Ads by Google X

رواية احببت مصارع الجزء الثاني 2 الفصل الرابع عشر 14 - بقلم يوستينا سامي

الصفحة الرئيسية

   رواية احببت مصارع الفصل  الرابع عشر 14 بقلم يوستينا سامي

رواية احببت مصارع الفصل  الرابع عشر 14

هنا .:.هو ازاي اصلا واحده متجوزه تفضل فوق الاربع خمس ايام بعيد عن جوزها وجوزها ما بيعرفش هي فين أو مع   مين..انا بجد محتارة والله يا ادهم ....
ادهم اتوتر اوي :لا اكيد هي كويسة متخوفنيش عليها يا هنا ...هي لو حد ضايقها هتقدر تدافع عن نفسها 
هنا بغيظ :انا مش قاصدي اخوفك يا ادهم 
عليها ..أو منهاااا  ..انا كل قصدي ....
ادهم قاطعها في الحوار : منها ...يعني اي انا واثق في شاهندة اوي ...مهما حصل بينا هي عمرها ما هتفكر ....... وفاجاه ادهم سكت .....
هنا برخامة :اي عمرها ما هتخونك مثلا ....
ادهم بحدة: انت بتقولي اي بس يا هنااا
شاهندة محترمة ...ومحترمة اوي كمان 
هنا : اكيد يا ادهم واكيد في خلال الشهر الي سافرته  ده انت عرفتها كويس  اوي علشان تتجوزها وتبقي واثق فيها كل الثقة دي ... 
ادهم في نفسه: عارفها كويس ...ده انا حتي معرفش مين اخواتها أو مين اهلهااااا......
ده انا حتي معرفش عندها كام سنة ....
هنا: اي روحت فين ...
ادهم : هااااا بقولك اي هو هيثم مكلمكيش 
هنا : لا كلمني ....

ادهم :طب طمنيني عمل اي ....
هنا بغيظ : ولا حاجة حاول يقولي أنه غلطان والكلام ده ..بس انا فعلا مقدرتش اسامحه ...عارف يا ادهم 
دائما بيقوله أن الي بيحب بيسامح ..انا معرفتش اسامحه يبقي انا مش بحبه ....
ادهم في سره : معقول انت كمان يا شاهي رافضة تسامحني علشان مش بتحبيني ....
هنا: لا انت بقيت بتسرح كتير اوي يا ادهم 
ادهم بوجع  : شاهندة يا هنا مش قادر اتخيل هي فين دلوقتي  أو مع مين .....
هنا: انا اسفة علي التدخل يا ادهم والله بس 
اما كنت فكراك انك بعد ما هربت هتبعتلها ورقة طلاقها أو حتي تطلقها في المحكمة ...
في اللحظة دي عادل شد هنا من دراعها 
هنا بصدمة :  اعااااا اي يا بابا  خضتني ...
عادل : ادهم اوعي تسمع من البت دي ولا كلمة 
مراتك محترمة واكيد مشيت من زعلها منك 
اوعي تطلقها يا ابني اوعي تخرب بيتك ..خراب البيت مش بالسهولة دي حتي لو مافيش اطفال بينكم ...اوعي يا ابني ...
ادهم بوجع : طب قولي انت اعمل اي بدور عليها في كل مكان معرفش هي فين ..وانا مخي اتشل من التفكير والخوف عليها .....اعمل اي 
عادل : تصبر يا ادهم ... انت في طريق كله الغام 
اي حركة غلط بموووته. .. وانت كمان لازم تتصرف بحكمة.....
هنا :حكمة دي لو كانت هي اتصرفت بحكمة اصلا با بابا 
عادل بعصبية :هو انا مش قولتلك انت تخرسي خالص ...انا مطلبتش رايك ...سامعة ....
ادهم :اهدي يا عمي هي ماقلتش حاجة ....
عادل: لا قالت وعايزة تخرب بيتك ...اوعي تسمع ليها يا ابني ..اسمع لقلبك ...وانت قدااامي 
هنا: اي الكلام ده يا بابا ....
عادل :بقولك قدامي ....يلااااااا
وفعلا عادل اخد هنا وطلع بيها. وادهم قعد وفضل يفكر في شاهندة وفي كلام عادل ....
ادهم بقلة حيلة:  يا ترا انت فين يا شاهي .....

 

في المستشفى .....
شاهندة تعبانة اوي  ....
جون: معلش يا شاهندة الدكتور زمانه جاي اهدي بس ..
الدكتور :حضرتك جوزها ...
جون: احم ..لا انا زي اخوها بالضبط ...
الدكتور: طب اتفضل برا لو سمحت .....
وفعلا الدكتور كشف علي شاهندة ...وخرج لجون .
جون: خير يا دكتور ....
الدكتور :هي للاسف لازم تعمل عملية المرارة في خلال بكرة بالكتير ... ولازم نحجزها النهاردة في المستشفي. ....
جون:  يا نهار اسووود .....
الدكتور: خير ماتقلقش الموضوع مش خطيرة
بس كويس انكوا جيتوا اول ما حسيتوا بالتعب علطوول.  .... بس ارجوك لازم حد يجيب ليها هدوم ويحط مبلغ تحت الحساب 
جون:  أيوة طبعا. ...طبعااااا .. 
وفعلا جون نزل تحت الحسابات وحط المبلغ ....
وشاهندة اتحجزت في المستشفي .......
وجون كمان بات في المستشفي معاها..........
...................................
تاني يوم الصبح ...
في القسم .....
علي: اي يا جاحد جاي القسم وانت فرحك بكرة 
يوسف بضحك: لا يا خويا ماشي تاني بس ياض يا علي طلع انك تتجوز مع حد في نفس اليوم حاجة لذيذة اوي ..فهد هو الي شايل كل حاجة ...
علي :ههههه اوعي بقي تتأخر النهاردة احسن امير ممكن يقلب علينا. ..
يوسف: ههههه والله عيا عبيط معرفش يكتب كتابة بدري عن كدة وكان عمل فرحه معانا ...
علي ضحك: يعني انت مش عارف راي امير ..امير رافض يعمل فرح لحد موضوع ايدا ما يتحسن ...
هو بس هيكتب الكتاب لأن ندي هي الي عايزة كدة 
يوسف :هههه والله ندي دي جبارة .
.اوعي بقي الحق اروح علشان نتقابل بليل ..باي 
علي :ماشي يا اخويا باي .....

 
في الفيلا .....
يوسف وصل الفيلا لقي ادهم قاعد في الجنينة 
يوسف: احم احم ...صباح الخير
ادهم بتعب :صباح النور ....
يوسف :اي يا ابني جو الميتين الي انت عايش فيه ده 
اي ادهم مالك .... 
ادهم: يوسف لو جاي تديني نصيحة والنبي انا ما ناقص اصلااااا .... 
يوسف :حاضر يا ادهم ..بس انا خايف عليك مش عايز أديك نصيحة والله 
ادهم: وانا خايف عليها احسن حد من أهلها يكون وصلها اوي. 
يوسف :اكيد لا يا ابني لأن لو حد وصلها هنا ..كانوا وصلوا ليك انت كمان ..يلا قوم معايا ..قوم اغسل وشك كدة وفوق يلاااااا 
وفي اللحظة دي تليفون ادهم رن برقم جون 
ادهم بصدمة :..جون بيرن .. اوعي يا  يوسف 
يوسف بصدمة: جون مين ...طب انا هطلع ...
وفعلا يوسف سابه وطلع فوق. ..
ادهم بلهفة: الووو يا جون ....
جون بتردد: الو يا ادهم 
ادهم :مراتي فين يا جون ..فين شاهندة .
جون: هبعتلك عنوان المستشفي ....
ادهم بخضة :مستشفي. .. مالها شاهي
جون: هبعتلك العنوان سلام. ..
وفعلا جون بعت العنوان لادهم وادهم اخد المفتاح بتاع عربيته وجري حتي ما قلش لحد عن حاجة ...

 
في الفيلاااا ...
يوسف بيجهز البدلة ....
نور فتحت باب اوضته ودخلت ::حبكت يعني صاحبك يكتب الكتاب قبل فرحنا بيوم واحد يا جو
يوسف: طب اعمل اي . اقول لا يا حبيبي ميصحش 
وبعدين ما انت عارفة أن أمير اصلا رافض لكن ندي هي الي مصممة أنهم يكتبوا الكتاب دلوقتي ...وبعدين فكك اي الحلاوة دي ..
نور بكسوف: لا والله ...
يوسف :اه والله .عسل اوي ماشاءالله 
انا مش مصدق انك بكرة هتبقي ملكي انا وبس 
نور : يسلام طب ما احنا كاتبين الكتاب من فترة 
يوسف :اه يا اختي بس مع وقف التنفيذ ..
نور :هههه طب يلا اجهز اعقبال ما انا كمان اجهز ....
يوسف :طب ما تيجي تجهزي هنا ..انا بردو جوزك يعني ...
نور: يا رخم ...يلا باي موقتا ...وباسته من خده ..
___________________________&&&
في أوضة فهد ....
فهد كان بيجهز هدومه بس هو كان متخانق مع شمس ومش بيكلموا بعض اصلا 
شمس خبطت علي الباب 
فهد:  ادخل ....
شمس دخلت وقفلت الباب وراها ....
ممكن بقي افهم احنا هتفضل متخانقين لحد امتي 
فهد بتجاهل :لو سمحت انا مش عايز اتكلم معاكي ممكن ....
شمس: لا يا فهد انا بقي الي عايزة اتكلم ...
وبعدين طلاما انت مش طايقني كدة ما تطلقني 
فهد ساب الموبيل من أيده .. انت قولتي اي 
شمس :الي انت سمعته ..طلقني 
فهد ..............
____________________________&
في المستشفى ...
ادهم وصل المستشفي بسرعة جدا وكلم جون وعرف مكانه .....
ادهم وهو بينهج  :هي فين يا جون .
جون :محجوزة جوا في الاوضة .....
ادهم مستناش حتي ياخد الاذن من الدكتور وجري علي الاوضة بتاعتهاااا.....
ادهم شاف شاهندة وهي نائمة علي السرير بلبس المستشفى وشعرها مفرود جنبها وكان باين علي وشها علامات التعب ......
ادهم قعد جنبها ومسك ايديها ... وحشتيني اوي ..
هونت عليكي تسبيني كل ده .. ده انا كنت بموت  في بعد عني ده طلعت مش بحبك لا ده بموت فيكي  ....
وقرب منها وباس راسهاااااا وكانت موجوع اوي وهو شايفها كدة وهي تعبانة كدة ....
جون دخل الاوضة وخرج ادهم برا ...
برا الاوضة ....
ادهم بيمسح دموعه: مكلمتنيش ليه يا جون ..
جون: اهدي يا  ادهم هي كويسة بس هي واحدة مسكن قوي ونايمة ....
ادهم بص لجون :انت كنت فين كل الفترة دي هاااا
ومسكه من التيشيرت بتاعه ..انطق 
جون: اهدي يا ادهم احنا في مستشفى ..
وبعدين سبق وقولتلك شاهندة اوعي تفكر تاذيها 
وزي ما انا جوزتها ليك ..كان لازم انقذها منك ..
ادهم :وولعتوا في مكتب الراجل ليه يا اخي هو عملكوا اي ....ده عم عادل ده انضف راجل انا قابلته 
جون :شاهندة الي عملت كدة ..مش انااااا 
وبعدين هي كانت بتاخد حقها ...
ادهم :من مين ..حتي لو اتخانقت مع هنا ....
ابوها ماله ..... انت السبب شاهندة مستحيل تعمل كدة لوحدها منغير مساعدة حد 
جون :نزل ايديك بقولك ..انت عارف اي مشكلتك يا ادهم ...مشكلتك انك فاكر انك متجوز دكتورة 
فوق يا حبيبي شاهندة اشتغلت مع جوز امها فوق الخمس سنين ..يعني عننا علاقات لو حبت تعمل اي حاجة هتعملها وبسهولة ......
ادهم اتصدم من كلام جون اوي ...أو يمكن مكنش عايز يصدق وكان بيحاول يقنع نفسه أنها غير أهلها 
أيوة بس انت قولتي أنها غير أهلها.....
جون :أيوة ومكدبتش عليك ...بس متجبش طفل من الشارع اتعود ياكل من التراب ..وتاخده وتلبسه وتنضفه  عارف ..هيتعامل أنه ابن ناس لكن اول ما يجوووع هيفتكر أصله وهيرجع تاني ياكل من التراب ....
ادهم: اومال ليه خلتني اتجوزهاااا....
جون :علشان هي صعبانة عليا انا اعرف شاهندة من زمان ..وانت كمان صاحبي يا ادهم ...
انا اه خليتك تتجوزها علشان تتجوزها بس مخلتكش تحبها يا ادهم .....
ادهم: بس انا بحبها اوي يا جون ...ولما بعدت عني حسيت اني يتيم ....
جون قرب منه ...متخفش يا ادهم هتفوق باذن الله 
.....
ادهم :انا هدخل اقعد معاها .......
وفعلا ادهم دخل فهد معاها وجون روح ....

 
فهد بحدة: انت قولتي اي دلوقتي...
شمس بخوف :ولا حاجة ...خالص 
فهد: هعمل نفسي مسمعتش حاجة خالص ...وبسرعة روحي تجهزي علشان كتب كتاب امير وندي ...سامعة ...
وفعلا شمس جريت وراحت تلبس .......
واتجمعوا كلهم علي بليل وراحوا لبيت امير ......وكتبوا الكتاااب ......
في بيت امير ....
يوسف بفرحة :مبروك يا ميرووووووو
امير بفرحة: الله يبارك فيك يا يوسف.اومال فين ادهم 
يوسف :معلش لما يجي انت تعلقوا أنه مجاش 
امير بضحك :حاضر ماشي يا يوسف ..
فهد: مبروك يا طنط ندي ....
ندي بضحك :عجبك جوزك يا شمس ..ينفع كدة...
فهد :الله ش موستي هي الي هتزعلك اصلا لو حاولنا تضايقيني .....
شمس في ودنه.. نزل ايديك ...لو سمحت 
فهد وهو حاضنها.... لا واتلمي علشان احنا عند الناس 
علي :طبعا طبعا ....يا بختكوا الي فرحه بكرة والي فرحه كمان شهر ....وانا محلك سرررررر
تمارا :يا اخي احمد ربنا ......
وفعلا فضلوا يتكلموا ويهزورااااا ؟ ......
وقرروا يمشوا علشان الفرح بكرة.    ....والله انا كيويو حاسة أنهم معزومين 

google-playkhamsatmostaqltradent