Ads by Google X

رواية ستكون صغيرتي الفصل الثلاثون 30 والأخير - بقلم هاجر محمد

الصفحة الرئيسية

  رواية ستكون صغيرتي الفصل الثلاثون 30 والأخير بقلم هاجر محمد 

رواية ستكون صغيرتيي كاملة

رواية ستكون صغيرتي الفصل الثلاثون 30 والأخير

هبة كانت قاعدة تفكر انها مش هتسيب مليكة تفرح اكتر من كدا وقررت تعمل حاجة النهاردة.
مليكة غمضت عيوني وافتكرته لما قالي انتي صغيرتي وبس عيطت بقهر رُوحت قدام المقبرة وافتكرت كل عناده معايا كان مكتوب علي المقبرة اسر راغب المنياوي. 
وفضلت كلماته تتردد ف عقلي ستكوني صغيرتي فقط صحيت من النوم وصرخت:  اسررر
اسر قام مخضوض من صوتها: مليكة اهدي في اي
مليكة كانت بتنهد من الخوف بصتله وحضنته وقالت: انت كويس
اسر بهدوء: انتي شايفاني كويس اهو اكيد كان كابوس وح*ش
مليكة بعدت عنه وقالت:فعلا كان وح*ش انت لو بعدت عني هم*وت
اسر بضيق:  بلاش الكلام ده تاني…………

-تاني يوم 
هبة منستش انتقا*مها لسة واتصلت ع عامر وقالت: نفذت اللي قولتله عليه
عامر:  ايوه هكون جاهز بعد الفرح بس انتي متاكده ان محدش هيشُك ف حاجة
هبة: متاكده وبطل رغ*ي وانجز اللي بتعمله
عامر: والفلوس
هبة: هتوصلك بعد ما تنفذ
عامر : اعتبري حصل
عند مليكة واسر
مليكة قامت علشان تجهز نفسها ل فرح ادم وحور لبست فستان كان لونه نبيتي ووقفت قدام المراية زعلانه
اسر وقف وراها وحضنها وقال: لي الجميل زعلان
مليكة:  علشان الفستان مش حلو عليا بص بطني كبرت اوي ازاي الناس هتضحك عليا
اسر ضحك عليها وقال: انتي قمر من غير حاجة وبعدين كلام الناس ميهمناش المهم انا
مليكة ابتسمت وقالت: يعني انا حلوة
اسر:هفكر لسة ونشوف لو حلوه ولا لاء …………
-جه الوقت اللي الكل كان مستنيه وبالذات ادم
حور وادم كانوا بيرقصوا سلو وكذلك نرمين وامير
- مليكة بطفولية: عايزة ارقص زيهم

اسر: بس يحببتي انتي حامل مش هينفع
مليكة بزعل: خلاص ماشي
اسر: خلاص هنرقص زيهم مد ايده ليها وهيا ابتسمت ورقصوا مع بعض سلو ♥️
-هبة كانت قاعدة وبتتفرج علي صورها هيا واسر وقالت: قريب هنكون سوا انت عارف ي اسر انا حبيتك اوي بس انت اللي بعدت عني بسبب اللي اسمها مليكة مش عارفة انت بتحبها علي اي بس النهاردة هيا هتبعد عننا.
-خلص الفرح ورجع اسر ومليكة البيت قابلتهم هبة
هبة بابتسامة: رجعتوا بدري
اسر: لان خلصوا بدري عادي يعني
هبة:اه ماشي صحيح عمي راغب قالي انه عايزك ف الشركة
اسر استغرب: بابا ف الشركة وفالوقت المتاخر ده
هبة بتلبك: اه لان في حاجة مهمة وهوا قالي اقولك 
اسر اه تمام بص ل مليكة وقال : مش هتاخر عليكي
مليكة ابتسمت: مستنياك ♥️
مشي اسر وهوا مش مطمن لكلام هبة
اما هبة فقالت لمليكة: اي رايك تيجي تقعدي معايا لحد ما اسر يرجع
مليكة: لا عادي بقعد لوحدي
هبة: انا عارفة اني 
غلطت معاكي كتير بس انا تغيرت صدقيني
مليكة:  انا عارفة انك تغيرتي ي هبة 
هبة: خلاص هتيجي تقعدي معايا
مليكة بحب:  ماشي
- اسر طلع علشان يركب السيارة لكن شاف حد غريب واقف ف الحديقة حاول يعرف مين قرب منه وانصدم اما لقاه عامر
اسر: انت
عامر بلع ريقة ومش عارف يقول اي
اسر بصله بغض*ب وقال انت بتعمل اي هنا
عامر حاول يهرب لكن اسر لحقه ومسكه بقوة: انت مش هتتكلم ولا اتصل بالشرطة 
عامر: لا لا خلاص مش بعمل بس جيت علشان اعتذر منك
اسر بصوت عالي:  الكلام ده مش عليا هتحكي ولا اي
عامر بخوف:خلاص هقولك انا هنا لان مطلوب مني كدا هبة طلبت مني اوصل اسلاك كهربا ع السلم علشان اما مليكة تطلع من عليها تقع وتم*وت
اسر انصدم من كلامه وافتكر مليكة وطلع يجري
-مليكة طلعت من علي السلم مع هبة لكن وقفت هبة وقالت: انا نسيت تلفوني تحت هنزل اجيبه
مليكة: ماشي وطلعت وفجاه حطت رجلها ف سلك من غير متشوفه ووقعت من ع السلم
اسر وصل فالوقت وانصدم: مليكةةة جري عليها ولقاها غار*قة ف الد*م شالها واخدها للمستشفي
- بعد 3 ساعات ف المستشفي
كان اسر ساند ع باب الاوضة اللي فيها مليكة
وراغب وادهم وجميلة موجودين
ادهم قرب من اسر وقال: هبة وعامر الشرطة اخدتهم زي ما امرت
اسر ......
ادهم: اسر
اسر……
ادهم بصوت عالي: اسر
اسر فاق من شرودة وقال : مليكة كويسة
ادهم: لسة محدش يعرف
اسر افتكر مليكه وضحكتها غمض عينه بندم انه سابها ونزلت دموعه لاول مره يبكي بسبب صغيرته فجاه سمع صوت بيبي
اسر مقدرش يقف من الفرحة مش مصدق بجد ان سمع صوت بنته
خرجت الدكتورة ومعاها البيبي 
اسر: مليكة كويسة
الدكتورة بابتسامة:بجد مكناش متخيلين ان يمكن الام والبنت يعيشوا لان كان مستحيل لكن دي كانت فعلا بسبب دعاء حد بيحبها جدا
اسر ابتسم وطلب من الدكتورة يدخل عند مليكة وبالفعل دخل لقي صغيرته نايمة كالملاك قعد جنبها وفضل يتاملها بحب
مليكة فتحت عيونها وبصت لقت اسر قاعد جنبها قالت: حصل اي
اسر :  مبروك ي مامي الاول
مليكة بفرحة: بجد 
اسر: اه يستت مليكة بقي عندنا بنوته حلوة اوي اوي
مليكة: بس مش احلي مني
اسر بضحك: اه طبعا 
دخل راغب وادهم وجميلة كانت شايلة البنوته
اسر : هبة تستاهل اللي حصل معاها كانت هيا السبب ومش كدا وبس كانت السبب بمو*ت والد مليكة مكنتش اتخيل انها تعمل كدا
مليكة : كنت مفكراها اتغيرت بس ظني طلع غلط
اسر:  انسي المهم اننا كشفناها دلوقتي اهم شخص لازم تشوفيه
مليكة: مين
دخلت دينا وبصت ل مليكة بحب
مليكة:م ماما
اسر: مليكة هيا ندما*نه علي كل اللي عملته لازم تديها فرصة
دينا بدموع: انا مستحقش اي فرص
مليكة ضحكت: خلاص مفيش فرص بس هسامحك لو سميتي حفيدتك
دينا بفرحة: لا انا مستحقش كل ده
مليكة: خلاص مفيش كلام بينا
دينا ضحكت واخدت البنوته من جميلة وقالت: هسميها حياة
مليكة ابتسمت وقالت ل اسر:اسر انت كنت بتقولي انا بالنسابالك اي
اسر بحب: انتي كل حياتي وصغيرتي اولاً
مليكة: وسأظل صغيرتك للابد ♥️

تمت النهاية .. اقرا ايضا رواية داوي قلبي كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل 
google-playkhamsatmostaqltradent