رواية زوجوني مرات اخي البارت التاسع 9 بقلم لمياء رفعت
رواية زوجوني مرات اخي الفصل التاسع 9
فارس: مسك اخو ندى من التيشيرت وضربه ع وشه اتنين اقلام وقاله....انت ازاي تمد ايدك ع مراتي ياحيوان
محمود: مسك فارس ابنه وقال....كفاية بقى ده مكان طاهر وناس متوفيه هنا عيب الا بيحصل ده بقلمي لمياء رفعت
اخو ندى : والله يافارس ماهسيبك وهعرفك تمد ايدك وايدك تترفع عليا ازاي
فارس : يابويا سبني بعد اذنك
محمود: يابني انت روح على بيتكم والله لولا عامل لا ابوك خاطر الراجل الا مات بين ايدينا لا كنت دفنتك مكانك...يلا يافارس اركب انت وندى وخالد ومراته العربيه وانا هركب انا وامك العربيه بتاعتي
فارس: قرب من ندى سندها عشان تقوم وهي بتركب العربيه بصت لا أخوها وقالتله.
حسبي الله ونعم الوكيل فيك
خالد وصل فارس وندى البيت
خالد: عايز حاجه يافارس انا مروح
فارس: لا ياحبيبي تسلم معلش تعبتك معايه النهارده الكاتبة لمياء رفعت
خالد: عيب عليك احنا اخوات
فارس: واحد والله ياحبيبي
خالد : يلا مع السلامة
فارس: الله يسلمك
دخلوا بيتهم واحلام كانت ف البيت مع الأولاد
احلام حضنت ندى ...شدي حيلك ياحببتي كلنا هنموت البقاء لله
ندى: ونعم بالله
احلام : اجهزلكم حاجه تاكلوها قبل ماروح
ندى : لا شكرا معلش تعبتك معايه بالاولاد النهاردة
احلام : لا عيب عليكي دول ولادي
فارس: ياندى انتي من امبارح مااكلتيش لازم تاكلي حاجه
ندى: مش هقدر انا عايزه ارتاح وانام شويه
احلام: وانا ف الصالون صورة ابراهيم كانت متكسرة وواقعه ف الأرض ولسه بتكمل
ندى: آآآآه وقعت امبارح في الأرض شكلها ماكنتش راكبه كويس
فارس: بص ل ندى وسكت
احلام: طيب حصل خير انا رايحه البيت عشان سايبه أولادي مع ماما ف البيت
فارس: طيب استني هاجي اوصلك
احلام: لا ياحبيبي خليك انت ده البيت ف نفس الشارع يلا تصبح ع خير
فارس : وانتي من اهله
ندى: ف الاوضة نامت بقلمي الكاتبة لمياء رفعت
إلهام: محمود مالك فيك ايه
محمود: الحاج حمدون قطع فيا اوي ياالهام وقلبي وجعني اوي عليه شوفتي ابنه حتى ماحضرش الغسل بتاعه ولا وقف في جنازة أبوه وجي بعد ماادفن حسبي الله ونعم الوكيل
إلهام: منه لله والله مازعلت الا ع البنت دي الا اتبهدلت من امبارح
محمود: أبوها برضو وماكنش ليها حد غيره والله البت دي صعبانه عليا الأول ابراهيم والا شافته لم مات وتربية ولادها ودلوقت موت أبوها
الهام: انهارت من العياط
محمود: مالك ياالهام في ايه
إلهام: ابراهيم قاطع في قلبي اوي يامحمود كل مابفتكره
محمود: الحمد لله قدر الله وماشاء فعل اللهم لا اعتراض بقلمي الكاتبة لمياء رفعت
_______________________________
خالد: حببتي مالك بتعيطي ليه
منار: صعبانة اوي عليا ندى وقد ايه اخوها قاسي حتى ماحترمش قبر ابوه اللي لسه قدامه وضربها بالقلم
خالد: الحمد لله انها جات ع كده ده لومه عمي محمود فارس كان زمانه قتله
منار: بعياط ربنا يصبرها ويصبر قلبها يارب
خالد امين يارب
منار: انا حابه اروح ليها بكره بعد اذنك ياحبيبي حابه اهون عليها شويه
خالد: عادي ياحببتي مفيش مشكله ربنا يصبرها يارب تعالي بقى عشان تنامي انتي تعبتي من الصبح
منار: ماشي ياحبيبي
_____________________________
فارس: ندى قومي ماتناميش
ندى: معلش يافارس تعبانه وعايزه انام ارجوك
فارس :مش هسيبك تنامي وانتي بالحاله دي وبعدين انتي مااكلتيش حاجه من الصبح
ندى : انهارت من العياط
فارس : اخدها ف حضنه..وقالها بس اهدي وبعدين كفايه انتي كده من امبارح ياندى كفاية انتي كده بتعذبيه
ندى: تعبانه بجد وعايزه انام
فارس : طيب خلاص نامي ونيمها ع السرير وجه يخرج مسكت ايده وقالتله.....ماتسبنيش يافارس بعد اذنك انا محتاجه ليك تكون جنبي بعياط
فارس: قرب منها واخدها ف حضنه طيب اهدي هشوف الأولاد عشان احلام نيمتهم ف الاوضة بتاعت الأطفال الا بنام فيها هطمن عليهم وهجيلك
فارس: دخل أوضة الأطفال اطمن ع الأولاد
ودخل عند ندى الاوضة شافها نايمه اخدها ف حضنه ونام جنبها
_______________________________
بسام جوز احلام: اتصل على محمود والد احلام
بسام: الووووو ايوة ياحاج انا أولادي عندك وعايز اولادي ومتلزمنيش بنتك
محمود: انت مالكش اولاد عندنا أصلا ودول عيال بنتي
بسام: بالذوق هاخد عيالي ب قلة الأدب هاخد عيالي
محمود: طيب وريني رجولتك وابقى تعالى خدهم واسمع ياواد انت انا بعد ماكنت ماتهون معاك مدام طلعت واد قليل الأصل طلق بنتي وتلاته بالله العظيم ماهرجع ف كلمتي انا اصلا غلط لم آمنت مع بنتي معاك
بسام: ومين قالك اني هرجع بنتك ياراجل انت وعيالي كده كده هعرف اخدهم وهتشوف وقفل السكه
________________________________
علي: رايح الأرض عند والده محمود وشافه متعصب
علي: ازيك يابويا مالك
محمود: مفيش يابني
علي: هاتخبي ع إبنك الكبير برضو يابويا
محمود: حكاله الا حصل
علي: ابن الكل........ب طيب ع رأيك يابويا عايزين نشوف الرجوله بتاعته
محمود: يابني انت عارف المشاكل مش بيجري عليها والواد ده وشه وش مشاكل وانت عارف فارس اخوك لو مسكوا هيموتوا ف ايده يبقى ساعتها يروح ف داهيه بسبب كل.....ب زي ده
علي: سيبها ع الله يابويا ولو راجل يجرأ وياجي جنب العيال لم معرفش يبقى راجل ويشيل هم أولاده جي دلوقت عايز يحرم اختي منهم
________________________________
فارس قام من النوم راح عند الأولاد الاوضه
فارس: ياادم يا رامي
رامي وآدم نعم ياعمو
فارس: هشششششش براحه قوموا عشان تروحوا الحضانه
ادم: ياعمو عمتو قالت بكره اجازه احنا عايزين ننام
فارس : حبيابي انا آسف انا ناسي ان النهارده الجمعه
الأولاد ناموا تاني
فارس :دخل اخد شاور وجهز الفطار وراح عند ندى الأوضة بالفطار
فارس: ندى فوقي ياندى قومي يلا
ندى: قامت ايه
فارس: يلا عشان تفطري
ندى : لا مش هاكل مش هقدر بدموع
فارس: بس انا جعان ولو مااكلتيش والله مش هاكل
ندى : بعد اذنك سيبني ع راحتي
فارس:لا ماينفعش والله لو مااكلتي هزعل
ندى : مش هاكل بجد قولتلك انا عايزه اروح المقابر دلوقت عند بابا
فارس: لا مش هتخرجي
ندى: يعني ايه
فارس: يعني الا سمعتيه والله لو مااكلتي ماهتروحي الكاتبة لمياء رفعت
ندى : بضيق ودموع طيب وقربت تاكل عشان تروح المقابر
فارس : حرفيا كان زعلان عليها بس عايز يطلعها من الا هي فيه
ندى اكلت بسيط وقالت...كفايه يافارس والله مش قادره بدموع
فارس : خلاص ماشي قومي خدي شاور
وانا هشوف امي عشان كنت حاسس انها تعبانة امبارح لأنها مش بتروح مقابر من يوم وفاة ابراهيم
ندى: طيب استنى هروح معاك اشوفها
فارس: طيب تمام هغير للأولاد عشان نخدهم معانا
ندى :ماتغلبش نفسك انا هغيرلهم
فارس: مش أولادك لوحدك ع فكره
ندى: سكتت وحرفيا ماكنتش قادره تكلم من العياط بقلمي الكاتبة لمياء رفعت
علي ف بيت والده محمود : مصيبة يابويا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية زوجوني مرات اخي" اضغط على أسم الرواية