رواية احببت تلك السمراء البارت العاشر 10 بقلم حورية مصطفى
رواية احببت تلك السمراء الفصل العاشر 10
فرح:- يوسف..
يوسف بصدمه:- فرح..
فرح بضحك:- بقا هو ده شغلك المهم يا يوسف..
يوسف بتوتر:- فرح اهدي وياريت تفهميني..
فرح بعصبيه:- افهم ايه قولي افهم انك خا*ين وشخص كد*اب يـ يوسف..
اميره بخبث:- هي دي مراتك السمرا يـ يوسف..
يوسف بغضب:- اميررره..
وفجاه صوت كف نزل علي وش اميره..
اميره بغضب:- انتي ازاي تمدي ايديك عليا يـ حيوا*نه..
فرح ببرود :- لما تتكلمي عليا تتكلمي باحترام انتي مش هتقارني نفسك بيا انتي واحده اكيد عارفها من الشارع اما انا بنت من عيله محترمه..
ساره بعصبيه:- مكنتش اتوقع منك كده يـ يوسف..
يوسف:- ياريت تسمعيني يا فرح وبعدين خدي قرارك..
فرح:- مش عايزه اسمع حاجه بس تصدق يـ يوسف انتوا الانتين شبه بعض ..
اميره بابتسامه:- اكيد يا حبببتي
فرح بتكمله:- نفس الوسا*خه..
ياريت تطلقني بهدوء..
يوسف بعصبيه:- مش هطلقك يا فرح انتي فاهمه..
فرح ببرود:- هنشوف يـ يوسف وسبته ومشيت..
ساره بحزن:- هو مش يستاهلك يا فرح..
فرح ببكاء:- بس انا حبيبته يـ ساره من كل قلبي ليه يعمل فيا كده..💔
ساره بحزن:- اهدي يا حبيبتي كويس ان ربنا كشف حقيقته قبل ما تعملوا الفرح..
فرح بحزن:-معاكي حق يـ ساره..
ساره:- يلا يا حبيبتي نمشي من هنا عشان الوقت اتاخر..
فرح بحزن:- يلا..
في بيت فرح.. ✰
ادهم بخوف:- اتاخرتي كده ليه فرح..
فرح بحزن:- مفيش يـ بابا بس كنت مع ساره قاعدين علي البحر و نسينا الوقت..
ادهم بحب:- تمااام يا حبيبتي ادخلي ارتاحي انتي شكلك تعبانه..
فرح:- حاضر..
في غرفه فرح... ♡
ميرنا:- مالك يا فرح..
فرح بابتسامة:- مفيش يا روح فرح بس انا تعبانه عشان طول اليوووم بره..
ميرنا:- يعني انتي مش مخبيه عليا حاجه يا فرح..
فرح:- لا ميرنا هخبي ايه يعني..
ميرنا بحب:- طيب تصبحي علي جنه..
فرح:- وانتي من اهلها..
في شقه الزمالك عند يوسف.. ♡
يوسف بغضب:- انتي اللي عرفتيها صح.. ومش عايزك تكد*بي
اميره بخوف:- ايوه انا..
يوسف ماسكه من شعرها.. بقا واحده رخي*صه تعمل فياكده..
اميره ببكاء:-ما هي كانت لازم تعرف وكانت هتعرف في يوووم من الاياااام...
يوسف بعصبيه:- تقومي تروحي تقولها وتجبيها الشقه هنا يـ زبا*له..
اميره:- مكنتش اقصد صدقني.. سيب شعري يـ يوسف..
يوسف:- صدقيني انتي لو فرح سبتني هتندمي علي اليوم اللي عرفتيني فيه... وسبها ومشي
اميره بخبث:- صدقني انت اللي هتندم يـ يوسف علي ضربك ليا ده..
في فيلا البحيري.. ♡
احمد بعصبيه:- اقف عندك يا يوسف..
يوسف:- نعم يـ بابا..
احمد بغضب:- انتي ازاي تيجي سكران بالمنظر ده هاااا..
يوسف بهدوء:- اسف يا بابا مش هتكرر تاني.. عن اذنك هطلع انااام..
احمد بغضب:- اتفضل..
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في صباح اليووم التالي... ♡
عند فرح.. ♥
_ اصحيييييي يا فرررررح..
فرح بعصبيه:- في ايه يا ساره علي الصبح..
ساره:- اتاخرنا علي الجامعه يا فرحتي..
فرح بهدوء:- بس انا مش رايحه..
ساره:- من قال كده..
فرح:- انااا..
ساره:- لا يا حبيبتي مش عندنا الكلام ده انتي هتقومي تلبسي وتيجي معاايا مع انا مش هروح لوحدي و..
فرح:- بسسسسس اسكتي انا قايمه البس ده مصدقت ماصوره وفتحت.. 😂
ميرنا بضحك:- اهم حاجه الثبات علي الراي...
فرح بابتسامة:- طبعاا..
ميرنا:- طيب انا همشي بقا عشان معاد الجلسه يا فرح...
فرح:- تمااام يا حبيبتي..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
عند يوسف.. ♡
يوسف:-صباح الخير يـ بابا..
احمد. بهدوء:- صبااااح النوور
يوسف:- انا اسف علي اللي حصل امبارح اوعدك مش هتكرر تاني..
احمد:- اتمني ده اللي يحصل..
يوسف:- طيب انا رايح الشركه..
احمد:- تمااام...
꧁꧂
في شركه البحيري جروب.. ♡
براء بحزن:- انت غلطان يـ يوسف المفروض كنت عرفتها من الاول..
يوسف:- كنت عايزني اعمل ايه يعني اروح اقولها ايه اني اكتشفت بعد كل المده دي اني عندي طفل عمره خمس سنين..
براء:- طيب انتي هتطلقها زي ما هي عاوزه..
يوسف:- مستحيل ده يحصل فرح ملكي ومش لحد غيري..
براء:- ربنا يريح قلبك يا صحبي..
يوسف:- امين يارب
براء:- انا هروح اشوف شغلي سلام..
يوسف:- سلام..
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
مر شهر بدون أحداث تذكر غير أن ميرنا في نهايه العلاج بتاعها وفرح رافضه تسمع يوسف نهائي...
في بيت فرح.. ♡
ادهم بعصبيه :- ياريت تفهميني ايه اللي بيحصل يا فرح بقالك فتره متغيره وقاعده في اوضتك ومش بتخرجي منها..
فرح بحزن:- صدقني يـ بابا مفيش حاجه..
ادهم بهدوء:- انتي بتكد*بي يا فرح نظره عينك بتقول غير كده.. فرح انا ابوكي يعني سندك وهكون في ضهرك في اي وقت..
فرح بحزن:- حكتله علي اللي حصل طول الفتره دي كلها..
ادهم بغضب:- ازاي يا فرح مش هتقوليلي حاجه زي كده للدرجادي مكنتيش واثقه فيا اني اقدر اجبلك حقك...
فرح بحزن:- انا اسفه يـ بابا بس انا مكنتش عارفه اعمل ايه..
ادهم بهدوء :- تمااام
ورن علي احمد والد يوسف وقاله انو عاوزه في موضوع ضروري هو و يوسف..
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
بعد ساعه يوسف واحمد وصلوا
احمد بابتسامة:- اذيك يا ادهم..
ادهم:- الحمد لله بخير..
احمد:- ايه هو الموضوع اللي عايزني فيه انا ويوسف...
ادهم بهدوء:- يوسف يطلق فرح..
يوسف بعصبيه:- اسفه يا عمي انا مش هطلقها..
فرح:- بس انا عايزه اطلق..
احمد:- في ايه يا ادهم ممكن تفهمني..
ادهم حكله علي كل حاجه..
احمد بحزن:- ليه يا يوسف..
يوسف:- انتوا فاهمين غلط يا بابا..
ادهم ببرود :- ارمي عليها اليمين يلا..
يوسف بعصبيه:- مش هطلقها يا عمي..
احمد:- فكري تاني يا فرح في موضوع الطلاق..
فرح بحزن:- اسفه يا عمي انا معتش واثقه في يوسف خليه يطلقني..
احمد بحزن :- طلقها يـ والا ولا انت ابني ولا اعرفك...
يوسف بحزن :- انتي طالق يا فرح..
ادهم بهدوء :- بالتلاته يـ يوسف..
يوسف بدموع:- انتي طالق بالتلاته يا فرح...
فرح:-....
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببت تلك السمراء" اضغط على أسم الرواية