رواية عشق في حي شعبي الفصل السابع بقلم ايات
رواية عشق في حي شعبي الفصل السابع
جيجي...... ااه ابعد ايدك كفايه
عيسى وهو يجذبها من شعرها بحدة....... هو إنتي لسه شوفتي حاجه مين ده يار*وح امك اللي يلمسك أو حتى يفكر بس إنه يبص عليكي
هايدي وهيا تدق علي الباب بسبب صوت جيجي المرتفع ........... جيجي ردي عليا في اي يا جيجي افتحي
عيسى بصوت جهوري... ملكيش دعوه ابعدي و متدخليش بينا و انا بربي مراتي بدل ما تزعلى انتي
هايدي وهيا تدق الباب بغضب أكثر من ذي قبل...... انت بتقول اي يا عيسى افتح الزفت دة بقولك
عيسى بغضب شديد....... قولي لل*حي"وانه اللي برة دي ملهاش دعوه و إلا هطلع اق*تل*ها
جيجي بخوف من أسلوب عيسى و بصوت متوتر وخوف........ ام....امشي ياهايدي مفيش حاجه
هايدي وهيا تشعر ب اختها......... لا ياجيجي مش همشي افتحي الباب و قوليلي مالك
جيجي وهيا ترتجف من الرعب......... قولت امشي مفيش حاجه
هايدي بقله حيله........ حاضر انا همشي بس خلي بالك من نفسك
بعدها توجهت هايدي إلى غرفتها
نظر عيسى لجيجي وهو يأخذ انفاسه بتعب... اسمعي كويس اوعي تفكري انك تقدري تسيبيني او تبعدي عني إنتي بتاعتي انا ومحدش يفكر أو ييجي في باله حتى طيفك و يتجنن و يفكر مجرد تفكير إنه يبص عليكي غيري
جيجي وهيا تحاول استرجاع قوتها....... انت فاكر إنك باللي عملتوا انهاردة ده هيعدي بالساهل
عيسى........ اه يا جيجي هيعدي وإنتي مش هتعملي اي حاجه فاهمه
بعد انتهاء عيسى من الكلام خرج صافعا باب الغرفة بقوة و غضب فهو لا يريد ان يؤ*ذي**ها أكثر
.......................
في القاهرة حيث يجلس شادي في مكتبه يراجع الكاميرات لكن قاطعه دخول إحدى الخادمات
شادي بحدة ............. في اي
الخادمه برعب......... في شخص برا منتظر حضرتك وبيقول انه ظابط
شادي بتنهيدة ................ طيب خلية يتفضل
نادت الخادمه علي الظابط و ادخلتة
حسن.. أنا آسف إني جيت من غير ميعاد
شادي...... مفيش مشكله اتفضل استريح
حسن وهو يجلس علي الكرسي امام شادي...... أنا الرائد حسن شوقي انا هدخل في الموضوع علي طول من غير ولا لف ولا دوران هربتهم لي
شادي ببرود...... هما مين
حسن بسخرية........ اكيد عارف يعني مش محتاج أقول هما مين
شادي ببرود و جمود مرعب.......... ياريت توضح حضرتك قصدك اي ولو في اي اخبار عن مراتي واختها تقولي على طول
حسن بسخرية من برودة ...... معقوله شادي باشا ميعرفش مراتة و أختها فين ولا نقول صقر باشا أفضل
شادي ببرود فهذا الحديث لم يهز فية شعرة واحده........ صقر مين انت هنا في بيتي بيت شادي ولا حضرتك غلط في العنوان
حسن ببرود........ لا انا مغلطتش في العنوان ولا حاجه انا جاي أقولك اني قادر أساعدك عشان مهما تعمل و تحاول تبعد مراتك عنهم هما ممكن يوصلوا لهم زي ما وصلوا ل إبنك
شادي وهو ينظر له بسخرية....... انت بردو مصر تتكلم ب الغاز وانا بصراحه معنديش وقت لكلامك ده
حسن........ مينفعش ميكونش عندك وقت معقول مش خايف علي ابنك اللي بين ايديهم انا بعرض عليك عرض هيناسبك جدا تسلمنا الزعيم واللي معاه و أنا اضمنلك اني همحي إسم صقر تماماً من الملفات و هخليك انت برا كل حاجه و عارف إن عيسى مش موجود اكيد راح يطمن علي مراتة فكر في الموضوع يا شادي لو مش عشانك انت يبقى عشان ابنك ومراتك اللي مهما عملت مش هيسكتوا غير لما تخلص المطلوب منك وتكون تحت ايديهم من تاني
شادي........ أولا.... انا مش تحت ايد حد ثانيا... ابني معايا و مش محتاج اوريهولك ف يا ريت لو عندك حاجه تخص القضيه قولها غير كده ياريت متضيعش وقتي اكتر من كده
حسن وهو يقف ويأخذ مفاتيحه....... ماشي يا صقر ده الكارت بتاعي هستنى مكالمتك
شادي وهو يشير بيده علي الباب.. نورت يا حضرت الرائد
خرج حسن من مكتب شادي بينما قام شادي بتكسير كل شي أمامه من شدة الغضب
..........................
عند سيد و جودي
كان سيد يقف امام خزانته و يخرج التيشرت الخاص به
جودي وهيا تغطي جس*دها ب الفراش.. حبيبي هو انت هتخرج
سيد...... اه يا قلبي هروح مشوار صغير.
جودي باستغراب....... مشوار اي ده
سيد.. هروح اشوف هايدي و جيجي فين وانتي خلي بالك من نفسك لحد مرجع
جودي.. هو في اي يا سيد مش المفروض انهم ما*توا
سيد بتنهيدة تحمل الكثير........ ماتوا اي و أنا قصادك اهو مفييش حاجه و بعدين مفيش حاجه تقول انهم ما*توا يبقى اكيد هما موجودين
جودي.. حبيبي انا مقدرة خوفك عليهم بس انا كمان خايفة عليك و عارفه انهم ان شاءالله كويسين بس....
قاطعها سيد بحدة......... بس اي دول اخواتي ولازم اعرف عيسى بعتلي محامي ليه و لية مشفتوش لحد دلوقتي هو ولا شادي حتى انا لازم اعرف هما فين و اي اللي بيحصل
جودي.. طيب ياحبيبي اهدى أنا مش قصدي خلاص روح شوف هتعمل اي و طمني
سيد وهو يقبل وجنتيها بحب ............ حبيبتي انا مش هتاخر و هجيلك علي طول
.................
خرج سيد وتوجه إلى قصر شادي و سرعان ما وجد شادي يخرج بسيارته من القصر لكن وقف امام سيارته
نظر له شادي بضيق من داخل السياره لكن خرج منها ونظر له بغضب........ خير واقف هنا لي
سيد بحدة....... هما فين
شادي وهو يحاول التحكم في أعصابه........ هما مين
سيد.. هايدي وجيجي فين
شادي.......ابعد من وشي ياسيد ولما الحكومه تبقاا تعرف هبقاا انا كمان اعرف
كاد شادي أن يلتفت بجسدة ويصعد إلى السياره لكن امسكة سيد بحدة....... انت رايح فين رد عليه ودتهم فين
شادي وهو يلكمه في وجهه بغضب........ لو قربت مني تاني صدقني اللي جاي مش هيعجبك خالص
سيد وهو يمسكه من قميصه بغضب........ انت اتجننت رد عليا ودتهم فين
نزع شادي يد سيد وبدأ ان يتعامل ببروده المعتاد......... عايز اي يا سيد عايز ترجع الحجز
سيد بحدة و غضب....... ارجع الحجز و مالة بس اعرف هما فين انت و صاحبك ودتوهم فين
شادي......... وده يخصك في اي هما كانوا من بقية اهلك انت يدوبك كنت جارهم ايام مكانوا عايشين في الحاره حاشر نفسك في وسط ناس انت مش قدهم لي خلاص يا سيد فوق هايدي وجيجي مش زي اخواتك لان هما دلوقتي في حته تانيه بقوا زوجات رجال أعمال انت بقاا يخصك في اي
سيد وهو يحاول ان يسيطر علي حزنه و ضعفه أمامة...... النفوس مش بتتغير بالفلوس يا شادي باشا و هايدي و جيجي هيفضلوا اخواتي
شادي بابتسامه سخريه........ طيب يااخوهم وسع كده عشان عندي شغل ومش فاضي لكلامك ده
سيد........يعني بردو مصر انك متقولش مكانهم
شادي بابتسامه سمجة....... لا يا سيد
صعد شادي إلى سيارته بكل هدوء وتوجه إلى شركاته
........................
عند يارا
يارا.........فكرك كده هيرجع
عماد بنظرة سخريه....... اكيد مش ابنه
يارا....... طيب ما الزعيم مفرقش معاة حفيده و رماة
عماد...... بس صقر لية حبيبه واكيد هيخاف عليها و علي قلبها
يارا...... ممكن تكون ما**تت زي ما قال
عماد........ اكيد لا مستحيل تكون واحده منهم ما**تت و لو ما*توا حتى ابنه موجود في ايدينا و احنا اللي هنحركه ولو متحركش زي ما احنا عايزين نخلص من ابنه و بكدا على ما يفوق من الصدمه نكون إحنا سفرنا
يارا.......... طب وأسد
عماد.. أخته جودي لسة موجود و تحت ايدينا
يارا.. بس خلي بالك الاتنين دول مش سهلين خالص و بالذات لو مع بعض
عماد....... و إحنا كمان مش اي حد و متنسيش احنا مع مين و........
يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشق في حي شعبي" اضغط على اسم الرواية