رواية حب في الظلام الفصل الحادي عشر والأخير بقلم دينا محمد
رواية حب في الظلام الفصل الحادي عشر والأخير
عدي كام يوم ونائل يصحي ثواني ويرجع يغمض عيونه كله قلقان ومحدش عارف هو ف اي اي لحد ما جه ف يوم وتاليا قاعده تصلي جمبه سمعت صوته
=اااه ف حد معايا هنا
_انا ي حبيبي معاك اهو متقلقش انت كويس ولا اي
=تاليا انا كويس ي حبيبتي
_انت فاكرني صح
=فاكرك ازاي
_اصل الدكتور كان بيقولي ممكن تفقد الذاكره وكنت خايفه تنساني ي نائل انت خوفتني عليك اوي
=انا كويس ي حبيبتي متقلقيش
الدكتور جه وفحصه وطمنهم عليه وأنه كويس بس كان حاسس ان نائل فيه حاجه غريبه فطلب من تاليا تخرج علشان يكشف عليه كويس وتدخل تاني
-نائل
=ايوا ي دكتور
-انت ف حاجه مش عاوز تقولها حاجه حاسس بيها
=مفيش حاجه لا
الدكتور زود إضاءة الاوضه وخاصه اللي قريبه من نائل ف نائل اضايق وقفل عيونه
-اي ي نائل مالك
=حاسس ان ف حاجه منوره ف عيني مضايقاني اوي
الدكتور كشف ع عينه وكان مستغرب جدا
-نائل انت غالبا الحادثه هتساعدك كتير
-ازاي يعني دا
-انت مضايق من اضاءه الاوضه اللي انا زودتها معني كده انك مع عمليه ممكن ترجع تشوف تاني
=انت بتتكلم جد
_ايوا بس خد بالك العمليه مش سهله خالص صحيح نسبه نجاحها كبيره بس برضو ف نسبه مش صغيره لفشلها بس لو فشلت هيبقي ف حاجات تاني غير انك مش بتشوف ممكن دا يؤدي إلي شلل نصفي أو كلي ع حسب الجزء اللي هيبقي حصلها تلف انا مش عاوز اخوفك بس بعرفك المخاطر بتاعتها فكر وبلغني قرارك
=تمام ماشي ي دكتور بس لو سمحت محدش يعرف حاجه خالص
-اكيد علشان كده خرجت المدام برا
=طب ممكن تبعتها بعد اذنك
-اكيد طبعا
تاليا دخلت قعدت جمبه وفضلت ماسكه ايده وبعد كده نائل كان عاوزها تقعد جمبه
=تاليا تعالي جمبي هنا
_لا ي حبيبي انت تعبان مينفعش ارتاح انت
=ي حبيبتي تعالي بس حضنك وحشني والله عاوز ارتاح فيه نامت جمبه ونام ف حضنها وحضنها قوي
=وحشتيني اوي ع فكره
_وحشتني ي حبيبي والله انا كنت خايفه تصحي مش فاكرني
=انا انسي الناس كلها الا انت ي حبيبي احكيلي بقي حصل اي الفتره دي
تاليا كانت خايفه تحكيله ع اللي ساره عملته بس قالت لازم تقولي وحكتله فعلا كل حاجه
=كل دا يطلع منها والله لندمها ع كل دا
_لا ي نائل كفايه علشان خاطري انا مش هقدر اخسرك علشان خاطري مش عاوزين مشاكل وخصوصا من دلوقتي
=اشمعنا يعني من دلوقتي
اخدت أيده وحطتها ع بطنها
_علشان هنا ف حد مستنيك وعاوز يجي يعيش معاك مش عاوزين مشاكل تاني
=تاليا انتي بتهزري ولا بتتكلمي جد
_هو الكلام دا ف هزار ف هنا نونو صغنن شبهك
=بجد انت مبسوط اوي مبروك ي حبيبتي
_انا بحبك ي نائل والله
=وانا كمان ي حبيبتي والله
أخدها ف حضنه جامد كان مبسوط اوي
=تاليا عاوز أسألك ع حاجه
_اسألني
=هو انا لو جتلي فرصه اني ارجع اشوف تاني اعملها بس فيها نسبه خطوره كبيره لو. فشلت اعمل اي
_اي فرصه تيجي امسك فيها كويس حتي لو فيها خطوره وبعدين ي حبيبي كل حاجه بتحصلنا مكتوبه ودا قدر مهما يحصل حاجه تمنعه هيحصل برضو بس بتسأل ليه
=مفيش حاجه طب لو عملتها ومش نجحت هتفضلي معايا
_دا سؤال يعني أنا هفضل معاك بأي صوره كنت عليها بس لو الفرصه دي جتلك استغلها كويس ولا انت مش عاوز تشوفني انا والنونو بتاعنا
=دي اكتر نفسي اعملها اني اشوفك
نائل كان خلاص اخد القرار بس قال مش هقول لاي حد خالص علشان لو محصلش جديد محدش يزعل بس مكنش عارف ازاي هيبعد تاليا وأمه عن المستشفي لحد ما يعمل العمليه وقعد يفكر هيعمل اي وبعدين عرف ازاي هيعمل كده قعد مع تاليا وقالها
=حبيبتي احنا هطلع من هنا ع باريس هخلص صفقه وارجع ع طول والله انتي مش موافقه ليه
_ازاي يعني ي نائل انت لسه مخرجتش اصلا علشان تسافر ي ايما هاجي معاك
=تيجي معايا ازاي يعني انتي لسه ف أول الحمل وبعدين انا مش هكون فاضي اصلا انتي هنا ف امان ومع ماما
_ي نائل انت بتهزر والله
=خلاص بقي ي حبيبي شغل ي بابا مش هتأخر كام يوم بس والله
_هتاخد بالك من نفسك طيب
=حاضر ي حبيبتي هاخد بالي من نفسي والله
وفعلا نائل عمل اللي ف دماغه وراح لحد المطار مع تاليا وودعوا بعض وهي مشيت وهو رجع المستشفي وبدأ يعمل الفحوصات وكل حاجه وخلاص معاد العمليه مقدرش يدخل غير لما كلم تاليا
=الو ايوا ي حبيبتي انتي عامله اي وماما والنونو
_احنا كويسين ي حبيبي انت اخبارك اي
=انا كويس ي حبيبتي تاليا انا بحبك
_وانا كمان بحبك مالك ي حبيبي
=مفيش ي حبيبتي انا عندي اجتماع دلوقتي هبقي اكلمك بعدين
_ماشي ي حبيبي خلي بالك من نفسك
=حاضر ي حبيبتي باي
_باي ي حبيبي
دخل نائل فعلا اوضه العمليات وعمل العمليه وعدي كام يوم ومفيش اي خبر منه لتاليا ولا اتصال ولا اي حاجه وهي بتحاول تتصل كتير مش بيرد وبدأت تخاف عليه اوي وف يوم وهي قاعده ف الفيلا مع مامته وهما قلقانين عليه اوي لقوا حد داخل عليهم
=اخبار الحلوين بتوعي اي
_نائل تاليا جريت عليه وحضنته جامد وحشتني اوي انت كنت فين ومش بترد ع فونك ليه
=بس بس بس اهدي هرد ع انهي سؤال
حضن مامته وبعدين بص لتاليا
=تصدقي اول مره اعرف انك حلوه اوي كده
_حلوه ازاي يعني
=كنت متخيلك حلوه بس طلعتي احلي بكتير اوي
_نائل انت شايفني
=شايفك ي حياة نائل كلها
_بتهزر ازاي
=هقولك وقعد نائل وقالهم كل حاجه حصلت
_بقي تعمل العمليه وتكدب عليا ي نائل
=مكنتش عاوز اديكي امل وممكن متنجحش
قعد معاهم تحت وبعدين طلع هو وتاليا فوق وقاعد بصصلها وخلاص
_انت هتفضل تبصلي كده وخلاص
=الله بلاش يعني
_متبصليش كده بحس فيا حاجه غلط
=طب تعالي
_نعم
=ي بنتي تعال ف اي هو انتي اول مره تشوفيني
_منا مش متعوده عليك كده
=طيب اجي انا بقي
راح قعد جمبها وحضنها
=طب بصيلي طيب بقي
_امممم
=انتي شايفه فيا حاجه مش عجباني انت مش مبسوطه يعني
_انا اسعد واحده ف الدنيا انك شايف بس مش متعوده انك تكون مراقبني بعنيك كده
=انا بحبك ي تاليا انا عملت العمليه دي علشان خاطرك انتي وعلشان اشوفك انتي والقمر اللي لسه مجاش دا وحط أيده ع بطنها وهي نامت ع كتفه
_بحبك
=بحبك
وبعد تسع شهور
_ااااااااه الحقني ي نائل الحقني
=اي ي حبيبتي ف اي
_بولد الحقني بولد
=بتولدي اعمل اي طيب
_وديني المستشفي ي نائل انت غبي كده ليه
=غبي طيب لما تولدي بس
شالها واخدنا المستشفي
_طلقني انت السبب طلقنيييي
=الله هو انا كنت ضربتك ع ايدك ما انتي بتحبيني
_اااااه انت السبب ف دا كله
دخلت اوضه العمليات ونائل واقف قلقان اوي وبعدين الممرضه خرجت
-مبروك بنوته زي القمر
شالها ولقاها صغيره اوي وشبهه هو وتاليا وبعدين دخلها
=الف مبروك ي حبيبتي
_الله يبارك فيك ي حبيبي
=دلوقتي ي حبيبي من شويه طلقني
_هههههههه كنت بولد معلش بقي
=هنسميها اي
_حور
=حلو الاسم اوي
_بحبك
=بحبك
وعاش الحلوين حياه سعيده اكيد فيها مشاكل وزعل بس اهم حاجه أنهم مع بعض ومعاهم حور اللي جملت حياتهم وكملت العيله الصغيره بتاعتهم
احيانا ربنا بياخد مننا حاجات بنكون بنحبها ومتعلقين بيها وبنزعل اوي لما تروح بس احنا منعرفش انا ربنا شايل لينا الاحسن دايما ثقوا أن اختيار ربنا لينا هيكون دائما الاحسن لينا وعوض ربنا احلي بكتير جدا
تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حب في الظلام" اضغط على اسم الرواية