رواية سجينة الفهد البارت الثالث والعشرون 23 بقلم هدير بدر
رواية سجينة الفهد الفصل الثالث والعشرون 23
منه : اي الي الست بتقوله دا
مراد : تعالي نطلع ياحبيبتي
منه : اوع كدا كلامها صح
مراد : مس*كها وش*دها
منه : سيبني قولى ان كلامها غ*لط بالله عليك قول كلامها غلط
مراد حضنها : اهدي اهدي انتي مؤمنه بقضاء ربنا
منه بصد*مه : ي يعني كلامها صح
مراد بص في الارض
منه مسك*ته من هدومه : انطق كلامها صح
مراد ماكنشي عارف يرد عليها
منه بانهيار: ارجوك قول كلامها غ*لط ارجوك لا امي لاااااااااا.
مراد حضنها جامد : شششششش اهدي اهدي هي محتاجه منك الدعاء بس
منه : ازاى ازاى مالحقتيش اشوفها مالحقتيش اودعها اااااااه ماعدشي ليا سند ماعدشي ليا حد.كدا هي كانت كل حاجه بالنسبه ليا لييييييه تسيبني هي وعدتني هاتفضل جنبي كان نفسها تشوفني بفستان فرحي اااااه يا أمي لااااااااا
مراد فضل حاضنها علشان تطلع اللي جواها
مراد : انا معاكي ياحبيبتي
منه : انا عارفه انك عايز تن*تقم مني
مراد : انت*قم منك اي ياهبله
منه : ارجوك رجعلى امي ارجوك وانا هاطلع من حياتك
مراد ماكنشي عارف يهديها
منه : ضاعت اللي كانت بالنسبه ليا حياتي كدا حياتي انتهت هي خدت روحي ومشيت اه يا أمي وفضلت تعيط ج*امد ومراد عمال يطبطب عليها
وفاجاه حس بتقل عليه بيبص لقاها اغمي عليها
مراد بخوف : منه منه
يارب اربط علي قلبها شالها وحطها علي السرير وفك طرحتها ومسح وشها بميه
منه فاقت وافتكرت موت امها فضلت تعيط
مراد : انا عارف انه صع*ب عليكي بس هي راحت عند.الاحسن مننا
منه : كدا كل حاجه حلوه في حياتي ضاعت كان نفسك تشوفني مكسوره اديني انكسرت
وبعدين نامت بهدوء
مراد : ماتناميش كدا ماتسكتيش طلعي اللي فيكي ماينفعشي سكوتك دا
منه : عايزني اعمل اي حابب تشوفني مز*لوله وض*عيفه صح
مراد : افهمي بقا اني حبيتك افهمي
منه : انا انا عايزه انام
مراد : تمام بكرة تتكلمي وخدها في حضنه
منه : انت بتعمل اي
مراد : نامي
منه استسلمت ونامت
عند.فهد
راح لريم
فهد : اي حفظتي
ريم : ايوا الحمدلله
فهد سمعلها القران وبدأ يعلمها الكتابه والقرايه
وريم كانت فرحانه اوي
فهد : شاطوره كدا اطلبي اي طلب
ريم : امممم وبصتله بنص عين
فهد : اوعي تقولى قصه
ريم : ايوا انا بحب اتعلم كتير القصص بتعلمني
فهد : ماشي ياستي علشان بس حافظه كويس
ريم: هييييييه وقعدت ادامه: ها احكي
فهد : بصي ياستي
كان في ملك عنده وزير
والوزير دا كان بيتوكل علي ربنا في كل شئ
المهم الملك في يوم قط*عوله صابع ايده وايده كانت عماله تن*زف الوزير قاله خير ان شاءالله
الملك غض*ب جدا قاله فين الخير وايدي عماله تجيب د*م وبعدين امر بسجن الوزير فا الوزير قال خير ان شاءالله
فا الملك كان بيروح من كل جمعه نزهه فا خد.مكان قريب جدا من الغابه فا دخل الغابه ولما دخل لقا ناس بتعبد الاصنام وكان في اليوم دا لازم يقدموا قربان للصنم خدوا الملك علشان يقدموه قربان فلما شافوا صابعه مق*طوع قاله فيه عيب ماينفعشي نقدمه وسابوه الملك فرح جدا وافتكر كلام الوزير خير ان شاءالله فا رجع اطلق سراحه وحكاله اللي حصل معاه
قاله أنت قلت خير علي ق*طع صباعي بس خير ازاى لما دخلتك الس*جن
قاله انا وزيرك ودايما معاك لو كنت جيت كانوا خدوني علشان مافيش فيا عيب فالس*جن خير ليا
ريم : فعلا لازم نعتمد علي ربنا ونحسن الظن بيه
فهد : شاطره كدا اتعلمتي يالا بقا نتغدا
ريم : يالا وخرجوا كلهم اتجمعوا حوالين السفره
امينه: كنتي حافظه والا عايزه خرزانه
ريم : عيب عليكي رفعت راسكم
كلهم ضحكوا عليها
فهد : انا هامشي علشان في حاجه ضروريه لازم اعملها ادعولى
احمد : ربنا معاك يابني
فهد : عايزين حاجه
كلهم : سلامتك
جاي يمشي ريم راحت وراه
ريم : احم
فهد : محتاجه حاجه
ريم فركت في ايدها
فهد : قولى بس ماتخافيش
ريم وقفت علي طرطيف صوابعها وقربت من ودنه : عايزه شيبسي
فهد فضل مصدوم شويه ومش مستوعب
ريم : خ خلاص انا اسفه مش عايزه
فهد ضحك بصوته كله وريم سرحت في ضحكته
فهد : كل دا علشان كيس شيبسي
امينه واحمد سمعوه وضحكو
فهد : عنيا ليكي بس كدا عايزه حاجه تانيه
ريم : لا
بعد مرور ساعتين
فهد رجع البيت ومعاه شبسيات وشكولاتات
فهد : مين جايب معاه مفاجاه حلوة
ريم نطت : هيييييه
وخدت منه الحاجه
ريم : دا كله ليا
فهد : وانا عندي اغلى منك
ريم :شكرا
امينه : من لقي احبابه نسي امه
فهد.طلع كيس تاني فيه زي كيس ريم
فهد : ماقدرشي انساكي
واداهولها
بس في مفاجاه ليكي تانيه يا ريم
ريم : اي
وفاجاه طلع ورق
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية سجينة الفهد" اضغط على أسم الرواية