصراحه الاتنين كوميدي لما يعاندوا في بعض انهارده كانوا مسخره خصوصا في حوار القهوه والتوصيله بس بيني وبينك كنت خايفه حد يشوفنا واحنا نازلين من العربيه بقي سين وجيم بس كنا خايفين اوي من الرجوع في الوقت ده بس يلا الواحد لازم يجمد قلبه حبه الدنيا عايزه الي يكشملها ربنا يسترها واهو الي مشجعناه اننا سوا
نرمين/ربنا يبارك فيكوا لبعض ياارب يلا نشيل الاكل ونعمل كوبايتين نسكافيه نظبط الدماغ عشان تنامي حبه وتصحي تذاركي
كل واحده راحت نامت عشان تصحي تذاكر
نروح عن مريم
سليم/لا بجد الي حصل انهارده حلو وضربه ليهم شابوو يا استاذه مريم تعليمي مراحش علي الأرض
مريم/عيب يا بص بعد اذنك بقي اخرج مع البت رنا ونهي شويه كدهوو
ليلي / انتي لسه تعرفي الاشكال دي مش قولت اقطعي علاقتك بيهم
مريم/والله يا امي انا حره في اختيار صحابي مادام شايفاهم محترمين واه احسن ماصاحب ناس من نادي بنات تافهه هدفها المكياج ولبس البراند وتوقع واحد مشهور عن اذنكم
سليم/روحي يا حبيبتي متتاخريش انا اديتك الاذن وخلي بالك من نفسك وااه وعرفي رنا انتي مين عشان هايجي يوم وهتعرف
مريم / هتعرف منين يا بص قصدك نهي متقلقش نهي مش بتطلع سر لحد
سليم/لا مش نهي حد تاني ساعتها هتعرفي وااه بكره محمد هيجيب واحد زميله هو اصغرمنه بسنه بس زميله وجاره يمسك مكان عزت كان شغال في شركه تانيه بس مارتحش
مريم/تمام يا بص بس ابقي ركز ليكون شغال في شركة الشاملي
سليم/عيب عليكي عملت عليه تحقيق شامل وبرده مجايب محمد
مريم/ااه قبل ما امشي هو محمد يعني ماخطبش ولا اتجوز لغاية دلوقتي يعني خير مش بيحب
سليم/بخبث لانه عارف انها ممكن تقول لرنا وحاسس ان فيه حاجه ناحيه رنا لمحمد بس كان حابب يشجعه / انا مش عارف بس هو بيحب شغله اووي بس يا بخت الي هتاخده مجترم طول عمره وعارف ربه وهيراعي ربنا فيها ليه بتسالي
مريم/هااه لا عادي يعني يلا سلام
وهيا طالعه من الباب لاقت مايا بنت صاحبه أمها فاكرينها داخله / ايه مريم ازيك انا جايه اقعد معاكي هتسيبني برده وتروحي تقعدي مع الاوباش صحابك من الشركه
مريم/اتعصبت وحبت تستفزها/ أولا صحابي مش اوباش الاوباش الي بجد هما الي بيعروا نفسهم في دماغهم كده هيوقعوا شخص معين ومعلومه الشخص المعين ده مش هنا انهارده يلا باااي
مايا اتعصبت / ودخلت سلمت عليهم
سليم بارف / اهلا يا مايا منوره عن اذنكم ورايا شغل اتفضلي الجد حمدي نفس تفكير ليلي /منوره يا حبيبتي اذيك وازاي مامتك وباباكي
مايا/الحمد لله يا اونكل انت كويس
الجد/ااه يا حبيبتي تسلمي معلش بس ميعاد دوايا هخده واجيلك يا قلبي عن اذنك يا ليلي
ليلي اذنك معاك يا عمي
مايا/اذيك يا طنط امال فين جاسر انتي مش قولتي انه بيجي دلوقتي
ليلي /معرفش يا بنتي شكله اتاخر هرن عليه واشوف كده---الو انت فين يعني ايه بايت عند ادم طب خلاص براحتك يا جاسر سلام----معلش يا بنتي اسفه والله بس وعد هعزمكوا مره سوا
مايا/عادي يا طنط بس انا تعبت يعني ماشوفتوش من الاحتفال السنوي بتاع الشركه السنه الي فاتت انا بحبه يا انطي وهو مش حاسس
ليلي/ولاتزعلي ياحبيبتي صدقيني هيحس في يوم يلا يلا نشرب حاجه
للكاتبه نور الفهد
عند جاسر بيتمرن في الجيم الي في بيته بيته عباره عن بيت كده لا كبير ولا صغير بجنينه قريب من بيت ادم
بيتمرن وبينهج وفجاه بيخطر علي باله روح وسرح في عنيها تاني ولمسته ليها / ااووووف ماكنتش بت انا الي اديتها اكتر من حجمها يل ايلا عشان اخرج الف شويه يمكن انساها ثم خد شاور و خرج حبه بعربيته وقعد علي البحر قعدته المفضله بحبه للبحر هو صحيح اتغير بس لسه بيحب البحر وقعدته
عند روح قاعده بتذاكر وفجاه افتكرت وهي واقعه في حضن جاسر وعنيه الزرقاء/استغفر الله العظيم ياارب انا هقوم اعمل كباية قهوه واكلم البت ايه نذاكر سوا احسن
عند مريم واصحابها قاعدين في كافيه علي البحر
مريم حكت كل حاجه لرنا
رنا/اييييه يعني انتي بنت مستر سليم طب ليه ماقولتيش عادي يعني ولا متكبره
مريم/يا هبله متكبره ايه وزفت ايه هو انا لومتكبره هقعد معاكوا كده ولا هشتغل في الحسابات واخلي كل مدير يتنطط عليا شويه واه ماتقوليش جاسوسه تمام انا مش بنقل حاجه ده يمكن لو فيه عصفوره فعلا كان زماني انا اول واحده مرفوده انا منقلتش غير حوار عزت ومرام ومش عشان حاجه لو كنت موظفه في أي حته كنت هقول برده لرئيسمجلس الاداره نفسه عشان عارفاكي خيالك بيسرح
رنا/طب كنتي عرفينا حتي لا بجد فصل زباله منك يا مريم
مريم/يا بنتي انا طول العمري البنات كانت بتعبد عني عشان شايفني متكبره بسبب اسم العيله يا يقربوا لمصلحه واغلبهم بتبقي بنات تافهه لكن انتوا لاقيتكوا بنات جدعه بجد وحبيتكوا ومقولتش عشان كنت واعده بابا وقولت دلوقتي نصيب بقي ماتزعليش وخلينا دلوقت نفكر في حوار سي محمد ده كمان
رنا بحزن /محمد محمد عمره ماهيحس بيا مشض عارفه اعمل ايه بس عشان يتححرك او يقول انا تعبت والله وبابا كل يوم عريس عريس ومعتدش لاقيه حجج والله حرام اخر ماهزق هعترف والي يحصل يحصل مايسبنيش كده ثم عيطت جامد
مريم/لا بقولك ايه اجمدي كده وبلاش اعتراف وهبل ايه احنا نفكر سوا ونعمل خطه نتاكد منها اذا كان عنده مشاعر نحيتك أولا لو عنده نولعه بقي عشان يتحرك بصي هو مش الولاوليد رزل بيجي في البريك بيقعد يستظرف بكره بقي حاول تجامليه بس نتاكد انه محمد شافك ونشوف رد فعله
نهي/لا والله وافرض طلع كلام بقي من سي وليد ماهو رزل هو كمان وزباله
مريم/يا ستي ساعتها بقي نقفله صح او وهكون لأول مره هستغل سلطة سليم بيه بس لاجل خاطر الست رنا .....ببببت
رنا ونهي/ايه يا حوله سرعتينا كنتي بتتكلمي حلو ايه الي حصل
مريم/بابا انهارده قالي قولي لرنا علي حوار انك بنتي عشان هتعرف هتعرف قولتله منين ولو نهي اطمن كاتمة اسرار قال لا مش نهي هتعرفي بعدين ومحدش يعرف الحوار غير نهي ومحمد لو مش نهي يبقي محمد يبقي محمد عنده مشاعر ليكي ان ممكن في يوم يقولك سري وتبقي مراته
رنا/ياارب يارب يا مريم يارب
نهي / بتصقف بايديها لا شابو بجد شابو تحيليل كوره قاعد معايا يل ايلا اكلبوا حاجه نشربها ونلعب في الليله دي
طلبوا ولعبوا الشايب ووقعوا في حظ مريم
نهي/هيييييييه هحكم هحكم
رنا/لا انا انا انا مصدقت اطلع عليها الي بتعمله فيا فكره اخر مره حكمتي عليا فكره دووري علي فكه جنيه اربع تربع رزله
مريم/ماشي يا جزم بس اختاروا انتوا الاتنين حكم واحد يلا
رنا ونهي بيبصوا بيلاقوا واحد قاعد مع صاحبه عضلات وشعر اصفر وبتاع مزز وجان يعني من االاخر
رنا/هو طلب بسيط خالص هتروحي تقولي للمز الي لابس قميص ازرق وبنطلون ابيض ده انتي لون عينك ايه وهي طبيعي ولا لينسز
مريم/لا طبعا انتوا بتستهبلوه شوفوا غيروا
نهي / خلاص روحي وقولوليه ممكن اعرف اسم القمر ثم غمزت
مريم/لا حرام انا احكامي محترمه
نهي/محترمه مين يا ام محترمه اخر مره حكمتي عليا انزل علي واتس مطلوب عريس لامر عاجل وكل الشغل ضحك عليا يومها قومي ابت خلاص
مريم / هعمل بتاع رنا ارحم من حكم الشقط بتاعك
مريم تتحرك وتروح عنده عايزه تعمل أي حاجه عشان موقفها وحش وهو خد باله انها جايه ليييه
الشاب/خير يا انسه أي طلب
مريم/هاااه اه لا يعني
الشاب /اه ولا اختاري
مريم / هسال سؤال اوعي تستغرب تمام احم احم الله يخربيت الي يلعب معاكم -----هو هو لون عينك دي طبيعي ولا لينسز واوعوا تفهم غلط والله ده ده حكم من عيال زباله بص ولا كاني قلت حاجه سلام سلام وطلعت تجري
الشاب/ههههههههه مش قادر يا انسه يا انسه ياللهوي البت احمرت واخضرت وهي واقفه
مريم /راحت عنده منكوا لله مش عايزه اشوف اشكلكوا تاني ودفعت الحساب ومشت وهما جريوا وراها
رنا ونهي / خودي بس لون عينه ايه طب لينسز ولا عادي
مريم/امشوا بقي ومشيوا بس مريم لون عينه الخضرا خطرت علي بالها واستغفرت ربها ودعت علي صحابها وكملت طريقها
عند روح/انا مخنوقه اوي يا ايه ماتيجي نتمشي علي كورنيش شويه اشوف البحر
ايه/اسفه يا روحي والله مش عارفه عمي قريب يجيي ومش عايزه خناق او ضرب تاني
روح/انا كرهت عمك ده ربنا يخلصك من العيشه معااه علي خير طب يلا سلام هنزل اتمشي حبه واجي
نزلت روح تتمشي حبه علي الكورنيش والبحر وقاعده هناك علي كرسي كده وخطر علي بالها جاسر
روح/يوووه الله يحرق ده تفكير هو عملي عمل اما أقوم اتمشي حبه وهنسااه وتتمشي حبه وهووب وهيه ماشيه وباصه في في الموبيل تخبط بحد علي الكورنيش (مش جاسر)
روح/انا انا اسفه والله معلش
علي/لا محصلش حاجه خالص انتي كويسه انا اسف
روح/لا انا اسفه مخدتش بالي كنت باصه في الموبايل وماشيه انا اسفه عن اذنك
شافها علي ناحيه الاخريفي عربيه جاسر
جاسر/تيجي ادم شوف الهانم اروح بدري وهي الساعه 10 بتتمشي علي الكورنيش مع حبيب القلب بلا ارف ومشي
الام تتصل بروح/انتي فين يا روح دي الي حبه هتمشي واجي
روح/اسفه ياحبي خلاص جايه اهو وجايبه معايا تسالي نسهر حبه خلي شمس تفصل حبه ةتنقي فيلم علي مانيجي
تاني يوم في شركه سلييم
سليم/رنا كلمي نهي ومريم يجوا يتعرفوا علي الي هيمسك مكان الأستاذ عزت يلا
رنا تتصل بنهي ومريم ويجوا ويدخلوا
سليم/هعرفكوا علي الي هيمسك مكان عزت الأستاذ زين المحمدي
مريم/بترفع وشها كده هووو انتت
زين/اهلا هو انتييي

يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent