رواية حب خارج سيطرتي الفصل التاسع عشر بقلم فاطمة اشرف
رواية حب خارج سيطرتي الفصل التاسع عشر
مبرووووكككك للأهلي يا شباب 💃💃💃♥️♥️♥️
" ولا ليلة من ليالكك ياحبيبي من ليالكك مش عارف اعيش غير بيكك دنا سكني جواههه عنيككك💔👀" حماقي
أدهم بصدمة :ليان اتخطفت جري بسرعة على عربيته ركب وبقا يجري بسرعة بعربيته يدور على اي أثر للعربية بس كان الطريق فاضي مفهوش اي حاجة كان هيتجنن طلع فونه واتصل على واحد صاحبه من الشرطة
وليد بنوم :الو ايه يا أدهم
أدهم بخوف :وليييد قوم بسرعة عاوزك تتبع رقم تلفون حد بسرعة مسألة حياة او موت.
وليد بخوف :فيههه ايه يا أدهم ايه اللي حصل
أدهم :مراتي اتخطفت
وليد بصدمة :هو انت اتجوزت
أدهم بعصبية :مش وقته بقولككك تتبع الرقم بسرعة وقابلني واداله العنوان ورقم تليفون ليان
وليد اخده منه ونزل يقابله وكان النهار خلاص طلع
وليد :مممكن تفهمني في ايه ايه اللي حصل
أدهم بغضب وقلق ورايح جاي مش عارف يقعد على بعضه :هتجننن دي اتخطفت قدامي انا مش عارف ازي حصل دول خطفوها في ثوانييي انا هتجنن
وليد :طب اهدا هم بيتتبعوا التليفون بتاعها وانشاء الله خير
تليفون وليد رن :ايوة
الشخص :وليد باشا الفون لقينا مرمى مكان ما اتخطفت
وليد بعصبية :خلاص ماشي
ادهم بسرعة :ها عرفتوا مكانها
وليد :للأسف فونها لقينا مرمى مكان ما اتخطفت
أدهم قعد بعصبية وكان على اخرههه :طب هنعمل ايه هنفضل قاعدين كدا
وليد قام وقف :قوم نروح مكان الحادثة ونشوف يمكن يكون فيه كاميرات مراقبة
أدهم قام معاهههه وراحوا مكان ما ليان اتخطفت
فماذا سيحدث ياترى؟!
" وفرصة رجوعنا بتنقص اكيد وهو بعيييد وفين الاقاااههه 💔💔"
اما في فرنسا استيقظت هذه الجميلة صاحبة الشعر البني القصير نسبيا فتحت عيناها ببطئ شديد نعم يا أصدقائي انها ليان فما الذي حدث لها
ليان بتبص بخضة للاوضة :ادهمممم
وجدت شخص ما يخرج من غرفة الملابس وكان يرتدي بدلته السوداء وكان له جسد رياضي ضخم ولديه شعر اسود وعيون سوداء سواد الليل ودقن سودة
الشخص بإبتسامة : صباح الخير
ليان بخضة وشدت اللحاف عليها : انت مين وانا بعمل ايههه هنا
الشخص قرب منها وقعد على السرير قدامها وليان رجعت لورا بخوف : متخافيش انا مش هأذيكي
ليان بخوف : انت مين وعاوز منييي ايههه
الشخص : انا مراد الجارحي
ليان فركت في عنيها شوية : بقولك ايههه هو انا في رواية ولا فين قولي بس علشان ابقى عارفة هو ايه اللي مراد الجارحي و رواية عشق الزين هتبدأ ولا ايهههه انت هتجننوني
مراد : لا دي حقيقة ونورتي قصرككك يا لياااان هانم
ليان بصدمة : لا والنبي متقولش هو انا هعيش زي الروايات ولا ايه ينهار اسود انا فين
مراد : انتي في فرنسا
ليان قامت فاضت من على السرير : اعااااا فرنسا ينهار اسود انت خطفتني ليههه عاوز مني ايهههه
مراد وقف وهو حاطت ايده في جيبه : مش عاوز حاجة انا عاوزك انتي
ليان بشهقة : اعااااا لاااا انا عارفة الجملة دي كويس ايوة عارفها بقولككك ايههه ابعد عني لو قربت مني هرمي نفسي من الشباككك انا بقولك اهو
مراد: هههه فعلا مجنونة زي ما انتي يا ليان
ليان : هو انت تعرفني منين
مراد : دنا اعرفككك من زمااان اوييي كمااان انا كنت معاكي في المدرسة
ليان بصدمة : ينهار اسود هو انت مراد اللي ضربته بالقلم في اعدادي
مراد : ايوة انا ومش ناسي ابدا
ليان بخوف : اعااااا يالهههوي ياني يبقى انت جايبني هنااا تنتقم منيييي والله انا اسفة ياباشا مكنتش اقصد انا كنت عيلة معرفش حاجة عليا الطلاق لو كنت اعرف انككك هتكون كدا مكنتش ضربتككك كانت ايدي اتقطعت قبل ما امدها عليك
مراد بيحاول يكتم ضحكته : بطلي صويت وايهه اعااا دي احنا في مسرح مصر هنا ولا ايههه وبعدين ولا جيبكك انتقم ولا نيلة
ليان : امال جايبني هنا ليه عاوزة افهم
مراد قرب منها : علشان بحبكك
ليان بصدمة : بتحبني
مراد : ايوة بحبككك من ساعة ما اعترفلك بحبي وانتي ضربتيني بالقلم فضلت مراقبك طول السنين دي وبتمنى فرصة تجمعنا سواا
ليان انصدمت :انا مش مصدقة اي حاجة من اللي انت بتقولها انت بتقول ايه وجبتني هنا ازي عاوزة افهم
مراد: هحكيلك
Flish back
كان مراد بيتكلم في الفون
مراد :ليان تجيلي انهاردة انت مفهوم احنا بنراقبها بقلنا كتييير وجت ساعة التنفيذ مش عاوز غلطة
الشخص :متقلقش يا مراد باشا هتكون عندك الليلة دي
ليان كانت مستنية أدهم يجيب العربية فجأة عربية سودة ونزل منها اتنين ملتمين جت رشت على وشها مخدر وفقدت الوعي
Back
ليان بصدمة :انا ولا كأني في رواية انت ازي تعمل كدا حتى لو بتحبني تخطفني بالطريقة دي ازي يعني
مراد :مكنش عندي حل تاني اقربككك ليا واحميكك غير هو الحل ده واهو بقيتي معايا
ليان قامت وقفت بزعيق :حل ايهه هو انت فاكر مثلا لما تعمل كدا انا مثلا هحبككك دنا هكرهككك اكتررر رجعني يا مراااد لو بتحبني بجد
مراد :مش بمزاجك ترجعي ولا لا
ليان بعصبية :انت هتجنني واحدة مش طايقاك هتقعد معاها ليهه
مراد : بس انا بحبككك وهستحمل
ليان بغضب :بس انا مبحبكش ولا هحبككك ابدا انا بحب جوزي أدهممم رجعني ليههه لو بتحبني بجد
مراد :مش هقدر بعد ما بقيتي في أيدي ارجعكك تاني وبعدين انا عارف انهه أدهم مش بيحبكك ولا حاجة وعارف قصتكم كلها
ليان بتوتر:انت جبت الكلام ده منين عاوزة افهم
مراد قام وقف :مش لازم تفهمي وبص في ساعته خدتي من وقتي كتيير وريا شغل
ليان وقفت قدامه بغيظ :انت رايح فين وسايبني انا عاوزة ارجع مصر تاني
مراد :ما قولتلك مش بمزاجك
ليان بعصبية :هترجعني يا مراد غصب عنكك
مراد بعصبية :انا مفيش حد في الدنيا يغصبني على حاجة انتي فاهمة واوعى من قدامي ورايا شغل
ليان بإستفزاز :وياتري بتشتغل في المافيا بردووو ما انت بتخطف اهوو
مراد بإبتسامة باردة:بطلي شغل الروايات ده وميخصكيش انا شغال فيه ايه البيت بيتك واهه متفكريش تهربي السور كلههه متكهرب وخرج وسابها في الاوضة
ليان بقلة حيلة: يارب هو انا ناقصة ياترى انت فين يا أدهم انا محتجالككك اووي ياترى بتدور عليا ولا نسيتني
فماذا سيحدث يا ترى؟!
" عارف انت الحظ بعينههه كان وشكك حلوو عليا 💛💃" الهضبة
فتحت نيهال عيناها ببطئ لقت نفسها في حضن مصطفى ابتسمت بحب وحاولت تقوم بهدوء مصطفى شدها من تاني
مصطفى بنوم :راحة فين
نيهال بكسوف :هقوم
مصطفى ضمها ليهه اكتر :خليكي
نيهال بخجل :مصطفى قوم يلا بقينا العصر
مصطفى فتح عيونه بإبتسامة: صبااح الخير
نيهال بحب :صبااح الجمال على ابو عيون جماال
مصطفي :ههه وغزل على الصبح لا وصريح كمااان دي ايهه الهنا ده
نيهال :ههه امال انت فاكر ايههه انا حياتك كلها هتكون هنا وسعادة من هنا ورايح
مصطفى شدها لحضنه :انا شكلي امي دعيالي انهاردة صح
نيهال بتحاول تقوم من حضنه :هههه يلا قوم بقا علشان نلحق الطيارة
مصطفى:متخلينا انهاردة ونسافر بكرة وخلاص
نيهال : لا يلا مش كفايا مسافرناش يوم الفرح دنا عديتها كدا
مصطفى :ليههه يا بت عديتها لا مكنتش عديتها
نيهال :هههه خلاص بقا سمااح المرادي هقوم البس وانت كمان
مصطفى يغمزة :اجي اساعدك
نيهال بخجل :بطل قلة أدب وجريت منه قدامه ومصطفى ضحك ولبسوا ونزلوا وركبوا طيارة باريس
فماذا سيحدث يا تري؟!
(في مصر وتحديدا في مكان خطف ليان )
كان أدهم ووليد بيشوفوا تسجيلات الكاميرا
أدهم شاف ليان لما اخدوها في العربية وهي فقدت الوعي لاكن للأسف العربية مكنش عليها أرقام واللي هطفوها كانوا ملثمين
أدهم خبط المكتب بغضب : ايههه الحل يا ولييييد قولييي حلللل انا مراااتي معرفش عنها حاجة
وليد بقلة حيلة : للأسف مقدمناش غير نستنا 24 ساعة يمكن العصابة تتكلم ولا حاجة
أدهم بصدمة وعصبية : انا مراتي مخطوفة وفيه فديو بيثبت ده وتقولي استنى 24 ساعة انا ايش عارفني مش ممكن يعملوا فيها حاجة
وليد : الفديو مش موضح اي حاجة احنا ممكن ناخد صورة لليان ونوزعها في مصر كلها يمكن نلقيها بس انت قوم روح ناملك شريك انت هتقع من طولكك
أدهم بعصبية : انا لازم الاقيها الأول مش هيجيلك نوم وهي مش بخيير
وليد : العصبية ملهاش فايدة يا أدهم
وفون أدهم رن وكان ابوه ليان
وليد : طب رد غلي تليفونككك الرقم ده بيرن عليك من بدري
أدهم : ده ابو ليان ارد اقولههه ايه بنتكم اللي المفروض احافظ عليها ضاعت من ايدي
وليد :رد طب يمكن عندهم معلومات ولا حاجة كدا كدا لازم يعرفوا
أدهم رد :الو
ابو ليان بخوف :ليان يا بني معاكك
أدهم بكسرة :ليان انخطفت يا عمي انا معرفتش احافظ عليها
ابو ليان بصدمة :انخطفت ازيييي فاهمنيييي هي دي الأمانة اللي كنت مأمنكك عليها يا أدهم ضيعتها من ايدك يا أدهم انا بنتي فييين بقولككك
أدهم :بنشوف لسة مين اللي خاطفها
ابو ليان :انت فين وانا هجيلك حالا
وادهم اداله العنوان وقفل معاه
ام ليان جت بقلق : ليان مع أدهم صح
ابو ليان يأسف :ليان انخطفت
ام ليان لطمت على وشها :ينهار اسووود بنتي ياحبيبتي يا بنتي بنتيييي انخطفتتت ازززييييي
ابو ليان بيلبس بسرعة :معرفش معرفش سيبني اروح اشوفها انخطفت ازيييي
ام ليان بدموع :انا هاجي معاككك لازم اعرف بنتي فييين
ولبسوا وراحوا لادهم وعملوا محضر ووزعوا صور ليان في كل حتة بس مفيش اي أثر ليها وعدي اليوم وكله روح بيته
أدهم دخل البيت كان مهدود بقاله يومين منامش وعيونه حمرة من قلة النوم رمي نفسه على السرير بتعب وبص في السقف بحزن وصورتها قدامه
أدهم بدموع : اههههه يا لياااان بعدككك عنيييي وجعنيييي مكنتش عارف اني بحبببكككك اوووي كدا ياترى انتي عاملة ايييه يا حبيبتي يارب نجيهااااا يارب يارب ترجعلي بسرعة وانا عمرييييي ما هبعد عنككك ابدااا يااااارب ابعد عنهاااا اي أذى انا متأكد انككك هتحميهاااا وغمض عينه بضعف وراح في النوم غصب عنه وهو حاضن صورتها
"ادعي لربي يحفظك لي يا الغاااالي ويسلمككك💛"
في فرنسا
ليان كانت قاعدة في ركن من الأوضة بتعيط في صمت : ياااارب انا تعبتتت هو انا هفضل طول عمرييي تعبانة كدا على طول انا والله معنديش طاقة اني اعدي امتحانككك لياااا يارب صبرييي نفذ يارب متوجعش قلب اهلي عليا نجيني علشان خاطرر اهلي وبس
في القصر تحت
مراد دخل كانت الساعة عدت 12 : فتحية يا فتحية
فتحية جت بسرعة : ايوة يا مراد بيهه
مراد : لياااان هانم اتعشت ولا لسة
فتحية : ليان هانم منزلتش من الصبح ورفضة الاكل تماما
مراد بعصبية : ومحدش اتصل عليا ليههه انتم اغبية غوريي من وشي اعملي اكل وهاتيه علي فوق
فتحية جريت بخوف على المطبخ ومراد طلع عند اوضته واللي هي اوضة ليان خبط : لياااان ولما ملقاش رد دخل لاقاها واقفة في البلاكونة ومربعة ايديها وشعرها الهوا بيطيرههه ودموعها على خدها
مراد قرب منها : لياااان
ليان مسحت دموعها بصتله : افندم
مراد : بتعيطي ليييه
ليان بعصبية ودموع : لا عادييي جدا حضرتك خاطفني وجايبني بلد انا معرفهاش اصلا وأهلي زمانهههم قلبهم وجعهم عليااا والمفروض اعمل ايههه ازغرط انا بكرهكككك انا عمرييييي ما هحبكككك ابدااا انت فااااهم انا مش بحب ولا هحب غيرررر أدهم انت فااااهم
مراد كلامها وجعههه بصلها بكسرة : انتي متعرفيش كان هيحصلككك ايههه لو مكنتش انا اللي جبتككك هنا
ليان بكرهه: اكيييد كان هيبقى احسن من انككك تخطفنييي
مراد بعصبية : انا خطفي ليكي جنة يا لياااان كان زمانككك دلوقت مع الأموات لاكن انتي هنا عايشة ملكة زمانككك كل حاجة تحت آمركك
لياان بزعيق : وايه الفايدة وانا مش مرتاحة ها ايههه لازمته القصر دههه منغيير ما يكون في راحة مش كل حاجة بالفلوس انا عمري ما كنت مادية ابدا وانا مش عاوزة حاجة منككك وكانت سيباهه وماشية
مراد مسكها من ايديها بغضب: انا لحد دلوقت مورتلكيش الوش التانييي بتاعييي هتزعلي منييي
ليان شدت ايديها بغضب : لا وريني ايههه هتعذبني ولا هتضربنييي هاااا اتفضل وريني انا عاوزة ارجع مصر ده طلبي الوحيد
مراد : هرجعكك بس مش دلوقت
ليان : امال امتى
مراد : لما الناس اللي عايزينكك ييئسوا انهم يلاقوكي
ليان : وهي مين الناس دي
مراد : دينا خطيبة حبيبككك يا حلوة علشان تعرفي ان كل مشكلة بتحصلك بسبب حبكك ليههه كانت متفقة مع مجموعة ناس انهم يخطفوكي ويخادوا اعضائككك
ليان بصدمة : طب هي ليه تعمل كدا وانت عرفت منين اني هتخطف
مراد بثقة : ملكيش دعوة عرفت منين ومتنسيش اني براقبكك من زماان
ليان : انا بجد مش مصدقة اي حاجة بتحصلي انا حاسة اني بحلم ازييي يحصل كل ده في يوم وليلة
مراد : احمدي ربنا انه نجاكيييي في آخر لحظة
ليان : طب انت هترجعني امتى
مراد؛ قولتلك مش دلوقت
والباب خبط وكانت فتحية حطت الاكل وخرجت
مراد : يلا علشان تاكلي انتي ماكلتيش طول اليوم
ليان: هو الواحد يجيله نفس ياكل بعد اللي انت قولته ده
مراد : اقعدي كلي بدل ما اكلك غصب عنككك
ليان بقلة حيلة: هاكل بس مش علشان خاطرك هو بس علشان خاطر بطني اللي بتشتمني
مراد : هههه طب يلا كلي
ليان قعدت تاكل ومراد قاعد بيتفرج عليها ومبتسم
ليان بصتله : متيجي تاكل بدل ما انت بتبصلي في اللقمة هزور
مراد :هههه ولا هتزوري ولا حاجة كملي اكل
ليان :احمممم ممكن اسالك سؤال
مراد :اسألي
ليان :ايه اللي خلاك تحبني طول الوقت ده
مراد بإبتسامة :محدش بيقول للحب ليههه هو بيجي مرة واحدة كدا ومش بيمشي
ليان :بس اكيد بيكون فيه سبب
مراد :طب ممكن انا اللي أسألك حبيتي أدهم ليهه رغم انهه مكنش من موصفات فتى احلامكك
ليان :معرفش
مراد :وانا كمان معرفش حبيتك ليهه لحد دلوقت محدش يعرف الحب ده بيحصل ازي وفين وليهه فمش معقول العبد لله يقولك هو حبككك ليههه
ليان :بس انا لما حبيت أدهم كنت متأكدة انه مفيش حد في حياته لاكن انت كنت متأكد وعارف انه انا بحب شخص تاني ايه اللي خلاك تصبر وتحبني
مراد بإبتسامة حزن :صدقيني معرفش انا بحبككك يا لياااان انا كنت بموت كل يوم لما اشوفك جاية قدامي وابص بعيد زي ما احمد كامل قال انا كنت كل ما اقول حكاية وانتهت وخلاص وانا في سري بحبكك تاني كل ما اقول هحب جديد محدش يقدر يعرف هو حب الشخص ده ليههه هو بدون مقدمات بيحب شعور لا ارادي بس عندي انكك تكوني مبسوطة عندي بالدنيا مش مهم اكون انا مش بخير اهم حاجة انتي
ليان مستغرباههه اووي هو فيهه راجل بيحب كدا بجد في الزمن ده ازييي النوعية من الرجالة دي خلصت خلاص مبقتش موجودة سكتت معرفتش ترد عليه وحتى لو ردت هتقول ايهه دلوقت قدرت موقف أدهم لما كانت بتحبه وهو مش حاسس دلوقت عذرتههه لانه مش سهل لما حبنا يخرج عن سيطرتنا 💔
مراد قطع الصمت وقام وقف :انا هبات في اوضة تانية خدي راحتككك ولسة هيخرج من الاوضة صوت ضرب نار اشتغل
فماذا سيحدث ياترى
يتبع الفصل العشرون اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حب خارج سيطرتي "اضغط على اسم الرواية