رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الخامس بقلم الاء محمد
رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الخامس
منذ أن عرفتك حتى هذا اليوم لم تمضِ ليله على روحي لم أحبك فيها♥️"
عدا يومين علي خالد اللي مستني رد انجي بخصوص الجواز وبقا مستغرب حتي أن هي مش بتروح شغلها بقي قلقان لتكون بتتهرب منه كان قاعد في المكتب راحت كنزي خبطت ودخلت
كنزي .. ايه يا خالد قاعد وحدك لي
خالد .. ابدا في اوراق بشوفها وهاجي
انجي .. مالك يا خالد حساك مضايق أو بالك مشغول في حاجه حصلت
خالد قام وراح واقف قدام كنزي واتكلم
خالد .. انا عرضت علي انجي الجواز
كنزي بفرحه .. انت بتتكلم جدا انا فرحنالك اووي
خالد .. بس هي لحد الوقتي معرفش اي ردها وحتي رحت ليها الشغل ملقاهاش بتروح من اخر مره شوفتها تفتكري انا اتسرعت أو هي بتتهرب
كنزي .. ايه اللي انت بتقوله ده انجي حياتها الشغل ومش ممكن متجيش من غير سبب
خالد بقلق .. تفتكري ايه السبب اوع تكون تعبانه
كنزي .. مش عارفه الصراحه بس انا هبقا اشوف مالها
خالد .. بلاش تتكلمي معاها في حاجه لتكون مش موفقا ومش عارفه ترفض
كنزي .. معتقتش انجي استحاله حد يقدر يغصبها علي حاجه وحتي لو مش موفقا كانت قالت
فجاء الباب خبط ودخل منه زين وعلي وشه ابتسامه واتكلم وقال
زين .. بقا في حد يكون عازم حد علي العشاء ويسيبو قاعد وحده كدا
كنزي .. انا كنت بشوف خالد و بعدين بابا قاعد معاك يعني منتاش لوحدك
زين .. لا عمي طلع يصلي العشاء وانا قاعد وحيد من غيرك يا قلبي
خالد .. تحبو اعمل نفسي شجره واجيب اتنين لمون ليكو ياخي احترم ان اخوها واقف
زين .. معلش يا بشمهندس راعي حالتي بكره تكون مكاني وتحس بيا وكان هيمسك ايد كنزي راح خالد شاد كنزي ولف أيده حولين رقبتها
خالد .. لا تعالي انتي هنا انا مش ضامن الواد ده صراحه
زين .. الله انا لسه بقولك حس بيا وبعدين دي خطبتي
خالد .. خطبتك لما تكون مراتك تبقو احرار مع بعض كل ده وكنزي واقفه مبسوطه بالي بيحصل راحت قالت
كنزي .. طب يلا بقا زمان بابا خلص صلي والأكل جهز وراحو طالعين كلهم برا كنزي وهي ماشيا زين قرب منها من غير ما خالد ياخد باله
زين .. بحبك ♥️
كنزي قلبها بقا يدق اووي و الفرحه ماليا عينيها وراحت علي السفره واتلمو كلهم وقضو وقت جميل في حب و سعاده وسط عائلتها الجميله
بقلمي الاء محمد
★★★★★★★★★★★★★
جميله بقت علي طول بعيده عن ادهم اللي بقا مستغرب بعدها ومش عارف ايه السبب وبقا متاكد أن في حاجه بتحصل هو ميعرفهاش وقرر أن هو يعرفها اما جميله طلعت من البيت والجو ليل كانت حاسه بلخنقه وراحت قاعده تحت الشجره الكبيره اللي في الجنينه وبتبص علي السماء اللي كانت النجوم مزينها والقمر منورها وبقت تفتكر
★★فلاش باك★★
جميله من بعد مطلعت من عند ادهم وهي نازله وقبل متدخل المطبخ الحاج ابراهيم نده عليها
ابراهيم قام مسك ايد جميله جامد واتكلم بغل و بفحيح افاعي وعيونه بطق شرار
ابراهيم .. اوع أشوفك تاني تقربي علي ولدي ماشي يابنت محروس
جميله أيدها وجعتها ودموعها نزلت
جميله .. ح حاااضر يا جوز عمتي
ابراهيم راح زق جميله وقعت علي وشها وبقت دموعها تنزل
ابراهيم .. تطلعي برا ولا كنو في حاجه وحزاري المحك تقربي من ادهم عشان اللي انتي عايزاه مهيحصلش
قامت جميله وهي مش عارفه اي سبب كره جوز عمتها ليها
★★نهايه فلاش باك★★
في الوقت ده كان ادهم واقف في البلكونه وبيبص لقي جميله قاعده وحديها في الجو ده راح لبس العبايه بتاعته و نزل وقف وراها جميله دموعها كانت نزله في صمت محستش ب ادهم اللي واقف وراها راح شال العبايه بتاعته و حطها علي كتفها
ادهم .. ايه مجعدك في الجو البرد ده لوحدك
جميله بسرعه مسحت دموعها عشان ادهم ميشوفهاش واتكلمت وقالت
جميله .. لا منا طلعه خلاص تصبح علي خير
ولسه هتمشي راح ادهم ماسك درعها
ادهم .. مالك يا جميله بقالك يومين عيني مبتشوفكيش لي ادهم اخد باله من عيون جميله اللي كانت حمرا وعرف أنها كانت بتعيط
ادهم .. مالك يا جميلة لي العياط
جميله حولت تشد درعها من ادهم
جميله .. مليش يا ادهم و مش بعيط ولا حاجه تلقي حاجه دخلت في عيني
ادهم .. جميله متجننيش وقولي مالك حد زعلك قولي ومتخفيش
جميله .. قولتلك مفيش حاجه ومحدش زعلني ولا حد هوب جمبي سبني بقا الله لي سيقق
وشدت نفسها من ادهم و طلعت علي اوضتها وقفلت الباب و راحت قاعده ورا الباب و هي بتكتم صوت عياطها وسابت ادهم اللي بقا عامل زي المجنون و اتاكد أن في حاجه بتحصل من ورا من غير ميعرف وصمم أن هو يعرفها
بقلمي الاء محمد
★★★★★★★★★★★★★★★
صباح يوم جديد انجي صحيت من النوم فطرت هي وأبوها و أدت ابوها الدواء و خلصت شغل البيت و ابوها دخل يقراء في المصحف زي كل يوم و هي قاعدة بتفكر في حل للي بيحصل معاها وياترا خالد لسه عاوز يتجوزها ولا اي اللي حصل من بعد اخر مره هي شافته يترا بيفكر فيها ولا لا فاقت علي خبط علي الباب قامت تشوف مين من وراء الباب قبل متفتح
انجي .. مييين
حسن .. دا انا يا عروسه حبيت أبلغك أن كتب كتابك النهارده بعد المغرب
كلام حسن نزل علي انجي زي الصاعقه ومبقتش عارفه تعمل ايه ولا تروح فين وهو اصلا مش مخليها تطلع برا
انجي .. ده مش هيحصل غير في أحلامك يا معلم حسن ولو أجبرتني انا هموت نفسي
حسن ببرود .. وحياتك هيحصل يا جميل وابقي وريني مين هيمنعني سلام يااا عروسه
مشي حسن وانجي بقت وقفه مش عارفه تعمل ايه ولا ليها حد يقف في وشه المعلم حسن اللي عارف ان هي ملهاش غير ابوها العاجز اللي ميقدرش يقف في وش جبروت المعلم حسن
انجي .. مقدميش غير ان اعمل كدا
بقلمي الاء محمد
★★★★★★★★★★★★
كنزي وخالد فطرو وكانو نزلين عشان كل واحد يروح شغله لقيت زين واقف بالبدله الميري بتاعته اللي هو فيها قمر وعلي وشه ابتسامه تخطف القلب وراح عليهم
زين .. صباح الخير يا حبيبتي جاهزا
كنزي .. اه جاهزا ده حتي خالد كان هيوصلني
زين .. ودا ينفع بردو وانا موجود متشكريش يا بشمهندس مش عاوزين نعطلك
خالد .. ولا عطله ولا حاجه هو انا اطول اوصل القمر ده اصلا
زين بغيره .. مخلاص يا بشمهندس هي عشان اختك انا مراعي انك اخوها ومش رادي اتصرف تصرف كدا ولا كدا
خالد .. هتعمل ايه يعني يا حضرت الظابط هتحبسني في التخشيبه ولا هتعمل محضر عدم تعدي
زين .. تصدق حلوه عدم تعدي دي والله فكره
كنزي .. والله انتو مجانين واحنا كدا هنتاخر
وفجاء تلقونها رن انجي علي طول بصت علي خالد اللي حس ان اللي بتتصل ممكن تكون انجي
كنزي .. الو
انجي .. ايوا يا كنزي الحقيني
كنزي بخوف .. مالك يا انجي ومال صوتك
خالد اول ما كنزي قالت كدا ملمحو اتغيرت و قلبو وجعه وبقا علي نار عاوز يعرف هي مالها
انجي حكت كل حاجه ل كنزي وقفلت خالد بص ليها وعيونه كلها قلق وقال
خالد .. في أي يا كنزي مالها انجي
كنزي بخوف من رد فعل خالد .. انجي كتب كتبها النهارده
خالد الكلام نزل عليه زي الصاعقه و حس بضيقه كان روحه بتنصحب منه
كنزي .. انجي مغصوبه علي كتب كتابها واحد مفتري في المكان اللي هي ساكنه في حابسها ومستغل عجز ابوها وان هي ملهاش حد و عاوز يتجوزها وهو اصلا راحل قد ابوها و متجوز اتنين
وهي كلمتني عشان هي عارفه أن خطيبي ظابط عوزا يساعدها وكمان مش عوزه تسبب ليك مشاكل
زين .. اي التهريج ده ازاي ياجوزها غصب هي البلد مفيهاش قانون
كنزي كل ده مستنيا رد فعل خالد اللي الدم بقا يغلي في عروقه من فكرت أن في حد بيفكر فيها و عاوز يتجوزها وبقا عنيه بيطلع منها نااار
خالد .. انتي عارفه عنوانها
كنزي .. اه اعرفه بس انت ناوي علي اي
خالد خد العنوان و ركب عربيته وساق بسرعه جدا
كنزي .. وراء بسرعه يا زين شكله في نصيبه هتحصل النهارده
بقلمي الاء محمد
★★★★★★★★★★★★★★
وصل خالد تحت العماره اللي انجي قاعده فيها ونزل من عربيته وهو مش شايف قدامه وراح طالع خبت علي الباب جاامد انجي قامت مسحت دموعها واتكلمت من ورا الباب
انجي .. مش هفتح ابعد عني بقا حراام عليك انا قد بنتك
خالد كلام انجي ودموعها خلو بقا زي الطور الهائج
خالد .. افتحي يا انجي ده انا
انجي لما سمعت صوت خالد فتحت الباب علطول ومن غير متحس رمت نفسها في حضن خالد
انجي .. خالد وقبل متكمل كلمها كان في اللي واقف ومش عجبه اللي بيحصل
حسن .. الله الله ودا اسمو ايه ده بقا إن شاء الله
انجي بقت ماسكه في القميص بتاع خالد راح خالد اخدها وراء ضهرو و بقا هو وش لوش لحسن
خالد .. خير انت مين
حسن .. انت اللي ميين وايه وقفك كدا معاها
خالد .. انت مالك اصلا واحد واقف مع خطبتي
حسن .. خ ايه خطبتك ده ازاي وانا كتب كتابي النهارده عليها وراح مد أيده عشان يلمس انجي اللي بقت مرعوبه ومسكت في خالد جاامد
خالد .. فكر بس تقرب منها وشوف هيحصلك ايه
حسن استقل بخالد و لسه هيمسك ايد انجي لقي بونيه في وشه من خالد وقعته في الأرض
حسن .. انت قد اللي انت عملته ده دانت هتدفن هنا النهارده وراح نداء علي سندق
سندق .. اومرك يا معلم
حسن .. لم الرجاله يلا عندنا حفله النهارده
سندق .. هواء يا معلمي
راح سندق لم كل الرجاله اللي كانو علي القهوه وعيونه كلها شر من نحيت خالد اللي مسك ايد انجي ودخلها البيت
خالد .. خاليكي هنا و اوعي تطلعي مهما حصل انا هتصرف انجي مسكت ايد خالد وهي خايفه عليه
انجي .. بلاش يا خالد ده راجل شراني
خالد .. اطمني ومتخفيش عليا انا هعرف اتصرف مع الاشكال ده كويس
دخلت انجي اللي لقيت ابوها قدامها ومش في ايدو يعمل حاجه ل بنته راح فاتح أيده ليها وهي جريت عليه وسكنها في حضنه واتكلمت بعياط
انجي وهي بتتكلم بصعوبه .. انا السبب يا بابا لو حصل ل خالد حاجه هكون انا السبب
سيد .. متخفيش يا بنتي ربنا مش بيرضا بلظلم
تحت نزل خالد وكان حسن هو ورجلته مستنينو وحسن كان مستقل هو ورحلته ب خالد اللي كان لابس بدله لونها رمادي وعيونه اللي شبه البحر و شعرو الاصفر اللي نازل علي وشه
حسن .. بقا انت تمد ايدك عليا راح ضاحك ضحكه صفره شبه سنانه وقال روقو يا رجاله
كل اللي تبع حسن بقو ملمومين حولين خالد اللي كان واقف زي الاسد مستني ان هو يهجم علي الفريسه وكل ما حد يقرب منه يضربه ضربه تنايمه مكانه لحد ما جي الدور علي حسن اللي بقا خايف من خالد
بقلمي الاء محمد
★★★★★★★★★★★★★
عند ركان وفرح وصلو المطعم اللي ركان صمم أن هو وفرح يرحو عشان يغيرو جو سواء وصلو هناك و نزل ركان من العربيه وكان لابس بدله السودا بتاعته اللي تجنن و راح فاتح الباب ل فرح اللي كانت لابسه فستان احمر ناري و مكياج هادي ومزينه شفايفها بروج لون الفستان وسايبه شعرها الأسود مفرود علي ضهرها ودخلو جوا وسط نظرات الإعجاب لكل واحد فيهم وراح ساحب الكرسي ل فرح عشان تقعد
ركان .. اتفضلي يا روحي
فرح بسعاده .. ميرسي يا قلبي ♥️
قاعدو وجي عليهم الجرسون اللي اول ما شاف فرح اتفاجاة بيها وابتسم بخبث علي أن هو لقيها خلاص واخد منهم الاوردل وراح ماشي فجاء اشتغلت اغنيه رومنسيه راح ركان قام ساحب الكرسي وعدل بدلته وقرب من فرح ومد ايد ليها
ركان .. تسمحيلي بالرقصه دي
فرح .. اكيد طبعا يا حبيبي
ركان راح ماسك ايد فرح وباسها وراحو عشان يرقصو وسط سعادتهم اللي اخيرا رجعت ليهم برجعهم لبعضيهم
في مكان تاني كان في اللي مراقب فرح وركان وطلع تلفونه وطلب رقم وقال
محسن .. الو يا كبير
ابراهيم .. ايوا لقيت حاجه
محسن .. مش هتصدق اهي وقفا قدامي
ابراهيم قام واقف مرا واحده وقال .. انت بتتكلم جد يا واد انت
محسن .. وانا امتي هزرت بس متنساش الحلاوه
ابراهيم .. حلوتك محفوظه و اكتر كمان المهم تنفز وتجبهالي في اسرع وقت
محسن .. اكيييد يا كبير
تفتكرو خالد عمل ايه في حسن
و فرح اي مصيرها بعد كدا
و ادهم هي وافقت ابو في اللي عوزه
يتبع الفصل السادس اضغط هنا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية لن تغفر لك" اضغط على اسم الرواية