Ads by Google X

رواية بين الماضي والحاضر الفصل الثاني عشر 12 - بقلم ايــــه

الصفحة الرئيسية

  رواية بين الماضي والحاضر الفصل الثاني عشر 12 - بقلم ايــــه

رواية بين الماضي والحاضر

رواية بين الماضي والحاضر الفصل الثاني عشر

والد تفس خير في حاجة يبتي 
ادم انا مش هتكلم كتير كل الي عاوزه اتي اتجوز بنك نفس وهيه موفقة وانا موفقة واهلي موفقين 
والد تفس وانت بتشتغل ايه وعندك كم سنة وتعرف نفس منين 
ادم انا مش بشتغل اعرف نفس من المدرسة  انا قد نفس 
والد نفس يعني انت عندك18 سنة 
ادم اه 
والد نفس ومش بتشتغل 
ادم اه 
والد نفس وجاي تتجوز صح
ادم اه
والد نفس ولما تتجوزو هتخدمسروف من بابا صح 
ادم لا انا فكرة واخد كراراني هشتغل وهسيب المدرسة 
والد نفس بس ..لم يكمل كلامه بسبب نفس التي قطعت كلامهم 
نفس بابا وافق ونبي 
والد نفس بس ينفس ده مش بيشتغل وانتي وهوه لسه صغيرين علي المسئولية دي 
نفس بس بنحب بعض وافق بق 
ام نفس وافق بق ياحمد العيال بيحبو بعض 
ادم وافق بق يعني 
والد نفس لا مش هوافق انت لسه صغيرين 
نفس بابا بس انت هتوافق انا مش كنت عاوزة كده بس انت الي جبرتيني .......بابا اناحمل من ادم 
نظر كل من أحمد والد نفس وندا ام نفس وادم الي نفس بصدمة كان ادم علي وشك الكلام ولكن أشرت له نفس بن يهدء 
احمد بصدمة نفس الكلام الي انتي قولتيه ده صح .
نفس اه ...وافق بق 
احمد ماشي 
نفس ماشي يعني انت موافق صح 
احمد اه 
نظر ادم ونفس الي بغض وبتسما الي بعضهم 
......
نفس وأدم كنا يتكلاملا امام منزل نفس 
نفس بس انت عارف 
ادم ايه 
نفس الشعر السود مخليك جامدبجد 
ادم انا حسيت ان لا ذم اغير لون شعري عشان ابوكي يوافق 
نفس معاك حق 
ادم بس ايه حكاية انك حامل دي 
نفس اصل حسيت اني لو مش عملت كده مش كان هيوافق 
ضحك كل من ادم ونفس حد كال ادم




ادم سلام 
نفس سلام 
رحل ادم ودخلت نفس الي المنزل 
في اليوم الثاني ذهبت نفس الي المدرسة كانت نفس تتحدث هيه وصديقته جني الي حين جاء أحد الفتيان يلبسون ذي غير ذي المدرسة الخاص بها واخذت نفس الي الخارج وحين ذهبت نفس الي الخارج وجتت نفس الفتاة حبيبت ادم السبقا
=انا سمعت ان ادم هيسيب المدرسة صح 
نفس آه 
=اكيد هيسبه بسببك 
نفس آه اصل ادم وانا قرارنا نتجوز 
=بصدمة نععععم ...انتي مش بتحببي ادم انت لو بتحبيه بجد مش كنتي خلتيه يسيب المدرسة كانت تكلمها وهيه تتفعها بيديه الي الوراء ومن ثم أشرت الي أحد الفتيان الموجودين ان يضع قدمه خلف قدم نفس من اجل وقعها وبل الفعل فعل ذلك وتفعت تلك الفتاة نفس ووقعت من علي واسيبت في رائسها وغبت عن الوعي وعندما افقت وجتت اما وابيها وادم معها في أحد غرف المستشفى 
نفس ايه الي حصل 
احمد مدير المدرسة كلمنا عشان كنتي وقعة في المدرسة ودمخك بتجيب دم ....اه الي حصل خلكي تقعي 
نفس مافيش بس كنت نزلة ووقعت عادي 
ادم أهم حاجة انك كويسة 
ندا يلا عشان نمشي 
نفس ماشي
مالك كملي يلا 
نفس مالك نعم انا تعبت من الماشي تعلي نعد نكول 
مالك ماشي 
مالك هه كملي ايه الي حصل 




نفس عادي بعد الحداثة دي ادم بق غريب مش بيتكلم معيه ومش بيشفني وبعد عني خالص 
مالك ليه 
نفس مش كنت اعرف ..وكان عمل حفله هوه وسليم صحبه وجني عازمتني عليه ولما رحت مانت صدمتي 
مالك ليه 
نفس كان ادم رجع لون شعره الول وكان قعد يشرب سجار وكان اسواء من الول....طول الحفل حولت اتكلم معه لكن هوه مش كان مديني فرصة وبعد ما كل الي في الحفلة نامو كنت بدور علي ادم رحت غرفتو وشفتو وهوه كان في حض*ن وا*حدة  
طبعا طلعت من البيت ومن سعاته مش بشوفو
لحد اما بق عندي 20سنة كنا في الشتا وكنت عند عند شجرة حوليه ورد ابيض كنت انا وادم اتفقنا ان نيجي كل مرة في الشتا عند الورد ده 
مالك ليه 
نفس كان ادم لقا كلب قدام بيتو وكان جميل وخبنا احنا التنين بس للاسف مات في الشتا فدفنا انا وادم عند الورد ده وتفقنا ان نجي ونزورو 
كنت وقفا وسمعت صوت رجلين حد بصيت وارية لقيت ادم كان لبس اسود ومش مبين شعره وكان وشه اصفر 

* يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الثالث عشر اضغــــــــط هنا
* الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية بين الماضي والحاضر " اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent