رواية حب في مهمة خاصة الفصل السادس عشر بقلم زهراء ياسر حلمي
رواية حب في مهمة خاصة الفصل السادس عشر
والد مليكه : ليه هو انتي نسيتي أن محمد السويفي صديق عمري
مليكه : اممم
والدها : المهم بكره حسام جايب أهله وجاي يتقدملك رسمي
مليكه: بجد ي بابا
والدها: اه ي حبيبتي تعالي بدري بكره
مليكه: من النجمه 😂( اي يما إنتي هتدلقي انتي كمان 😂)
والدها: الله يسهله😉
يلا اقفل أنا بقي علشان اشوف ورايا اي
مليكه : اوك ي بابا سلام
والدها : سلام
عند ريم تسمع طرق علي الباب فتخرج بعد أن بدلت ملابسها
روان: يلا ي سياده الرائد الغدا جاهز
ريم : مرسي ي حبيبتي مش جعانه وممكن كمان تقوليلي ريم بس لأن معنديش اخوات بنات وانا هعتبرك اختي
روان: ده شرف ليا+ بس ماما تعملني بطاطس محمره لو منزلتش وانتي في أيدي
ريم: لا وعلي اي يلا يا ستي
روان: طيب اندهي لأصحابك وانا هسبقكم علي تحت
ريم: Ok
ودلفت ريم إلي حجره مليكه
ريم :يلا علشان ننزل نتغدي
مليكه : لا رد
ريم: لوكا انتي ي بت مش بترودي ليه
كل هذا ومليكه غارقه في بحر أفكارها
ريم وهي تلوح بيدها أمام عينيها
ريم : مالك انتي كويسه سرحانه في اي
مليكه : ها مفيش
ريم : عليا انا برضوا 😉
ولكن قبل أن تجيب دلفت الي الداخل شهد ولامار
لامار : هاي ي حلوين
ريم : وعليكم السلام
شهد : أنا جاهزه
ريم مشيره الي مليكه قومي اجهزي بدل ما انتي سرحانه كده
بس قوليلي كنتي سرحانه في اي
ملكيه : مفيش والله ده بابا كلمني وقال إن حسام وأهله هييجوا يخطبوني بكره
لامار بفرحه: احلفي 😳☺️
مليكه: اه والله وبكره هرجع البيت
ريم: وكلنا معاكي
مليكه: ربنا يخليكم ليا وميحرمنيش منكم ي قمراتي💙🥺
شهد: ليه هو احنا عندنا كام لوكه
وقامت الفتيات بإحتضان بعضهم البعض بفرحه عارمه( صاحبي اللي تفرح لفرحتك وتخاف عليكي زي ما تكوني بنتها بالظبط صاحبوا ناس نضيفه😇)
وبعد قليل هبطوا إلي الأسفل وكان يجلس زياد هو وابويه واختاه التوأم وأصدقائه
وبعد أن وقعت أعينهم عليهم وقع زياد أرضا هو وأصدقائه من كثره الضحك( ابن الدز*مه😒)
فكانت ريم ترتدي بنطلون قطن مشجر لون زيتوني في ابيض وبودي ضيق لونه اسود ربع كم وعليه كتابه انجليزي بلون ابيض وكانت سايبه شعرها اللي الكل انبهر من جماله فطول بقي وسبغته اسود فكان مخلي شكلها قمر
ومليكه: منامه قطنيه سوداء وعليها كتابه حمراء وميكي موس وكانت عامله شعرها ديلين حصان
وشهد نفس لبس مليكه بس الكتابه بأبيض وبرضوا عليها ميكي موس وعامله شعرها كحكتين
لامار كانت لابسه منامه قطنيه لونها بينك عليها ميكي ماوس وعامله شعرها تسريحه جميله بس بتاع اطفال
مازن ل لامار: شكلكم اطفال اوي
زياد بضحك لريم : ملبستيش بطوط ليه بالمره حتي كنتي تمشي معاهم
حسام لمليكه: حتي انتي ي لوكه ده انتي طلعتي طفله اوي
والده زياد: عيب كده زياد اعتزر فورا انت وحسام ومازن
مازن: أنا آسف مش قصدي
حسام: لوكه اوعي تزعلي أنا بهزر معاكي وهو يهمس( ده هنبقي أهل😍)
كل ده وزياد ساكت مش بيتكلم وملامحه جامده ومفيهاش اي تعبير
والده زياد: زياااد أنا قولت اعتزر
ريم : خلاص ي طنط محصلش حاجه
زياد : اهي قالتلك محصلش حاجه
والدته بعصبية: قولت اعتزر
زياد : بس ي ماما
والدته: مبسش اي مش هتحترم كلامي
زياد لريم بصوت منخفض: أنا آسف
ريم : مسمعتش بتقول حاجه ( هي سمعت بس عايزه تنتقم منه😂😂😂)
زياد بإقتضاب وهو يجز علي أسنانه: انا اسف😤
كان زياد في قمه غضبه لأنه لا يعتزر لأحد واعتزر لتلك الريم فكان يتمني أن يحطم رأسها
ريم : لا العفو متتأسفش محصلش حاجه
والده زياد: ياه ي بنتي علي اخلاقك ربنا يحفظك
والد زياد: انتي انسانه راقيه فعلا وزوقك عالي
ريم: مرسي لكلام حضرتك ي عمو
زياد هامسا لحسام: شوف بيقولوا فيها شعر ازاي
حسام: ي عم فكك خلي الليله تعدي علي خير
والده زياد: اه صحيح الف مبروك ي مليكه انتي وحسام انا لسه عارفه امبارح
حسام : من ماما صح
والده زياد: اه ي حبيبي
مازن: ده امك مش بتخبي حاجه ده انت هتروح تلاقي المنطقه كله بتباركلك 😂😂
مليكه: الله يبارك فيكي ي طنط عقبال سياده الرائد وروان وراما
والده زياد وهي تنظر إلي ريم وزياد : يارب ي حبيبتي
ولكن ريم خجلت بشده عندما لاحظت نظراتها
وبعد أن انتهوا من الغداء اخذت روان وراما الفتيات وجلسوا في حديقه الفيلا يتسامرون وبعد نصف ساعه اسرع مازن بالنداء عليهم جميعا
مازن : ي بنات تعالوا قربوا
ريم: في اي ي حضره الرائد
مازن : بصي ي ريم انتي زي اختي وطلاما احنا بره الشغل قولي مازن بس
احمد وحسام: اه ارفعوا الألقاب من كله بقي
ريم : تمام بس في اي
روان : دلوقتي ي ستي زياد والتلاته دول هيعملوا مسابقه بوكسينج ومحتاجين حكم والباقي تشجعهم
راما: مع العلم أن الاربعه واخدين بطولات علي مستوي الجمهورية في البوكسينچ
لامار : واووو
مازن: امال ي بنتي ده انا اعجبك اوي
لامار في نفسها: انت عاجبني من زمان اصلا ( عيونها كانت بتطلع قلوب حمره 😂)
ريم : تمام يلا
روان : أنا الحكم
مازن : لا انتي بتغشي
انا هخلي لامار
لامار بفرحه: بجد
مازن بهمس : اه ي روحي بجد
ولكن توقف عن الكلام عندما تلقي بوكس في كتفه من زياد
زياد : بطل محن راعي أنهم في بيتنا
مازن : أنا اسف ي كبير
راما : لا خلوا ريم حكم حاساها قد المهمه 😂
حسام: خلاص يلا
زياد: دلوقتي هنعمل قرعه وكلنا هنختار ورقه وكل واحد مكتوب في ورقته اسم اللي هيلاعبه وفي شخص واحد هيلعب مع اتنين
الجميع : تمام
وبعد اجراء القرعه كل شخص استلم ورقه
مازن لأحمد: بقولك ي ابو حميد
احمد : اممم
مازن : لو اسمي جاه مع اسمك متضربنيش اوي ولا أنا هضربك
احمد: عيب عليك انت حبيبي بس ادعي نيجي مع بعض بدل ما زياد يفرمنا
وبعد كشف الورق اتضح أن الشخص الذي سيلاعب اثنين هو ذياد والاثنين مازن وحسام
ذياد : أنا معايا حسام ومازن
مازن : ي لهوااااي اه ي اني ي اللي روحت صغير اه ي اني الله يرحمني كنت طيب وجدع😂
حسام: اه ي صغيره علي الهم ي لوووووزه( قمر حسام ده مليكه ممكن تيجي تموتني صح😃)
(مليكه :اخرسي ي زهراء اكتبي وانتي ساكته
انا : حاضر متزوقيش طا🥺🙄)
زياد لحسام : انا هلعب أنا ومازن الاول وانت وأحمد واول ما اخلص مع مازن تجيلي
مازن بلطم: قصدك تخلص علي مازن
زياد بخبث: لا متخافش هلاعبك خفيف خفيف
مازن : ي خوفي منك
زياد : اطمن ي بيضه 😏
ريم كانت مستغربه كل هذا الخوف فلم تكن تعلم أنهم يهابون زياد بشده
ريم : هتبدأو ولا اي
زياد : اه
وبعد أن أخذوا مواقع الاستعداد
ريم 1'2'3 ابدأ
حسام لأحمد: احمد والنبي متجيش عند وشي ده انا هروح أخطب بكره
احمد : عيب عليك ي نجم متخافش ومش هاجي عند وشك وده جميل مني ليك
حسام: تسلملي ي برو
مازن : ي زياد أنا اخوك حبيبك وابن خالتك
زياد : اجمد ياض
وبدأ اللعب فكان مازن يبتعد الي الوراء ولكن ايدي زياد لحقته ببوكس بجوار فمه
مازن : اااااه منك لله يا بعيد هتبوظلي وشي الله علي الظالم والمفتري
وكان حسام وأحمد يلعبون خفيف ولم يصيبوا بعضهم
والفتيات تشاهد من بعيد وتهتف بأسمائهم
روان : يلا ي مازن مااااازن مازن
( وهي تشير له متنساش الشكولاته والنوتيلا ماديه 🙂)
راما : زياد زياد زياد
مليكه : يلا ي حسام حسام
واتت والده زياد ووالده وكانوا يشجعون الجميع فإنهم جميعا ابنائهم
وكان مازن سيسدد لكمه لزياد ولكن زياد تفاداها بمهاره وسدد له بوكس تحت عينه جعله يسقط علي الارض
لامار بخوف: مازن انت كويس
مازن بتعب: ي ريتني كنت اضربت من زمان علشان تقلقي عليا كده
لامار :بطل سخافه يلااااا
مازن في نفسه :جعفر اوي.
ونهض مازن وأسرع بإعطاء زياد بوكس ولكن زياد سدده له أضعاف مضاعفه
وبعد انتهاء الشوط الأول بدأ حسام باللعب مع زياد
ريم: تمام كده زياد ألفائز علي مازن وأحمد وحسام متعادلين دلوقتي دور حسام وزياد
حسام: والنبي ي ذياد ابوس ايدك بلاش وشي أنا رايح أخطب بكره
زياد: متقلقش سيب الموضوع ده عليا
حسام : والله انا مش خايف من حد الا منك
وبدأ زياد وحسام اللعب فكان زياد يسدد لحسام اللكمات وحسام يسدد له فكان حسام قوي ولكن زياد يفوقه في القوه
حسام: ي مليكه أنا بحبك أن مت ادعيلي علشان زياد مش هيطلعني سليم
مليكه: متخافش أنا معاك ي حسام أن شاء الله هتفوز
( اختاروا بنات الأصول اللي لما تقع في مشكله تقولك أنا معاك أنا في ضهرك مش مليش دعوه أو ميخصنيش☺️👌🏻👌🏻)
وبعد مده انتهي الشوط الثاني بفوز زياد
في فيلا رأفت
كان رأفت الدمنهوري جالس يتحدث مع رجله الخاص اشرف عن الصفقه
رأفت: أنا مش عايز غلطه واحده
اشرف: اللي تؤمر بيه سعاتك
رأفت وكأنه يريد أن يسمعه أحد ويعرف مكان العمليه
رأفت : العمليه هتكون يوم () الساعه() في الصحراوي
اشرف بخبث هو الآخر : علم وينفذ ي باشا
وسمعهم علي وأسرع بالاتصال بزياد
عند زياد انصرف من بينهم ليهاتف علي مما ادهش الجميع فدائما يتحدث امامهم
علي : ألو ي سياده الرائد
زياد : ألو ي علي
علي : بص ي زياد أنا سمعت رأفت هو اشرف بيتكملوا عن ميعاد العمليه وسجلتلهم وبعتلك الريكورد علي الواتس
زياد بتعجب: انت متأكد!!!!!!
علي :اه وبعتلك ريكورد
زياد : طيب تمام هسمعه بس خليك علي طبيعتك
علي : تمام
( تاني يوم)
ذهب زياد هو وأصدقائه بإخبار اللواء ما سمعه
اللواء: بس غريبه ي زياد أن رأفت يقول مكان العمليه كده بسهوله رغم أنه ممكن يكون عارف أنه متراقب
زياد : ما ده اللي محيرني
ريم : ممكن ي فندم هو شاكك في اللي جاب المعلومه وحب يختبره
اللواء: فعلا أنا بقول كده
حسام: طب والعمل اي
اللواء لذياد : تواصل مع الراجل بتاعنا وقوله الخطه ....
يتبع الفصل السابع عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حب في مهمة خاصة" اضغط على اسم الرواية