رواية احببت مصارع الفصل العشرون 20 بقلم يوستينا سامي
رواية احببت مصارع الفصل العشرون 20
يوسف بحدة: اثبت مكانك ..لو اتحركت سنتي واحد بس هم*وتك ....
وفجاه بدون اي سابق إنذار يوسف بيسمع صوت ضرب نااااااار .... وبيلاقي سالم .جوز امك شاهندة بيقع علي الارض ..
يوسف بصدمة بيبص لقه شاهندة ضربت*ه بالرصا*ص ..
يوسف بحدة :اي الي انت عملتيه ده ..انت مجنونة
التعليمات الي عندي اني اجيبه ح*ي .. يخربي*تك
شاهندة بتعب وإرهاق بتمسح دموعها . وانا كان لازم اجيب حقي بايدي بعد كل الي عمله فياااا
كان لازم انا الي اق"تله علشان اتاكد أنه مش هيهرب منكوا ...
يوسف بعصبية: انت كدة هتتح*بسي يا شاهندة . اي الغباء ده بس .
شاهندة: بدموع طب ما اتحبس اي يا يعني ..يفرق اي حبس جوز امي عن الحبس بتاعكم ..كلهم زي بعض
وبعدين انا بعد ادهم مبقتش عايزة حاجة من الدنيا وكان لازم اجيب حقه من الي غدرة بيه ..ادهم ما*ت بسببي ..
يوسف بمفاجاه: انت عملتي كدة علشان تجيبي حق ادهم يا شاهندة ...
شاهندة انهارت من العياط: ..والله يا يوسف قولتله ابعد عني هو الي مفهمش قولتله هياذ*وك برضو مسمعش كلامي واديه اهو ما:ت بسببي .. وقعت علي الارض تعيط بقهرة .
يوسف مسك ايديها: لا يا شاهي ادهم عايش في المستشفى دلوقتي ..قومي معايا ..قومي
شاهندة بصدمة :اي انت بتقول أي
خالد . خالد وراني شهادة و*فاء .. أيوة وقالي أنهم قتل*وووه...
يوسف: مافيش حاجة من الكلام ده صدقيني ..ادهم معايا وتحت اشراف البوليس ...تعالي معايا
اوعي تقولي انك انت الي ضربتي سالم بالر"صاص ..
وفعلا يوسف اخد شاهندة وخرج من الفيلا ..
والرجالة قبضوا علي العصابة.
وبمجرد ما وصل يوسف ومعاه شاهندة لعربيات الاسعاف كان ادهم في العربية واول ما شاف يوسف جري عليه وحضننه
شاهندة مكنتش مصدقة نفسها انها شيفاه قدامها ...
وصعب عليها اوي أنه مسلمش عليها حتي ..
.ادهم بخضة :انت يا جو متص'اب مش كدة ..
يوسف: أيوة يا ابني انا تمام . بس انت ازاي تخرج من المستشفي دلوقتي انت لسه تعبان يا ادهم
ادهم : لا يا عم انا كويس .وبعدين كان لازم اطمن عليك يا يوسف ..
انا السبب في الي انت فيه ..ولازم اطمن عليك
يوسف: اولا انت مالكيش دعوة دي قضة وانا اصلا ماسكها من بدري ..ثانيا جاي تطمن عليا انا بس طب وشاهي ... دي ماقلكش عملت اي لما قالولها انك موت ولولاها مكناش عرفنا نخرج من المخزن عايشين اصلا ...
ادهم بوجع: مافيش بيني وبينها اي حاجة يا يوسف علشان اطمن عليها اصلا ..
شاهندة عيطت بصوت واطي اوي ...بس ادهم حس بدموعها ..
يوسف: انت عبيط يا ادهم البنت بتحبك اوي دي كانت هت*موت نفسها لما قالولها أنهم مو*توك
ادهم مافيش فينا حد كامل كلنا عيوب و بعدين هي بتحبك بجد ..
شاهندة بدموع وكسرة: لا يوسف انا منفعلوش هو بيتكلم صح
انا واحدة مج*رمة وم*دمنة كمان ..هو يستاهل واحدة احسن مني بكتير اوي ..
ادهم بعصبية: الله وانت مالك بيا ده انت رخمة جدا علفكرة ..انا الي اقرر انت تنفعيني ولا لاااء
انت بتقرري بناء عني ليه بقي ..طب اي رايك بقي
وشدها من أيدها لحضنه... هتتعالجي يا شاهي وهنرجع لبعض وهعملك حتة فرح ..مصر كلها تحلف بيه ....
شاهندة بصدمة. بجد يا ادهم انت فعلا سامحتني ..
ادهم :قلبي ابن الجز*مة ده اعمل فيه اي ..هو الي موديني في داهية .. بحبك اوي يا شاهي ومش قادر اصلا اقسي عليكي أو حتي اكرهك ..مش قادر اعمل حاجة غير اني احبك وبس ..
شاهندة حضنته جامد ونسيت جرحه .وهو أتألم جامد بس برضو حضنهااا.....
يوسف ابتسم وسابهم وبعد ...
وشاف علي وهو رايح ناحيتهم ...
يوسف: علي تعالي رايح فين ... سيبهم يا عم. .
علي ضحك: اوعدنا يا رب انا والبت تمارا هنموت وربنا ..
يوسف: هههه.. بقولك اي الإسعاف قالت اي سالم ما"ت
علي: لا متخافش لسه عايش .. هو انت ليه ضر*بته بالرصاص يا جو ..
يوسف يتوتر: غصب عني كان هيم*وتني ..المهم يلا بقي نطلع علي القسم ....
وفعلا راحوا للقسم ..وسالم راح المستشفي وكانت حياته مستقرة نوعا ما .. وخالد اتقب*ض عليه ...
وفعلا يوسف وعلي اتجمعوا مع اللواء سراج برغم أن اللواء كان مضايق أن سالم في المستشفي لكنه فرح اوي بنجاح العملية وبجدارة يوسف وعلي و اعتبروا شاهندة شاهدة في القضية وخصوصا أنهم وصلوا لسالم ورجالته بمساعدتها هي ....
______________________________&&
وصل الفيلا يوسف و شاهي و ادهم ...
وفهد كان معاهم في القسم وبرضوا روح معاهم ..
ابراهيم :بفرحة يا حبايبي ..ادخلوا
وحضن ادهم جامد ... حمدالله علي سلامتك يا حبيبي ... ادخلوا
نور: يوسف ...وجريت وحضنته جامد
يوسف بتعب: يا نور الجرح ..
نور بخضة :جرح اي يا يوسف ..مالك انت ات*صابت
فهد: يا بنتي ده جرح سطحي متخفيش ..
شمس كانت في حضن فهد .. حمدالله علي السلامة
فه:د يا بت الفشارة ما انا كنت معاكي ..
شمس بدلع: لا برضو كنت خائفة اوي عليك ..
منال: حمدالله علي يا ولاد ..وانت يا شاهي نورتي بيتك تاني يا حبيبتي ..
شاهندة كانت حاضنة ادهم وكان شكلها باين عليه التعب اوي
شاهندة :شكرا يا طنط ..
هنا بحب: انت كويسة يا شاهي صح ..حمدالله علي سلامتك يا حبيبتي
شاهي بتبصلها بغل و مردتش عليها
ادهم :شاهندة اهدي ..وتعالي معايا بعد اذنكوا يا جماعة ...
عادل :اتفضل يا ابني ...
وانت يا هنا مالكيش دعوة بيها خالص
ابراهيم: اهدي يا عادل هنا ماقلتش حاجة خالص
عادل: لا يا ابراهيم برضو ملهاش دعوة بيها
هنا اتكسفت اوي واستاذنت وخرجت قعدت في الجنينة
____________________________
وفعلا ادهم اخد شاهندة وطلع بيها الاوضة واول ما دخلوا الاوضة. ادهم حضن شاهي وشاهندة كمان حضنته جامد بس كانت حاسة أن الحضن ده وراه حاجة ادهم عايز يقولها ...
ادهم: شاهي انا عايزك تعرفي اني بحبك اوي
انت اغلي حد في حياتي وهما حصلت زمان انا مش عايز افتكره وكفاية عندي انك فعلا بتحبيني
شاهندة بدموع: والله بحبك اوي يا ادهم الي حصل ده كله كان غصب عني اوي
ادهم مسح دموعها :عارف يا قلب يا ادهم بس بلاش عياط بقي انا اهو معاكي وانت معايا واي حاجة وحشة في حياتنا انتهت وخلصت مش كدة
شاهي :أيوة كدة ..وانا اوعدك ...
ادهم حط أيده علي وشها: لا انا مش عايز وعود خالص ..انا عايز توعديني بحاجة تانية خالص
شاهي بتعب: حاجة تاني ..اي هي
ادهم : انك توعديني تتعالجي يا شاهي ..لازم تتعاجي من المخ*درات .
شاهي بخوف سحبت ايديها من ادهم وبدأ ترجع لورا
ادهم قرب منها شاهندة: انا عايزك اوي في حياتي ولازم تبقي طبيعية تماما. لازم ترجعي تاني احلي واجمل بنت في الدنيا ...
شاهي بدموع: بس هتمرمط يا ادهم وانا تعبت اوي
ادهم حضنها جامد: بالعكس ده انت هتفوقي من الي انت فيه ..وانا هبقي معاكي خطوة بخطوة وعمري ما هسيبك ابدا صدقيني يا شاهي ..انا عمري ما هسيبك
شاهي :لا انا مش موافقة يا ادهم ..مش موافقة اتبهدل تاني كفاية الي حصلي ..انت لو مش عايز تكمل معايا انا ممكن اريح مني خالص...
ادهم: تاني يا شاهي ..عايزة تسيبيني انت للدرجة دي مش بتحبيني
شاهي: والله بحبك اوي ..بس انا تعبت اوي
وقعدت شاهندة وفضلت تعيط جامد علي جمب
ادهم سابها وخرج برا الاوضة وهو مش عارف يعمل معاها اي او يقنعها ازاي اصلا ..هو نفسه مش قادر يحايلها هو برضو موجوع من كل الي فات ...
تفتكروا ادهم صح ....؟
ولا لا هو مش قادر يكمل معاها يبقي ميعمشمهاش؟
_____________________________
في أوضة يوسف ..
يوسف بضحك: يا بنتي كفاية أحضان وربنا تعبان
نور :لا مش بس انت وحشتني اوي ..وبعدين في حد يقول لمراته ابعدي عني
يوسف ضحك: لا طبعا بس انا عايز انا الي احضنك
نور بضحك :طب يا عم ما تحضن حد مانعك مثلا
يوسف: هههههه وحشاااني اوي .انت عارفة كدة
نور :والله كلك نظر يا حضرة الظابط دول اخدوك مني يوم الصباحية ..
يوسف: ههههه لا ما خلاص بقي انا حجزت طيارتنا بعد يومين لألمانيا ..
نور بفرحة: وااااو الله ده تاني احلي خبر النهاردة
بعد رجوعك ليا بالسلامة ...
يوسف ابتسم بحب ..طب بقولك اي ما تيجي نرتاح شوية. .وغمزلها بهزار
نور ضحكت: والله انا معنديش مانع 🙈😂
يوسف بضحك: احبك وانت متفاعلة معايا ..
(وربنا البت نور دي جريئة بطريقة 😂😂)
يلا مالناش دعوة .....
_______________________________
في أوضة فهد وشمس ...
شمس: انت مش متخيل برغم انك مكنتش معاهم بس كنت هموت من الخوف عليك بجد .
فهد: يا انا كنت فعلا موجود بس برا مع العربيات الإسعاف
شمس بخضة :انت كنت هناك وانت مالك اصلا
هو انت ضابط
فهد بضحك: الله ادهم أصر أنه يروح علشان يطمن علي شاهي
شمس :لا والنبي اولا اسمها شاهندة مدلعهاش سامع
فهد: انت يا بت عبيطة دي مرآة اخويا بلاش عبط
شمس: والله طب كويس وانا بقي عمر هيقولي يا شموسة
فهد بحدة : طب علللا يا شمس وربنا ازعلك ...
شمس: يبقي تحترمني زي ما عايزني احترمك ..
فهد: يوووه هو احنا مافيش مرة نبقي مع بعض غير لما تتخانق ولا اي . انا زهقت
شمس بزعل: زهقت مني انا ...
فهد بضحك: هو انا اقدر ..لا زهقت من النكد يا شمس عدي وفوتي علشان المركب تمشي ومش كل شوية تفضلي تقارني بينك وبيني
شمس : يوه طب ما انا بغير اوي عليك ..
فهد بضحك: الله ده حب بقي
شمس :بس غلاسة بقي يا فهد وبعدين ماتبوظشي الخناقة لو سمحتي
فهد: الله ما تولع الخناقة ده انت رخمة اوي .
بقولك ما تيجي نريح النهاردة وأخرجك بليل حتة خروجة اصلي. ..
شمس :موافقة اوي بس انت وعدتني تعلمي اركب حصان. .
فهد: حاضر وانا موافق بس نرتاح شوية ....
شمس ::ماشي ....
وفعلا ارتاحوا وظبطوا أنهم يخرجوا بليل
________________________$$$
ادهم نزل يفكر بعيد عن شاهي وساب شاهي في الاوضة لوحدها ...
وقرر أنه يدخل يقعد في الإسطبل وشاف هناك هنا قاعدة عمالة تعيط.
ادهم بخضة: هنا انت كويسة....
هنا بدموع: ادهم .. انا اسفة يا ادهم معرفش انك جاي هنا ... وجاية تخرج ..
ادهم :استني بس يا هنا مالك ..ليه بتعيطي اصلا
هنا :مافيش يا ادهم انا كويسة بس
ادهم: بس ايه قولي يا هنا صدقيني انا زي اخوكي الكبير
هنا: هيثم كلمني تاني .. عايز يرجعلي
ادهم بضحك: وده الي خلاكي تعيطي طب ليه
هنا: لا حاسة اني تايه و مش عايزاه .. وكمان ضميري واجعني اوي انا ظلمت شاهي كتير ..
ادهم :يعني لي ظلمني شاهي مش فاهم ..
هنا :اصل انا الي شتمتها لما قعدنا مع بعض وفضلت اقولها كلام سخيف ويومها انت ضربتها وهي هربت منك لا انا كمان كنت بحاول اشحنك من ناحيتها كتير اوي ..
ادهم بفهم : كنت حاسس أن شاهندة مش عدوانية كدة برضوو واكيد حد واجعها بكلام
هنا :علفكرة يا ادهم هي بتحبك اوي ..انا سمعت يوسف وهو بيقول حبة كلام كدة عن اهلها و الظروف الي هي عاشتها وزعلت اوي علشانها لاني بدل ما اكون الاخت الي تقف جمبها كنت البنت الي إذت وخربت حياتكم ..انا اسفة يا ادهم ..
ادهم حط أيده علي رأس هنا :متعتذريش يا هنا
انا الي غلطان مش انت بس ... وبعدين انت صغيرة اوي والي عملتيه ده نابع من عدم الخبرة مش اكتر لكن انت طيبة اوي وانا عارف.
هنا :طب انا برضو عايزة اطلب من شاهي تسامحني
ادهم ابتسم :وقالها لما تهدي الاول وسابها وطلع لشاهي الاوضة. .
___________________$$$
في شقة امير...
ندي: يا أمير انت حابسني من امبارح في البيت عندك مش خلاص مسكوا العصابة
امير ضحك اوي علي اسلوب ندي: اه يا اختي مسكنا العصابة ..وبعدين اي يا بت حابسك دي انت مراتي علفكرة يعني
ندي: لا لو سمحت ..مع وقف التنفيذ يعني في حكم المخطوبين
امير مسك ايديها وشدها: لا والنبي ..متأكدة
ندي بهزار: لا طبعا يا عسل انت مالك قفوش كدة ليه
صباح الفل انا بووق اصلا
امير :ههههه عموما انا كلمت عمي واتفقت معاه أن فرحنا يبقي مع علي .. اي موافقة
ندي: وماله المهم نتلم في بيت واحد يا ضنايا بقي
امير: هههه انت جبارة . ماشي وعلي اتفق مع اللواء أنهم يكتبوا كتب الكتاب بعد اسبوعين والفرحها بعدها باسبوعين ....
ندي :واااو. بقي يعني اجهز نفسي بقي
امير :اه. يا ستي .
ندي: طب والنبي تستاهل حضن علي الخبر الحلو ده
امير بضحك: حضن بس كلك نظر بقي
ندي: اه بس واوعي بقي
وفعلا علي راح للواء سراج واتفق معاه علي كل حاجة بخصوص كتب الكتاب و الفرح ... واتفقوا الفرح يبقي بعد شهر. .....
_____________________
في اسكندرية .. عمر وصل مخصوص علشان يبقي مع فريدة في جلستهااااة......
في المستشفي ..
فريدة قاعدة متوترة اوي :بابا هو عمر لسه ماجاش
والدها :يا حبيبتي ما انا معاكي اهو ..اعذريه هو غصب عنه برضووو
عمر وصل فاجاه... احم مساء الخير
فريدة بفرحة: عمر. كنت واثقة انك مش هتسيبني
عمر: بتعب اسيبك اي بس ..وربنا جايلك مخصوص
فريدة: طب طمني علي يوسف و علي وشاهندة
عمر: كلهم رجعوا الحمدلله حتي شاهندة. ممكن تركزي بس في نفسك انت ..يا عم
وفعلا علي فضل مع فريدة ما سبهاش نهائي وفضل معاهم في اسكندرية مرجعشي القاهرة وافق مع والد فريدة أنهم هياجلوا اي فرح أو خطوبة لحد ما يطمنوا علي حالة فريدة ....
_________________
في اوضة ادهم ..
ادهم دخل الاوضة لقه شاهي عمالة تعيط ...
ادهم بضحك :يخربيتك انت متعبتيش من العياط ..وبعدين انت بتعيطي ليه اصلا يا بت انت
شاهي بعياط: ما تتكلمشي معايا اصلا ..
ادهم ضحك: يسلام يا بنتي هو انا عملت اي بس
يعني ده جزاتي اني نفسي اشوفك احلي حاجة
وتنسي الي فات
شاهي: وانا علشان انسي الي فات اروح اتبهدل في المستشفي ... لا مش هروح
ادهم :يعني انت حابة شكلك كدة يا شاهي.. بصي لنفسك في المراية ده منظر واحدة عندها ٢٤ أو ٢٥ سنة و بسبب اي مخدرات يا شاهي
شاهندة: يا ادهم انا تعبانة ومحتجاك جنبي
ادهم :وابقي جمبك ازاي ..شاهندة انت فاهمة أن انت بمجرد ما يجي ميعاد جرعة الزفت ده انت هتبقي عاملة ازاي..عايزاني اعمل اي اجيبلك الزفت ده انا
واشوفك وهو بي:موتك بالبطئ
شاهندة: وانت عايزني اعمل اي ...
ادهم: عايزك تسمعي كلامي يا شاهندة ..نفسي نعدي بقي المرحلة دي بكل ماضيهااااا ....
شاهندة: موافقة ..بس توعدني انك متسبنيش ...
ادهم بفرحة قام حضنهااااا.... اوعدك طبعاة
وفاجااااااه...
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببت مصارع 2" اضغط على أسم الرواية