رواية ملك الفهد الفصل الخامس عشر بقلم ملك موسي
رواية ملك الفهد الفصل الخامس عشر
لقد شعرت بأن في سر كبيرا في حياتي لكنني لا اعرف ماهوا اشعر أنني تائهة في عالم غريب اود ان اعلم لماذا يعاملني هكذا لماذا اشعر اوقات انهوا يحبني واشعر اوقات انهوا يكرهني كرهاا شديدا لا اعرف لماذا ليس لي احد غيرك يا اللة فقد اتمنى ان ترح قلبي وعقلي وفكري يارب من مذكرات ملك🍒✨
فهد خد ملك من ايديها للأوضة بتاعته وراح للدرج وطلع منو صور كتيرة وذكريات اكتر والعاب كل دا في صندوق
ملك: اية دول
فهد: تعالي وانا هعرفك كل حاجه
ملك قربت منو وفهد مسك البوم الصور وطلع صورة والده وقال: شايفة الراجل ده دا كان راجل عظيم وطيب جدا فوق ماتتخيلي اتقتل على يد ابوكي لية علشان عرف عنهم معلومات كتير تخص المهمة الكان فيها اه ابويا ظابط مخبرات وابوكي قتلوا لية علشان اوامر تجار المخدرات الشغال معاهم ابوكي خلاني افقد اغلى ماليا خلاني عيل عندو15سنة ينزل يشتغل علشان يصرف على اختوا وامو عرفتي لية وفضلت اجاهد لغيت مابقيت ظابط واعرف اخد حقوا اللعبة دية كان جيبهالي وأنا عندي8سنين كان يقعد يلعب معايا بيها عرفتي لية كنت بضربك وبهينك عرفتي لية
ملك كل دا وهيا بتعيط
ملك اخيرا اتكلمت بصدمة: اية انت بتهزر صح مستحيل يعني ازاي
فهد قاطعها: قالها ازاي اية ازززاي واحد رامى بنتوا علشان وتصرف على نفسها وهيا عندها 13سنة وتقوليلي ازززاي واحد كان بيضرب بنتو وبيهينها كل يوم وتقولي اززاي هوا مش دا كلامك واحد كان عايز يبيع بنتو لواحد قد جدها وتقولي ازاي ومستحيل دا راجل عادي علية حاجه زي دية
ملك بعياط: انا عارفه كل دا بس عمري ماتخيلت انها تنتهي بتاجر مخدرات
فهد: بسي ياملك انتي بنت اكتر راجل بكرهوا واظن دلوقتى عرفتي كل حاجه ولسه هيكلم ملك قاطعتوا
ملك: وأنا ذنبي اية هااا بتاخدني بذنب ابويا لية بتاخدني بذنب اكتر راجل اذاني في حياتي ليية ورغم كل دا لسة قلبي بيطللعوا مبررات علشان مهما كان ابويا (كل دا وهيا بتعيط وبتصرخ بوجع)
فهد مقدرش يشوف دموعها وخدها في حضنو وهيا عمالة تبعدوا لغيت مهديت
ملك بتعب: لية بيحصل فيا كدا يا فهد لية انا عملت اية في حياتي علشان يحصل معايا كدا ولأول مرة بقول لية استغفر الله بس تعبت يا فهد تعبت
فهد طرحتها وقعت من كتر الصريخ والتعب وفهد قاعد يلمس على شعرها
فهد: شششششش اهدي يا ملاكي صدقيني انا عارف كل دا بس غصب عني حبيتك اعمل ايه بحاول اقاوم حبي ليكي مش عارف سامحيني سامحيني يا ملاكي ملك لسة هتكلم قاطعهم تلفون محمد
فهد: الو يا محمد
محمد: الو يا فهد بقولك تعلالي علشان عايزك في حاجه مهمه
فهد: تمام انا جاي
ملك بتعب: فية اية يا فهد
فهد بحزن على حالتها: نامي ياروحي واهدي عقبال مااجي
ملك: متقلقش عليا روح انت شوف اية الوراك بس
فهد بقلق: طيب اجيبيلك حاجه وأنا جاى
ملك: لا يا فهد شكرا
فهد: ماشي ياروحي هيا بس ساعة وجاي
ملك: تمام سلام
فهد: سلام
ملك قعدت تقول يارب نور طريقي وقويني على الجاي انا متفائلة خير وراحت صلت وادت فرضها وقعدت تقرأ قرأن لغيت مافهد جاة من برة وشه ميدلش بالخير ملك جريت علية وقالتلوا: ملك يا فهد فهد
فهد: ملك عايزاك ضروري
ملك: تمام وقعدوا في الصالون
فهد: ملك انا عارفك قوية اسمعي الأنا بقوله وعايزك تطلعي كل الجواكي متكتميش حاجة
ملك بقلق: فية اية يا فهد قالقتني
فهد: ••••••
(فلاش باك)
فهد: فية اية يا محمد جايبني على مالة وشي لية كدا
محمد: أنا عرفت معلومات كتير عن ابو ملك
فهد: طب قول اية هيا
محمد: بص انا وانت عارفين انوا تاجر مخدرات صح وانت كنت عايز تنتقم فية بملك بس اظاهر انو مش فارق معاة بنتوا صح
فهد: ماتخلص يا محمد هوا اية الصح صح اخلص ماأحنا عارفين كل دا
محمد: بص بدون مقدمات ملك مش بنتهم وأنا هما كانوا خاطفنها لتجاره الأعضاء ولما ملك قعدت تعيط كتير وهربت منهم اكتر من مرة ومعرفوش يسيطروا عليها رموها وهوا قال: ان تخدمهم في البيت لية ولمراته بس مراته لما شافتها عملتها زي بنتها وكانت لسة مخلفتش دنيا بنتهاووقتها كان ملك مراتك عندها 3سنين وطلعت بنت مراد الحتامي
فهد كأن نزل علية جردل مياة ساعقة 😳
يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ملك الفهد" اضغط على اسم الرواية