رواية ملكت الاسد البارت الثلاثون 30 بقلم فاطمة حسن
رواية ملكت الاسد الفصل الثلاثون 30
تاني يوم الصباح
ملك صحيت الاول وبصت ع اسد
ملك حركت أيدها ع وشه بهدوء
واتكلمت بصوت واطي.اسدي أنا .
ملك قامت وهي فرحانه دخلت الحمام واول ما دخلت أسد فتح عينه
أسد .اسدك انتي ي ملاكي
ملك غسلت وشها وخرجت بسرعه لاقت أسد صاحي
ملك .صباح الخير
أسد .صبا النور
ملكت قرب منه وقالت بتوتر.ه.هو إحنا ممكن نروح الفرح
أسد باستغراب.فرح مين
ملك.حاز...
أسد مسكها من فكها بسرعه وتكلم بغضب.
أسد .اياكي تقولي اسم راجل غيري ع لسانك انتي فاهمه
ملك حركت رأسها ب اه وهي عنيها بدمع.
أسد سبها بغضب وداخل الحمام
أسد فضلت تحت المياه بيكون يهدي نفسه .
أسد .اهداا ي أسد اهداا.مش هتكون لحد غيرك مستحيل تكون لحد غيرك
أسد لف فوطه حولينا وسطه وخرج لاقها قاعدة ع السرير
أسد دخل لبس وخرج من غير ما يكلمها
أسد نزل تحت
وركب العربيه
اسد.اطلع ع الشركه
السواق.تحت امرك
بعد شوي
أسد وصل
أسد نزل ودخل الشركه بغرور
أسد كأن نظرو ثابت
أسد دخل لاقه مراد قاعد بيشتغل
أسد..صباح الخير
مراد.اخيرا أسد باشا أتنازل وجي الشركة
اسد بضيق.مراد أنا مش نقصك ع الصباح .
مراد.ملك مش كده
اسد بصوت عالي.مراد اياك تقول اسمها ع لسانك انت فاهم
مراد قام .لا دا انت حالتك صعب اوي انا مشي
مراد مشي واسد قاعد ع الكرسي بتعب
عند روح
روح.ازاي دا حصل
ام روح.معرفش ومش فاهمه يعني اي المعاش أتوقف.هنصرف ازاي ولاا هنعمل اي ف الشقه دي
روح دخلت الاوضه بسرعه واتصلت على مراد
روح بغضب.انت السبب مش كده
مراد بسخرية.لا شاطره.انا هخليكي تشحتي انتي ومامتك
روح.تكون بتحلم مش واحد زيك ي مريض انت اللي هيتحكم ف حياتنا
مراد.المريض داا هيعلمك الاداب وبكره هتجي تبوسي أيدي كده
وقفل السكه ف وشها
ف الوقت دا الباب فضل يخبط
روح خرجت تفتح كان صاحب الشقه
صاحب الشقه.يلاا دلوقتي تاخدوا حاجتكم وتمشوا
روح بغضب.نمشي فين .إحنا مش هنخرج من هنا
صاحب الشقه.دا مش بمزاجك بروح امك
روح .أنا عرفه كويس انت بتعمل كده ليه.وامشي من هنا إحنا مش هنخرج من بيتنا
ف الوقت دا سمعو صوت حاجه وقعت ع الأرض
روح بصت لاقت مامتها
روح طلعت تجري عليها .ماما .ماما .ماما مالك ي ماما .فوقيى
روح فضلت تصرخ.ساعدني .ساعدوني
الرجل مشي بهدوء
الجيران اتجمعوا وخدوها ع المستشفي
الرجل.ايوه ي مراد بيه ام الهانم تعبت وراحوا المستشفى
مراد بشر.اسم المستشفي اي
الرجل ..**
مراد طلع ع المستشفي وهو بيضحك بشر .وقعتي تحت ايدي ي روح هانم
بعد شوي مراد وصل
مراد دخل بغرور.
مراد.فين صاحب المستشفي دي
احد العاملين.اتفضل ي باشا اتفضل
مراد بغرور.في مريضه مش عايز حد يعلاجها
المدير بتوتر.بس
مراد بغضب.بس اي انت عارف انا ممكن اعمل فيك اي انت والمستشفي بتاعتك .
المدير.تحت امرك ي مراد باشا
براا
كنت روح قاعده بتعيط وهي مستني حد يشوف مامتها
روح بعيط.ارجوكم حد يشوفها .
الدكتور بكذب . حاضر
الدكتور دخل الاوضه اللي فيها ام روح وفضل شوي وخرج
الدكتور.مامتك تعبانه اويي واحنا مش هنقدر نساعدها
روح بعيط .نروح م.مكان.تاني.
الدكتور .لو اتحركت من المستشفى هتموت
الدكتور سبها ومشي
و ورح انهارت ع الأرض وفضلت تعيط
شخص وهو بيتكلم ف ودانها. أنا ممكن اساعدها
روح بصت بسرعه وكان .انت
مراد رح قاعد بغرور.ايوه أنا حجيمك
روح قربت بسرعه منه .هتقدر تساعدها بجد .ارجوك ساعدها
مراد.المقابل
روح بعيط.انا.مش معايا فلوس.والله هشتغل وهدفعهملك
مراد فضل يضحك .فلوس معقول
روح بعيط.امال عايز اي .
مراد قرب منها اوي.عايزك
روح بصت ف عيونه بحزن .ا.ا.نت.
مراد .فاكري بس بسرعه.مفيش وقت
عند ندي
كنت بتلبس
ف الوقت دا دخلت مامتها
ام ندي.انتي رايحه فين
ندي.هنزل العياده مش عايزه افضل ف البيت
أمها.هتنزلي ازاي ف عروسه تنزل تشتغل وخلاص فضل ع فرحها اسبوع. بدل ما تشوفي نفسك هتروحي الشغل
ندي بحزن.معلش ي ماما. أنا عايزه انزل
ام ندي قربت منها.مالك ي قلبي ف اي
ندي .مفيش ي ماما أنا همشي بق
ندي نزلت بسرعه قبل ما أمها تكلمها تاني
وركبت اوبر وطلعت ع العياده
بعد شوي وصلت
ندي اشتغلت بسرعه وفضلت تشتغل علشان تضيع وقت علشان متفكرش ف اللي حصل
ف الوقت دا دخل حازم
ندي قامت بسرعه بتوتر.ان.انت بتعمل اي هنا
حازم قرب منها.ازاي تنزلي من غير ما تقوليلي
ندي بغضب وهي مش عارفه هي بتقول اي .وانت مال امك.كان يوم اسود يوم لما شوفتك و ش.
حازم قطعها بقلم جامد
حازم مسكها من شعرها جامد.لما تكلمي جوزك ياريت يكون ف احترام اكتر من كده
ندي بدموع .أنا بكره*ك
حازم قرب منها واتكلم بصوت واطي ف ودانها. ولسه هتكرهني اكتر
حازم طلع تلفونه واتصل ع رقم حد
... مين
حازم خدي
ندي مسكت التلفون بخوف
...مين
حازم بصوت واطي.قوليها عايزه اكلم ملك .يلاا
ندي .عايزه اكلم ملك
...اقولها حضرتك مين
ندي.انا الدكتورة بتاعتها.الدكتوره ندي
..حاضر ثانيه واحده
فوق ملك كنت قاعده ع السرير بتفكر
ملك.اوف .طب ما أنا عايزة اشوف ندي . دلوقتي اكيد زعل مني وهيرجع زي الاول .
الخدامة.ملك هانم ف تلفون علشان
ملك.ليا أنا .مين
الخدامه.اسمها ندي
ملك بفرحه .ندي
ملك قامت بسرعه ونزلت تشوف ندي
ملك مسكت التلفون.الو
ندي وهي بتحاول تتكلم عادي .ازيك ي ملك . عامله ايه
ملك بفرحه.الحمدلله أنا فرحانه اوي انك كلمتني
حازم.اعزمها ع الفرح وقوليها تجي علشان انتي نفسك تشوفها
ملك .ندي .ندي
ندي بتهز رأسها ب لاا
حازم شدها من شعرها جامد .اخلصي
ندي .حاضر .حاضر
ندي .ايوه ي ملك معكي .
ملك .مالو صوتك
ندي .كويسه .انتي عرفه اني هتجوز مش كده أنا نفسي اشوفك اويي وهفرح لو جيتي
ملك بحزن.ما أسد مش راضي
ندي .حاولي علشان خاطري
ملك ببراءة.وانا كمان عايزه اشوفك انتي صحبتي الوحيدة
ندي بحب . وانتي كمان.انا هكلمك ف وقت تاني ماش
ملك .ماشي
ندي قفلت مع ملك وهي بتبص ع حازم بغضب
حازم قرب منها وبسها بهدوء عكس كل مره
حازم .دي مكافه
ندي مسحت بوقها بغضب.انا بكرهك
حازم .وأنا كمان .يلا
حازم اخدها ورحوا
بعد شوي حازم وقف تحت البيت
حازم .انزلي
ندي فتحت الباب ولسه هتنزل
حازم .اجهزي ي عروسه مفضلش غير اسبوع
ندي نزلت بغضب .
ندي بصوت واطي.واحد حيوان
عند أسد
كأن قاعد بيشتغل وكل تفكيرو ف ملك
أسد طلع التلفون .
ايوه ابعتلي واحده ع شقه الزمالك
أسد فضل يكمل شغلو
بليل
أسد قام علشان يمشي
أسد خرج من الشركه
أسد.انزل ومترجعش الفيلا دلوقتي
السواق.بس
أسد بغضب .اخلص
أسد ركب العربيه وطلع ع شقه الزمالك
بعد شوي أسد وصل ودخل الشقه
أسد دخل اوضه النوم
لاقه بنت قاعده ب قميص قصير
البنت قامت بدلع وقربت من أسد.نور ي أسد باشا
وفضلت تقرب منه وهي بتحاول تبوسه
أسد بقرف .براا مش عايز اشوف وشك هنا
البنت. بس
أسد بغضب .بررررا
البنت مسكت هدومها. وخرجت بسرعه
أسد بغضب.غبي .غبي
أسد فضل يكسر ف الاوضه بغضب
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية ملكت الاسد" اضغط على أسم الرواية