Ads by Google X

رواية بين الماضي والحاضر الفصل الخامس عشر 15 والأخير - بقلم ايــــه

الصفحة الرئيسية

 رواية بين الماضي والحاضر الفصل الخامس عشر 15 والأخير - بقلم ايــــه

رواية بين الماضي والحاضر


رواية بين الماضي والحاضر الفصل الخامس عشر والأخير


ادم انا كمان 
نفس انت كمان ايه
 ادم انا كمان ....بحبك
نفس ببتسما بجد بجد يادم انت بتحبني ...طب مانت بتحبني يبقا ليه سبتني 
ادم عشان ...انا زي ماانتي شيفه هموت قريب 
نفس مش هقول كده انت هتتعلج وتخف ...بس اعرف انك لو مت انا هقت..لك فاهم 
ادم ببتسما صغير فاهم 
مالك وبعد ما كده
 نفس انا تعبت نكمل بكرة 
مالك لا دلوقتي 
نفس والله تعبت ..وبعدين في ايه مالك دا اي حد مكانك وسمع البنت الي هيتجوزه بتكلم كده علي حببهه هيق...تلها 
مالك بضحك وانتي عاوزاني اقتلك 
نفس لا 
مالك طب يلا كملي 
نفس مالك هيه اصلا خلاص قربت تخلاص فخليها وقت تاني ونبي 
مالك لا دلوقتي 
نفس لا 
مالك هتقولي 
نفس لا 
مالك هتقولي 
نفس لا




    after 5 minutes 
بعد5 دقايق
نفس انا هكمل بس اوعى تفكر اني هكمل عشان خايفه منك وكده لا انا هكمل عشان انت هتبقا زوجي المستقبلي بس 
مالك بضحك عارف يختي عارف 
نفس كنت بروح المستشفي كل يوم لادم وافضل معاه لحد بليل معن ماما وبابا مش كانو بيوفقو بس وعلطول كانو يقولولي اني مينفعش اروح بس كنت بروح ...لحد ما ايجه اليوم الي خلاص معتش في لزما اني اروح المستشفي 
دخلت نفس كل عدا الي غرفة ادم ف المستشفي وكان ادم نائم مثل كل يوم ذهبت نفس واذحت الستائر وجلست علي الكرسي مثل كل يوم 
افق ادم ونظر الي نفس وبتسم 
ادم بابتسامة صباح الخير 
نفس صباح النور اقوم يلا جيبلك معيا فطار 
ابتسم ادم وعدل من جلسته أخذت نفس الطعام الذي احضارده الي ادم ووضعته امامه وكلت معه مثل العادة 
وبعد أن انتهو من تنول الطعما احضر ادم الكميرة الخاصة به ورفعه الي نفس وتحدثت نفس
نفس ملها 
ادم في شويت صور عاوزهم ممكن تجيبيهم بس مش تشفيهم
نفس ماشي هجبخملك بكرة iow
ادم لا دلوقتي روحي دلوقتي 
نفس بس 
ادم نفس معلش روحي دلوقتي 
نفس حاضر  
اخذت نفس الكاميرا وذهبت واحضارد الصور 
كانت تمشي الي ان اتها اتصال وكان من ادم كان مكالمة فديو امسكت نفس الهتف واجبت اتها صورة شقيقة ادم وهيه تبكي 
مايا بدموع نفس .اادم عاوزك ووجهت الهاتف نحيت ادم الذي كان علي الفراش موصول بكثير من الجهزا الأطباء والممرطة يجرون من حوله ماان رائت تجمتت ملامح وجهه لا تصدق ان نها سوف تفقد ادم لا تستطيع استعب ذلك لم تفك سو عليiow سوت ادم وه يحدثه 
ادم بصوت ضعيف نفس ...نفس حبيبتي بصلي انا عاوز منك حاجة وحده بس ...عيشي حياتك من بعدي ... توقفي حياتك بعد ماموت ....بس اهم حاجة تختاري الشخص المناسب 



نفس بدموع ادم مش تسبني انا مش هقدر علي بعدك كانت نفس تحدث ادم وهيه تركد لكي تذهب اليه 
نفس ااددم...شهقة انا بببحبك مش تسبني لوحدي ادم ونبي مش تسبني iow
ادم نفس انا بحببك انتي اول حب في حياتي وخر حب انا فرحان اني هموت وانا مش بحب حد غيرك 
اوعي اوعي ينفس توقفي حياتك عليه عشي حياتك انا مش هزعل انك حبيتي غير كفيا اني ماتورانا بحبك وعارف انك بتحبيني 
اوعديني ينفس ....انك تحبي وتعيشي حياتك بس اهم حاجة تختاري شريك حياتك الصح والي يحبك بجد 
اوعدين
نفس من بين دموعه 
ادم انت مس هتموت انا خلاص جيه اهوه استنا 
ادم خلاص ينفس معتش في وقت اوعديني 
نفس بوعدك 
مان أنهت حديثه ابتسم له ادم واغمد عنيه وكان هونك دمعه نزلت وكانت تلك آخردمعه من ادم 
عم السكوت لم يكن هناك سو صوت جهاز القلب وهوه معلن عن انه انتها لقد اتهتiow صلاحيت ذلك القلب اغلقت المكالمة بين ادم ونفس وكانت معلانه عن خلفيت ادم وهيه تلك الصورة الذي التقتها ادم له هو ونفس    
ام عند نفس فاكانت تنده بس ادم وهيه تبكي ثم وقع علي الارض وانفتح ذلك الظرف الذي كانت محتوه صور لنفس وهيه عند ادم في المستشفي لقض كان ادم كل يوم يئخذ صورة لنفس دون علمها 
مالك أدم ده كان بجد بيحبك وبيفكر فيك 
نفس وهيه تبكي ادم ده كان احن شخص شوفتو في حياتي 
وبعد ذلك اليوم بسبوع تزوج نفس ومالك 
كان مالك يئخذ نفس الي مكان ما تفن ادم وبعده 
بسنة أنجبت نفس صبي واسر مالك ان يسميه ادم 
وهكذا انتهت الرواية   


* الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية بين الماضي والحاضر " اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent