رواية حب خارج سيطرتي الفصل الواحد والعشرون بقلم فاطمة اشرف
رواية حب خارج سيطرتي الفصل الواحد والعشرون
عقرب انا بس مش هأذيككك هدلعككك وهتغزل فيكي💙"شاهين
في صباح يوم جديد في اراضي فرنسا
استيقظت نيهال وكانت بأحضان مصطفى :مصطفى اصحى
مصطفى بنوم :نامي شوية يا بت انتي
نيهال وهي بتحاول تقومه :يلا يا مصطفى علشان تفسحني انت جاي تنام هنا ولا ايه
مصطفى بنفاذ صبر :يابنتي ارحمي ميتين امييي عليا الطلاق انا واخد اجازة علشان ارتاح يقطع الجواز وسنينه واللي يتجوز واحدة طفلة زيككك
نيهال بعصبية :بقا انا طفلة يا مصطفى طب والله لو ما فسحتنيش لهتنام على الأرض انهاردة ها ومش هتلمسني خالص
مصطفى :ياربي والله انا عملت حاجة في حياتي علشان يبتليني بيكك
نيهال بسخرية :الله يرحم يا اخويا لما كنت بتزحف علشان تتجوزيني
مصطفى بسخرية :كنت اهبل عبيط كنت واخد مخدر علشان اتجوزت واحدة عبيطة زيك
نيهال بدموع :اخص عليك يا مصطفى بقا انا عبيطة طب اتجوزتني ليه بقا
مصطفى قرب منها وحضنها :هههه انتي بتعيطي والله عبيطة فعلا يابنتي انتي قلبي متعيطيش والله اسف
نيهال بزعل :ابعد عني متقربش مني بقولك
مصطفى :خلاص والله اسف وياست البسي علشان هفسحكك
نيهال نطت في حضنه بحب :هييييييي حبيبي يا يا صاصا وجريت علشان تلبس
مصطفى :على اخر الزمن بقا اسمي صاصا يارب صبرني
فماذا سيحدث ياترى؟
"احلى سنين اللي كانوا معاه بعد ما راح... قلبي راح وياهههه ولا اتمنيت بعد منه حياة💔"حماقي
دينا كانت قعدة بغضب بتتكلم في فونها : انا عاوزة افهم ازي مش لاقينها اختفت يعني ولا ايه
الشخص :احنا كنا مجهزين كل حاجة وكنا واقفين تحت بيتها مستنيناها ترجع بس مرجعتش
دينا بعصبية:امال مين خطفها يعني فهموني غير حد يكون عارف اللي احنا هنخطفها
الشخص : طب والمطلوب ايه
دينا :تعرفولي مين اللي خطفها
الشخص :تحت امرككك
دينا قفلت بغضب وجيه شخص من وراها وحضنها :متنرفزة ليههه
دينا لفت ليه بخبث :مفيش يا حبيبي ده واحد طلب نمرة غلط
جاسر :وده يخليكي تتعصبي كدا
دينا :ما انت عارفني بتعصب من أقل حاجة
جاسر بإبتسامة :لا عاش ولا كان اللي يعصبكك ها عاوزة تتفسحي فين انهاردة
دينا :مش عاوزة ياحبيبي روح شغلك انت
جاسر :ماشي يا قلبي بوسيلي رنا
وخرج وسابها
دينا بصت قدامها بشرود
Flash back
دينا بدموع : حرام عليك يا أمجد طب انا ذنبي ايه انها بنت هترميني في الشارع انا وبنتكك حرام عليك
أمجد بيشدها من شعرها وبيجرها برة الفيلا :انتي طالق مش عاوزة اشوف وشككك انت وبنتك تاني انا كنت متجوزك علشان تجبيلي ولد بس منفعتيش مهمتكك خلصت
دينا بدموع :حرااام عليكككك دي بنتككك طب حتى سجلها على اسمكك وبعديها طلقني
أمجد بعصبية :حتى لو بنتي مش هعترف بيها وغوري شوفيلك حتة تداريكي وقفل الباب في وشها بعصبية
دينا فضلت ماشية في الشوارع هي وبنتها كانت في بلد متعرفهاش ولا تعرف أهلها وقفت قدامها عربية سودة كبيرة ونزل منها جاسر
جاسر :يا مدام
دينا مسحت دموعها :افندم
جاسر :مالك انتي تعبانة ولا حاجة
دينا بدموع : انا لسة والدة مكملتش يوم
جاسر سندها :طب تعالي والبنت عمالة بتصرخ جامد تعالي اركبي اوديكي المستشفى
جاسر اخدها هي وبنتها وراحوا المستشفى فضلوا يومين وبعديها خرجوا من المستشفى ودينا رافضة تقوله اي حاجة
دينا بإمتنان :شكرا اووي يا استاذ جاسر مش عارفة اقولك ايهه على وقفتك جمبي
جاسر :العفو طبعا بس ممكن تقوليلي مين عمل فيكي كدا
دينا بدموع :جوزي
جاسر :وليه جوزكك يعمل فيكي كدا
دينا بدموع :علشان خلفت بنت مش ولد
جاسر بعصبية :ده بني آدم متخلف انا ممكن نروح نعمل فيه محضر
دينا :لا والنبي علشان خاطري بلاش انا بس عاوزة منكك توفرلي مكان انا وبنتي نعيش فيه لان انا معرفش حد هنا
جاسر :حاضر انتي ممكن تقعدي معايا في فيلتي بما انككك متعرفش حد هنا
دينا :هسببلك ازعاج
جاسر :لا طبعا انا عايش وحيد بس طبعا هتقعدي في بيت جمب الفيلا علشان متقلقيش يعني
دينا :انا بجد مش عارف اقولك ايه بجد شكرا ليكك
جاسر :العفو
عاشت دينا مع جاسر لمدة شهرين وهو حبها وعرض عليها الجواز وعمل شهادة ميلاد لبنتها على أسمه وهي وافقت مع انها محبتهوش بس حبت فلوسه وانه له هيبة وصغير في السن وهو عاملها هي وبنتها احسن معاملة وبعديها رجعوا مصر علشان شركاتهه وهي قابلت أدهم وهي في زيارة لأهلها وطبعا عرفوا اللي حصلها وكان نفسها ترجع لادهم من تاني لأنها عرفت قيمته دلوقت
Back
دينا فاقت من شرودها على صوت :ماما
دينا بإبتسامة :حبيبة ماما صباح القمر
رنا بنوتة عنها 3 سنين :صباح الجمال يا مامي امال بابي جاسر فين
دينا :بابا جاسر مشي علشان عنده شغل بس قالي ابعتلك البوسة دي قشطا
رنا: قشطا يا مامي ها هنعمل ايه انهاردة
دينا :هنفطر يا قلب مامي وبعديها هنروح عند دادة أحلام علشان تقعدي معاها علشان ورايا مشوار
رنا بزعل :ليه كدا يا مامي كنت عاوزة اقعد معاكي
دينا :معلش يا قلبي هروح وهاجي على طول قشطا
رنا :ماشي
فماذا سيحدث ياترى؟!
وياتري دينا راحة فين؟!
" لو على اللي هعملههه لا اتشاف ولا اتقري طب وفي حالة المقارنة مين زيك يا ترى انا رائي ان انت الاحلى ونص مبمسكش العصاية من النص ♥️💃" الهضبة
نيهال راحت هي ومصطفى على سواحل فرنسا وسط ضحكهم وهزارهم مع بعض وحبهم لبعض
نيهال بحب وهي مشبكة ايديها في ايد مصطفى : مصطفى انت بتحبني قد ايههه
مصطفى : ههههه جاي تسألني دلوقت انا بحبككك قد ايههه لا ياست مش بحبككك
نيهال :بطل رخامة قول يلا
مصطفى :طب ياست ومصطفى قال بعلوو صوتههه انا بعشقككك يا نيهال وقالها بالفرنساوي je t'aim becou
احبككك جدا
نيهال بكسوف لان الناس بتبص عليهم :ههه خلاص يا مصطفى فضحتنا
مصطفى :الله مش قولتي قولي بحبككك قد ايه اديني قولت صدقتي
نيهال :هههه خلاص خلاص محدش يقولك على حاجة هو أدهم مكلمكش
مصطفى :لا ياست مكلمنيش والله شكله مستفرد بالبت في مصر
نيهال :اه يا ليان الكلب ده بقالها يجي تلت ايام مكلمنيش لما ارجعلها بس( سيبوا ليان في حالها 😂)
مصطفى بغمزة :متسيبكك من كل دول وتركزي معايا انا دنا غلبان
نيهال بحب:هو انا اقدر اركز مع مين غيرككك يعني
مصطفى :عليا الطلاق وحش الكون
نيهال :هههه خلاص بقا يا مصطفى بؤحرج
مصطفى :ههه لا طالما ضحكتي يبقى قلبكك مال والفرق اللي بينا اتشال على رائ الهضبة تعالي اجبلك آيس كريم
نيهال :خلاص يابني بدل ما اجري منككك فيي الشارع
مصطفى :هههه خلاص خلاص مجنونة وتعمليها
نيهال بصت قدامها بصدمة :واد يا مصطفى اقرصني
مصطفى كان واقف قدامها :مالك فيه ايه انت اكني حد دلق عليكي مياة سقعة كدا ليهه
نيهال عمالة تفرك في عنيها :ينهار اسود ايه
مصطفى بص مكان ما بتبص وانصدموا؟!
فماذا سيحدث يا ترى؟!
"ومش هزود في الملام ومش هيفرق في الخصام ده لو عنيك صدفت عنايا امشي ومترمليش السلام💔"
أدهم راح لوليد:ها يا وليد عرفتوا هي فين
وليد :هنعرف اصبر بس شوية طب انت مش شاكك ان ممكن حد خطفها
أدهم جهه في دماغه دينا بس نفض الفكرة هي دينا اه يمكن بتكره ليان بس عمرها ما تعمل حاجة زي كدا وهي ليان اصلا عملت لها ايه علشان تأذيها بالشكل ده ( قد ايه يا أدهم انت طيب واهبل 😂😂) : لا يا وليد مين يعني هيكون ليه يد في كدا
وليد :تمام تعال هنروح مكان مكتب الطيران
أدهم :تمام يلا
راحوا للمكتب
وليد طلع الكارنيه بتاعه :اهلا بحضرتك انا الرائد وليد الشاذلي
المدير :اهلا بحضرتك تشرفت تؤمر بحاجة
وليد طلعله صورة من على الفون :حضرتكك ممكن تفتكر لو شوفت في كاميرات المراقبة في المطار العربية دي
المدير : طب ممكن اعرف ايه المشكلة لان حضرتكك فيه بالميت عربية بتجي هنا المطار ممكن نشوفهم من تسجيلات الكاميرا
أدهم بعصبية: الحكاية حضرتكك ان مراتي مخطوفة يعني انا مش جاي العب هنا والله
المدير بغضب :حضرتكك متنرفز ليه انا بيبقى لازم اعرف ايه المشكلة علشان احلها
وليد بيحاول يحل الموضوع :مش قصده يتنرفز يا استاذ هو بس مراته مخطوفة وهو مضغوط معلش ممكن نشوف تسجيلات الكاميرا
المدير بغضب :لازم تصريح
وليد شتم أدهم في سره :ملهوش لزوم يعني احنا هنشوف بس الطيارة طلعت فين
المدير :لازم تصريح
أدهم بغضب وقام وقف :انا مش فاهم يعني متنك علينا ليه متورينا يا عم انت التسجيلات بتاعت الكاميرا
المدير قام وقف بعصبية :انت بتزعق ليه يا عم انت هو انا شغال عندك اطلع برة
وليد :أدهم خلاص وميصحش يا استاذ انك تطردنا بالمنظر ده
المدير :انا مطرتش حضرتك يا وليد باشا انا بطرد قليل الزوق ده
أدهم مسك المدير من هدومه:انا هقوريك بقا انا قليل الذوق ازي وقعد يضرب فيه
والامن ادخل وكان هيعمل محضر بس علشان وليد عدوا الموضوع
وليد بعصبية :انا عاوز افهم ايه اللي انت بتعملهههه ده انت بني آدم مستهتر اهووو يوم كمان عدي على مرااتك وهي مخطوفة شوف بقا هترجعها ازي مكنش ليها لزووم العصبية دي
أدهم بغضب :ولييييد متتكلمش معايا انا على اخرييي اصلااا
وليد بعصبية :خليكك بقا كدا شوف هترجع مراتككك ازي قبل ما تعمل اي تصرف فكر في اللي حواليكك الأول هيضاروا ولا لا انت طول عمرك بتعمل الحاجة ومش بتشوف هل صح ولا غلط ولا هيكون تآثيرها ايهه على اللي حواليكك اهو انت اتعصبت وضربت المدير و ده كله بيضر مراتككك فكر قبل ما تعمل يا أدهم انا مروح
أدهم بغضب:انت رايح فين انا عاوز اعرف مراتي فين
وليد :انت اللي بتأذي مراتككك مش حد تاني هنستني لحد ما التصريح يطلع وبعديها هنشوف الكاميرا غصب عنه لانه تصريح من النيابة استنى لحد بكرة الصبح
أدهم بغضب :هو أنا لسة هستني ده كله
وليد :معندناش حل تاني روح وانا غلطان اصلا اني اخدتكك معايا وانا رايح اشوف الكاميرات معرفش انكك هتكون بالعصبية دي
أدهم بتحذير :خلااااص يا وليد متخليش اكمل عليك انا على أخرى
وليد :ولا تكمل عليا ولا عليكك انا ماشي
ووليد سابه ومشي
أدهم غضب من نفسه جامد ركب عربيته وروح البيت
فماذا سيحدث ياترى؟!
"
رمي المفتاح بغضب وكسر اول فاظة قدامه : واقسم بالله اللي بعدكك عني ما هرحمههه يا لياااان لو فيها موتى هرجعكككك يا لياااان
ودخل اوضه ليان وطلع هدومها وقعد يشم فيها وابتسم بحزن: انا كنت طول الوقت بأذيكك وانتي عمرك ما حسيستيني بكدا كنت طول الوقت بوجعككك وانتي عمركك مقولتيلي انككك موجوعة منييي انا اول مرة فعلا اعرف انككك قد ايه مهمة في حياتي قد ايه الحياة منغيرك ملهاش معنييي انتي فعلا اللي محلية ايااامييي انا بعشقكك يا لياااان قلبييي متفتحش الا ليكيييي اسف يا حبيبتي بس والله هعمل اييي حاجة علشان ارجعككك اهو اكووون رديت ولو جزء صغير من اللي انتي عملتيه ليا وانا مش حاسس ابتسم لصورتها وقام وقف قدام الشباك وسمع اغنية شغالة شدتهه اووي يسمعها وهو ماسك في ايده صورتها هي وهو
بنفارق وده اللي تاعبنا بنفارق حاجات جوانا سنين
بنفارق ولا عارفين
هنعيش اللي جاي يا قلبي لمين💔
أدهم افتكر مشاكستها معاهه ودمها الخفيف من وهي طالبة عنده افتكر محادثاتها معاههه معقول مكنش حاسس بيها ده كلههه معقول كان معمي عينه عنها طول الوقت ده فعلا مبتعرفش قيمة الحاجة إللي معاك الا لما تروح 😢💔
أحلى سنين اللي كانوا معه
بعد ما راح قلبي راح وياه
ولا اتمنيت بعد منه حياة
من خوفي بقيت ما بخافش
من وجعي الوجع ما بقاش موضوع
لا أنا بشكي من اللي أنا فيه
ولا ببكي عشان خلصت دموع
أحلى سنين اللي كانوا معه
بعد ما راح قلبي راح وياه
ولا اتمنيت بعد منه حياة
أحلى سنين اللي كانوا معه
بعد ما راح قلبي راح وياه
ولا حبيت نفسي إلا معه
أدهم فاق من شرودههه على خبطة الباب
راح يفتح وانصدم
ياتريي شاف ايهههه ؟!
يتبع الفصل الثاني والعشرون اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حب خارج سيطرتي "اضغط على اسم الرواية