رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الرابع عشر بقلم صباح عبدالله
رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الرابع عشر
ريم انا بكر*هك يادهم وتمسك الس؛كينة بكل كر،هيه وغض؛ب انا هقت؛لك يادهم وتجي رايحه على أدهم وضر؛ابه بسك؛ينه
وفي الحظه دي تدخل الحكومه وصالح
احد الظابط بصوت عالي سيبي السك.نية يا؛بت انتي
صالح بصدمه فى اى ويشوف رضا مارمى على لارض وريم مسكها السك.ينة ورايحه تضر؛ .اب ادهم وبصوت عالي لاء ياريم
زينب بصوت عالي ابني
ادهم بدموع ويمسك ايدي ريم معقوله ياريم ماصدقه أن انا ممكن اق؛تل ومين ابوكي عمي رضا ياخسارة حبي وثقتي فيكي ياريم
ريم بدموع وليه ماصدقش انا شوفت بعيني يادهم والا كان ممكن من المستحيل أصدق أن ادهم يعمل كدا انا اللي خساره حبي وثقتي فيك
ادهم بدموع هاتند؛"مي ياريم صدقيني
ريم بدموع انا فعلاً ند"مانه بس الاني حبتك طلقني يادهم
ادهم بدموع وحزن مستحيل ياريم ويفتكر
رضا اوعدني يادهم أن مهم يحصل انك مش هاتسيب ريم
أدهم بضحكه اسيب ريم مين ياعمي رضا ده انا ماصدقت بس بوعدك أن انا مستحيل اسيب ريم اللي على مو"تي
رضا خليك ديما سند له يادهم من بعدي
أدهم ربنا يديك طول العمر ياعمي رضا
عمر يروح عند أدهم ويجي ضر" اب ق"لم طلقها يا"ض انت مش من مستوان
أدهم بيبص على ريم بدموع وحز"ن وق" هر
وعمر عمال باض"رب في بقولك طلقها
ادهم استسلمت لض" راب عمر زاي مايكون بقول ممكن تفقوني من الصدمه أو. من الكب" وس اللي انا في معقولة الانسانه اللي انا كنت مستعد أموت َعلشانه واللي كنت مفكر أن احنا هنكون سند لبعض من اول عاصفه جات على بنتها دم" رته يا خساره حبي لك يا ريم ياريت لو ماكنتش حبيتك الحب ده كله علي الاجل ما كنتش انجرحت وحسيت بالو"جع اللي انا حاسس به دلوقت
زينب بدموع يالههههوي ابني
صالح يروح ويبعد عمر عن أدهم هو والظابط
صالح بخوف انا متأكد ان ادهم مظ"لوم والله يابني اكيد في حاجه غلط
عمر بكر"هيه لا ما فيش حاجه غلط ابنك قت؛ل عمي شوف بعينك يا حضره الظابط وايدي ضابط الفيديو اللي في التليفون يشوفه ويبص على امه ويبتسم ابتسامة شيطا"؛نية 😈
سحر تبص على عمر وتبدله نفس الابتسامه وتمثل اهي اهي اهي ق" تل رضا المجد" رم ق"تل اخويا التاني اهي اهي انا شوفتوا ياحضرة الظابط وسمعتوا بس ماقدرتش اعمل حاجة هو قت"ل رضا وهتدني انو هايقت" لني انا كمان
ادهم بصدمه ودموع انا
سحر بغل ايوه انت بس انا مش هاخاف منك من بعد النهارده انت مج" رام بس انا كنت ساكتها علشان خاطر ريم بتحبيك خوفت تنجر"اح وتبص على ريم اهي اهي انا عارفه ان انتي مش مصدقني ياريم بس شوفي الوراق ده هو كان عمل ورق تنازل باسم ابوكي الله يرحمو أن ابوكي يتنازل له عن كل واجب"رني وامضي رضا على الورق علشان ياخد كل حاجه ملك ابوك شوفي ياريم وتدي الورق الا هي عملها هي وعمر ومضوا رضا علي بس عملو باسم أدهم علشان يالبسوه التي"همه
ريم مصدومه من الكلام اللي هي بتسمعوا وتخد الورق من أيدي سحر وتقرأ الورق وتبص على أدهم بصدمه ودموع
ادهم بدموع والله يا ريم هي بتك"ذب ماتصدقهاش انا والله ماعرفش اي حاجه عن الكلام اللي هي بتقول عليه ده انا والله حتى ماعرفش انا بوكي رجل غني وعنده املاك صدقيني والله العظيم يا ريم انا مظلوم
ريم بدموع تض"رب ادهم بالق"لم انت ايه يا اخي قلبك ايه من حج" ر كنت تقول انك عايز الفلوس وانا والله كنت هتنزل لك عن كل حاجه بس ليه قت"لت بابا ليه حرم"تني منه وتفضل تض" رب في أدهم هو ده حبك يا ادهم وتبص على الورق وتيجي مقط"عاه وتر" مي في وشي ادهم خد حبك اهو وغ"ور في داه" يه انا مش عايزك طلقني يادهم وبدموع وصوت عالى بيقول لك گل" قني انا عايزه اتط"لق منك فوراً طلق"ني يا ادهم انا مايشرفنيش افضل على ذمه واحد ا
ق"تل وبدموع قت"ل ابوي ليه وبدموع حرا"م عليك يادهم ليه حرم"تيني من ابوي انا ماليش حد غيره وتبص على امها وبدموع بصي يا أدهم دي ماما خالتك حنان اللي انت كنت بتقول على امك التانية شوفيها يا ادهم انت وصلتها لفين انا ممكن اخس"رها هي كمان
صالح اهدي ياريم ياحبيبتي والله انا مامصدق كل اللي بيحصل ده أن الله وان اليه راجعون ولا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم استغفرك ربي واتوب اليك انا مش ماصدق معقوله أدهم ابني يقت" ل ومين رضا
زينب بدموع انت بتقول اي ياصالح أدهم ابني عمرو ماقت"ل نمله ازاي يق"تل انسان
أدهم انتم كلكم ماصدقين أن انا قت" لت عمي رضا والله انا مظ"لوم
سحر بغل يا بجا" حتك يا اخي لسه بتقول انك مظل"وم
عمر هو بيحاول يل"عب بمشاعري ريم و يضحك عليها بكلمتين علشان خاطر اعرف ان هي قلبها ابيض و طيبه و يضحك عليها بكلمتين حلوين بس على مين وح"ياه امي لوريك النجوم في عز الظهر يا بلط"جي يا ابني بيجي ولسه هايض"راب أدهم
ادهم بغ"ضب ويمسك ايدي عمر وعيونوا من كتر الغ"ضب بقت احمر من الد"م ايديك دي تتك"سر شويه يار" وح امك ويجي ك"سر ايدي عمر من كتر الغ" ضب وانت وامك اللي قت"لتو عمي رضا بس ولبس"توني والته"مه بس وعد اني هانتق"م لم"وت ابويا ويبص على ريم ومن النهارده انا قلبي ما"ت ومش هيهمني اي حد
عمر بصوت عالي من الوجع اععععع
سحر تجري على ابنه ابني ياحضرة الظابط امسكو الم"جرم ده قبل مايق"تل حد تاني
ريم تبص على أدهم بدموع وهي قاعدة جنب ابوه وماتتكلمش
الظابط يجري هو العساكر ويامسكو ادهم الظابط يض" رب أدهم بالق"لم لا وحي" اة امك عايز تن" تقم وانت الق"تل وبتضحك على مين يا" ض يابن؟
أدهم بغ"ضب ويجي ضر" اب الظابط روس"يه في راسه والعساكر ماسكينه ما تغل" طش في اهلي وانت ما تعرفش اي حاجه
الضابط يحط يديه على مناخيره ومن قوه خبتط ادهم مناخيره نز"فت الد" م و يحط يديه مكان الخطه يلاقيها كلها د" م وبغ" ضب ييجي يطلع المس"دس من جيبه ويجي ضا" رب ادهم بألم"سدس على دماغه وحي" اه ام" ك ده انا هوريك النجوم في عز الظهر بتض" راب ظابط وانت واجع في قضيه ق"تل ده انت هتروح في نص" يبه وادي قض"يه تانيه انك رفعت يديك على ضابط ودي في نظر القانون جر" يمه
زينب بدموع وتكلم ظابط اهدا يا ابني الله يرضى عليك ادهم اكيد ما اقصدش حاجه ابوس على ايديك ما تئذ" يش ابني والله ابني مظل"وم ومالهوش في الق"تل ادهم ابني وانا عارفه قلبه ضع"يف ما يقدرش يذ"بح فرخه ازاي ياق"تل راجل والله ابني مظ" لوم
الظابط بغ"ضب ويجي ذاق"كك زينب موق" عه على لارض وانتي للي هتقولي مين مظ"لوم ومين لاء
صالح يمسك زينب َانتي كويسة
أدهم بغضب وبصوت عالي انت ازاي تذوق امي كدا يابن؟ ريجي ضا"رب العساكر وماسك الظابط ويفضل يض"رب في انا هكس"رلك ايديك العساكر بيحاول يبعدو أدهم عن الظابط مافيش حد قدر على
صالح سيبوا يادهم كفاية المصي"به اللي انت فيها وباي"شد في أدهم علشان يبعدو عن الظابط
زينب سيبوا يادهم والله مازعلان انا كويسة ياقلب امك والله ماسماح
ريم تقوم سيبوا يابل"طجي دي اخرتك بان باوشك الحقيقي واحد بلط" جي وامج"رام قا" تل قت"له
ادهم بغ" ضب يسيب الظابط ويمسك ريم من رقبته انا ماقتل"تش حد بس يوم ماحب اق"تل هاقت"لك انتي ياريم لأن انتي الوحيده اللي كلمته بت" قطع في قلبي انا ماقتل"تش ابوكي تصدقي ماتصدقيش مايهمنيش انتي لحد دلوقتي ماشوفتش غير أدهم واحد ام التاني كنت أتمنى انك ماتشفهوش ياريم انتي قولتي بحبك بس اثبتي لي انك واحدة رخي"صة وماتعرفش حاجه عن الحب
واحد من العساكر يض"راب طل"قها في أدهم
زينب بصوت عالي ابني
صالح بصدمه ادهم
ريم بصوت عالي ودموع لاء
ادهم يبعد عن ريم وعيني عليها انا بكر"هك ياريم
يتبع الفصل الخامس عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية بلطجي أحب معاقة" اضغط على اسم الرواية