رواية مليكة الفهد البارت السادس عشر 16 بقلم حبيبة مدحت
رواية مليكة الفهد الفصل السادس عشر 16
عند الياس بعد مقفل مع شريف
بلال.انتا عملت ايه بلظبط مع الحارس
الياس.حكاله كل الي حصل معاه
بلال.ده ممكن يكون مات
الياس.لا عايش وبعد كده هوا يشيل مسؤليته هوا انا الي قولتله يجي يراقبني
بلال.خلاص اهدي كده ياض
الياس ضربه علي كتفه.لم نفسك بدل ما اخليك تحصله
بلال حط ايده علي كتفه.ايه يعمي براحه علي نفسك كده خاف علي صحتك بدل ماتتحسد شويه،شريف والحارس وعايز تمسك،فيا
الياس.المهم انا هدخل للدكتور اشوفه ينفع تخرج دلوقتي ولا ايه دخل للدكتور خبط علي الباب
الدكتور.اتفضل الياس دخل
الدكتور قام وقف.فهد باشا اتفضل
الياس. انا جاي اقول لحضرتك ان ممكن مليكة تخرج النهارده
الدكتور.هوا الأحسن تقعد النهارده وتمشي الصبح
الياس.انا هقدر اوفر ليها كل حاجه
الدكتور.خلاص تمام
الياس. شكرا لحضرتك وقام سلم عليه
الدكتور.علي ايه ده انتا اد ابني وده واجبي
بلال.الدكتور قال ايه
الياس. بقولك ايه زوح عمي وجدي من هنا
بلال.ليه
الياس.عشان انا هاخد مليكة الفيلا
بلال.وانتا عايزني امشيهم ليه
الياس. بلال بطل غباء بدل ما اضربك بقولك مشيهم عشان لو عرفوا أن انا هاخد مليكة مش هيرضو فهمت
بلال.خلاص تمام
دخل بلال هوا والياس لقي مليكة لسه نايمه في حضن محمد
الياس غار جدا خبط بلال في دراعه عشان يتكلم
بلال.احم جدي يلا بينا احنا من هنا وانتا ي عمي عشان مليكة ترتاح
محمد.لا انا مش هسيب بتي لوحدها
بلال.لوحدها ازاي يعني وجوزها موجود
محمد بص بغضب لاالياس.جوزها الي وصلها هنا انا كنت ساكت عشان بتي كانت غلطانه لاكن دلوقتي هي مش غلطانه
الجد.خلاص ي محمد انا عطيته آخر فرصه لو حصل حاجه تاني مش هتقعد معاه ثانيه واحده
الياس.والله انا مش زنبي ان هي تقف تسمع وتشوف الي حصل
الجد.وانا عشان كده عطيتك فرصه اخيره ليك يلا يا محمد سيبها ترتاح ونيجي الصبح
محمد.امرك يا ابوي وجه يقوم مليكة فاقت
مليكة. بابا انتا رايح فين
محمد.انا همشي وهاجي بكره ارتاحي انتي دلوقتي
مليكة.لا انا همشي معاك وهقعد معاك ومع نور
الياس غضب من كلام مليكة.لا انتي هتيجي معايه
مليكة.بغضب بس انا عايزه اعيش معاك
الياس.انا اسف ي جدي انتا وعمي علي الي هعمله واتجه ناحيه مليكة ورفعها
مليكة بصراخ.نزلني يا بابا خليه ينزلني
الياس.هوش مش عايز اسمع صوت بلال خلص حساب المستشفي وخد عمي وجدي وصلهم القصر وطلع من الغرفه
بلال.ماشي انا رايح ادفع الحساب
محمد.عجبك الي عمله دي ي ابوي
الجد.سيبه ياولدي مراتو وليه الحكم عليها انا كنت بخوفه
وطلعوا من المستشفي
السواق جه والياس ركب العربيه واخد مليكة علي رجله
مليكة بنرفزه.ابعد
الياس ماسك فيها.بس خلاص ايه مبتتعبيش
مليكة.طب نزلني عشان السواق
الياس.انتي مراتي ومش هتنزلي من حضني
مليكة اتنهدت وحطت راسها علي صدره وصل السواق الي الفيلا فتح الباب العربيه لاالياس نزل وشال مليكة كل الحراس اخفضت راسها فتحت الباب ايمان
ايمان بخضه.الف سلامه عليكي ي بتي ايه الي حصل
مليكة.الله يسلمك نزلني انا كويسه
الياس نزلها جت تمشي داغت ولسه هتسند علي ايمان الياس لحقها
الياس. انا قولتلك وانتي ما سمعتيش الكلام رافعها الياس لايمان جهزي اكل الملكه وهاتيه فوق
ايمان. حاضر يا بيه وذهبت
الياس طلع مليكه الغرفه على السرير اساعدك تغيري
مليكة.لا طبعا انا هقوم لوحدي
الياس ساعدها تدخل الحمام ايمان طلعت الاكل ونزلت
مليكة في الحمام.هوف ياربي نسيت اخد هدوم اعمل ايه فتحت حته من الباب
مليكة.الياس
الياس.نعم
مليكة.ممكن تجيبلي هدوم
الياس بخبث.روحي هاتي انا حشتك
مليكةبنرفزه.انا معنديش حاجه اطلع بيها غير فوطه قصيره
الياس بنفس الخبث.طب اطلعي هاتي بيها عادي
مليكة.طب انتا قاعد
الياس.انا جوزك عادي لما اشوفك محدش غريب
مليكة.هوف انا لازم اطلع لفت الفوطه القصيره علي جسمها وطلعت
الياس لنفسه اول ما مليكة طلعت.ياريت كنت جبتلها الهدوم انا مش هقدر امسك نفسي ربنا يستر
قام وقف وهي بطلع الهدوم قرب منها
مليكة.في حاجه ولسه بتلف
الياس سبتها حط ايده علي وسطها وراسه ميل علي كتفها
اتكلم بحرارة.ريحتك حلوه وكان مغيب عن العالم باس كتفها
ساره قشعريره في جسم مليكة
مليكة برقه.الياس عايزه البس
الياس مردش عليها
مليكة بتكرار.يا الياس ابعد الياس لفها ليه
مليكة وشها أصبح مثل الطماطم.ممكن البس
الياس.بشرط
مليكة بعدم فهم.شرط ايه
الياس شاور علي خده. هاتي بوسه
مليكة. لا وابعد كده
الياس.يبقي اخدها انا وقرب منها مليكة لفت من تحت ايده وجريت علي الحمام وقالت الباب
الياس ضحك جامد وبصوت عالي.لما تطلعتي هتروحي فين
مليكة في الحمام حطيت ايدها علي قلبها انا لو كنت قعدت دقيقه كنت اتقفشت اني بحبه طلعت كان الياس قاعد علي الكنبه مستنيها
الياس.يلا عشان تاكلي
مليكة.اه تمام واكلوا مع بعض
مليكة.راحت تنام علي السرير الياس اخدها في حضنه
مليكة.بعرف انام لوحدي علي فكره
الياس.حط راسهعلي راسها لو مسكتيش هاخد حقي منك
مليكة.حقك بتاع ايه
الياس.بتاع كده ومال باس مليكة من شفا***يفها
مليكة.بخجل حطت راسها علي صدره نامت براحه من اول مره من وقت ما جت
(في الصباح)
استيقظ الياس علي صوت المنبه
مليكة بنوم.اطفي المنبه ده
الياس. قومي يلا
مليكة.حاضر وكلمت نوم
الياس ضحك ودخل الحمام وطلع الي بدله بالون الكافيه والساعه والجزمه وكان شكله يخطف القلب ونزل
ايمان.صباح الخير يا بيه
الياس.صباح الصباح علي عيونك يا ايمان
ايمان. شكلك رايق النهارده
الياس. ولا رايق ولا حاجه المهم الفطار جاهز
ايمان.ايوه اتفضل
الياس فطر وقبل ما يمشي
الياس.ايمان
ايمان.نعم يا بيه
الياس.اطلعي صحي مليكة من فوق
ايمان حاضر وطلعت لمليكة خبطت مليكة مفتحتش
فتحت الباب لقت مليكة نايمه عكس السرير
ايمان بضحك.يعيني عليك ي الياس يبني متجوز طفله راحت عندها تفوقها مليكة قومي
مليكة.في ايه
ايمان.يلا عشان تفطري
مليكة. هي الساعه كام
ايمان.الساعه ٩
مليكة اتنفضت.ايه ٩
ايمان.مالك اتنفضتي ليه
مليكة.معاد الشركه وانا اتأخرت
ايمان.انتي هتشتغلي مع الياس بيه
مليكة. ايوه بس هوا ميعرفش
ايمان.اه طب عايزاكي تبقي علي سنجه عشره مش مرات الياس بيه
مليكة. يعني ايه سنجه عشره
ايمان.يعني البسي وادلعي خليه يغير عليكي
مليكة بتفكير.خلاص ماشي وقامت
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية مليكة الفهد" اضغط على أسم الرواية