رواية ملك الفهد الفصل السابع عشر بقلم ملك موسي
رواية ملك الفهد الفصل السابع عشر
في الصباح
فهد صحى وقعد يتأمل ملامحها ويلعب في شعرها
فهد: ملاكي ملاكي اصحي ياروحي
ملك: مممم اية يا فهد
فهد: اممم اية بس احنا الضهر يا ملاكي
ملك بفزع: اية الضهر هيروح عليا يلهوي
فهد: اهدي اهدي دا لسة الساعة 2الضهر في وقت للصلاة
ملك بهدوء: طيب الحمدلله بس بردو ويدوب الحقه
فهد: ملك هوا ينفع تعلميني ازاي اصلي واتوضى
ملك: حاضر من العين دية قبل العين دية
فهد باسها من راسها وقالها: يسلملي حببتي
ملك بعفوية: طيب يالا ياروحي علشان نصلي واعلمك الصلاة والوضوء ونصلي مع بعض
فهد بفرحة اول مره يحس بيها: يلا يا ملاكي
وبالفعل قاموا علشان يصلوا
ملك بس يا فهد انا هتوضى وانت هتشوفني وتعمل زي ماشي
فهد: ماشي
فهد: انا لية حاسس اني نضفت كليا من كل حاجه
ملك: علشان يا فهد الوضوء دية حاجة حلوة جدا بتغسلك من جوه كدا
فهد: ملك انا بحبك اووي وحاسس اني عايز احضنك بس مش هينفع عشان متوضي
ملك: اووكي ياروحي بعد مانخلص هنقعد نقرأ قرأن لأن انا بحب كل مصلي اقرأ صفحة من سورة البقرة
فهد: اوكي يا روحي وانا هقعد اقرأ معاكي بس اتعلمتي منين يا ملك الوضوء والصلاة
ملك: مافيش مشكله بس فاأتعلمت ازاي دية هقولك انا لما كنت بروح لعشق وندى كنت بشوفهم بيصلوا فاكنت بسألهم وكانو بيعلموني انا محظوظة بيهم علشان هما كانوا نقطة بيضة في حياتي دية قبل ماأشوفك ويلا بقى علشان نصلي
فهد بفخر بملاكه: يلا يا ملاكي
وصلوا وملك علمت فهد ازاي يصلي وفهد بقا فكل سجدة يطول ويعيطت وملك كانت فرحانة قوي علشان فكر يقرب من ربنا
وبعد ماصلوا فهد كان قاعد في الصالون ملك مرة وحدة جابت المصحف ونطت قعدت جنبو
فهد بفزع: ملك فية اية زلزال ولا ايه
ملك: لا يروحي يلا نقرأ قرأن
فهد بأبتسامة: يلا يا روحي
وقعدوا يقروأ قرأن وملك كانت فرحانة قوي إن هيا بتغير فهد بشوية وبأردتوا
ملك: صوتك حلو اوى يا فهدي في القرأن
فهد: قولتي ايه
ملك: قولت صوتك حلو في القرأن
فهد: البعدوا
ملك: يا فهدي
فهد حضنها جامد
ونسيبهم ونروح للعشاق التانين احم قصدي محمد وعشق💞
عند عشق نايمة في سابع نومة
مامت عشق: اصحي يا عشق اصحي يابت
عشق: اممممممم
مامت عشق: يلا قومي روقي معايا الشقة علشان في عريس جاي بليل
عشق بخبث: اه جاي بليل الساعة كام؟
مامت عشق: الساعة 7بليل
عشق بخبث: تمام اوي
مامت عشق: تمام يلا قومي
عشق: تمام روحي يا ماما وانا هحصلك
وجه وقت العريس نيهاهااااا 😈
عشق قاعدة ومزبطة وشها وعمالة تحفة فينة فية مشاء اللة
مامت عشق: دخلت عليها وشهقت وقالت: ينهار اسود اية دة
عشق: مكيااااج يأمي مكيااااج
مامت عشق: مكيااااج اية يخربيتك انتي عايزة تعملي ايه في الواد
عشق: ولا حاجه دية حاجات بسيطة
مامت عشق: حاضر وطلعت
عشق شهقت هوا انت 😳
عشق بشهقة هوا انت
محمد: مفاجأة صح
عشق: اه مفاجأة
بابا عشق: طب نسيبهم مع بعض شويه
عشق: اية ده حضرتك جاي تعمل ايه
محمد: اعمل محشي 😂هههه
عشق: آه داانت لذوذ بقا
محمد: وجامد
عشق: وحلو
محمد: اووي
عشق: طب دوس ليك يزميلي
محمد: لا احمله الأول
عشق ومحمد ضحكوا على نفسهم
عشق بجد مصتنع: استاذ محمد افندم جاي عاوز اية
محمد: جاي اطلب ايدك
عشق: طب ماانت عندك ايد اهوا جاي تطلب ايدي لية بقا
محمد: لا مش قصدي قصدي جاي اجوزك
عشق: اااة قولتي وانت بقا عندك كام سنه؟
محمد: عندي 21 سنة
عشق: تمام
محمد: عايزة تسألي عن حاجه تاني طيب
عشق: لا واستنى موافقتي من بابا او رافضي
محمد بعصبية وبيجز على سنانوا: طيب
بابا عشق: ها ياولاد
محمد: طيب يعمي انا هستني رد انسة عشق
بابا عشق: تمام يابني ومشوا
عشق دخلت تطنت على سرير وقالت: واتقدملي واتقدملي اخييرا
واتصلت على ملك
عند ملك
قاعدة بتعمل الأكل وفهد حضناة من ضهرها
ملك تلفونها رن
فهد: مين
ملك: دية عشق
فهد تلفونه رن
ملك: مين
فهد: دا محمد
ملك ردت وفهد رد
ملك: اية ياشوشو
عشق: كدا متسأليش ياكلب البحر
ملك: معلش يا قمري مالك
عشق: فرحانه فرحانه أخيرا محمد اتقدملي انهاردة
ملك وفهد في نفس الوقت: العب يا جامد
ملك وفهد ضحكوا على بعض وكملوا كلام
خلصوا كلام وصلوا فرضهم
فهد: جهزي نفسك يا ملاكي علشان محضرلك مفاجأة
ملك بفرحة: مفجاة اية
فهد: ازاي هتبقى مفاجأة لو قولتلك
ملك: ماشي خلاص هجهز نفسي وفوررة
فهد ضحك عليها وراح يجهز نفسوا
وملك جهزت وكانت لبسة فستان اسود هادي وبأكمام طويلة وشكله رقيق جدا وطرحة لونها ابيض
وفهد لبس بدلة سود وقميص ابيض تحتيها
فهد وملك طلعوا
فهد: لالالا دا احنا لو متفقين مش هيكون كدا
ملك:صح ولهي ونزلوا ركبوا العربية وفهد غمي عينين ملك
فهد:يلا انزلي وانا همسك ايديكي
ملك:ماشي يلا
وصلو مكان المفاجأة
فهد: فتحي عينك
ملك:اتصدمت😳
يتبع الفصل الثامن عشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ملك الفهد" اضغط على اسم الرواية