إسكريبت كدبة ايمان البارت الثانية 2 بقلم الآء فرج
قصة كدبة ايمان الفصل الثانية 2
ابتسمت إيمان بخبث : أنا انا حامل يا حسام
ام حسام بصدمه(حسناء) : حامل ازاي؟؟ انتِ بتكذبي عشان تبوظي الجوازه وخلاص
إيمان بتوتر : لأ مش بكذب أنا لسه جايه من عند الدكتور وقالي اني حامل هكدب ليه
مسحت إيمان دموعها وزعقت بصوت عالي : وأنا كنت جايه افرحك يا حسام لقيتك بتخطب وهتتجوز من ورايا حسب الله ونعم الوكيل
حسام بصدمه :اهدي يا إيمان سيبك مني دلوقتي، أنا مش مصدق انتِ حامل بجد؟؟
إيمان بتوتر : ااه اكيد هكدب ليه يعني
حسناء بغضب : البت دي كذابه يعني مش بتخلفي بقالك سنتين وجايه تحملي دلوقتي؟؟ شغل يا بني الاغاني والخطوبه هتكمل
حسام :استنى بس يا ماما
إيمان ببكاء : ما فيش خطوبه هتكمل حسام ليا انا وبس
ومش هيتجوز عليا والا لو هتتجوز طلقني الاول ومش هخليك تشوف إبنك
After 30 Mintes
بعد ٣٠ دقيقه
حسام بصوت عالي :شيل الكراسي دي ايوه ايوه كده.... حاسب الشاشه يا بني هتكسرها براحه
ابتسمت إيمان بأنتصار وهي شايفه الكراسي بتنزل من الشقه والخطوبه اتفشكلت
حسناء بغيظ : بقا كده يا حسام بتخلي العقربه دي تمشي كلامها عليك
حسام بضيق : أمي بلاش كلام في الموضوع ده تاني وانتِ عارفه ان الخطوبه ما كانتش علي هوايا
بس سكتت عشان اراضيكي واجيبلك عيال بس خلاص إيمان دلوقتي حامل وهتخلف إن شاء الله حفيد العيله اللي نفسك فيه
حسناء بخبث : ماشي هسكت بس هعيش معاكم هنا لحد ما تولد إيمان بالسلامه
إيمان بصدمه : لأ لأ خليكي في شقتك تحت
قصدي احم تنورينا بس أنا كويسه ولسه في الشهور الأولى يعني مش عايزه مساعده
حسناء بخبث : أبداً لازم اعيش معاكم هنا ولا اي رايك يا حسام
حسام بتعب : براحتك يا أمي اعملي اللي تعمليه انا رايح انام
في صباح اليوم التالي
حسام بهدوء :أنا رايح الشغل عايزه حاجة يا حبيبتي
إيمان : حبيبتك دلوقتي بقيت حبيبتك وامبارح كنت بتخطب؟
حسام :حقك عليا مش هتتكرر تاني والله
ارتاحي بس أنا هطير من السعاده لما عرفت انك حامل
إيمان بتوتر : هتتأخر على الشغل يلا سلام بقا
حسام : سلام
خرج حسام من الشقه وإيمان قعدت علي السرير تفكر هتعمل اي في المصيبه والكذبه الكبيره اللي عملتها وفجأه لقيت باب الاوضه بيتفتح ودخلت حماتها
حسناء : قومي يا بت بلاش كسل علي الصبح انزلي جيبي الفطار وروقي الشقه اللي زي الزفت قومي اتحركي
إيمان بهدوء: الساعه لسه ١٠ الصبح انا بنام لحد الساعه ٢ الظهر وبعدين بصحي سيبيني انام ولما اصحي هبقا اعمل كل ده
حطت إيمان المخده علي دماغها ولسه هتنام، لقيت حسناء بتشيل المخده من دماغها وبتشد*ها من شعرها
حسناء بغضب :قومي يا بت بطلي قله ادب بتردي عليا كمان بدل ما تقولي حاضر ونعم داهي*ه في شكلك
خرجت ام حسام من الاوضه وهي بتبتسم بخبث واتكلمت بصوت عالي : انتِ السبب في كل حاجة خليتي ابني يكر*هني بسببك يا عقربه أنا هربيكي من اول وجديد ٥دقايق الاقيكي لابسه العبايه عشان تنزلي تجيبي الفطار
في غرفه إيمان
كانت قاعده جمب السرير على الأرض وبترتعش وعماله تعيط ووشها كله مليان كد*مات بسبب ضر*ب حسناء ليها بكل غ*ل وغض*ب مش اول مره تضر*بها ولكن كل مره بتسكت وتعيط ومش بترضي تقول لحسام عشان بتخاف منها
قامت إيمان من علي الارض ومسحت دموعها وابتسمت بشر : أنا هوريكي يا حسناء
خارج الغرفه
في صاله الشقه
حسناء قاعده علي الاريكه وبتتفرج علي التليفزيون وبتاكل ساندوتش جبنه
حسناء بزعيق : بت يا إيمان اخلصي كل ده بتلبسي شكلك عايزه تاخدي علق*ه كمان
خرجت إيمان من الاوضه وهي بتبتسم بخبث ولابسه عبايه سوداء وطرحه : حاضر يا حماتي نازله اهو هدخل المطبخ بس الاول
حسناء : اخلصي بسرعه
دخلت إيمان المطبخ وطلعت من جيب العبايه علبه حمراء ودلقتها شويه هدومها وعلى وشها وعلى الارض وابتسمت بخبث وصرخت بصوت عالي :ااااااه حرام عليكي بتعملي فيا كده ليه ااااااااه سبيني انا حامل هتمو*تي ابني اااااااااه الحقو*ني
في صاله الشقه
قامت حسناء من الاريكه بفزع وجريت بسرعه على المطبخ لقيت إيمان عماله تصرخ وتضر*ب في نفسها ووشها مليان د*م
حسناء بصدمه : بتعملي اي يا مجنونه يلاهوي وطي صوتك
سمعت حسناء صوت خبط على باب البيت جريت بسرعه لقيت الجيران في وشها
واحده من الجيران : حرام عليكي يا حسناء بتضر*بي في مرات إبنك وهي حامل
واحده تانيه :حسب الله ونعم الوكيل فيكي يا حسناء اوعي من وشي نشوف البت مالها
ابتسمت إيمان بخبث وخب*طت راسها في رخامه المطبخ وفقدت الوعي
( ابليس قاعد بيعيط في زاويه علي جمب 😂🙂)
بقلمي الاء فرج
بعد ساعه
فتحت إيمان عينها لقيت حسام ماسك ايدها وبيبص عليها بقلق والدكتوره بتكشف عليها وحسناء واقفه علي باب الاوضه بتوتر
إيمان بتمثيل : اااه دماغي اي اللي حصل؟؟
حسناء بخوف : والله يا بني ما جيت جمبها انا بس
حسام بزعيق :بس يا أمي كفايه
دكتوره طمنينا على إيمان والطفل كويس؟؟
الدكتوره: هي كويسه ما تقلقوش بس هي اتعرضت لض*رب بطريقه مبالغه فيها
حسام بلهفه : طب والطفل حصله حاجة
الدكتوره بأستغراب : طفل؟؟ المدام اصلاً مش حامل!!
حسام وحسناء بصدمه : نعممم؟
يتبع الجزء الثالث اضغط هنا