رواية ملك الفهد الفصل العشرون والأخير بقلم ملك موسي
رواية ملك الفهد الفصل العشرون والأخير
فهد: ملاك نايم يخربيت القمر وباسها في خدها ونام
وعدا يومين ونزلوا ملك وفهد ومراد اسكندرية وجة معاد المهمة
فهد: يروحي بتعيطي لية طيب
ملك بعياط جامد: خايفة اووي عليك يا فهد اوعدني انك ترجع بالسلامة كويس
فهد: اوعدك وبص لمراد وقاله: خالبالك منها
مراد: خالبالك على نفسك يا صحبي واكيد مش هتوصيني على اختي
فهد باس دماغ ملك ونزل
ملك بعياط: خايفة اووي يا مراد علية
مراد (اخو ملك): اهدي ياروحي هيجي بالسلامة بأذن اللة
عند فهد
فهد: محمد كدا هما هيسلموا وهما بيسلموا البضاعة هنهجم
محمد: تمام
فهد بصوت عالي: جاهزين
العساكر: جاااهزين يافندم
فهد: كل واحد يكون حظر ويفكر بذكاء فاااهمين
العساكر: فاهمين يافندم
ووصلوا مكان التسليم
فهد: يالا اتفرعوا في الأماكن وبالفعل كل فرقة اتفرعت فالأماكن
وقت التسليم
الشخص:اهلاًياأحمد عاش من شافك
احمد:عاش من شافني اية بس بقولك اية خليك صريح كدا
اديك البضاعة تديني الفلوس
الشخص: تمام اديلوا يابني الفلوس سنية بس نعرف الشخص ده(قاسم عندو54سنة تاجر مخدرات ومطلق خمس مرات وعندو تلات بنات وولدين)
ومرة واحدة اشتغل ضرب النار
فهد وهوا حاطت المسدس على راس احمد: هاااا مفاجأة صح
احمد: ياولااد الكلب دا احنا اتعملنا كمين
فهد بضرب: ولاد كلب هوريك أنا ولاد الكلب 🐕 هيعملوا فيك ايه
محمد وهوا حاطت مسدسوا على راس قاسم: تعالوا خدوا يعسكري خدوه العسكرى
فهد: تعالي خدوه يعسكري وهما بيخدوه خد المسدس من العسكري وضرب بالنار على فهد
العساكر كلهم اتلموا علية وخدوه
محمد: فهد فااااهد
فهد: قول لملك اني بحبها اوى وتخالبالها من نفسها وتعيش حياتها
محمد: لأ لأ يصحبي انت هتقوم وهتبقا زي الفل
فهد قطع النفس
محمد: لاااااااا ارجوك لا متسبناش يا صحبي
كانت في مسافة خمس دقايق وصلوا الأسعاف
وجت وخدت فهد
محمد: دكتور بسرعة
جة دكتور بسرعة خد فهد ودخلوا اوضة العمليااات
محمد اتصل بملك
عند ملك
ملك بخنقة ودموع: مرااد انا حاسه اني في حاجه حصلت لفهد
مراد قلقان بس لازم ميبينش دا عشان ملك اختوا: معلش ياحبيبتي أنشأ الله خير مش هيحصلوا حاجة
ملك بعياط: لالا ارجوك وديني لية
مراد خد ملك في حضنوا: اهدي يا ملك انشاء الله خير هوا كويس
ملك تلفونها بيرن على فهد
ملك جريت على التلفون: الو الو فهد
محمد: ملك تعالي على مستشفى 🏥*****عشان فهد اتصاب
ملك بصريخ: فاااااهد
مراد:ملك فية اية
ملك:فهد اتصاب على مستشفى*****بسرعة
ملك ومراد اودام اوضة العمليات ملك عمالة تقرأ قرأن وبتدعي
بعد ساعتين
الدكتور طلع
الدكتور:أنا آسف بس الرصاصة كانت قريبةمن القلب البقاء لله
ملك:انت كداب فهد عمروا مايسبني ابدا هوا وعدني وجريت
على اوضة العمليات
لقت فهد متغطي بملاية شالت الملاية وقالت
ملك بهستريا بكاء 😢: فهد قوم أنا بحبك وبعشقك صدقني انت لو بتحبني عمرك متسبني ابدا وأنا متأكدة انك بتحبني بجد ومستحيل تسبني قووم بقا وبتضربه فهد قوم علشان خاطري انت وعدتني فهد فهد
ملك حطت ايديها على قلبو لقت نبض ضعيف
ملك: دكتور دكتوور بسرعة
محمد ومراد يالا يا ملك بلاش تخاريف فهد خلاص ماات
ملك اتعصبت وزقتهم: فاكرني بخرف صح أنا بقا مش هتحرك غير لما دكتور يجي محمد ومراد عارفوا انها هتعند ونشفت دماغها وجابوا الدكتور
الدكتور:في نبض ضعيف جهاز الأنعاش بسرعة
الدكتور عاملوا انعاش لغيت مالنبض اتظبت
الدكتور:الحمدلله البنت دية ليها فضل كبير انها تخلية يتمسك بالحياة
ملك:مدام لو سمحت
الدكتور بأحراج:أه اسف طيب احنا هننقلوه اوضة عادية
بعد يومين وملك جنب فهد وكل اهلهم جم اسكندرية لما عارفوا انو اتصاب
باليل
ملك نايمة جنب فهد
فهد: اه مش قادر
ملك بفزع:فهد انت صحيت أخيرا ياروحي دكتور بسرعة
فهد:تعالي هنا دكتور اية دلوقتي احنا الفجر
ملك: فهد انت كويس طيب
فهد:اه يا ملاكي كويس يعمري
ملك بعياط: كدا يا فهد كنت تسبني
فهد: انا اصلا عشت بسببك بعد ربنا وعشان بحبك يأجمل حاجة في حياتي
ملك حضنت فهد: بحبك
فهد: وأنا بعشقگ
ونامت ملك في حضن فهدها وفهد نام في حضن ملاكه 🥺❤(جالكوا جفاف عطفي انا عارفة زي كدة😂)
وبعد خمس ايام طلع فهد من المستشفى وفاضل على فرح عشق ومحمد اربع ايام
فهد:ملاكي ياروحي انا جيت
ملك:نطت على ضهر فهد وقالت:فهدي انت جيت أخيرا
فهد بضحك: روحي انتي بقولك عاملة اكل اية انهاردة
ملك: معملتش
فهد: لية
ملك: زهقت من كتر مابقرر الأكل البعمله ومش عارفة اعمل حاجه جديدة
فهد: طب أنا عندي مفاجأة
ملك بفرح: اية هياا
فهد: أنا جبت بيتزا🍕 واندومي وشيبس وشوكلاتة وكريب شاورما
ملك بفرحة: طب أنا اعملك اية طيب أنا مش عارفة أعمل اية علشان افرحك قاطعها فهد بقبلة طويلة (انا هموت من الكسوف لية معرفش🙂)
فهد:وجودك في حياتي لوحدوا نعمه يحياتي اساسا بعشقگ بدمنك
ملك: وأنا بموت فيك يأجمل حبيب وزوج واخ واب وصاحب وكل حاجة في حياتي
بعد ساعة وملك وفهد قاعدين ياكلوا(ادوني حاجه طيب😂🥺)
فهد: عجبك الأكل
ملك: جامد
بعد شويه خلصوا الأكل وملك دخلت الأوضة واتصدمت من الشفته
بعد شوية خلصوا الأكل
وملك دخلت الأوضة ولقت فستان 👗ابيض طويل وواسع وفي فصوص الماز ومجوهرات وطرحة وتاج صغير في فصوص الماز وجزمة كعب فضي حلوة جدا كل حاجه بتشبة سيندرلاا
ملك طلعت تجري على فهد ونطت على ضهره
ملك: فهد فهد الحق
فهد بأستعباط: اية فية اية
ملك: في حاجات جوة شكلها يجنن وتحفة الجابهم عندنا في الأوضة
فهد بضحك: ههههههههه حرام عليكي همووت انزلي بس 😂
ملك: لا لا دا فستان 👗شبة سيندرلا صحيح أنا امبارح افرجت على الكرتون واتمنيت كل العند سيندرلا بس مش بسرعة دية يتحقق
فهد هيموت على نفسوا من الضحك: مش قادر همووت يخربيتك
ملك نزلت وقالت: بتهزر دول ليا مش خيال
فهد باس ملك من خدها: لا ودي بوسة اهو علشان نعرف انو حقيقة
ملك حضنت فهد جامد وقالت: بحبك وبعشقك وبدمنك انت روحي كل حاجه في حياتي حلوة بعشقك وبتنفسك يا فهدي
فهد: أنا بعشقگ ياقلب فهدك وشالها وقالها يلا نتفرج علي الحاجة سوا ولا أية
ملك بفرحة اطفال: يلاا
وجة يوم الفرح كان في فندق وكان على اعلى مستوى
البنات كلهم في غرفة واحدة
ندى واميرة:اهدواشوية وكفاية توتر وحسة أني هموت زي مابشوف في رويات
ملك:وأنا حسة ان هيجي حد يضربني بالرصاص زي الرواية
ندى واميرة:لا كدا كتير هدوا شوية
وقعدوا يشغلوا أغاني ويرقصوا
عند الشباب
فهد: شكلي حلو
مراد بتريقة:قمر يحياتي قمر
فهد بغيظ: على ابو شكلك امشي
محمد:واللة وبقينا هنتجوز يصحبي مين يصدق وقعونا ولاد الأية
فهد:اه ولهي
مراد بضحك: بقولك ياأم سمية ياختي احنا هنفضل سناجل لغيت امتى؟
احمد:ولهي ياختي معرف ربنا يرزقنا يختي
فهد: قومي يأم سمية منك ليها اخلصوا ياختي
احمد: من عنيا ياروحي
وقضوا وقت وسط ضحك ومرح عند البنات والشباب
عند البنات
عشق: شكلي حلو
أميرة:قمر ياروحي
ملك: شكلي انا حلو طيب
ندى : قمر ياروحي
وجة فهد ومحمد يخدوا ملك وعشق
عشق كانت قمر🌗 بحجابها وفستانها وملك كانت قمر جدا بفستان من فصوص الماز وتاج صغير في فصوص الماز صغيرة مع حجابها
وندى واميرة كانوا لبسين شبهة بعض فستاتين احمر غامق بتلمع وطرحة لونها اسود وميكب سمبل ورقيق جدا
وطلع والد ملك ياخد ملك علشان يسلمها لفهد وعشق طلع والدها خدها عشان يسلمها لمحمد
وكل اب اخد بنتو ونزل بيها
وفهد ومحمد تحت مستنينهم ومعاهم بقاة ورد رقيقة جدا
ونزل بابا ملك بملك وكانت اميرة حرفيا
بابا ملك: خالبالك منها دي امانة
فهد: في عنيا ياعمي وبص لملك بحب وقالها: بحبك
ملك: وانا بعشقگ وحضن ملك وبعد كدا نزلت
بابا عشق نازل وفي ايدوا عشق
باباعشق: امانتك خالبالك منها
محمد: في عيني
وقدوا وقتهم بفرح
ندى: احنا هنفضل سناجل كدا
اميرة:معرفش يااختي اهوا بس لسة قدمنا وقت طويل احنا لسة 17سنة
احمد ومراد: ومالوا 17 حلو بردو
ندى واميرة: افندم اية الهبل دا ومشيوا راحوا لملك ويفرحوا معاها
عند ملك وفهد
ملك: فهد انت خليت ماما سعاد ودنيا يجوا بجد مش عارفة اقولك ايه
دنيا: ميك ميك انتي حوة اووي (ملك ملك انتي حلوة اووي)
ملك: ياروحي انتي القمر بفستانك دة
سعاد: الف مبروك يابنتي
ملك: اللة يبارك فيكي يا ماما
وحضنوا بعض وامل اتعرفت على سعاد وحبت دنيا وشقوتها
وبقوا عيلة واحدة وفهد اشترى فيلا عشان يبدوءه حياتهم فيها وجاب لسعاد ودنيا شقة تعويض على تربيتها لملك وحبها ليها وملك وفهد ادوها دية هديه
واحمد ومراد اخوات ملك خطبوا ندى واميرة اصحاب ملك
بعد مرور عشر سنوات
ملك: نبض اسد يلا يحبيبي علشان تلبسوا
نبض واسد: حاضر يا ماما
نبض بطفولة: ماما هوا بدي (بدر) ابن طنط عشق هيجي معانا
ملك: اه ياعمري
اسد: ماما هوا اسيل هتيجي معانا
ملك: اه يروحي ولا علشان تلبسوا
بعد شوية ملك قاعدة لبسة فستان بيبي بلو هادي وبتحط ميكب وقاعدة تلف بالفستان
جاب فهد حضناة من ضهرها: بنوتي كبرت وبقا عندها 25 سنة وهتبقا اكبر دكتورة في الدنيا
ملك بفرحة طفولية: يااا اخيرا انت متعرفش كماية الفرح الأنا فيها بعشقگ ياروح الروح
فهد: لسة طفولتلك البحبها جواكي بعشقك
ملك لفت وحضنتوا وعاشوا حياتهم في استقرار وسعادة
فهد: ملك استني
ملك: اية
فهد: قوللهم يعملوا كومنتات كتير ولف دا حتى اخر بارت
ملك: صح اعملوا كومنتات ولڤ ❤ تعرف يا فهد ان ملك صحبت الرواية بتعتنا اسمها ملك زي
فهد: منا عارف بقولكم بس انتظروا بعد العيد روايات ملك موسى الجديدة علشان هيا بتجهز لحاجة جديدة ومختلفة خليكوا مركزين في الروياتها الجديدة وتفاعلوا ويلا بينا احنا علشان حفلة التخرج ولا اية
ملك: يلااا
تمت رواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ملك الفهد" اضغط على اسم الرواية