رواية عناد طفلة البارت التاسع 9 بقلم رحمة نجاح
رواية عناد طفلة الفصل التاسع 9
وأثناء ما كانت تقول هذا الكلمات شاهدت منظر جعل الدم يغلي في عروقها غضبت بشده لتقسم أنها لم تصمت لتقوم من جلستها وسط دهشة كيان التي لم تعلم لماذا تحولت هكذا قامت لتتجوه بغضب عارم ..
لمار بغضب و زعيق. انتو مين عشان تتكلموا عليها كده أصلا ..
_ انتي مالك ..
البنت بدموع. خلاص ..
لمار. لا ليا لما يبقا شويه مهزقين زيكم كده مالهمش اي لازمه في الحياه قاعدين يتنمروا علي بنت وهي مش عارفه ترد عليكم يبقا ليا ..
_ انتي عارفه احنا ولاد مين ..
لمار بغضب. انا ميهمنيش انتي تبع مين ومتشرفش اصلا اللي يهمني اللي شوفته هي احلي من اي واحده فيكم جتكم نيله مليتوا البلد.
لتأخذ الفتاه وتتوجه الي مكانها وكيان تمشي لم تفهم ماذا فعلت تلك الفتيات لتغضب لمار عليهم هكذا ..
البنت. شكرًا جدا لحضرتك ..
لمار. اسمي لمار يا حبيبتي ومفيش شكر ولا حاجه دول بنات قليلة الادب ..
البنت. انا مش بعرف ارد علي حد والله ..
لمار. وده مينفعش لما تلاقي شويه متنمرين مالهمش اي لازمه زيهم كده ليكي حق انك توقفيهم عند حدهم ..
البنت. مبعرفش وفعلاً هما مالهمش ذنب يشوفوني كده ..
لمار . لا بقولك ايه متعصبنيش عليكي انتي كمان انتي ذنبك ايه وبعدين ثانيه بس البهاق مش مرض ومش حاجه وحشه ربنا ميزك عنهم وياريت يبقا عندك ثقه في نفسك اكتر من كده شويه ..
_ عندك حق شكراً جدا ليكي عن اذنك بقا ..
لتقوم تلك البنت وتخرج خارج المطعم بالكامل ..
كيان. هو ايه اللي حصل بظبط حاولت افهم مفهمتش ..
لمار. انتي عايشه في ماية المخلل يا روحي اصلا ..
كيان. تشكري يا يسطا ..
لمار. البنات العرر اللي هناك دول كانوا بيتنمروا عليها عشان وهي ماشيه خبطت في واحده فيهم يسكتوا لا طبعاً مسكوها تريقه ..
كيان. ناس عره صحيح علي رايك ..
لمار. سيبك منهم يا اختي ..
كيان. بس انتي لحقتي لمحتي كل ده ..
لمار. الله واكبر في عينك يا شيخه بت ، بت رائد هناك اهو ..
كيان. اه رائد اهو ..
لمار. طب اعمل ايه اقوم أكلمه ..
كيان. لا طبعا متقوميش ..
لمار. عندك حق ، لا انا لازم اقوم ..
لتقوم قبل أن تستمع الي كيان التي كانت تحذرها من أن تقوم ..
لمار. عامل ايه يا استاذ رائد ..
رائد. الحمد لله كويس وانتي عامله ايه ..
لمار. بقيت كويسه جدا ..
رائد. طب كويس بقولك أو خلاص ..
لمار. كنت هتقول ايه ..
رائد. مش لازم يالا سلام لازم امشي ..
ليمشي ويتركها تنظر في الفراغ بدهشه ..
كيان. كرامتك عايزه تتمسح من علي الارض يا شيخه جتك نيله عليكي وعلي كرامتك ..
لمار. اسكتي بقا عشان مقهوره ..
كيان بضحك. ليه ..
لمار. كان هيقول حاجه بس مكملش ومشي هتجنن ياما ..
كيان. تصدقي انتي معندكيش كرامه بربع جنيه حتا ..
لمار. انتي صح انا بدأت احس كده ..
كيان. انتي تتاكدي والله مش تحسي ..
لمار. طب يالا نفور بقا نفسي اتسدت ..
كيان. يالا ..
وعلي الجهه الأخري كانت تجلس شذي في ملل كبير فهي قالت إنها تريد النوم لكي تهرب من يونس فقط لكنها لم تريد ذالك ..
شذي. اوووف بقا اتنيل اعمل ايه وانا مش عايزه انام اصلا يا صبر عليا وعلي غبائي عشان نسيت التليفون ..
يونس. عارف انك غبيه بس متقوليش كده ..
شذي. انتا ايه اللي جابك ..
يونس. دي اوضتي علفكره دا ايه البجاحه دي ..
شذي. اه مخدتش بالي خلاص هخرج انا ..
كادت أن تقوم وتخرج ..
يونس. اتهدي وتقعدي في حتا بقا انا مش هكلك..
شذي. قعدت اهو عايز ايه بقا ..
يونس. وانتي يتعاز منك ايه اصلا ..
شذي. ولااا انتي معصبني اوي ..
يونس بضحك. وانا عملتلك حاجه يا حاجه انتي ..
شذي. مش عارفه بس عمال تقفشني من الصبح وانا محدش عمل معايا كده قبل كده ..
يونس. عندي سؤال بس ..
شذي. اتفضل ..
يونس. ليه لسانك سابق سنك يعني ماشاء الله مش بتسكتي ..
شذي بضحك. الهي يسترك والله ..
يونس. انتي غريبه ..
شذي. بس عسل والله واتحب ..
يونس. مجربتش ..
شذي بعدم فهم. مجربتش ايه ..
يونس. احبك ..
شذي بحرج و توتر. لا مش قصدي يعني اووف خلاص مفيش ..
يونس. امرك غريب شويه عامله احمد السقا في نفسك وشويه مش عارفه تجمعي كلمتين علي بعض ..
شذي. انا بقول تنام احسن ..
يونس. بضحك. مش عايز انام ..
شذي. فتقوم تحرجني انا ..
يونس. انتي بتتحرجي اوو اتصدمت ..
شذي. ومتحرجش ليه يا عنيا مش بنت ..
يونس. ايه ده انتي طلعتي بنت كمان ..
شذي. انتا بتستزرف صح ..
يونس. بصراحه اه ..
شذي. طب انا قايمه انام بقول انتا غلس ..
لتخرج شذي من الغرفه وتتوجه الي غرفه اخري ...
وعلي الجهه الأخري كانت تجلس لمار في غرفتها تمسك هاتفها ..
لمار. عايزه انام بدري ليه كده ..
وأثناء ما كانت تتحدث أتت لها رساله جعلتها تنصدم ..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية عناد طفلة" اضغط على أسم الرواية