رواية احفاد العزايزي البارت التاسع 9 بقلم رنا احمد
رواية احفاد العزايزي الفصل التاسع 9
كانوا يجلسون صقر وروح وهبه وجاسر وساره بالم وضيق بانتظار بدر ليدخل هو بغروره المعتاد .
بدر ب غرور /متجمعين عند النبي انشاء الله خير .
جاسر ب بغضب /اسمع ياض انت ي نتحدد عدل ي هنسا ابنك ابن اخويا واتصرف معاك بطريقه مش هتعجبك واصل .
بدر بضيق /طب بدل متتعامل معايا اني كنت ربيتك بتك الاول .
صقر بغضب شديد /بدر ألزم حدودك احسالك .
بدر بغضب /هو ايه الحكايه ي ابوي هو احنا في مدرسه هنه ولا ايه اسكت اسكت مش احنا المفروض نتحددوا ولا ايه .
روح بحده /نتحددوا بالادب مش كده .
ساره بوجع والم /متتعبيش نفسك ي مرات عمي مفيش فايده منه الحديد هو علطول كده مبيشفش غير نفسه وبس وتولع كل الناس .
بدر بسخرية/تشكري ي بنت عمي ي محترمه .
جاسر بغضب /انت طلقت ساره مش كده .
بدر بضيق/والله انا نفزتلها رغبتها هي الي طلبت .
هبه بدموع ووجع/هي الي طلبت في ساعه شيطان تقوم تعمل كده ي بدر هي دي الامانه الي عطينهالك .
بدر بحده /والله ي مرات عمي انا مغلطش واصل هي الي قالت اني مش راجل وأنها لازما تتطلق وانا نفذت مغلطش لاني مستحيل اعيش مع واحده قليله الحيا كده .
جاسر بغضب /اخرس قطع لسانك أكبر غلطه غلطها في حياتي اني جوزتك بتي .
بدر بحده /خلاص عاد وادينا صلحنا الغلطه ي عمي زعلان ليه عاد .
ساره بدموع والم /عمري مكنت اتخيل انك تكون كده ده انت جواك انانيه تكفي العالم كله .
بدر باستفزاز وقسوه/والله كل واحد يشوف نفسه انت عيزاني ابقا بقرون اسيبك تمشي علي حل شعرك مش كده واسكت ي أما ايفا اناني مش كده علي العموم انا كده ومش هتغير واصل وبعدين كل ده مش بسببي بسبب عجزك .
ساره بدموع واستغراب /عجزي قصدك ايه عاد .
بدر ب قسوه /قصدي انك لو كنتي خلفنا كنتي هتبقا مشغوله بابننا زي كل الستات كنت شلتي موضوع الشغل ده من دماغك واصل بس هنعملوا ايه داخلين علي السنه اها ومفيش حاجه شكلك ارض بور وعلي العموم انا عندي استعداد ارجعها بس ارجع ل عقلها وتنسا حكايه الشغل دي خالص وتعيش ل جوزها وبس .
ساره بدموع وغضب /ده مش هيحصل واصل ي بدر مش هكون جاريه ليك واصل .
جاسر ب غضب /المأذون هياجي حالا وتطلقها رسمي وربنا انشاء الله هيرزقها بالاحسن منك مليون مره .
صقر بضيق /ايه الي بتقوله ده ي جاسر هيرجعها ويستسمحها كمان .
بدر بغضب /لا معلش ي ابوي انا مش هعمل كده واصل هترجع ترجع بشروطي .
ساره بدموع وانهيار /مش هرجع ي عمي صقر مش هرجع انا وبدر الحياه بينا بقت مستحيله .
روح بدموع وحده /بدر راجع نفسك علشان بعد كده هتندم ندم عمرك .
بدر باستفزاز /لا ي أما متخافيش عليا انا مفيش حاجه ممكن اندم عليها اه بالمناسبه صوح انا عازمكم علي فرحي الاسبوع الجاي بت غلبانه كده وحلوه عجبتني الصراحه .
صقر بالم ووجع/ي ريتني موت قبل ماخلفك .
بدر بابتسامه استفزازية /بعد الشر عليك ي ابوي الموضوع ابسط من كده انا طالع انام لما يجي المأذون ابقوا صاحوني فوتكم يعافيه .
هبه بدموع وصراخ /ي حظكم ي ولادي ي حظكم .
روح بدموع والم /اقول عليك ايه ي بدر ي ولدي .
صقر بأسف وخجل /جاسر انا.
جاسر /متقولش حاجه ي صقر ده نصيب احنا طول عمرنا اخوات .
ساره بدموع وشرود وهي تتضع يدها علي بطنها /انا مش ارض بور ي بدر بنتك في بطني بس هختفي ي بدر هحرمك منها دلوقتي بس اتاكدت اني الي هعمله هو الصح هتندم ي بدر هتندم زي مانا ندمت علي كل لحظه حبيتك فيها .
(ساره وبدر )😥😥😥😥😥.
في الجامعه .
في مكتب قاسم ..
قاسم بابتسامه /بس المشاعر اتطورت بسرعه اوي .
ادم بابتسامه وسعاده /الحمد لله ي دكتور بجد ربنا بيحبنا انا ورنا زرع حبنا في قلوب بعض لأننا فعلا محتاجين بعض اوعد حضرتك اني اشيلها جوا عيوني .
قاسم ب قلق /ي ابني انا سالت عنك كويس وعرفت انك فعلا بنادم محترم بس انا من حقي اقلق من وضعكم .
ادم بابتسامه /انا مقدر الي حضرتك بتقوله بس صدقني ي دكتور احنا شايفين ب قلبنا واحساسنا اكتر وأدق من الي انتوا شيافينه اطمن ي دكتور قاسم صدقني احنا ب نكمل بعض.
قاسم بابتسامه /طيب ي ادم اديني وقت اتكلم مع والدتها وبعدين ارد عليك .
ادم بابتسامه وسعاده /براحتك ي دكتور هستنا ردك بفارغ الصبر .
في شقه عصام ..
في غرفه عز .
عز بغيظ والم /اه قسما بالله مهسيبها .
صباح بضحك /هههههه والله البت دي بمائه راجل دي ظبطتك ههههه .
عز بغيظ /اه وانتي فرحانه مش كده فكراني هعديها .
صباح بضحك /هههههه ي شيخ روح دي عملت منك كفته بس مقولتليش ايه الي حوصل خلاها تعمل كده .
عز بغرور /الغيره الغيره ولعت في قلبها ي أما البت دي بتموت فيا انا عارف كنت بكلم البت سونيا وبقولها قابلها بليل ودي عملت ده كله مقدرتش تتحمل.
صباح بغيظ وهي تندفع كتفه بغضب /والله عندها حق مالبعيد معندوش دم واصل لما تبقا خطيبتك واقفه معاك وتعمل قله الحيا دي .
عز بالم وغيظ /اه ايه ي أما حرام عليكي انا ناقص وبعدين هو فيه ايه عاد البت دي انا متجوزها غصب وبنت اخوكي دي حسابي معاها كبير .
صباح بغيظ /يلا هو انت تتطول ي معفن .
في أحدا محلات الفساتين الفاخمه .
ايمي بسعاده وهي ترتدي أحدا الفساتين /ها ايه رايك عاد حلو مش كده .
سيف بغيره /لا طبعا مش حلو روحي غيريه ده شفاف جوي .
ايمي بضيق /ي ابوي ي سيف ماحنا هنبقا حريم بس .
سيف بغيره /ولو برضك لا ولا حتي الحريم يشوفوجسمك واصل .
ايمي بدلع /واه عاد بتغير عليا من الحريم ي سيف .
سيف ب عشق /ب غير عليكي من نفسي يروح سيف .
في القاهره ..
بارك لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير .
قالها المأذون ورحل ذلك الجمله الذي ربطت فريده ورامي .
رامي بابتسامه /مبروك ي روح قلبي .
فريده بسعاده لا توصف /الله يبارك فيك ي حبيبي انا اكيد بحلم ي رامي مش كده .
رامي وهو يقبل يدها بابتسامه /واه عاد حلم ايه ده مانا قدامك اها وبين يدك .
فريده بسعاده /اوعا تجرحني ي رامي اوعا تسبني .
رامي بابتسامه /مش هيحصل واصل مش هيحصل صدقيني ي فريده اذا انت محتاجاني انا كمان محتاجك جوي .
قريده بسعاده /تمام مش هتعزمني بقا بخصوص جوازنا .
رامي بهمس وابتسامه /وماله نخرجوا علشان نرجعوا واستفرد بيكي ي حبيبه قلبي .
فريده بسعاده /يلا ي حبيبي .
في قصر العزايزي ❤️.
في غرفه بدر .
كان يجلس بإهمال علي سريره فانتها الأمر وقد خسر ساره للابد بسب عناده وحبه لتملك فقد أضاع من يده كل شي .
ريان بابتسامه /البيت كله في محزنه الا انا طول عمري كنت مستخسرها فيك لانك متستهلهاش واصل .
بدر بحده /اختك في حضنك ي ريان ويريت كده تكون ارتحت طول عمرك شايل مني بس مكنتش اعرف ايه السبب .
ريان بغضب /واديك عرفت السبب ي بدر انت عمرك محبيه ساره ي بدر انت خليت اختي الي الضحكه مكنتش بتفارق وشها لواحده الدمعه بقت مللازمها مبقتش ساره اختي بس دلوقتي أنا هساعدها أنها تنساك ي بدر وتعيش حياه جديده .
بدر بغضب /الي انت عايز تعمله اعمله ي ريان ودلوقتي سيبني علشان عايز أنام .
ريان باستفزاز /نوم العوافي ي بدر .
ليخرج ريان ليضغط بدر علي يده بغضب شديد فقد انتهاء كل شئ وإضاع عصفورته من يده .
بدر ب غضب /فاكريني هقعد ابكي عليها واندم ده مش هيحصل واصل ده انا الي هندمك ي بنت جاسر ندم عمرك كله.
في منزل سحر سكرتيره بدر (سحر بدل رحمه علشان منتلغبطش في الأسماء ...
صالح زوج امها بغضب /عواتي كده ليه ي بت .
سحر بضيق /هكوت عوات ليه ي عني كنت في الشغل .
صالح /طب هاتي فلوس علشان اطلع على القهوه .
سحر بغضب/نعم منين انشاء الله ده انت منفضني اول باول .
صالح وهو يمسك دراعها ب غضب /اطلعي يبت بالفلوس ل كسر عضمك .
سحر بالم وصراخ /اه اه دراعي حرام عليك.
صالح وهو يضغط على ذراعها/اخلصي ي بت هاتي الفلوس .
سحر بغضب وهي تتدفع الفلوس أرضا /خود خود ربنا ينتقم منك .
صالح بغضب /هاتي غورا تاخدك انتي وامك.
سحر بزهق/يارب توب عليا من العيشه دي .
من أمام ورشه ريان.
زهره بابتسامه وهي تحمل بيدها طعام /العوافي ي استاذ ريان .
ريان بابتسامه ساحره /أهلا ي زهره عامله ايه .
زهره بابتسامه خجل/الحمد لله زينه انت ايه الي نزلك الورشه انت لسه تعبان.
ريان بابتسامه /ولا تعبان ولا حاجه دي حاجه بسيطه انا مبحبش قاعده البيت واصل .
زهره بابتسامه واعجاب /يارب دايما تبقا بخير اتفضل دي حاجه بسيطه كده ..
ريان بابتسامه /ولزومه ايه التعب ده .
زهره بابتسامه واعجاب /ابدا تعبك راحه عن اذنك لاني رايحه الجامعه بيتنا الي هناك ده لو عوزت اي حاجه ابويا موجود .
ريان بابتسامه /هعوز سلامتك .
زهره بخجل /الله يسلمك عن اذنك .
ريان بابتسامه اعجاب /مع السلامه .
في محل وليم الجوهرجي .
نديم بتحزير /فاهم ي وليم مش عايز اي حاجه ماركه تكون قدامها عايز تقليد اغلب التشكيلات فاهم .
وليم باستغراب /والله انا معارف انت بتعمل كده ليه بس حاضر .
نديم بتحزير /بكره هناجي ناخد الشبكه مش عايز اي غلطه فاهم .
وليم /حاضر ي نديم .
نديم بتوعد /ولسه ي بسنت ده انا هخليكي تتمني الموت ومش هطوليه .
تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احفاد العزايزي" اضغط على أسم الرواية