Ads by Google X

رواية حب خارج سيطرتي الفصل العشرون 20 بقلم فاطمة اشرف

الصفحة الرئيسية

     رواية حب خارج سيطرتي الفصل العشرون  بقلم فاطمة اشرف

رواية حب خارج سيطرتي الفصل العشرون  

واتنسيت كأني ماجيييت 🖤💔" مسلم

مراد كان لسة هيخرج من اوضة ليان صوت ضرب النار اشتغل

ليان بخوف :ايه الصوووت ده

مراد مسكها من ايديها ودخلها غرفة الهدوم :مهما يحصل يا ليان متخرجيش انتي فاهمة

ليان بخوف :هو فيههه ايه 

مراد بسرعة قفل عليها الباب :اسف لازم اقفل عليكي

ليان بخوف قعدت في ركن الأوضة وضمت رجلها ونفسها ابتدي يضيق بدأت تظبط نفسها زي ما أدهم ما علمها وعيطت :انت فين يا أدهم محتاجالككك يا حبيبي يارب بقا تعبت والله تعبت 

مراد اخد مسدسه ونزل براحة ملقاش حاجة خرج بهدوء على الجنينه لقي الحراس بتوعه واقفين  واتكلم بالفرنساوي

مراد :ما الذي حدث؟!

الحارس :سيدي لقد كان شخص يريد أن يدخل الي القصر  ونعتقد انه لص ولكنه هرب

مراد :وما صوت ضرب النار الذي سمعته 

الحارس :نحن الذي اصدرنا هذا الصوت لكي يتوقف ولكنه هرب 

مراد :هل تعرفتما الي شكله وهيئته 

الحارس :لا سيد مراد انه كان ملثم وملابسه سوداء 

مراد :حسنا اذهبوا الي عملكم وكونوا على حذر 

الحارس :حسنا سيد مراد 

مراد دخل القصر من تاني لقى فتحية واقفة بخوف :هو فيه حاجة يا مراد باشا 

مراد:لا مفيش حاجة ادخلي نامي يا فتحية 

فتحية :طب الست هانم بخير 

مراد :اه بخير لحقتي تعرفيها 

فتحية :دي طيبة اووي والله ربنا يجعلها من نصيبكك

مراد بإبتسامة كسرة : ما خلاص مينفعش 

فتحية:ليه يابني بتقول كدا 

مراد :أصلها متجوزة 

فتحية بشهقة  :ياحوستي وايه اللي يخليك يابني تجيب ست متجوزة هنا اياك تعملها حاجة يا بني انا واثقة انكك عمرك متعمل حاجة وحشة ابدا امك مربياك كويس الله يرحمها 

مراد :الله يرحمها ومتقلقيش من حاجة وطلع فوق ودخل اوضته وفتح اوضة الهدوم على ليان لقاها سانده دماغها على الحيطة ودموعها نازلة وبتحاول تنظم نفسها جري عليها بخضة 

مراد بخوف :ليان انت كويسة 

ليان  بدموع واحاول تتكلم  :مش قادرة اخد نفسي 

مراد سندها وخرجها وقعدها على الكنبة وليان بتحاول تنظم نفسها 

مراد بقلق :بقيتي كويسة 

ليان بدأت تهدي :الحمد لله ممكن اعرف ايه اللي حصل تحت وايه ضرب النار ده 

مراد :مفيش حاجة مجرد حرامي كان عاوز يدخل القصر الحراس ضربوا عليه نار علشان يقف بس هو هرب متقلقيش 

ليان :طب الحمدلله انا عاوزة امشي من هنا انا  مش مستحملة اقعد بعيد عن اهلي طول المدة دي 

مراد: انا مش هقعدك معايا غصب عنك والله بس هنا امان ليكي 

ليان : طب وأهلي اللي قلقانين عليا اعمل ايه ها مش هينفع طب حتى يطمنوا عليا 

مراد: لازم دينا تتأكد انها مش هتعرف تلاقيك تماما علشان اضمن انها متأذيكيش 

ليان بنفاذ صبر :والله تعبت انا مش مكتوب عليا افرح ابدا 

مراد ابتسملها بأمل :متيأسيش ابدا يا ليان انتي دايما قوية 

ليان بصتله بإبتسامة :مش كل اللي بيدينا امل بيكون قوي من جواهه وأولهم انت دايما بتظهر عكس اللي جواكك عيونك بتكشفك دايما

مراد :هههه هو انا مفضوح اووي كدا 

ليان :ههه جدا كمان إنساني يا مراد وعيش حياتك انت شخص ميستهلش كل اللي بيحصلك ده بتشيل نفسك هم ليه 

مراد بإبتسامة حب  : حبك عمره ما كان هم ابدا يا ليان ده احلى حاجة حصلتلي حتى لو مش هتكوني من نصيبي اهم حاجة اشوفك بخير ومبسوطة

ليان بصتله ومعرفتش تقوله ايه ابتسمت وبس 

مراد :ههههه مبلاش الابتسامة اللي بتجبني الأرض دي 

ليان :هههه خلاص سكت 

مراد :هههه ماشي هسيبك تنامي بقا 

ليان :ممكن تبعت طنط فتحية تنام جمبي علشان انا بخاف انام في مكان كبير كدا لوحدي 

مراد بخبث :وليه طنط فتحية منا موجود

ليان بشرشحة:نعم يا عنيا ده عندها يلا بقولك ايه انا ست متجوزة ابعد عني يلا بدل ما اوغزكك مش كفايا ما طلعتش زي أبطال الروايات وتجلدني وتحبسني 

مراد: ههههه لو ده هيريحككك قشطا معنديش مانع 

ليان: نعم يا اخويا دنا اقتلك يلا لو تقرب مني فاكرني زي البنات اللي في  الروايات ولا ايه ابعتلي فتحية يا مراد خليني ساكتة احسن 

مراد :ههههه خلاص خلاص طب ابعتلك انجل او جيسكي 

ليان :افندم دي اسماء دواء ده ولا ايه ابعتلي يابني فتحية الاسم المصري الأصيل قال انجل وجيسكي قال 

مراد :هههه ماشي

فتحية طلعت عند ليان كانت ليان قعدة على السرير بزهق: القمر مش عارف ينام ليه 

ليان :هههه تعالي اقعدي جمبي مش عارفة انام لوحدي 

فتحية اخدتها في حضنها :تعالي يا ست البنات نامي مالك بقا حساكي خايفة 

ليان :بصي هو انا هحكيلك لانكك زي مامتي وفيكي منها كتير

فتحية :احكيلي يا قلبي 

وليان حكتلها حكايتها كلها 

فتحية :يا حببتي يا بنتي ده انتي عنيتي كتير اووي بس على فكرة أدهم بيحبكك اووي بس هو من الرجالة اللي بتكابر 

ليان :مهو ده اللي مدايقاني كل أفعاله بتوحي انه بيحبني بس مش بيقول 

فتحية :مش مهم يا حبيبتي الكلام اهم حاجة انه موضحلك مهو ياما الكلام بيتقال الاحلى للي بيعمل ومش بيقول 

ليان :عندك حق بس مراد صعبان عليها هو ميستهلش كل ده 

فتحية :سبحان من زرع حبكك في قلبه ولحد دلوقت مش عارف ينساكي هو محكليش قبل كدا بس من الكلام اللي قالهولك بس ربنا اكيد ليه حكمة في كدا يعني مثلا لو مراد مكنش ظهر كان زمانك بعد الشر اللي متتسمي عملت فيكي حاجة 

ليان :عندك حق انا هنام بقا 

فتحية ملست على شعرها :نامي يا حبيبتي 

ليان بدأت تروح في النوم وفتحية بتقرألها قرآن 

فماذا سيحدث يا ترى؟!

"حالي مش هاممني لو تكوني غايبة كل شئ سايبني لو تكوني سايبة💔"

وصلت طايرة نيهال ومصطفى لاراضي فرنسا

نيهال :الله اخيرا من زمان نفسي أزور باريس

مصطفى :هههه اي خدمة بحققلك أحلامك اهوو مش عارف انا ايه لازمة الشحططة دي بس ما شرم الشيخ جميلة بدل الفرهدة دي 

نيهال : لا يا حبيبي ده أهم حاجة اني اسافر برة البلد بقا واتصور صور بقا كتييير اووي بقا وانزلها على الانستا زي بطوط كدا

مصطفى :اههه قولتي لي بطوط اللي يخربيت الانستا على سنينها تعالي يا آخرة صبري علشان نطلع على الفندق

نيهال :لا يا با انا عاوزة اتفسح الأول

مصطفى :يابنت المفترية دنا جسمي مهدود من السفر ربنا يهديك يلا نروح وبكرة هفسحك

نيهال بعند  :مليش فيه هتفسحني يعني هتفسحني يا مصطفى

مصطفى بنفاذ صبر :طب يلا يا آخرة صبري

مصطفى اخدها يفسحها وقضوا وقت جميل مع بعض وبعديها راحوا الفندق

نيهال قعدت بتعب :ياهههه كان يوم مرهق انهاردة بس فرحانة اوووي

مصطفى :اه افرحي انتي ياختي وانا رجلي توجعني عادي جدا طب والله ما هرحمك يا نيهال

نيهال وقفت وهي حاطة ايديها في وسطها :نعم يا عنيا هتعملي ايه يعني

مصطفى قام ومسكها من وسطها وقربها ليههه :انا مش بقول انا بعمل على طول

نيهال بكسوف :ايههه يا مصطفى يا حبيبي بهزر معاك وبعدين اه يا دماغي وجعاني والله ابعد بقا

مصطفى :ههههه نعم يا عنيا بقا انا منتظر تلت سنين وتيجي تقوليلي دماغي وجعاني دنا اعملكم مصيبة هنا

نيهال :هههه استهدي بالله يا عسل والله طب بص هنام وبكرة نبقى نعمل اللي عاوزينه

مصطفى : ده عندها تعالي ومصطفى شالها ونسيبهم بقا علشان عيبب😂😂

فماذا سيحدث يا ترى؟!

 "لسة الكلام زعلان من يوم ما سيبتيني مش قادر انطق غير كلمة وحشتني💔😢 "رامي جمال

صحي أدهم من النوم  على رنة فونه جسمه كله مكسر وكان بهدومه من امبارح وعيونه حمرة من كتر العياط وقلة النوم :الو يا وليد فيه اخبار

وليد :أدهم العربية اللي خطفت ليان في كاميرا مراقبة رصدت انها طلعت على المطار

أدهم بفرحة :بجد يعني عرفتوا مين اللي خطفها

وليد :لسة معرفناش احنا هنروح دلوقت نشوف الطيارة طلعت فين

أدهم قام جري من على السرير :انا جايلك حالا

فماذا سيحدث ياترى؟!

يتبع الفصل الواحد والعشرون اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حب خارج سيطرتي "اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent