رواية سجينة الفهد البارت العاشر 10 بقلم هدير بدر
رواية سجينة الفهد الفصل العاشر 10
فهد : انتي ازاى تضر*بيها كدا
امينه : انت بتعلى صوتك عليا علشانها
هايدي بخبث : هي مش المفروض بنت عمك
امينه : ايوا بس عندنا اللي بيغلط بنعلمه
احمد.حاول يلم الموضوع : يالا ياريم يابنتي روحي لاوضتك علشان انتي تعبانه
ريم مشيت من غير ولا كلمه
ونسيت ودخلت اوضه فهد
هايدي : حضرتك مش قيلالي دي اوضه فهد امال هي دخلت اوضته لى
كلهم سكتوا
هايدي : انتو مش بتردوا لي
فهد : تخش براحتها وخليكي في اكلك
ابو هايدي : انت ازاى تكلم بنتي كدا
فهد كان فاض بيه ور*زع في السفره :
بنتك دي اللي هي مراتي حاليا واعمل الي يعجبني
احمد: معلشي اصل فهد متعلق بريم ماهي زي اخته برضو ومتربيين سوا
فهد قام ودخل لريم لقاها قاعده جنب الحيطه بتعيط
فهد راحلها وخدها في حضنه
هايدي بخبث : انا هاقوم اصالحه
امينه : ماشي يابنتي
دخلت لاقيت فهد حاضن ريم
هايدي بغض*ب مسك*تها من شعرها : انتي ازاى تحضني جوزي كدا
فهد ضر*بها بالق*لم : وانتي ازاى تخشي اصلا الاوضه من غير ماتخبطي
هايدي : والله انت جوزي اخش براحتي
فهد : لا مش براحتك
هايدي طلعت تمثل العياط : يالا يابابا نمشي
ام هايدي بخبث : مالك ياحبيبتي
هايدي : ض*ربني بالقلم علشان شوفتهم بيحضنوا بعض
امينه : معلشي ياحبيبتي هي اخته واكيد بيراضيها
هايدي : ماشي احنا لازم نمشي
امينه دخلت علي فهد : انت ازاى تعامل مراتك علشان واحده زبا*له زي دي بنت شارع
فهد بغضب : امي اللي بتتكلمي عليها مراتي
امينه: مراتك دي اللي علمتك طريقه الشو*ارع ابني اللي ربيته ماكنشي كدا ابدا
فهد : ماشي يا أمي أنا هاخد مراتي ونمشي
امينه: هاتسيب امك علشان دي
احمد : خلاص يا فهد وياريت تعامل مراتك كويس عن كدا
فهد : يعني مراتي تنضرب وانا اسكت
امينه بدموع : لا تيجي تضر*بني يافهد ودخلت جوا
واحمد بصله ومشي
فهد نفخ بضيق : اووووف بقا
ريم : تقدر تطلقني
فهد : اخرصي انتي كمان وسابها ومشي
طلع برة وقف ادام البحر
فهد : يارب أعمل اي امي ومراتي
وبعدين استغفر ربه وروح
فهد دخل لقي ريم نايمه وعينها بتنزل دموع
فهد مسح علي شعرها
وبعدين خرج
فهد خبط علي باب الاوضه
احمد طلعله : خير
فهد : ممكن ادخل
احمد وسعله
فهد : ممكن ماتزعليش مني يا ست الكل بس دي كويسه وغير كدا لسه صغيره
امينه : يعني تزعقلي علشانها بس مش هانسي انها جايه من الشارع برضو تربيتها غير تربيتك يا ابني
افهم بقا
فهد : بس مش اقدر اسيبها يا أمي
امينه : ليه حبيتها
فهد: لا طبعا بس هي وحيده
امينه : امها موجوده يابني فكر تاني قبل ماتيجي كانت عايشه معاها
فهد خرج
ريم صحيت : انت جيت
فهد : ايوا
ريم : اعملك حاجه
فهد : لا
ريم حسيت بتغيره: طاب تقدر تيجي تقرالى قصه تاني
فهد كان عقله بيجيب في كلام امه :
ريم لاحظت شروده: فهد
فهد بصلها : نعم
ريم : بقولك ممكن تحكي قصه
فهد : لا وياريت تطلعي تنامي برا
ريم اتصدمت من كلامه : حاضر
وطلعت
فهد حاسس بتأنيب الضمير بس فعلا ازاى ظابط يتجوز واحده امها عاه*ره اي يضمنله انها كويسه وهي فعلا عايشه مع امها
فهد : يووووه اكنها مادخلتشي حياتي
ريم طلعت برة تعيط : يارب انا زعلانه اوي وبعدين افتكرت انها تقدر تشتكي لربنا قامت تصلي
امينه كانت خارجه لاقيتها بتصلي قلبها ضعف بس بعدين طر*دت الفكره من دماغها
ريم خلصت وهي بتعيط
امينه: انتي برة لي
ريم : هانام في الاوضه اللي برة ولو حضرتك مش عايزه ممكن انام برا ادام البيت
امينه : روحي نامي في الاوضه وياريت تبعدي عن فهد علشان فرحه قرب
ريم بحزن : حاضر
عند هايدي : شوفتي يا ماما بيعاملني ازاى
امها بش*ر : بكرا نربي البت دي بس انتي خليكي طيبه معاه واكسبيه في صفك .
هايدي : حاضر
تاني يوم ريم كانت قايمه تاكل معاهم
فهد : رايحه فين
ريم : ها
فهد : روحي اوضتك تاني
ريم : حاضر
احمد: في اي انت كمان كنت خليها تاكل البت شكلها تعبان هو احنا بنقولك مو*تها
فهد : مراتي وانا حر بعد اذنك يابابا ماحدش.يدخل
احمد: اللي يريحك هانروح نحدد الفرح النهارده
فهد : ابقوا بلغوني امتي
امينه : لازم تيجي معانا علشان تعتذر لهايدي
فهد قام بغض*ب : انا اعتذر لبنت
امينه: دي مراتك
فهد : وهي غلطت عن اذنكم
وهو راح شغله
فهد.دخل بغضب
جيه اتنين معاهم مخدرات
فهد من غير مايسمعهم : يا عسكري
العسكري دخل وهو خايف : خدهم علي اوضه التع*ذيب وانا جاي
العسكري : اوامرك يابيه وخدهم
ابراهيم جيه صاحب فهد
كان فهد دخل جوا
ابراهيم : فين فهد
العسكري بخوف : البيه جيه وكان متعصب وشكله هايم*وت الاتنين اللي جوا
ابراهيم دخل عليه لقاه ضا*رب الاتنين جامد وكانوا بيمو*توا في ايده
ابراهيم ش*ده جام*د
فهد كان عرقان
ابراهيم: عايزك وخده معاه
ابراهيم : في اي بقا .
فهد : مش عارف مخنوق اوي
ابراهيم : تعالي نخرج وخده علي البحر وفضلوا ساكتين
عند احمد وامينه
احمد.: معلشي يابنتي فهد كان مضايق
هايدي : مافيش حاجه ياعمي
امينه: احنا جايين نحدد الميعاد
وبعد الاتفاق تم التحديد الاسبوع الجاي
فهد روح البيت
ريم كانت في اوضتها ماتحركتشي
فهد : انتي قاعده كدا لي فين الغدا بتاعي
ريم قامت بر*عب : والله ماكنتيش اعرف اني اعمل
فهد بصوت عالي : ازاى يعني امال انتي لازمتك اي ادامك عشر دقايق
ريم قامت جري تعمل الاكل وايدها اتفت*حت ربطت*ها بسرعه وكملت
طلعت
فهد قلت عشر دقايق بس
ريم من خوفها وقعت الطبق
فهد قام: انتي وق*عتيه
ريم بعياط : انا انا اسفه
وشالت الطبق
في غيره
فهد : مش عايز
ودخل وسابها
امينه واحمد.دخلوا ولقوها بتعيط وبتلم الحاجه
امينه : اي اللي بتعمليه دا
ريم بعياط : وقعت غصب عني أنا انا اسفه
امينه : وازاى تخشي المطبخ اصلا
ريم : فهد كان عايز يتغدا
امينه دخلت وسابتها
احمد.راحلها : معلشي يابنتي هما غصب عنهم
ريم حسيت بحنانه : عا عادي عندهم حق
ولمت الحاجه ودخلت
بليل فهد طلع
امينه : حددنا الفرح الاسبوع الجاي
فهد : مش بسرعه
امينه :لا ياحبيبي
فهد : ماشي
فين ريم
امينه : جوا
فهد دخلها كانت قاعده ضامه رجليها بتعيط
فهد : انا فرحي الاسبوع الجاي تتعاملي اكنك بنت عمي تمام
ريم : حا حاضر
جيه يوم الفرح
فهد راح.جاب هايدي وكان مخنوق خلص الفرح
هايدي دخلت البيت
كانت ريم واقفه زعلانه
هايدي خبط*تها في الحيطه
ريم بصتلها ودخلت اوضتها
هايدي كانت عماله تفكر في حاجه
وفهد في الحمام
طلعت برا كانت ريم بتشرب
هايدي خب*طت نفسها في الترابيزه ودماغها جابت د*م
ادام ريم
هايدي صو*تت
كلهم طلعوا علي صوتها
فهد : في اي وايه عورك كدا
هايدي حضنت فهد بخبث : الحقني ريم خبطتني في الترابيزه وانا رايحه اشرب
وفضلت تعيط
ريم كانت مصدومه
فهد : ررررريم
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية سجينة الفهد" اضغط على أسم الرواية