رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الثاني عشر بقلم صباح عبدالله
رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الثاني عشر
أدهم اي ياريم هو انتي هاترجعي في كلامك تاني☹️
ريم اسفه يادهم بس انا مش موفقة على الجوز غير لم اخلص كليه🙄
أدهم وفيها اي لم نتجوز وتروحي الكلية 😏وبعدين انا لو عايز اقعدك من الكلية هاقعدك من غير مانتجوز 😒
ريم أدهم انت بتقول ايه انت عايز تقعدين من الكلية 😨
زينب اهدي ياريم أدهم مش قصدو حاجه 😕
ادهم لا قصدي ان هي دلوقتي مراتي وانا لو عايز اقعدها هاقعده بس انا مش عايز غير تكون مرتاحة ومبسوطة ولو هي عايزه تتعلم انامستحيل افكر اني ادمر مستقبله لو كنت عندي أو عند ابوها ويكمل بحزم وزاي مانا بقول الفرح الشهر الجاي🤨
صالح بصرامه وهو اي اللي الفرحه الشهر الجاي هو انت خلاص كبرت ومش عمل احترام لحد خالص كدا🧐وعلى فكرة بقاا الفرح ده مش هايتعمل غير وريم موفقة عليا 🤨
ادهم يووووه بقاا هو في اي افاهمو بقاا ريم مراتي وانا عايز اخده وده حقي 🙄
زينب يابني كلنا عرفيني أن ريم مراتك دلوقتي بس اصبر شوية علي ماتشد حاله وتفوق من اللي هي في ده😥
ريم بعصبيه اسمع بقاا يادهم انا اكتر حاجة بكره ان حد يجبرني على حاجة انا مش مقتنعه بيها وطول مانا مش موفقة على الجوز ده اعرف ان انا مستحيل اكون ليك انا اها بحبك بس في فرق بين احبك واني اكون معاك انا عايزه أدى نفسي واقت اكتر على متاكد اني بجد بحبك ولا مجرد أعجب ممكن اوي اكون معجبه بيك مش أكتر 😟
أدهم بصرامه امل انتي مش متأكدة انك بتحبني بتقوليه ليه 🤨
ريم انا مش بقول اني مش بحبك بالعكس انت انسان لطيف جدا وجدع ودمك خفيف واي حد يعرف يحبك بس انا محتاجة وقت اكتر علشان اتاكدا من مشاعري ناحيتك اتاكد انك فعلا الانسان المناسب اللي انا مستعده اكمل بقيت حياتي معه😢
ادهم 😥انا والله ياريم بحاول افهمك وكل ماقول خلاص فهمتك وهقدر اتعمل معاكي انتي بترجعيني لصفر مره تانيه انتي حر يا ريم اعملي اللي انت عايزاه انا مش هجبرك على حاجة 😓وخد قميص وطلعت وانا مش عارف والله البت دي بتفكر ازاي 🤔 وطريقة تغير مزاجه مش طبيعي انا كل ماقول خلاص قربت اوصل له هي تعمل حاجه تخليني اعرف ان انا من المستحيل اوصل له انا مش عارف اذا هقدر اكمل مع ريم ولا هستسلم أن هي من المستحيل تحبني زاي مانا بحبها
رضا خارج من الغرفة اللي فيها حنان وادهم دخل
ادهم اسف ياعمي رضا والله ماخدش بالي
رضا ولا ياهمك يابني
أدهم خالتي حنان عامله ايه دلوقتي
رضا الحمد لله بخير انت اللي عامل ايه دلوقتي ياقلبي تعرف يادهم جميلك ده انا مش هانسي طول مانا عايش ربنا يبارك فيك ويكرمك يابني وبدموع انا لو كان عندي ابن انا متأكد انو ماكنش عمل نص اللي انت عملتو معايا انا وحنان يادهم
أدهم يحضن رضا عيب عليك ياعمي رضا مش ابنك برضو في آب يشكر ابنو علشان بيساعد اهلو
رضا الله يبارك فيك يابني ويجبر خاطرك ويبارك في اهلك اللي عرفوا يربوك ويعلموك ازاي تساعد اللي يحتاج منك مساعدة
ادهم الله يخليك ياعمي رضا
رضا مالك يادهم حسس أنك ماضيق من حاجه
ادهم بزهق هو في واحد يتجوز واحدة زاي ريم بنتك ومايضيقش أنا والله مش عارف انتو ازاي عايشين معها دي مزاجه بيتغير في لمح البصر ويكمل بحزن انا خايف ماقدرش اكمل معها بشكل ده انا بحبها ومش عايز اخسارة
رضا اقعد يادهم يابني هاقولك على حاجة رضا وادهم قعدو
رضا بصي يادهم ريم بنتي وانا عارفها هي طريقة تفكره صعبة اوي هي من المستحيل تعمل حاجه غير لم تكون حسب له ألف مره وأم تعوز تعمل حاجه هي بتكون متأكده ان هي هاتقدر تعمل الحاجه دي وبتعمل المستحيل علشآان توصل لهدفه ريم بنتي يابني مش زاي بنات اليومين دول اللي اي حد يضحك عليه بكلمتين حلوين ومش بتاعت الكلام المعسول أو الكلام الفاضي دي لو انت بتحبها بجد لازم تثب له حبك ده في الحظه الف مره ومش بالكلام لا ريم مش بتشوف الناس وتحبهم من طريق كلامهم لا ريم عايزه اللي يحبها يثبت له بافعلو مش بكلامو هي عايزه اللي يقول له بحبك لازم يعمل المستحيل علشآان يثبت انو هو فعلاً بيحبها لازم تطمن قلب ريم يادهم علشان تقدر توصل لي لازم تخليها تتاكد انك مهم يحصل مش هاتجي يوم تجرحه ولا هاتحسسه أن هي ناقصة حاجه او عجزة قلبها ضعيف اوي يادهم علشان كده هي بتخاف تفتحو لحد تنجرح وهي عارفه انه مش قد الجرح ده
أدهم بس انا بحبها وعمري ماهفكر ازعلها أو اجرحه
رضا ريم مش هتطمن ليك من مجراد كلام هي بتشك دي أن الناس بوشين ريم شافت كتير في حياته علشان كده هي مش بتثق في حد
ادهم قصدك اي انه شافت كتير في حياته
رضا عمر ابن اخوي عمل له عقده نفسي من كل الشباب هي مفكره أن الكل زاي عمر بيقولو حاجه أفعالهم بتقول حاجه تانيه
أدهم هي قالت لي انو كان عايز يتجوزه
رضا لا يابني الكل مفكر أن عمر بيحب ريم وعايز يتجوزه بس الحقيقة أن عمر عايز ريم علشان يورثني مش علشآان بيحبها زاي مابيقول
عمر واقف وسامع كلام رضا وبغضب لافعي ماشي ياعمي انت فضلت البلطجي ده على ابن اخوك ده انا لازم اعرفكم مين عمر
وبعد تالت تيام
ريم ياااااه واخرا يأماما هنطلع من المستشفى دي وهنرجع البيت
زينب قول الحمد لله ياريم
ريم الحمد لله على كل حال ياطنط زينب
حنان اي ياطنط دي ياريم هي خالص بقت حماتك ام جوزك قولي له ماما زينب
ريم بس
زينب سبيها على راحتها ياحنان اي حاجه ريم بتقوله بتكون زاي العسل منه
ريم لا والله مش أصدي حاجه خلاص ماما ماما هو حد يطول المزه دي تكون امه
أدهم دخل انا شايف ان في حد بيسرق كلامي
ريم من جمالو يعني
أدهم اصبري بس ماهو الشهر هايعدي هو
زينب والله يادهم انا مش عارف انت مستعجل على اي
حنان ياختي اسكتي خلينا نفرح بالعيال
زينب ربنا يفرحهم ياحبيبتي
في مكان اخر
سحر أصوات ولا اعمل اي البت وافقة تتعمل فرح الشهر الجايه وانت قعد زي الخيبه مش عارف تعمل حاجه
عمر بخبث مين قال كدا ده انا بوعدك أن الفرح ده هايكون بداية حزن كبير اوي وماتخفش مافيش حد هايخد جنيه من مراث عمي ولا هايلمس شعرها من بنت عمي غيري
سحر ماهو ده اللي فالح في ياخويا😬
عمر بابتسامة😈 شيطانية اهدي ياست الكل واصبري على رزقكك وسبيهم يفرحَو ويحلمو ليهم شوية قبل الحزن علشان لم يعيطو دموعهم تحرقهم
يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية بلطجي أحب معاقة" اضغط على اسم الرواية