رواية القدر والسند الفصل التاسع بقلم رودي محمد
رواية القدر والسند الفصل التاسع
مليكه: ماما ي ماما انا نازله رايحه ل مالك
سعاد: طيب استني افطري الاول
مليكه: لا ي ماما هفطر مع مالك
سعاد: ماشي ي حبيبتي
........ مليكه وهي بتفتح باب الشقه
...... فتحت الباب بس اتصدمت لما شوفتها
مليكه: ريم انتي اي جابك هنا انا مش قولتلك الف مره مش عايزه اشوف وشك تاني انتي اي معندكيش دم كفايه بقي ابعدي عني مش عايزه اعرفك تاني
سعاد جت ع الصوت: اهدي ي مليكه مينفعش كده دي مهما كان ضيفه
ريم:... مليكه ممكن تسمعيني انا اسفه بجد ع كل حاجه ارجوكي اديني فرصه
مليكه: كان زمان ي ريم قبل م تعملي كل حاجه وحشه ليا قبل م تبعيني قبل م تنهشي ف لحمي كنت بحبك بس دلوقتي مبكرهش حد قدك ابعدي عن حياتي ي شيخه انا تعبت 😭وانهارت من كتر العياط ويمكن دي اول مره انهار فيها من بعد موت بابا سبتهم وطلعت اجري زي المجنونه مش عارفه اروح فين وانا عماله اعيط جاامد اوي لاقيت حسام بيرن عليا حسيت اني ف امان
مليكه: الو ايو ي حسام صوتي كان طالع بصعوبه من بين شهقاتي والعياط مكنتش قادره اخد نفسي لاني انا بتعب من العياط وممكن افقد الوعي ف اي وقت
حسام بخضه.. ف اي ي مليكه مال صوتك انتي بتعيطي
مليكه:.. اه ي حسام بعيط 😭😭
حسام: اهدي بس انتي فين انا جيلك حالا بس حاولي تكوني هاديه ارجوكي
مليكه: انا هروح ع النيل هقعد هناك
حسام: تمام وانا هاجي ليكي ع هناك
.... قعدت ع النيل وسرحت.....
عند مالك.........
شاف الفيديو.
مالك ماسك سلاح وموجهه ع ابو مليكه
مكتوب رساله تحت الفيديو ي ترا الاموره لو شافت الفيديو هتعمل اي...
مالك.....
فلاش بااااااااااك
مالك... بيكلم واحد بتاع قهوه ف حاره
لو سمحت عايز حماده الاقيه فين
القهوجي: حماده مين حماده مطوي
مالك اي... اين كان انا عايزه
القهوجي: ع القهوه متلقح بس انت ي باشا عايز منه اي ده واد سكته مش سالكه
مالك.. ملكش فيه
دخل مالك. القهوه وحماده اول م شافه طلع يجري مالك: جري وراه لحد م مسكه وفضل يضرب فيه جامد اوي
مالك: انطق اتكلم مين خلاك تعمل كده
مين وراك انطق
حماده: ي باشا انا مش هتكلم اللي ورايا مش هيسبوك
مالك: طلع سلاحه ومسكه ووجهه عليه هتتكلم ولا اقتلك
حماده: ياباشا انا معرفش حاجه هما قالولي نفذ نفذت انا مالي بالحوار ده بقي
مالك... مش هرحمك وبنظره كلها شر
.......
مالك: الفيديو ده متركب ياولاد...........**
بس مين مين ليه مصلحه يعمل كده مين.....
مليكه: قاعده سرحانه
جت بنتوته قعده جمبها
.. تعرفي انك وحشتيني خالث
فاقت ع صوتها
مليكه: الين وحشتيني اوي واخدتها ف حضنها
الين..انتي بتعيطي لي
مليكه: من الزمن تعرفي ان الدنيا غداره اوي تعرفي ان ف ناس بتحبيهم اوي ممكن يطلعو وحشين
الين: ب برائه بس انا بحبك وانتي حلوه مش وحشه
مليكه: تعرفي ي الين انتي اكتر حد برتاح معاه بعد مالك
الين: اي ده انتي تعرفي مالك ده ثاحبي
مليكه: صاحبك منين
الين: يبقي انتي اللي مالك بيحبها
انتي ليه خونتيه بس انا قولتله انه اكيد ظلمك ثح
مليكه: بحبك ي الين اوي اوي 😘خدي بوسه
الين: بس انتي بتعيطي ليه مالك مزعلك
مليكه: لا مش مالك دي واحده تانيه كنت بعتبرها اكتر من اختي غدرت بيا ووجعتني اوي 🥺
فلاش بااااااااااك.......
ريم: مليكه انتي عارفه اني انا اكتر واحده بحبك وبخاف عليكي
مليكه:..عارفه ي ريم بس انا عايزه ادخل المسابقه دي
ريم: ي حبيبتي هتستفيدي اي دكتور جاسر اصلا هيختار خطيبته
مليكه:..دكتور جاسر حقاني ي ريم مش هيعمل كده طبعا
وبعدين انا بكتب مقالات حلوه ف علم النفس يعني اكيد هطلع المركز الاول انا متاكده من ده
ريم....يووووو ي مليكه عرفنا ي ستي انك عبقريه بس بلاش تدخلي لعبه خسرانه
مليكه: هدخل وانا قد التحدي
باي بقي رايحه اجهز المقاله
ريم: بصت ليها وهي كلها حقد وكره
ياربي ازاي اخليها مش تشارك عايزه اكسب انا يبقي انتي اللي اختارتي
تاني يوم ف الجامعه....
ريم...عملتي اي ي مليكه كتبتي المقال
مليكه: اه الحمد لله فرحانه اوي لما يجي الدكتور جاسر هنسلمه يااااااه
ريم: اه ي حبيبتي ربنا يوفقك 😒
بقولك صح مالك كان بيدور عليكي تحت انزلي وانا هستناكي هنا
مليكه: حاضر خلي بالك من حاجتي وخصوصا المقال تمام
ريم: ف عنيا 😒
هي مشيت وريم بدلت المقال وكتب اسمها بدل اسم مليكه وكاأن مفيش حاجه حصلت
رجعت مليكه ودخل دكتور جاسر وسلموا المقالات بتاعتهم
تاني يوم ف عرض الفائز...
دكتور جاسر ف المايك: ريم محمود خديوي طبعا مش عارف ازاي ي ريم بس المقال بتاعك بهرني بصراحه مبروك عليكي احلي مشروع تخرج ومبروك عليكي المسابقه واتمني ليكي تفضلي كده ع طول
ريم بفرحه ميرسي جدا ي دكتور 😂😂
مليكه: قامت ازاي ده ي دكتور ومقالتي انا
ريم: اي ي مليكه مش حبالي الفرحه وعامله صاحبتي وانتي بتكرهيني اهئ اهئ اهئ اتخدعت فيكي 🥺🥺😒
دكتور جاسر: انتي مستواكي بقي زفت ي مليكه
مليكه: 🥺🥺انا اسفه بعد اذنكم......
..........
.... وبس ي ستي وتقديري ف سنه رابعه بقي من امتياز تلات سنين ل جيد جدا ف رابعه
الين: م تسمحيها
مليكه: ياريت كان ينفع اللي عملته مش قليل عملت كتير معايا اوي لو حكتلك هتتصدمي
حسام: جاي جري مليكه انتي كويسه
مليكه: انا تمام ي حسام لقيت الين هنا وانا برتاح معاها جدا
حسام: اول مره اشوفك بترتاحي مع حد غير مالك
مليكه: هاهااها عندك حق بس دي الين يالهوي مالك زمانه مستنيني منها لله ريم
حسان: انتي قابلتي ر ري ريم
مليكه: اه ي حسام جت البيت عندي
حسام: بحزن معلش ي مليكه
مليكه: انت ملكش ذنب ي حسام انا اللي غبيه
ع العموم انا همشي اروح لمالك
تمام
عند مالك.........
رد ع نفس الرقم كل ده كدب انت مين وعايز اي
المجهول: تطلق مليكه
مالك: بصدمه اي حدف الفون ع الارض اتكسر
لي كلهم مش عايزني معاها لي بيعملوا كده 😢
رن جرس الباب....
ملك فتح مليكه اهلا ي حبيبتي تعالي
مليكه: مالك ف اي شكلك مدايق اوي اي ده اي حصل للموبايل بتاعك
مالك: مفيش حاجه ي مليكه
مليكه: مالك انتي مخبي عني حاجه
مالك: بعصبيه يووووو بطلي اساله بقي انا مش ناقص
مليكه: 🥺انا اسفه بعد اذنك ونزلت اجري وانا بعيط
مالك: نزل جري وراها مليكه انا اسف استني
.... مسكني من ايدي وقفني انا اسف
مليكه: لا ي مالك مش كل مره تجرحني وتزعلني وتقولي اسف بعد اذنك سبته ومشيت يارب انا تعبت 🥺🥺
مجهول رقم واحد: نفذ
مجهول رقم اتنين: تم ياباشا
يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية القدر والسند" اضغط على اسم الرواية