رواية فتاة واربع شباب البارت الثاني 2 بقلم ملك ايمن
رواية فتاة واربع شباب الفصل الثاني 2
في الملجأ وصلو والاطفال جريو عليهم فرقو الهدايا وقعدو يلعبو معاهم الفون بتاع نجمه رن اخدته وقامت بعيد عنهم
مسلم: انا مش مرتاح
غيث: سيبها الحجر الداير لابد عن لطه
معتصم: اي ياجماعه مالكم دي بنت وليها خصوصيه بردو
ليث: كفايه كده يلا انا تعبان ومحتاج ارتاح وبصوت عالي نجمه يلا
نجمه: حاضر حاضر جايه وقفلت وراحتلهم ركب ليث يسوق وجنبه معتصم وورا مسلم ونجمه وغيث
نجمه بمرح: شغلي الراديو بقا اي الملل ده
ليث بصلها في المرايا وقال: هاتي تليفونك اوصل عليه
نجمه: ها لا شغل راديو احلي بصلها بنظره طويله وحول نظره للطريق بعد فتره وصلو ودخلو الڤيلا وكل واحد ع اوضته غيرو ونزلو كلهم الا ليث الي قال هينام
نجمه: اي رايكو في فيلم رعب وفشار
غيث: اه واخر الليل تخافي وتدوري ع حد تنامي جنبه مش كده
نجمه: رخ*م اوي مش هنا*م جنبيك خلاص
مسلم: خلاص اشطا اختارو فيلم وانتي تعالي ندخل نعمل الفشار
قعد غيث ومعتصم يدورو ع فيلم رعب واخيرا استقرو ع فيلم الدميه القاتيله
_____في المطبخ
كانت نجمه بتعمل الفشار ومندمجه اوي ومسلم بيجهز بقيت التسالي
نجمه: طب ليث هخلص واطلع اصحيه
مسلم: نجمه في اي في تلفونك
نجمه بارتباك: هها ما مفيش يامسلم هيكون فيه اي يعني قلتلك اني كنت بكلم زميلتي في حجات بنات بس
مسلم محبش يضغط عليها وقال سيبها براحتها
مسلم بابتسامة: ماشي يلا انا هكمل وانتي اطلعي صحي ليث
نجمه: حاضر وطلعت تصحيه وهي من جواها زعلانه لانها كدبت عليه ودي اول مره تحصل
_______عند الشباب بره
معتصم: متيلا ياجدعان بقا الله
مسلم من المطبخ: جاي نجمه بتصحي ليث تعالا شيل معايا
غيث: متشيل لوحدك صغير يانونه
مسلم: لا مستني الرضعه ياخفه
دخلو ساعدوه في الفشار والبقيت التسالي
_______عند ليث دخلت بهدوء وقعدت جنبه ع السرير وابتدت تلعب في شعره
نجمه: ليث ليلو قوم بقا كفايه نوم اي الكسل ده قوم هنتفرج ع فيلم رعب وبصوت واطي وهناكل فشار
ليث فتح عنيه بنوم: بجد هناكل فشار
نجمه بضحك: اها يلا بقا قوم خد. دش وهنستناك تحت مانت قايمه مسك ايدها قعدها تاني واتعدل هو قعد قصادها اخد التيشرت بتاعه لبسه
ليث: نتكلم راجل لبنوته ولا نلف وندور ع بعض
نجمه بتوتر: الا طبعا راجل لبنت
ليث: طيب جميل اوي اي الي مخبياه في الفون بتاعك
نجمه: م مفيهوش حاجه هو
ليث: ماشي هعتبر انه فعلا مفيهوش حاجه عشان بس منكدش عليكي لكن خلي في بالك انا عيني عليكي اي غلط يانجمه هتتعاقبي عليه مفهوم
نجمه بحزن: مفهوم
ليث: كويس يلا ع تحت وقبل ما تنزلي اللبسي حاجه اوسع من ده بشويه
نجمه: حاضر وقامت خرجت راحت اوضتها تغير
ليث: لما نشوف اخدتها ياست نجمه وقام دخل اخد شور ولبس شيروال بيچ وتيشرت بحوض واسع اسود ونزل حافي
_____تحت عندهم
ليث*
نزلت كانت هي غيرت كانت لابسه برمود اسود وتيشرت نص كم اسود ولامه شعرها كحكه مبعثره لكن غمامه الحزن في عنيها واضحه جدا هتخبي ع مين ده احنا الي مربينها
مسلم: اي ياعم يلا الفيلم هيبدا راح قعد ع كرسي فردي جنب الكنبه الي كلهم قعدين عليها ونجمه في النص بين غيث ومعتصم وع الحرف مسلم وجنبه ليث ع الكرسي وطفو الانوار واتفرجو ع الفيلم بهدوء وهزار ومشكسات بتحلي القعده
معتصم: اووووه واخيرا خلص بصراحه مش قادر اقعد اكتر هطلع انام بقا تصبحو ع خير
الكل وانت من اهله
مسلم'الله دي نجمه نامت
غيث: اها حسيت بيها ع كتفي
ليث: صحيها عشان تطلع يلا
مسلم: لالا هشيلها انا وشال نجمه طلعها اوضتها وخرج راح اوضت ليث الي الاتنين التانين كانو فيها
مسلم: تؤ مش تقولو انكم هنا بدل الخلف الي قطعته ده
ليث: ممكن اعرف سبب الزياره المقندله دي لي
غيث: نجمه في حاجه غريبه وهي نايمه كانت بتخرف بكلام غريب منه انها خايفه مني ومنك وزعلانه عشان كدبت ع مسلم ومعتصم
مسلم: واحنا في المطبخ سالتها قالتلي مفيش حاجه ومحبتش اضغط عليها
معتصم: مش يمكن بتحب
الكل بصله بصدمه
معتصم: اي مالكم ماتنسوش انها بنوته ومن حقها تحب ولا اي
ليث: الكلام ده متقولوش قدامها دي لسه صغيره
معتصم: بس هيجي يوم وتتجوز
مسلم: معتصم لسه بدرس دي لسه تانيه ثانوي
غيث: اظن الاحسن نتكلم معاها كلنا
ليث: انشاء الله ممكن بره بقا عشان عاوز اتخمد
مسلم: الاه ده احنا بنتطرد بقا
ليث:حاجه زي كده يلا ياننوس عين امك منك له
غيث: انا اريد خبزا وحنانا قال كده وهو بيحضن مسلم
مسلم بضحك: لالا انا بطلت رضا*عه من زمان ياعنيه هزرو شويه الشباب وخرجو راحو اوضهم
ليث فضل يفكر في نجمه وغمض عنيه فتحها لما حس بحد جنبه بص كانت نجمه
ليث: اي الي جابك هنا
نجمه بنعاس: خايفه انام لوحدي وغيث بيتريق عليا ومسلم بيشخر ومعتصم بيتكلم في التليفون لحد الصبح
((ملاحظه الشباب طبعا ملهمش اهل لذالك نسبو نفسهم باسم الشباب لكن ليث رفض يسمو نجمه كده عشان لو حصل نصيب بينها وبين واحد ميكونش في عائق قانوني)))
ليث: امممم ومفيش غيري طبعا
نجمه: امممم وقربت حضنته
ليث: انتي غاليه اوي يانجمه بلاش ترخص*ي نفسك اعتبري نفسك نجمه عاليه فوق متخليش حد يطولك بساهل ابدا
نجمه بنوووم: اممم حاضر ونامت تاني يوم
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية فتاة واربع شباب" اضغط على أسم الرواية