رواية حب خارج سيطرتي الفصل التاسع بقلم فاطمة أشرف
رواية حب خارج سيطرتي الفصل التاسع
" اهههه صحابييي يااامااا بس اناا على الدوغرييي وحييد 💔" عصام صاصا
ليان بصدمة :ايهههه بتقول ايههههه ادهممم مالهههه
الشخص :يا فندم انا وديته المستشفى وهما بيعملوا اللازم
ليان بخوف :طب قولي فين العنوان بسرعة
وعطاههه العنوان
ليان قفلت وجريت بتجيب اي حاجة تلبسها
رنا :في ايه يا بنتي أدهم فيههه ايهههه
ليان بعياط :أدهم في المستشفى عمل حادثة انا ريحاله
وجريت برة البيت
رنا بتجري وراها يا ليان ياليان طب ايه العنوان
بس كانت ليان ركبت التاكسي ومشيت
" يا عالم هشوفهه ولو صدفة يوووم لا بيجلي نووم ولا بنسااهههه وفرصة رجوعنا بتنقص اكيييد وهو بعيد وفين الاقاهههه💔" آصالة
ليان في التاكسي دموعها منشفتش ابدا سيناريوهات في دماغها عمالة تتخيلها وبتدعي ربنا انه يكون بخيررر لعنت نفسها الف مرة انها مقلتلوش انها بتحبهههه لعنت كبريائيها اللي يمنعها عن حبيبها كبرياء ايهههه اللي في الحب يا جماعة اللي يحب شخص يروح يقوله ميستناش انه يحصله حاجة علشان يقوله قد ايه بيحبهه
ليان بدموع :بالله عليك بسرعة
السواق :حاضر يا فندم فضلنا 5 دقايق ونوصل
واخيرا ليان وصلت المستشفى وجريت على الاستقبال تسأل علي اسمه
ليان بدموع :لو سمحت أدهم الدمنهوري لسة جاي في حادثة دلوقت في انهي أوضة
الاستقبال :في العمليات يا فندم في الدور التاني
ليان جريت وطلعت فوق ووقفت قدام أوضة العمليات لقت شخص بينده عليها
الشخص :يا انسة
ليان بدموع :نعم
الشخص :انتي قريبة اللي في العمليات
ليان بدموع :ايوة انا مراته متشكرة لحضرتك جدا والله
الشخص :العفو ده واجبي انا شوفته لما عمل حادثة بالعربية دخلت في شجرة وهو فقد وعيههه انشاء الله هيكون بخير
ليان بدموع :يارب والنبي يارب
احمد : طب استأذن انا والف سلامة عليه
ليان : تسلم وقعدت على الأرض بضعف قدام أوضة العمليات ولقت رنا بتتصل
ليان بدموع :ايوة يا رنا
رنا بقلق :ليان انتي فين يا ليان انا هجيلك بسرعة قوليلي العنوان
ليان قلتلها العنوان وقفت ومستنية خروج أدهم بفارغ الصبر وذكرياتها معاهه بتتعاد قدامها كأنها شريط ضحكتههه غضبهه حزنهههه مشيتهههه كلامههه معاها كل حاجة ابتدت تفتكر كل لحظة ما بنهم ودموعها بتنزل اكتر
ليان بدموع وضعف :يارب والنبي متوجعش قلبي عليهه يارب انت عارف انا بحبههه قد ايهههه يارب انا وهو لا يارب
ولقت رنا وابوه وأمه جريوا عليها
رنا :ليان اهدي يا حبيبتي هيبقى كويس والله
ليان اترمت في حضنها :يارب يا رنا يارب
وأمه بعياط :ياحبيبي يابني كان مستخبيلك فين يا حبيبي يارب متوجعش قلبي عليهه ده اللي حيلتي يارب
وابوه واقف صامت وماسكك دموعه بالعافية
بعد نص ساعة خرج الدكتور كلهم جريوا عليه
ليان بدموع :والنبي قولي انه كويس ومفيهوش حاجة والنبي
الدكتور بإبتسامة :متقلقش هو بخير هو بس رجله اليمين اتكسرت ودماغه نزفت بس الحمدلله وضعه طبيعي ومفيش حاجة وشوية خدوش وهيخفوا مع الوقت بس هو بخير وهيتنقل على أوضة عادية دلوقت وتقدروا تشوفههه
ليان اطمنت واترمت في حضن رنا
امه بدموع :الحمدلله يارب الحمدلله
خرجه أدهم على الترولي وكان لسة مفقش
ليان اول ما شافته حضنت راسهه وباست دماغه بدموع
الممرض :يا مدام لازم نوديه الأوضة علشان يرتاح
ليان سابته بعد ما رنا شادتها ودموعها بتنزل اكتر
رنا وهي بطبطب عليها :خلاص يا حبيبتي مهو بقا كويس وبخير متقلقش
ليان بدموع :مكنتش هسامح نفسي لو كان جرالهه حاجة انا بحبههه اووي يا رنا
رنا :ياحبيبتي ربنا يديله طولة العمر يارب وتتهنوا مع بعض
ليان :يارب يا رنا يارب انا هروحله وجريت على الأوضة بتاعته فتحت الباب ودخلت وعيطت اكتر لما شافته نايم وراسه مربوطة بالشاش ورجله متجبسة وشوية جروح في وشهه خفيفة
ليان قربت منه وحطت ايديها على ايده بدموع : كدا تخضني عليك يا أدهم انت تعرف انا بحبكككك قد ايهههه انا عندي اني ابعد عنكك بس انت تكون كويس ميكونش فيك حاجة قوم يا أدهم بقا انا مش واخدة عليك تبقى بالضعف ده انت هتقوم يا أدهم وهتكون بخير وباسته من جبهته ودموعها نازلة
قعدت جمبه تتكلم معاهه شوية وبعد نص ساعة فاق
ليان قربت منه اوووي وبدموع وفرحة : أدهم انت كويس
أدهم وهو ماسك دماغه من الوجع وبحاول يقوم : اه دماغي
ليان وقفت بخضة : أدهم انتي كويس دماغككك وجعاك استنى هندهلك الدكتور ليان كانت قايمة راح أدهم مسك ايديها وهنا ليان جسمها كله اتنفض من لمسته ليها
وادهم اتكلم براحة و بإبتسامة : انا كويس اقعدي ده من الجرح عادي
ليان ابتسمت وقعدت قدامه وفضلت باصة عليه
أدهم :ههه هتفضلي بصالي كتير
ليان انتبهت: ها لاااا انا انت كويس طيب
أدهم : عليا الطلاق كويس مكنتش حادثة اوووي يعني يا ليان
ليان بدموع نزلت رغم انها منعها : متقلش كدا انا كان قلبي وكلني عليك يا أدهم
أدهم قلبه وجعه من دموعها مسك ايديها وشدها لحضنه بقوة
ليان مسكت في حضنه جامد وبتعيط من كل قلبها
أدهم وهي في حضنه : خلاص بقا يا ليان والله انا كويس
ليان بدموع : كنت خايفة عليك يحصلك حاجة انا مليش غيرك يا أدهم
أدهم خرجها من حضنه وبص لعنيها ومسح دموعها : وانا جمبككك مش هسيبككك يا ليان ابدا
ليان ابتسمت بحب وباسته من خدهه
أدهم : ههه ايتا ايتا انتي بتبوسيني من خدي يا ليان انا خدي شريف على فكرة
ليان : هههه انا مراتكك على فكرة وبعدين مش تاخد بالك وانت بتسوق افرض كنت مت دلوقت كنت هكون ارملة على الفاضي
أدهم : هههه طول عمرككك دبش مش هتتتغيري ابدا
ليان بغضب: انا دبش يا أدهم
أدهم : هههه خلاص والله اسف متقلقبيش وشككك
ودخل ابوههه وأمه يطمنوا عليههه
امه : كدا يا أدهم تخضنا عليك مش تاخذ بالك يا بني
أدهم بإبتسامة : معلش يا ست الكل قدر ربنا بقا
ابوه: حمدلله على سلامتك
أدهم : الله يسلمككك
رنا بمرح : ما تقوم يلا بقا عاملي فيها عيان ده هي رجل بس اللي مكسورة
أدهم : هههه بس يا ام لسان طويل امال فين ليان
رنا : راحت تسأل علي حالتك عند الدكتور انت مشوفتش شكلها كان عامل ازي يا أدهم لما كنت في العمليات كان هيجرلها حاجة علشانككك اياككك تتخلى عنها ابدا دي بتعشقككك مش بحبكك بس
أدهم ابتسم وبعديها ليان دخلت ومعاها الدكتور ووقفت جمب أدهم وادهم مسك ايديها وهي بصتله وهو ابتسملها
الدكتور بإبتسامة : الف سلامة عليك يا بطل ايه حادثة صغيرة تقلقنا كدا دي المدام ايهههه بتحبكك اووي دي عاشر مرة تسألني على حالتك وصممت اني اجي بنفسي اشوفك
أدهم ابتسم وبص لليان لقاها خجلانة :ههه معلش هي بتقلق عليا شوية وبعدين انا زهقت من المستشفى اقدر اروح
الدكتور :اهه تقدر الحمدلله جت سليمة انت بس تاكل كويس علشان قفصككك الصدر انت اتخبط فيه جامد شوية فأحتمال يوجعكك لما تيجي تتنفس بس ده طبيعي عادي متقلقش
ادهم :تمام يا دكتور تسلم
الدكتور :العفو هكتبلك على خروج وياريت لو حد يجي معايا علشان الإجراءات وكدا
ابوه :هاجي معاككك انا والحاجة
ومشيوا
ورنا وقفت :الله امال هفضل لوحدي هنا انا هروح الكافتيريا
أدهم :ياريت يعني لو عندك دم
رنا بغضب :ولاااا احترم نفسك متخلينش اجيلكك
أدهم :ههه انتي بق اصلا
ليان :ههههه والله انتم أطفال اصلا
وفي وسط ضحكهم الباب خبط
أدهم :ادخل
دخلت وادهم بصدمة :دينا
يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حب خارج سيطرتي" اضغط على اسم الرواية