رواية سجينة الفهد البارت الثالث عشر 13 بقلم هدير بدر
رواية سجينة الفهد الفصل الثالث عشر 13
فهد قام مس*كه : دة ازاى
ابراهيم : اهدي وادعيلها
الدكتور : للاسف المدام نز*فت كتير وباين عليها مض*روبه جام*د لازم تعملوا بلا*غ عن اذنك
فهد.قعد في الارض
ابراهيم :عمري ماشوفتك ضع*يف كدا انا عارف انك قوي
فهد حضنه : حبيتها ياصاحبي صدقني حبيتها حبيت برائتها وضحكتها حبيت هدوئها عمرها ماقالتلى لا بالرغم من تعبها جيت عليها وهي فضلت تستحمل عمرها ماشت*كت مني دايما بعا*يرها بأهلها وهي عمرها ماتكلمت كانت بتقعد جنب الحيطه تعيط زي الطفله وعمرها مالامتني قبل ماوديها لأمها قالتلى خدني معاك هامو*ت وانا ماصدقتهاش ماصدقتهاش ياصاحبي انا السبب انا السبب
ابراهيم كان زعلان علي حاله صاحبه : اهدي كله هايعدي صدقني
فهد :يارب انا هاقوم اصلي ركعتين وانت خليك هنا علشان لو احتاجوا حاجه
ابراهيم بح*زن : حاضر
فهد راح صلي
وفضل يدعي كتير
وفضل يفتكر مواقفه معاها
وبعدين قام راحلها
هايدي طلعت برة
امينه : انتي رايحه فين
هايدي : اي رايحه فين دي ماروح مترح ماروح ماهو بيتي
احمد : اتكلمي باحترام مع حماتك
هايدي : بقولكم اي مش فيقالكم
وسابتهم ومشيت
احمد : لا يمكن كدا
امينه فضلت تعي*ط
هايدي دخلت كلمة امها وفضلوا يتفقوا هيعملوا اي
فهد طلب من الدكتور يخش لريم وبعد إلحاح دخل
مسك ايدها وفضل يعي*ط
فهد : قومي بقا انتي عملتي فيا اي انتي شق*لبتي حالى قومي
وفضل يعي*ط واول مره فهد يعملها
خلص
الدكتور : صدقني قعادكم هنا مالوش لازمه
بعد إلحاح من ابراهيم
فهد روح يغير هدومه ويرجع تاني
دخل بيته وهو متبهدل وهدومه كلها د*م
امينه واحمد قاموا جري
امينه : مالك يابني في اي
فهد : مافيش
امينه : اي الد*م دا
فهد : د*م ريم
احمد : انت عملت فيها اي
فهد قعد في الارض حكالهم وفضل يع*يط
امينه حضنته : انا اسفه يابني انا السبب
فهد : خلاص يا أمي ادعولها
أنا هاقوم اغير واروح علشان افضل جنبها
احمد : واحنا هانلبس ونيجي معاك
فهد دخل لقي هايدي كانت بتتكلم في التليفون وقفلته بسرعه
فهد ش*ك فيها : كنتي بتكلمي مين
هايدي : بكلم ماما انت اي الد*م دا
فهد : ماتدخليش في اللي مالكيش في
هايدي حاولت تهدأ: ماشي ياحبيبي كنت بطمن عليك
صحيح مامتك عاملتني وحش النهارده هو انا عملت حاجه
فهد : عاملتك ازاى
هايدي : فضلت تزع*قلي
فهد خدها وطلع لامه
فهد: امي هو انتي زعق*تلها
امينه بصتلها بق*رف : ايوا يابني كانت بو*ظت حاجه وانا زعقتلها
فهد : مانتي اللي غل*طي اهو وبعدين مش حابب شغل عيال ومش ناقص وج*ع دماغ علي اوضتك
امينه فرحت انه عمل كدا
امينه : انا اسفه يابني
فهد : لا ماتتاسفيش ياحبيبتي
ودخل غير وجاي يمشي
هايدي : انت مش ملاحظ انك مش بتقعد معايا
فهد : اما افضي ان شاءالله
وخد اهله ومشيوا
هايدي: اخيرا هاخد راحتي
ورنيت علي حبيبها واتفقوا يتقابلوا
هايدي لبست وخرجت
ابراهيم كان وصل مع فهد
ابراهيم : عارف انك ماكلتيش هانزل اجبلك تاكل
فهد : لا لا ماتتعبشي نفسك
ابراهيم : بس ياعم بقا
ونزل
وهو ماشي خبط في بنت
البنت وقعت قامت بغض*ب : مش تفتح يا اعمي
ابراهيم بعصبيه : مين دا الاع*مي يابت
البنت : انت في غيرك
ابراهيم : لولا انك بنت كنت ربيتك
البنت : مين دي اللي مش متربيه ولااااااا فوق كدا لنفسك بدال مازعلك يالا علشان اتاخرت علي شغلي لو ماكنشي ورايا حاجه كنت ربيتك
ابراهيم وقف مصدوم ومش مستوعب : اي دا انا اتش*تمت ولسه بيبص ورا مالاقاش حد
ابراهيم بعص*بيه : اه يابنت ال
مسيري اشوفك تاني صبرك عليا
ومشي
الممرضين فاجاه طلعوا يج*روا فهد واهله قاموا بسرعه
فهد بخوف : في اي
الممرضه: المدام لازملها نقل د*م بسرعه والفصيله مش هنا عن اذنك
الدكتور اول ماطلع
فهد : ازاى مافيش فصيله د*م هنا انطق
الدكتور بخو*ف : فهد بيه اهدي احنا بندور والله
فهد : شوف فصيله د*مي
راحوا شافوا الفصيله مالاقهاش متطابقة ش*د شعره جامد
احمد : شوفني انا يا دكتور لو سمحت
شافوه وماكنشي حد نفس الفصيله
امينه: طاب شوفوني انا يمكن تطلع نفسها
وبالفعل كانت متطابقة
كله كان فرحان
خدوا منها الكميه المطلوبه
وفهد راح جابلها عصير
عند هايدي اتقابلت مع حبيبها
هايدي بشر : انا لازم اخ*رب حياتهم
الشخص بخب*ث : ماعرفتيش تطلعي منه بمصلحه
هايدي : مصلحه اي ياحس*ره هو بيفضل في البيت اصلا بس اما قلبت حياتهم جح*يم مابقاش انا
الشخص : حياتي انتي بس ماتنسيش انه ظابط ممكن يكشفنا بسهوله
هايدي : لا ماتقلقشي هو زعلان علي حبيبه القلب يعني مش مركز خالص دلوقتي
الشخص : كدا نلعب صح
وفضلوا يخططوا
ابراهيم راح يجيب الاكل وكان عمال يت*وعد للبنت
ابراهيم : ابقا انا ملفف ورايا نص بنات مصر تيجي ام شبر ونص وتعمل فيا كدا ااااه لو اطولك تاني
وراح جاب الاكل
وهو راجع
ابراهيم بصدمه
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية سجينة الفهد" اضغط على أسم الرواية