رواية أمل عشق الزين الفصل الثاني والعشرون بقلم أمل السيد
رواية أمل عشق الزين الفصل الثاني والعشرون
الدكتور نادر: اللي انا كشفت عليها في ايه مبروك المره الثانيه 😂 شكل العيله دي كلها هتخلف على يدي مبروك هتكون اب وخال
زين: مين اللي حامل انتق
الدكتور نادر: مراتك زين باشا
زين: نعم ازاي
الدكتور نادر بتضحك: انت اللي تعرف مش انا
زين بصله بنظره الناريه كان الدكتور في ثانيه اختفت ضحكته
عمر: ربنا يخليكم لي يا حبايبي اكون عم وخال مش متخيلين انا فرحان قد ايه
يوسف: لاحظ الطريق اللي بتعمل بها زين حاسس ان في حاجه غلط انسحب واخد عمر معه
زين بغضب: الكل يطلع بره
الدكتور نادر: استاذن انا بقى مبروك
زين بتحذير: استني خليك مكانك
الدكتور نادر: حاضر
زين خرج الكل قفل الباب
زين بغضب وعصبيه وزعيق : اكشف عليها تاني وتاكد
الدكتور نادر: بدا يتوتر من طريقه كلامك زين معه حاضر
زين بزعيق: اخلص
الدكتور نادر: حامل و تقريبا في الشهر الاول
زين عينيه تحولت بلون الدم: انت متاكد
الدكتور نادر: ايوه ممكن تعمل تحليل كمان ممكن امشي بقى
زين بصوت كالرعد : امشي
الدكتور نادر بخوف: لكن تكعبل في السجاده وقع
زين اقفل الباب الغرفه وتوجه نحو السرير
زين بنبره مخيفه: حامل ازاي وانا ماقربتش منك حتى ولا لمستك
امل بدموع: ما اعرفش
زين: انتي هتستعبطي امال حامل ازاي
امل بصوت عالي: قلتلك ما اعرفش
زين: انا اللي اعرف صح انتي بتحبي احد تاني غيري ااااااه عشان كده كنتي بتبعديني عنك
امل بصدمه : انت بتقول اي انت مجنون
زين: حامل ازاي فهميني انا مش هاتكلم خالص تكلميىيييي
امل: والله ما اعرف الحمل ده جاء منين
زين بتريقة: من الهواء هههههه
امل: انت عايز تعرف انا تبعدك عني ليه عشان مش شيفاك الامان لي وانت اثبت لي العكس النهارده انت مش واثق فيا واتهمتني بالخيا*نه وانت بتتكلم عن الر*جوله وانت اصلا مش راج*ل عشا..
لكن في لحظه انقطع كلامها نتيجه ضر*به من زين على خدها
امل بصيت له بصدمه وحطت يدها على خدها
زين: عيدي كنتي بتقولي ايه
امل: انت اثبت اللي انا قلته
زين: وايه اللي انت قلتيه بقى كده عيدي
امل وهي بتبص له: انك مش را*جل اصلا
زين الكلمه دي بتنرفز قوي راح ماسكها من شعر*ها ودفعها علي سرير
أمل بخوف: انت هتعمل ايه
زين: انت شايفه ايه
امل: بلاش ما تخلينيش اكر*هك
زين غير مهتم بكلامها بدا في تقبيلها تحت صر*خه غير مهتم لكن فجاه بعد عنها واخد مفاتيح عربيات ومشي
امل: ليه عملت كده انا بكر**هك
زين وهو في العربيه حاطط يده على راسه
زين: انا مش فاهم حاجه ازاي حامل
عقله: كنت ممكن تتاكد من ده بس انت غبي ضيعت الفرصه من يدك
زين: ما اقدرش اكون زيه ولا عاوز اكون شبهه ما قدرتش اعملها
عقله: انت اللي اخترت
زين: عارف بس لو كانت حامل
عقله: ما انت كنت ..
زين اوف كده هتروح فين دلوقت ما هو انت مش ينفع ترجع دلوقت فكر ثانيه بعدين امشي حوالي نصف ساعه نزل من عربيته دخل عماره وطلب الاسانسير ودخل شقه ونام
في الصباح ف ڤيلا زين ياسين الجارحي
في غرفه زين و امل كانت نائمه كان في احد حط يده عشان يصحيها امل اتخض
حياه: انا اسفه ان دخلت كده
امل: لا عادي ولا يهمك محتاجه حاجه
حياه: الصراحه انا كنت متابعه طريقه زين وهو بيتكلم ساعات ما عارف انك حامل هو اتغير وشفته هو طالع من البيت كان متعصب وسمعتكم وانتو بتخانقوا انا عارفه ان مش من حقي تدخل بس انتي لو حابه تحكيلي انا عارفه انك ما تعرفنيش ومش....
امل: لا مش كده بس انا و زين ما حصلش بيننا حاجه
حياه: اللي هو ازاي احكيلي
امل: امل حكيتلها من اول ما تعرفت على زين لحد دلوقتي
حياه: في حاجه غلط بس انت برده غلطانه
امل: ليه حطي نفسك مكاني انت لو مكاني هتعملي ايه
حياه: انا فاهمه ان هي كانت صدمه في الاول وحقك تعملي اكتر من كده بس هو برده اكيد كان عنده دافع مين اللي عامله ده طلقها بس انت برده غلطانه ازاي تكلميني بالطريقه انتي جرحته بس هو مقدرش يكسرك اللي بيحب بيسامح اللي بيحب بيخلق مليون عذر انتي تفكيرك غلط الامان بتحسي لما تقربي منه مش وانتي بعيده كده من نصيحتي انك تعتذري حاولي تقربي احسن لان البعد اخرته ندم وجع
لكن قطعت كلامهم صوت الخدمه على الباب
حياه: خير
الخدمه: الباشامهندس زين مستنيكي تحت
امل بخوف، ليه
الخدمه: علشان تاكيد الحمل
حياه: انا معكي ما تخافيش
امل: ربنا يستر
نزلت حياه و امل مع بعض
زين بصلها وشاف مكان ضر*بته معلمه
اخد هم مشوا المختبر التحاليل مستنيين النتيجه تطلع الاثنين بيبصوا لبعض زين في مكان تاني خالص بعيد عنهم بيدعي يكون الدكتور غلطان لكن جاءت لحظه المنتظره نتيجه التحاليل
زين: ايه
دكتوره التحاليل: مبروك المدام حامل
زين اصابته لحظه حزن 💔 اخذ الورقه رماها عليهم ومشى انسحب على الشركه
امل بكاء: انا مش حامل
حياه: ما تخافيش انا واثقه انك مش حامل انا معكي بس لازم تسمعي اللي انا هاقول له
امل: ماشي
ومشوا على البيت
زين راح الشركه وانتهى من العمل وتوجه الى تلك الشقه وانام
في فيلا زين ياسين الجارحي
ف الغرفه زين وامل
حياه كانت جاهزه الغرفه على اكمل وجه تشبه العشاق لكن مع الاسف (تسبق الرياح ما تشتهي السفن) وامل تشبه القمر في نوره كانت ترتدي قميص ابيض جميل ( لكن القدر ليه حكم اخر) كان يمر الوقت الي الان واجدد الساعه الثالثه صباحا غيرت ملابسها وازالت كل شيء من الغرفه حياه كانت حزينه علي تلك البريئه
"ما اجمل صفاء العيون يشبه كوكب في وسط الغيوم قطرات الدموع يشبه المطر في السواحل لو كانت الارض تسمع لا كانت هزت العالم انفجرت المصابيح من شده السخونه "
فجر جديد بيوم جديد
استيقظت امل وحياه ونزله للاسفل
حياه: صباح الخير على الجميع
عمر: صباح النور و عسل عليكم
ليليان: شكلكم خارجين
حياه: حبه تمشي شويه انا امل
عمر: اسمحوا لي اروح معكم
امل: لا
عمر: لا لا انا ماشي
حياه: مجنون ده ولا ايه
امل: عادي هو كده
كانت تمر الايام مر الشهور وزين لا يعود الى الفيلا لانه مقيم في الشقه ما بين شغله اللي واخد كل وقته وما حدش بيشوفوا
في الشركه
عمر: فاضي ولا زي كل يوم
زين ما هو بيبص في الورق
زين: نعم احتاج حاجه
عمر: لا هتفضل لغايه امتى كده
زين: ما لي ما انا كويس اهو
عمر: لا مش كويس انت متغير وسايب كل حاجه وراك بقى لك ثلاث شهور ما دخلتش البيت ومراتك الحمل ما بتسالش عنها ولا حتى اختك
زين ببرود : خلصت في حاجه تانيه لو ما كانش في اتفضل وراء شغل كتير
عمر بصله ومشي ! بعد ما عمر مشي زين جاء له الفون
زين: ها وصلت الحاجه
قاسم: اه بص يا سيدي هي مش اخته هي بنت عم وحبيبته ما**تت م*نت*حره عشان كانت بتحب واحد بس هو سابها هي اسمها ولاء عمار وهو اسمه سلامه كمال
زين: ماشي شكرا
قاسم: في حاجه تانيه كده وراء حاجات تودي في داهيه
زين: كنت عايز حاجه منك كده
قاسم: ايه هي
زين: بص كنت عاوز _____
قاسم: بسيطه خالص
زين: تمام سلام مؤقتا لغايه ما اشوف انت هتعمل ايه
قاسم: اوك
ف فيلا زين
كانوا البنات قاعدين مع بعض
فرح: مراد وحشني قوي
حياه: علي الاساس ما تكلمهوش 20 مره في اليوم
فرح: الحب يا قلبي
حياه: اه قلتلي
فرح: تعرفوا ان زين واحشني قوي ما شفتش من زمان
الاثنين بصوا لبعض
حياه: الحب يا قلبي
فرح: على فكره انت بارده مش هاكلمك تاني
حياه: والله وفرتى هاكلم صاحبتي
امل: انا قام شويه
حياه: ماشي
فرح: انا حاسه ان في حاجه ولازم نحلها ايه رايك نقربهم من بعض
حياه: انا موافقه بس ما نعرفش مكانه
فرح: لا سيبي الموضوع ده على
حياه: ازاي هتعملي ايه يعني
فرح: عمر هو اللي هيعمل مش انا
حياه: اه فهمت كده
في مكان اخر
..عملت ايه
محسن: ما عرفتش اعمل حاجه هو موجود في الشركه ليل ونهار
حضره الضابط: المشروع قرب يخلص
محسن بمكر: وانا اعمل ايه انا عملت كل اللي على واكتر
حضره الضابط: هاديك اخر فرصه بعد كده ما تلومش غير نفسك
محسن: ماشي
عاده عمر الى المنزل اتفاجئ البنات فوق راسه
عمر: ايه في ايه انا مش مرتاح لكم
حياه بدلع وبمكر: عمر حبيبي ممكن اطلب منك طلب بس تنفذوا عشان خاطري
عمر: اها موافق
فرح ضحكت على منظر عمر
حياه: هو زين فين اقصد قاعد فين
عمر: مش عارف
فرح: انت لازم تعرف
عمر: ازاي
فرح: يا عبقري زمانك مثلا تراقبه بتشوف قاعد فين
عمر: وانا استفاد ايه يعني لما عمل كده مش بعيد لو عارف ان انا عملت كده ممكن يعلقني انت عايزه كده
حياه: مش انت وعدتني
عمر: طيب
فرح: شاطر
عمر: بس كل ده ليه شكلكم ناويين على حاجه
حياه: بالظبط كده متشغلش دماغك الحلوه دي
في اليوم التاني كان عمر بيراقب زين بس زين راح الورد علشان فرحها عمر استغرب ودخل وراء
زين: انا اسف على التاخير
ورد بيزعل: كده يا زين انا قلت لك الفرح ساعتين بس انت تاخرت علي الميعاد
زين: اسف والله يا حبيبتي كان عندي شغل ضروري بس ان شاء الله عوضك عن غيابي
ورد: كان نفسي الكل يحضر
زين: عن قريب الكل هيعرف بوجودك و انك اختي الحقيقيه كل شويه وقت بس
عمر: يعني اختك الحقيقيه
زين اتفاجئ: انت بتعمل ايه هنا
عمر: متهربش من سؤالي يعني اختك الحقيقيه وفرح مين
زين: اختك برده
عمر: ازاي فهمني انت مخبي ايه
زين: من 24 سنه اتولدت ورد وفرح في نفس اليوم وهي اختك برده ما اقدرش اقول لك غير كده
عمر: لا فهمني دلوقت
زين: في الوقت المناسب اتعرف كل حاجه مش دلوقت
عمر: امال ليه فهمتنا ان هي صديقتك
زين: بعدين يا عمر هتفهم كل حاجه يلا عشان نمشي
عمر: تمام هتمشي على فين ولا هتفضل كده ما حدش يعرف انت فين
زين: ما لكش دعوه امشي انت دلوقت نتكلم بعدين يلا
عمر: لا انا هافضل شويه
زين: انا قلت يلا
عمر لنفسه: ماشي شكلك مخبي حاجات كتير عني لازم اعرف انت بتروح فين يا زين : تمام هامشي سلام
زين: مش هوصيك ما تجيبش سيره لاحد
عمر: حاضر سلام
بعد ما عمر مشي ب 10 دقائق مشي زين لكن عمر كان مراقبه وعارف مكانه
عمر: ايه حكايه بقى الشقه دي سر هي كمان يا ترى مخبي ايه تاني يا اخويا
عمر راجع الفيلا وحكى للبنات عن مكان زين
امل: عادي براحته المكان اللي يعجبه يقعد فيه
فرح: انتي عندك حق
حياه: طب ليه مخبي الشقه دي عندكم
في لحظه رنه تليفون عمر
عمر: جو حبيبي عاش من سمع صوتك
يوسف: اسمعني كويس
حياه: افتح المايك
عمر: ارغي
يوسف: عايزك تمنه زين انه يجي على استراليا بكره
عمر: ليه هو مسافر اصلا ما قاليش
يوسف: مش وقته الكلام ماشي لازم تمنعه باي طريقه طيرته بكره بالليل لو جاء هنا ممكن يموت لازم تمنعوا باي طريقه سلام
فرح: يعني حياه زين فخطر لازم نمنعه انه يسافر
حياه ابتسمت: ما فيش غير شخص واحد
امل: انت بتبصي لي ليه
حياه: عشان انت اللي في يدك الحل يا قلبي
فرح بتمثيل: والنبي تمنعيه لو بتحبيه ساعدينا في المشكله دي لو انتم متخاصمين تعالى على نفسك شويه ما تخلوش اسافر عشان خاطري
عمر: انا مش مرتاح لك انتي وهي تصبح على خير
فرح: وانا كمان تصبح على خير
حياه: لامل على فكره دي فرصتك تصالحي كل حاجه بينكم
امل: ازاي
حياه: سيبها على وانا اعمل كل حاجه ادينا عرفنا عنوانه محلوله تصبح على خير يا مزتي
" اين الحبيب التي انتظره منذ وقت طويل يغيب الليل وياتي النهار بشوق والقلب يعلو النبض وياتي الرياح اللي يخطف الزهراء من البستان وانا الحبيب المنتظر ليحن للقلب مع نظرات العيون لامعه بالنور السماء ويخفى الغيوم انتي حياتي"
في شقه زين في الصباح يستيقظ علي جرس الباب
زين استغرب اللي ما حدش يعرف انه هنا
فتح الباب واستغرب او انصدم
زين: انتي نعم عايز ايه وعرفت مكاني منين
.. عادي مشيت وراك وعرفت
زين: عايزه ايه يا دينا مش طلقتك عايزه ايه تاني واللي كنت خايفه منها ب... سكت في اخر لحظه
دينا: اللي كنت خايفه منها ايه
زين: مالكيش دعوه عايزه ايه دلوقت
دينا: انا جايه اخفف عنك
زين: لا شكرا تفضلي بره
دينا: انت بتطردني يا زين
زين: لا اصل معي احد مينفعش تدخلي تعالى بعدين
دينا دموعها نزلت من عينها: هي معك هنا
زين: ايوه ممكن تمشي بقى قبل ما تقوم تشوفك هنا
دينا: ماشي امشي
زين سك الباب واخذ نفس الطويل لكن جرس الباب رن تاني
زين: لا شكلها راجع تاني دي ولا ايه انا صدقت خلصت منها فتح الباب ما كنتش متوقع ابدا انه اشوفها
.. ايه هتسيبني واقف على الباب كده
زين: عايزه ايه جايه ليه روحي لحبيبك
امل: دخلت قفلت الباب لكن باسيتو مليانه عتاب وتسامح واسف
زين: ايه اللي عملتيه ده
امل: انت حبيبي وجوزي عادي
زين: انك ح...
امل بمقاطعة: لا انا مش حامل ممكن اثبت لك
زين: قصدك ايه
امل: قصدي ايه انت فاهم وما تستعبطش
زين: انت اللي بعدتني عنك يعني مش هتبعتي تاني ولا تجرحيني زي ما عملتي
امل: انا جاي لك برجلي لو انت مش عايزني انا هامشي عن اذنك لسه هتفتح الباب
لكن زين في ثانيه كان رافعها لفوق
امل بصراخ: نزلني والنبي
زين: لا انتي فاكره دخول الحمام زي خروجه انتي غلطانه
امل: نزلني ونتفاهم
زين: لانه فاهم جوه في حضني
في فيلا خالد الجارحي
كانت تدخل دينا من الباب منهاره من البكاء
اسر: مالك كده بتعيطي ليه
دينا: ما فيش
اسر: براحتك بس على فكره مش هتروحي تاني عند زين مره تانيه
دينا: ليه انا مراته
اسر: قصدك طليقته
دينا: انت ازاي عرفت ان هو طلقني
اسر: هو اللي قاللي انا كل حاجه وعلى لعبتك يا رب تكوني تعلمتى من اللي انت عملتيه ياريت تبعد عنه تخليه يشوف حياته وحياتك انت كمان يا ريت تشوفيها بعيد عنه كفايه اللي انتي عملتيه
دينا: بس انا باحبه ومش هسيبة
اسر: غلطانه انت بتضيعى من حياتك و هتندمي علي كل لحظه ضيعتيها سلام
سهيله: اخوكي عنده حق ابعد عنه
دينا: مش قادره كل ما اشوفه قريب منها ببقى عايزه اقتلها ليه مش عايز يحبني انا في ايه غلط هي احسن مني في ايه
ماهر: مش بالوحش ولا الحلو بالقلب والسحر اللي فيها العيون اللى بتختار والقدر مش احنا اللي بنختار انت مش من نصيبه ابدا ابعد عنه بكره تلاقي احسن منه بلاش تعندي وسيبيه اتمنى له السعاده
دينا: الكلام سهل بس قلبي هاعمل في ايه
احد حاسس بي لا كل واحد بيحب نفسه وبس محدش عايزني في حياته ابدا
ماهر: انت اللي حاطه ده في راسك لكن الكل بيحبك وعايزك اللي حاطه وهم في دماغك
دينا: ماشي مش عايزين اروح هناك انا موافقه
بس ما حدش ليه دعوه بي انا باعمل ايه ومش باعمل ايه تمام انا طالع غرفتي
في شقه زين ف غرفه زين
كان نايم واخذها في حضنه مر وقت على هذا الوضع لكن زين فتحه عيونه وفضل يبص لها مش مصدق ازاي كانت حامل
امل: انا اسفه بس والله من غصب عندي
زين: انسى خلاص فكري في حياتنا جديده من النهارده
امل: مش هتسافر
زين: اسافر فين
امل: مش انت كنت مسافر
زين: اه بس خلاص مش سافر
امل: بجد
زين: اه تعالى نسافر يومين انا وانتي بس
امل: ماشي
زين: ماشي بس تعالي نكمل كلامنا
امل: كلام ايه
زين: هههههه ما فيش حاجه
امل: طب ممكن نرجع الفيلا تاني
زين: بكره مش النهارده عايز انا وانت وبس لوحدنا من غير دوشه ومن غير عمر كمان لانه رزل وبارد
امل: هههههه لو تعرف ان هو جاي دلوقتي
زين: يعني يعني ايه جاي دلوقت
امل: هو اللي جابني هنا
زين: ااااه قلت لي وبعدين مش افتحله
امل: هو انت ليه سبت الفيلا جئت هنا
زين: كنت متضايق شويه بس
امل: مع اني مش مصدقه اللي انت بتقوله ده انت سبتها بسببي صح ولا انا غلطان
زين: اه كنت عايز افكر شويه مع نفسي واخد قرار انت عارفه لو ما كنتيش جيتي النهارده كنت انا طلقتك القدر ليه حكم اخر في حياتي انك تكون فيها
امل: بعيد عنه يعني انت مش واثق فيه
زين: هو مش موضوع ثقه الموضوع اكبر من كده ازاي اكتشف انك حمل وانا حتى ما قربت ش منك عايزاني اخد الموضوع ازاي يعني خليلي مكاني هتتصرفى ازاى
امل: ______
زين: ساكته ليه مش عارفه الجواب
امل: مش عارفه كنت حابه يكون في امل ثقه على الاقل يعني
زين: تحليل بتثبت كده ما كنتش اقدر اغير الواقع ابعد عشان افكر هاعمل ايه انسى الموضوع ده خالص
امل: الشقه دي سر ليه ما حدش يعرف بها
زين: مش لازم تعرفي
امل: كنت بتجيب فيها بنات صح
زين: ههههه اه
امل: بجد طلقني
زين: الله فين الثقه هههه تعرفي ان اول بنت اقرب منها وانتي ما فيش غيرك
امل: حقيقه ولا كذب ولا بتضحك علي
زين: والله بجد وحياتك عندي مش بضحك عليكي
امل: وانا واثقه فيك
زين: نفتح صفحه جديده
امل: ماشي خلاص
زين: طب نتكلم كتير كده مش كفايه مش لازم نحقق الوهم ده ويطلع حقيقه
امل: اها
زين: كنت عايز لكن الجرس ضرب
امل: عمر هههه
زين: رخم بيجي في اوقات الز**باله
زين اللي راح يفتح لك فرح وحياه وعمر
زين: نعمممم جايين ليه
عمر: براحتي
حياه: انا على فكره صاحبت كل ده
فرح: وحشتني قوي زين كل ده مشوفكش بجد انا زعلانه منك عشان ما كنتش بتكلمني
زين؛ وانت كمان وحشتني انت من البطيخه دي عامله ايه
فرح: مئه مئه
زين: طب الحمد لله
حياه: فين صاحبتي
زين: استني اجيبها
حياه: خليك انت مرتاح وانا ادخل
زين: لا خليكي انتي هاروح اجيبها
حياه: والله ما انت تتعب نفسك انا هاروح خليك مستريحه كده
زين بستسلام: ماشي
في غرفه زين
حياه: كله تمام
امل: اه
حياه: هههه طب احكي لي والنبي
امل بخجل: لا مش هينفع
حياه: والنبي بليز بليز
امل: انا بو*سته بس
حياه: لا والنبي لقيتي حضن في امان
امل: بس يا بنت انتي خذتي على قوي
حياه بزعل مصطنع: انا اسفه
امل: ما كانش قصدي والله اسفه
حياه: خلاص تعالي اقعدي معنا بره
امل: ماشي يلا
حياه: هو احنا شكلنا جينا في وقت غلط انا حاسه كده زين مش طايقنا هنا
امل' الصراحه اه
حياه: خلاص هنمشي بقي
امل: لا لا خليكي شويه
بره في الصاله
فرح: هو انا ممكن نروح شقتي بكره
زين: ليه حد ضايقك
فرح: لا بس هاجيب هدومي لاني محتاجه حاجات
زين: ماشي براحتك هو يعني مراد هيجي الاسبوع الجاي
فرح: مش ناوي ترجع بقي ولا ايه
زين: اكيد هارجع بس مش دلوقتي ورايا شويه حاجات كده اخلاصها وارجع اسبوع كده ماشي وانت يا زفته عايزاك تاخد بالك من الشركه اسبوع
عمر بتسال: ليه رايح فين
زين: اسمعي الكلام وخلاص تمام
عمر: انت شكلك بتطردنا صح
زين: اصل البعيد ما عندوش دم بقى لي ثلاث شهور ما شفتش مراتي وانت جاي فوق دماغي خلي عندك دم
عمر: اصلي قصدها الصراحه يعني قلت لازم عصبك
زين: مش عملت اللي انت عايز وريني عرض كتافك وبره
حياه: انا هامشي بالذوق احسن 😂
فرح: خذيني معكي انا حاسه ان احنا هنضرب دلوقت
عمر: لا انا قاعد على قلبك الصبح
زين: عمر يمشي احسن لك بدل ما هز*قك
عمر: باهزر سلام هتوحشني يا اخويا يا حبيبي
زين: اخلص مع السلامه
امل: هههه عمر عسل قوي
زين: لا والله اعجبك قوي
امل: انا اسفه عن اذنك
زين: اسف مش قصدي ازعلك انا اخش اخد شاور عشان اهدي كده
امل: ماشي يا روحي
زين: ماشي باحبك
امل: لا خد الشاور بتاعك احسن
تليفون زين رن
امل: عيب ارد لما يطلع هو يرد
لكنه تليفون فضل يرن
امل: هو غائب جوه يمكن يكون في حاجه ضروري هارد وخلاص
قاسم: زين خلاص المهم اتنفذت وعمك معي دلوقت تامرني اعمل ايه معه ما حدش هيعرف باختفائه نهائي ما حدش هيعرف ان انا ولا خطفه زين انت معايا ما بتردش ليه
امل: قفلت الخط معقول ده يخطف
زين: حبيبتي رحتي فين
امل: اها انا موجوده انا تعبانه وعايزه انام تصبح على خير
زين: تنامي في ايه انت مش على بعضك ايه اللي حصل خليكي متغيره كده
امل: ممكن تسيبني لوحدي
زين: ماشي براحتك
"اليوم هو فقدان حبيب على قلب حبيبه طالت الايام حتى دق القلب لهذا الحب اليوم سينتهي الى النهايه او يطلع نهار جديد ينقص هذا الحب من اعماق الغدر "
في الصباح يستيقظ فرح بنشاط وتوجهت الي شقتها لتاخذ هدومها لكن سمعت الباب يفتح اعتقد ان مراد راجع او اعمل لها مفاجاه طالعه تجري لكن مع الاسف
فرح: انتي مين وازاي دخلتي هنا
... انت اللي بتعملي ايه هنا ده بيتي
فرح: انتي مجنونه ده بيتي انا انت مين
.... هو مراد ما تعلمش من غلطته بيعتها تاني
فرح بعد فاهم : غلطه ايه
... ما تعرفيش ان هو كان مع واحده قبلك وماتت
فرح: اغ*تص*ابه قصدك
... افهمي زي ما تفهمي اطلعي بره
فرح بدموع: خلي مراد ي*ط*لق*ني اغ*تص*ب بصوت عا*لي انا ب*كر*هك يا مراد طل*قن"ي طلعت هتجري بره الشقه لكن......
يتبع الفصل الثالث والعشرون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية أمل عشق الزين" اضغط على اسم الرواية