رواية جبروت الأدهم الفصل الخامس عشر بقلم ايات
رواية جبروت الأدهم الفصل الخامس عشر
بعد خروج القيصر من غرفة تمارا
تمارا لنفسها......انا اللي جبتة لنفسي كان لزمتها اي قلت القيمة دي مش كان زماني دلوقتي في حضن أدهم و عندما انتبهت لكلمتها نهت نفسها بشدة عن فكرتها هذة.......... أساساً عمري ما اخلي أدهم يحضني و لا يقرب مني اه طبعاً.
ثم أكملت........... بس انا كنت هبقاا مراتو و هو وحشني أوي بصراحه هو انا كان لازم اسمع كلام العقربة اللي اسمها صافي دي اللي عاملة شبة صرصور الحقل .
ثم تذكرت ما حدث معها قبل هروبها.
فلاش باك/
دلفت صافي إلى الغرفة وهي تبتسم بخبث...........اي يا تمارا ناوية تقعدي معانا اكتر من كده ولا ايه.
تمارا...........هو انا قاعدة على قلبك ولا ايه ثم أكملت بسخرية.......دى انا حتى زوجة أدهم اللي هو يبقى حفيدك و غير كدة إنتي مش من حقك تقولي كده و بطلي كرهك ليا شوية و متنسيش أدهم قالك متدخليش في اي حاجه تخصنا ....
صافي........ لتكوني مش حابه تبعدي عن العز و النغنغه اللي أدهم عيشك فيها و نسيتي اصلك ايه لا فوقي كدة و افتكري اصلك الوس*خ و انك بن*ت شوارع.........
قاطعتها تمارا بغضب أعمى...... جرا ايه يا وليه يا ناقصه هو عشان سكتناله دخل بحم*اره
صافي بحده ........ إنتي بيئه قوي ومش عارفه أدهم بيحبك ازاي و إنتي شكلك عامله سحر لة وإنتي ثم نظرت لها بقرف وتحدثت...... مش شايفه نفسك لا فيكي أنوثه ولا رقه ولا تحضر ولا اي حاجه من اللي موجوده في البنات
تمارا بغضب ...........جرى ايه يا اختي واخذه في نفسك قام و رافعه مناخيرك كده ليه
صافي بحده........ بت إنتي هتمشي من هنا و إلا هتشوفي وش عمرك ما شوفتيه مني وصدقيني أهلك هما اللي هيدفعوا الثمن وصدقيني مش هتحبي تعرفي انا هاعمل فيهم ايه فكري بس بسرعه
تمارا لنفسها بحزن...... انا بحبة ومش عايزه اسيبه بس في نفس الوقت هما الناس اللي ربوني فمينفعش ارد لهم اللي عملوا عشاني بالطريقه دي و.......
اخرجتها صافي من شرودها وقالت ........... ها هتعملي ايه هتفضلي و أهلك يدفعوا الثمن ولا هتمشي من سكات من غير ما تقولي لادهم على حاجه
اومات تمارا برأسها بنعم بسرعه من خوفها على الاشخاص الذين قضت معهم حياتها ولكن ايضا أدهم هو روحها و يستحيل ان تبتعد عنه لكنها أيضاً قد اتخذت قرارها
صافي ..............يلا عشان هتمشي دلوقتي
تمارا..........ماشي حاضر وبعدها خرجت من القصر
باك .
تمارا بدموع .................. وحشتني يا ادهم يمكن ما قولتش إني بحبك بس انا فعلاً مش بس بحبك انا باعشقك كمان ولازم اهرب من هنا وابعد عن الكل.
.............................................................
عند جيجي في المعسكر
فارس ببرود.......... انجزي ده كله لسه بتحاولي تشيلي ده إنتي حتى لسه قدامك حاجات ثانيه كمان.
جيجي بحده ...........هو انت اعمى مش شايفني يعني وأنا بحاول ولا ايه يا طور انت
فارس وقد اظلمت عيناه واشتدت عتامه......... إنتي اللي جبتيه لنفسك
جيجي بخوف وتوتر من نظراته............ إ....إن..... انت بتقرب ليه انت عايز ايه على فكره انا مش خايفه منك ولا عمري هخاف في إيه ابعد انت بتقرب ليه كده بقولك.... كل هذا وهو مازال يقترب منها وعلى وجهه ابتسامه بارده و مرعبه حد الموت
جيجي وقد وقع قلبها من شكله بعد ما تحول تماما و........
...............................................
عند مارك والقيصر
بعدما خرج مارك من القصر و اتجه الى سيارته
جاء له اتصال من شخص ما
مارك ......خير في اي
الشخص..... عايز اشوفك ضروري
مارك .............. مينفعش لان القيصر بيراقبني
الشخص......... في حاجة عايز أعرفها ضروري وهي مهمة جداً
مارك.......... قول عايز اي لإننا مش هنتقابل
الشخص......... خلاص مش عايز بس ما ترجعش تقول اني محذرتكش
مارك............اعمل اللي انت عايزه عشان كل اللي هتقدر تعملة مش هيكون نقطه من اللي هيعملة القيصر فيا
الشخص......... خلاص انت اللي حطيت نفسك في الخطر مترجعش تتكلم و حذر مني
وبعدها اغلق في وجهها الهاتف
.................................................
عند ادهم في القصر
بعدما غادر شاكر توجه إلى الشركه ليقضي بها بعض الوقت لانه لا يريد ان يتذكر حبيبته و معذ**بته
تنهد ادهم بثقل يجسم على جسده........ اااااااااه يا رب ساعدني وبدأ يعمل ليزيد الضغط على نفسه ليحاول نسيانها على الاقل حالياً و تذكر رد فعله بعدما شاهد ما حدث في الغرفه مع تمارا و صافي وكيف انها ابكت غزالته وهددتها وأصبح يتوعد لها بالعذ**اب الجح*يمي فمن يأتي على شخص يحبه أدهم لن يبقى حي يرزق
دلف صديقه فجاه الى الغرفه ونظر لادهم الذي حاول ان يعمل لكن صديقه اصر عليه ان يتحدث بما في قلبه
فحكى له ما حدث
كريم .............وانت ناوي تعمل ايه
ادهم ببسمه شيط*انيه مرعبه وضحكه مختله ...............ناوي على كل خير
..........................................
مارك بعد ذهابه ليجلب رشاد الى القيصر و بعدما نجح في اخذة فعلاً قابل في طريقه شخص ما قد قطع عليه الطريق.
مارك بحده......... انت عمال تعمل ايه يا شاكر
شاكر............انا اللي بعمل اي.... انت اللي بتعمل اي و بعدين مش انا قولتلك اني عايز اتكلم معاك
مارك ............. وأنا قلتلك ردي
شاكر.............. أنا خليت ايدي من الموضوع كله
مارك ............ قصدك ايه وضح كلامك
شاكر........... قصدي إني بعد كدة مش أنا اللي هيتكلم
مارك........ ازاي اومال مين اللي هيتكلم
صدح صوت من خلفهم يتحدث بشر كبير........... أنا اللي هيتكلم يا مارك بعد كدة
مارك بخوف من هيئته حاول ان لا يظهرة........ ا.... اية انت عايز مني اي انا معملتش حاجه
قاطعه بشر.......... اهدى شوية انت بدات تعرق كدة لية
مارك .............. أنا هادي ولكن انت عايز مني اي
هو بشر ............ عايز أخد روحك لكن الأول عرفني فين القيصر و قولي هيعمل ايه و ...........
قاطعه مارك....... اهدى عشان أنا مش هتكلم ولا هقول حاجه
هو بشر............ طيب انت اللي عايز كدة و بسبب سوء حظك اني مش هرح*مك و كل اللي هييجي على حاجه ملكي و........ بعدها صدح صوت ضحكته تملأ المكان بكل شر وجبروت و خبث و ..............
يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية جبروت الأدهم" اضغط على اسم الرواية