Ads by Google X

رواية عشق اولاد السويسي الفصل الأول 1 بقلم نور وشمس

الصفحة الرئيسية

   رواية عشق اولاد السويسي الفصل الأول بقلم نور وشمس


رواية عشق اولاد السويسي الفصل الأول 


في غرفه من شقه في منطقه راقيا
عزه: حنين انتي هتعملي ايه
حنين:  مش عارفه والله بس عوزه ادور علي شركه  تصمم  الملجاء  
ايمان: عرفين انا ممكن ابحث علي النت استني كدا
عزه و  حنين: تمام  
 ايمان: ريكم في شركة السوسي 
حنين:  ايمان ابعتلهم طلب مقبله عشان اتصميم وشوفي هتروحو امتا ولو ادكم معاد بكرا رحوا انتم لاثنين ماشي يايمان عملت الي انطلب منها 
ايمان: طلبو اننا نرحلهم بكرا الساعه7والمقبله هتكون مع مستر احمد ومستر نور
_________________________
   في شركه كبيره 
عبد الرحمن ياجلث  في مكتبه في الدور الخامس بيراجع ملفات الصفقات 
دخل عليه احمد 
احمد: عبد الرحمن  في عاميل عوز تصميم ل ملجاء
عبد الرحمن: تمام حدد معاد  وانتا الي هتقبلهم انتا ونور 
احمد تمام همشي انا بقا 
عبد الرحمن: فين 
احمد بصوت انوثي: اي يابيبي خايف عليا 
عبد الرحمن: غور يالا من وشي وهوا بيحدف فيه حاجه من علي المكتب احمد وهوا مشي عمال يضحك وقال ريح المستشفى  وهوا خارج خبط في نور 
نور: مش تفتح ياله 
احمد هوا انتو بوظتو برستچي وخلاص اي  يالا دي  هوا يالا وانتا  يالا دي عيشه تزهق 
نور وهوا وقف بكل برود قال: شكلك كدا عوز تروح الغرفه السوده
احمد وهوا بيجري وبصوت انوثي: وهون عليك يابيبي 
نور خبط ودخل عند عبد الرحمن 
عبد الرحمن: نور عملت ايه في المناقصه الي كنت مسكها 
نور كله تمام  عرضنا كان احسن عرض وامناقصه رثت علينا 
عبد الرحمن: تمام بكرا في عميل جي هتقبله انتا واحمد 
نور وهوا بيقفم تمام
________________________
نور خرج من الشركه ركب عربيته وهوا مشي في الطريق شاف بنت بتلعب مع اطفال الشوارع الصغيرين وبتجري وراهم ووقف العربيه وفضل يبص عليها 
نور.......
____________________عند ايمان زي كل يوم لزم تروح في الاماكن الي فيها ولاد الي ملهمش حد تشتري لهم اكل ولبس ولعب وتلعب معاهم
ايمان: اي ريكم انروح الملاهي 
وحد من لاطفال ياريت والله يا ابله 
ايمان: ابله مين وربنا انتو الي بحس معكم اني اختكم قولولي يا ايمان او ايمي او زي متحبو قولو اتفقنا وبعدين احنا كلنا اخوات 
الاطفال: ماشي يا ايمي
ايمان خدت لاطفال معها ورحو الملاهي وفضلو يلعبو كتير اوي وبعد كدا راحت المطعم  بتعها (ايمان  وي حنين و عزه عندهم مطعم كبير ورثوه عن جدهم وهما يتما اهليهم متو في حدث سير وهما عيشين لوحدهم رغم كدا ملتزمين بقواعد بيتهم ودينهم) 
________________________
عزه راحت المطعم تشرف علي الشغل واخدت اكل من المطعم وراحت مستشفي الاطفال وبلالين ولعب كتير جدا ليهم وي ورد وياسمين وراحت عندهم 
عزه وصلت المستشفي وهي ركبه الاسنسير دخل معها شخص هي وقفت في جنب بعيد عنه وهوا كل شويه ياقرب منها 
عزه: في حاجه ياسطا 
احمد: لا والله اصل عندي فوبيا من الاماكن المغلقه 
عزه بصتلو وهيا رفعه حاجب 
عزه: مش عليا الكلام دا تمام وان حولت تقرب اكتر من كدا هتطلع من هنا علي نقاله وضح 
احمد: بص ليها بي برود وهوا بيقرب منها  هتعملي ايه يعني 
عزه بتبصلو بعند وبرود هعمل كدا 
وكانت لسه هتضربه بابا الاسنسير اتفتح 
زقته بعيد عنها ومشت 
احمد
بقلم نور. وشمسوقف احمد متفاجائ من الي حصل ازي بنت تقدر تقف في وجه
جه شخص 
دكتور احمد في عمليةـة ولآإزم حضرتك تجي 
احمد وقف و سرحان 
الشخص: د. احمد 
يا د. احمد 
احمد. ايوا 
الشخص :حضرتك في عمليه مستعجله 
احمد بجديه  : تمام هتلي ملف تشخيص الحاله 
وذهب احمد الي شغله الي بيحبه  
____________________
عند عزه وصلت قسسم آإلاطفال وبدات بوزع علي الآإطفال الهديا و وجبات الطعام 
عزه: وسع وسع الكبير وصل 
لاطفال كلهم بصو ليها وقلو 
مس. عزه  : وحشتيني اوي 
عزه وهي تذهب الي سرير كل طفل وتبوسه تديله من الطعام والهديا وانتو اكتر يا حبيبي عاملين ايه
___________________
كلهم بصوت واحد: احنا كويسين الحمدلله عزه تمام اي رآإيكم نلعب شويا بالكوره اليد 
المسئوله عن قسسم لاطفال 
مينفعش يفندم 
عزه وهي تتحدث بكل برود ليه   
مسسئولة القسسم لزم يفندم تخدي آإلآإذن من صاحب المستشفى
عزه تمام  فين موجود هو
المسئول هو ف  الدور الخامس في مكتبه  
عزه تمام انا ريحه له 
____________________عند حنين 
ذهبت حنين الي دار المسنين  
حنين وهي في الطريق؟؟

يتبع الفصل الثاني  اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent