رواية اسيرة جلادي الفصل السادس عشر 16 بقلم مريم حسني
رواية اسيرة جلادي الفصل السادس عشر 16
طب يا جماعه مبدايا قبل الفصل انا هحذف المشاعد اللي المفروض كانت هتحصل في الفتره اللي ريم قاعده عند فادي فيها لان لقيت اغلب التعليقات عل الغصل اللي فات كلها ان الفصل مقرف وبشع فانا هحدف المشاهد دي واكتفي بان اقولكوا الفتره الاي قاعدتها ريم كانت بتعمل ندي معمله وحشه جدا يعني ندي كانت تعتبر الخدامه بتعتهم وريم عايشه حياتها مع فادي اكنها مراته لحد المشهد بتاع لما ندي نزفت هبداء منه
حسام ها يا مدام مريم لسه مصممه انك تتنزلي عن المحضر
مريم بخوف ايوه انا بس عاوزه اعمله محضر عدم تعرض
حسام تمام زي ماتحبي حسام خلص لها المحضر وطلقها مشي
مريم انا متشكره جدا لحضرتك مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه
حسام ابتسم لها ولا يهمك انا معملتش حاجه هو ممكن رقم حضرتك
مريم احم رقمي ليه
حسام احم يعني عشان اتابع معاكي لو حصل اي حاجه ده لو مش هضيقك طبعا
مريم اه مفيش مشكله واديته الرقم متشكره تاني يا حضره الضابط عن اذنك
حسام ابتسم براحه اتفضلي
هند ممكن افهم انا عملت ايه دلوقتي
سيف بغضب بقولك ايه يا هند متجننيش انتي عارفه
هند يا سيف معرفش مترد بلاش الغاز
سيف هند من الاخر كده انا عاوز اتقدملك ولو رفضتي هفهم انك لسه بتحبي شريف وساعتها مش هتشوفي وشي تاني
هند تبتسمت انا موافقه
ريم انتي يا زفته انتي اصحي وخب*طت ندي في بط*نها
ندي بخضه اي في ايه
ريم قومي اعمليلي نسكافيه
ندي بتعب احنا الفجر باين
ريم بزعيق وانتي مالك انتي قومي وانتي ساكته
تدي بتعب حاضر وقامت راحت المطبخ عملت النسكافيه وبلف لقت فادي في وشها اتخضت وصوتت والنسكافيه وقع من ايدها
فادي احم مقصدش اخضك هو انتي مالك وشك ازرق كده ليه
ندي مفيش حاجه
ريم ايه الصوت ده ايه دت انتي غبيه وقعتي النسكافيه اتفضلي نضفي القر*ف ده واعملي غيره
فادي خلاص يا ريم اطلعي فوق مش وقت نسكافيه
ريم بس
فادي بزعيق انجزي ريم طلعت فوق
فادي ندي انتي متاكده انك كويسه
ندي بحده وانا طول مانا هنا هبقي كويسه
فادي بغضب اووووف طب اتفضلي قدامي واخدها نزلها الاوضه اللي هي فيها وسابها وخرج ندي قعدت علي الارض بتعب وفضلت ماسكه بطنها هت*موتها من الو*جع بس هي كانت بتقول لنفسها ان الو*جع شويه ويروح بس كان بيزيد مقدرتش تستحمل
فضلت تص*وت
ندي بصو*يت اه بطني اه ه*موت وكانت حاسه بسال عل هدومها ورجلها بس مكنتش شايفه عشان الدنيا ضلمه فضلت تصو*ت وتع*يط وتنده علي فادي
فادي بعد عن ريم
ريم حضنته في ايه يا فادي
فادي بقلق ندي صوت ندي بتص*وت
ريم بملل تلقها عاوزك تنزل تفتح لها
فادي لا ده مش صويت عادي انا نازل اشوفها ولبس هدومه بسرعه ونزل فتح الاوضه بص بالكشاف مكمش شايف اوي وندي بتعيط بانين خفيف شالها بسرعه وخرج بيها لقي كل هدومها د*م
فادي بخوف في ايه انتي عملتي في نفسك ايه
ندي بصوت مقطوع بطني هم*وت وبدا يغ*مي عليها
ندي بهمس شريف
فادي وصل بيها المستشفى بسرعه
الدكاتره اخدوها منه
فادي بغضب من نفسه انت غبي غبي مش شايف شكلها كان عامل ازاي اعمل ايه بس انا بعمل فيها كده ليه بس بعقبها علي ايه انا غبي هتروح مني اعمل ايه بس
شريف كان داخل لدكتور معتز المكتب لقي فادي واقف
شريف انت هنا ليه ندي جرلها ايه
فادي بغضب وزعيق ملي المكان انت يلا انا هطبق وشك في بعضه امشي من وشي الساعه دي
دكتور معتز خرج حضرت الظابط دي مستشفى من فضلك بلاش زعيق هنا
فادي ندي كويسه
معتز لا طبعا مش كويسه المدام كانت حامل وواضح من المجهود لشديد انوا نزل وحالتها الصحيه والنفسه وحشه جدا تقريبا بت*موت
فادي بخضه لا ندي م هيحصل لها حاجه اتصرف
معتز اتصرف اعمل ايه مش حضرتك مخلتهاش تكمل علاجها هاوزني اعمل ايه علامات الضرب علي كل جسمها حضرت الظابط المدام حالتها وحشه جدا وفقدت د*م كتير اوي كل اللي اقدر اقوله لو الفتره الجايه عدت علي خير يبقي اتكتبلها عمر جديد ولو سمحت بلاش زعيق في المستشفى ولا للدكاتره من فضلك شريف تعالي معايا
فادي مسك شريف من دراعه مش هيدخل لمراتي مفهوم ده احسنلكوا
معتز انا داخل اشوف المريضه وسابهم ودخل
فادي لشريف لو رجلك عتبت الاوضه دي تك*سرها
شريف بصله بقر*ف ومشي.
سيف ها بقي هاجي اقابل مامتك امتي
هند بص هو انا لسه مقولتش لشريف هقوله واقولك
سيف بعصبية انا لقولك اقابل مامتك وانتي تقوليلي شريف في ايه يا هند
هند قربت منه وابتسمت سيف انا بابا مايت ومفيش اي رجاله في عيلتي غير شريف وانا بقولك الكلام اللي ماما هتقولوا ممكن تهدي بقي
سيف استغفر الله العظيم هديت اما اشوف اخرتها حددديلي معاد مت الباشا عشان اجيب ماما واجي
هند ابتسمت حاضر
تاني يوم
فادي فضل بايت في المستشفى مش عاوز ينام ولا يعمل اي حاجه الا لما يطمن عل ندي وكمان شريف فضل بايت ف مكتبه
دكتور معتز خرج من عند ندي
فادي طمني يا دكتور ندي اخبارها ايه
معتز الحمد لله فاقت كان شريف جي من بعيد
شريف بفرح بجد فاقت
فادي مسكها من القميص ولا انت انا مش قولتلك مشوفكش هنا
شريف زقه انت فكرني شغال عندك ولا ايه
معتز يا جماعه مينفعش كده من فضلكوا اللي بتعمله ده مينفعش
فادي اده شريف بالب*وكس في وشه ومسكوا الاتنين في بعض المستشفى طلبت البوليس عشان محدش كان عارف يفضل الخناقه
ندي كانت بره وسمعت صوت الزعيق قامت بصعوبه وتعب وخرجت بره لفت فادي وشريف بيتخنقوا
فادي وحيات امك لكون حبسك وما مخرجج الا عل قبرك خدوا الواد ده عل البوكس
ندي بصوت ضعيف وتعل وكانت بتعيط
ندي لا لا يا فادي عشان خطري .
فادي قرب منها بسرعه ندي ايه خرجتك انتي كويسه قومتي من مكانك ليه
ندي بتعيط عشان خطري يا فادي سيبه انا هاجي معاك والله وهفضل قاعده عندك بس سيبه والنبي والله هعملك كل اللي انت عاوزه ومش هفتح بقي خالص هعيش معاك خدامه زي ما كنت مش هضيقك لا انت ولا ريم بس عشان خاطري والنبي سيبه يمشي ابوس ايدك
فادي.....
- يتبع الفصل التالي عبر الرابط: " رواية اسيرة جلادي " اضغط على اسم الرواية