رواية احببت تلك السمراء البارت السادس عشر 16 بقلم حورية مصطفى
رواية احببت تلك السمراء الفصل السادس عشر 16
علي جانب اخر..
فرح بصدمه:- يوسف..
يوسف بصدمه هو الاخر في الجهه الاخري.. فرح انتي سمعتي كل حاجه..
فرح بعيااط:-انا اسفه يا يوسف اسفه علي حاجه عاملتها اسفه علي سوء فهمي واني مقبلتش اسمعك.. اتمني تسامحني..
يوسف بحزن: اهدي يا فرح انا مكنتش زعلان منك عشان اسامحك اي واحده مكانك كانت هتعمل اللي انتي عملتيه واكتر كمااان..
فرح بخجل: انا بحبك اوووي يا يوسف..
يوسف بحب:- ويوسف بيحبك اوووي يـ فرح
فرح بخجل:- طب انا هقفل عشان عندي محاضره.. وقفلت معاه
ساره بخبث: هاااا احكيلي يلا ايه اللي غيرك في المكامله دي..
فرح بتوتر: مفيش يلا عشان المحاضره..
ساره بهدوء: اقعدي كده بلا محاضره بلا ز*فت احكيلي يلا..
فرح حكتلها كل حاجه..
ساره بصدمه: هااا يطلع كل ده من العقر*به اللي اسمها اميرره...
فرح بهدوء: ربنا كشفها علي حقيقتها في الوقت المناسب..
ساره بسعاده: انا مبسووطه اووي يا فرحتي يعني كده هتتجوزي يوسف وانتي راضيه عنه..
فرح بضحك: حصل وبعدين وطي صوتك يا حيو*انه ناقص تزغرطي هنا في الكليه..
ساره:-تصدقي معاكي حق..
فرح بخوف:-قصدك ايه..
ساره:- هتعرفي دلوقتي وقامت مزغرطه في وسط الكليه...
فرح بتوتر: الله يخربتك اقعدي هنتفصل من الكليه..
ساره بهدوء:- وفيها ايه..
فرح:-لا مش فيها حاجه قومي انجري قدامي يلا..
ساره بمرح: متزقيش طااه انا قايمه لوحدي..
في كافيه علي البحر..♡
حمزه بهدوء: قولتك كذا مره الفستان ده ميتلبش تاني عشان مبين تفاصيل جس*مك..
ميرنا بغيظ: فين ده اللي مبين تفاصيل جس*مي الفستان واسع اهو انتي اللي عايز تتخانق وخلاص..
حمزه بغيره: بس انتي حلوه اوووي فيه ياريت ميتلبش تاني..
ميرنا بهدوء: ان شاءلله عند ام لطفي اللي بتنور وتطفي..
حمزه بقر*ف: شكلي انخدعتي فيكي ياقلبي.. بفكر الغي كل حاجه..
ساره ببرود:-ابقي فكر تعملها كده يا عنيا وانت هتشوف حاجه مش هتعجبك..
حمزه بمثيل الخوف: اسف يا باشا هو انا اهبل برضو عشان اسيب القمر ده..
ميرنا بغرور: بحسب..
حمزه بضحك:- تبا لتواضعك يا فتااه..
ساره بمرح:- تاخدلك شويه..
حمزه بخبث:-لا متشكر.. يا مدام حمزه..
ساره بخجل:- احنا اتاخرنا اووي يلا عشان نمشي..
حمزه بضحك:- يلا قومي يلا فراولتي..
في فيلا البحيري..♡
يوسف: مساء الخير يا ابو حميد..
احمد بحب: مساء الورد والياسمين ياحبيبي..
يوسف بحب: انا اتفقت مع والد فرح علي معاد الفرح..
احمد بحنان:- ربنا يتمملك علي خير يا حبيبي.. انت لازم تغير ديكور الجناح بتاعك طالما موعد الفرح اتقدم..
يوسف بحب: انا اتفقت مع منظم ديكور عشان يغير نظاام الجناح زي ما فرح عايزه..
احمد:- تماام..
يوسف بتعب: طيب انا هقوم ارتاح شويه لان النهرده كان يووم متعب اووي..
احمد:- طب مش هتاكل..
يوسف بارهاق: انا جعان نووم دلوقتي.. عن اذنك يـ بابا..
احمد بحب: اتفضل يـ حبيبي..
في منزل فرح..♡
ادهم بحب: فعلا يوسف طلع ابن اصوول ومتربي..
ميرنا: احنا كلنا ظلمناه ومحدش رضا يسمع منه حاجه او يفهمه علي الاقل..
فرح بحزن:- معاكوا حق..
ادهم بحب:- ياريت يا فرح تتعلمي من اخطاءك ومش تحكمي علي حد من غير ما تسمعيه يا حبيبتي..
فرح:- حاضر يـ بابا..
ادهم بحنان: يحضرلك الخير يا حبيبتي.. يلا انا هدخل انااام عشان الوقت اتاخر وانتوا كمان ادخلوا عشان يومكوا طويل بكره..
فرح وميرنا: حاضر يا دومي..
في اليوووم التالي..♡
ميرنا:- يلا يا فرح قومي اتاخرنا وحمزه ويوسف علي الطريق..
فرح بنعاس: خمسايه بس..
ميرنا بغيظ: بقالك ساعه بتقولي خمسايه وهنتاخر كده..
فرح بنوم: طب خمسايه كماان..
ميرنا بباس: طيب وجابت كوب ميه ورمته علي فرح..
فرح:- اعاااا الحقوني بغ*رق..
ميرنا بضحك: هههههه مش قادره هموو*ت من كتر الضحك..
فرح بغيظ: تعالي بقاا وطلعت تجري وراها..
ادهم بعصبيه مزيفه:- بسسسسسس كفايه انتوا اتاخرتوا والشباب علي الطريق..
فرح وميرنا بصدمه: هااا
ادهم:- انت لسه هتتصدموا انجزوا خالصوا يلا..
ميرنا وفرح:- حاضر..
بعد ساعه يوسف وحمزه وصلوا..
في المووول..♡
يوسف بهدوء:- قولت لا يا فرح الفستان ده ضيق..
فرح بغيظ: ده تاني فستان تقول عليه كده مع اني انا شايفه انو كويس ومش ضيق ولا حاجه..
يوسف ببرود: انا شايفه ضيق وبعدين كانك مش واخده بالك من فاتحه الصدر دي...
فرح: طيب خلينا نشوف فستان تاني..
يوسف:- ايه رايك في ده يا فرحتي..
فرح بحب:- واوو يا يوسف شكله حلو اووي خطف قلبي الفستان ده..
يوسف بغزل:- وانتي خطفتي قلبي.. تعالي يلا عشان نحاسب عليه ونشتري مستلزمته..
فرح بخجل:- يلا..
عند ميرنا وحمزه.. ♥"
ميرنا: ايه رايك في ده.. حلو اووي..
حمزه بحب:- بس انتي احلي..
ميرنا بكسوف:- تسلم كلك ذوق والله..
حمزه بضحك: دخيلو اللي بيتكسف..
ميرنا: خلاص انا هشتري ده..
حمزه: يلا...
وفعلا اشتروا الفستان بالمستلزمات بتاعته واتقبلوا بره مع فرح ويوسف وروحوو..🤎"
مر أسبوعين علي ابطالنا بدون احداث تذكر غير ان فرح وميرنا متوترين انهم هيدخلوا حياااه جديدن..♥"
في فندق بيطل علي البحر..
في احدي غرف الفندق..
براء بحب: اخيرا شوفتك عريس يا يوسف ده فكرتك عنست..
يوسف بضحك: فكرتني ايه ياخوي..
براء بمرح: عنست يا بيبي..
حمزه بضحك: يابني اعقل بقا بكره تيجي اللي توقعك علي جذور رقبتك..
براء وهو بيفتكر نورا: مستحيل في واحده تقدر توقع الدانجون..
يوسف بضحك: بكره نشوف خليك فاكر كلامك ده كويس اووي..
براء بغيظ: تمااام هفضل فاكره كويس..
حمزه: خلاص يا شباب عشان بكلم مراتي..
براء باستفزاز: يا نوحي يا نووحي..
في غرفه ميرنا وفرح.. 🤍"
ميرنا بخجل وهي بتكلم حمزه:- انت قليل الاد'ب ع فكره..
ساره:- امته اتجوز بقا عشان اسمع كلام من ده..
فرح بضحك: لما تكبري هههه..
ميرنا بضحك هي الاخري: في منتصف الجبهه...
ساره بغيظ: يا خفه انتي وهي اضحك انا دلوقتي ولا ابين سناني....
فرح وميرنا بضحك:- الانتين...
ساره بصت لهم بق*رف: هروح اكلم خطيبي وقره عيني المستقبلي احسن من حرقه ال*دم دي..
ميرنا وفرح : خدي يا بت هنا احنا بنهزر معاكي..
بعد فتره انتهت الميكب ارتست من تجهيز ميرنا وفرح.. 💜"
ادهم وهو بيسلم فرح وميرنا ل يوسف وحمزه... انا بيديكم كنز بعطيكم قطعتين من روحي ياريت تحافظواعليهم .. لانهم اغلي ما عندي ..
حمزه ويوسف :- هم في عينينا يا عمي..
في قاعه الفرح... 💙"
يوسف وفرح كان بيرقصوا سلو.. وفجاه المكان بقا معتم خالص..
_هي بجنون .. خدتك مني عشان كده هي لازم تمو'ت...
في الوقت ده النور رجع تاني..
يوسف بصدمه : اميره..
اميره بجنون:-وايوه اميره يا يوسف مفجاه حلوه مش كده..
يوسف ببرود :-انتي عايزه ايه دلوقتي..
اميره بجنون .. وهي موجهه مسدسها علي فرح..اخد رو'ح فرح...
شهقه خرجت من الجميع..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببت تلك السمراء" اضغط على أسم الرواية