رواية تلاتين يوم جواز البارت الثالث 3 بقلم اميرة محمود
رواية تلاتين يوم جواز الفصل الثالث 3
يعني كلكم وافقتوا عالشروط اللي المرحوم كتبها
محمد ، ايوه
انور ،. تمام
المحامي ، الفرح هيكون الصبح باذن الله المأذون هيكتب الكتاب وتلاتين يوم بالضبط وهتستلموا الورث شرط أن الجواز يكون حقيقي
محمد ، تمام باذن الله
هنا ، هنروح واللا هنبات هنا أنا ورايا شغل
المحامي ، خد خطيبتك يا سيف وروحوا الشغل سوا
هنا ، خطيبه مين
المحامي ، ماهو فرحكم بكره كده خلاص بقيتي خطيبته وبكره هتبقي مراته وياريت تعزموا زمايلكم
سميه ، البنت قدامها دقيقه وهتمسك المحامي وسيف وهتديهم حته علقه
حسام ، وربنا انا نفسي خايف منها
سيف ، ياللا يا انسه هنا
هنا بصت للمحامي ،. ماشي ياللا
المحامي ، استنا يا سيف وراح مطلع مفتاح عربيه ايمن وراح عطيها لسيف
سيف ، اي ده
المحامي ، دي عربيه ايمن باشا الله يرحمه بقت من حقك انت والانسه هنا
سيف بفرحه ، ده بجد هروح بعربيه عمي
محمد ، طب وعربيتك يا سيف
سيف ، دي اصلا تعتبر عربيه شحتها لاي حد يا بابا ياللا يا بنتي عشان نروح شغلنا
المحامي ، تيجو مع بعض
سيف ، تمام ماشي سلام
سيف خرج راح قدام الفيلا وقف قدام العربيه وهو متنح
هنا ، في ايه
سيف ، انتي مش شايفه
هنا ، اه عادي يعني في ايه
سيف ، العربيه اللي قدامك دي معديه المليون جنيه عارفه يعني ايه مليون جنيه
هنا ، ولا تفرق معايا اصلا أنا مش ماديه حقيره زى ناس
سيف ، اه ده علي اساس انك رفضتي انك تتجوزيني
هنا ،. أنا مضطره
سيف ، لاحظي أن الجواز لازم يكون حقيقي فاهمه يعني ايه يا دكتوره
هنا ، انت لو فكرت تقرب مني أنا هقتلك فاهم مش أنا اللي تبيع جسمها عشان فلوس
سيف ، اومال هنعمل ايه بكره
هنا ،. أما يجي بكره هبقى اعرفك هنعمل ايه وياللا عشان هنتأخر علي الشغل
سيف ، تمام ياللا اركبي هتفضلي تتكلمي كتير
هنا ، ياللا اديني سكت بس هتعرف تسوقها واللا هتموتنا
سيف ، اركبي وانا هبهرك
هنا ، ربنا يستر
سيف مشي بالعربيه بسرعه رهيبه
هنا ، في ايه انت اتجننت يا سيف هنموت يخ******ك
سيف ، مش كنتي بتهنيني جوه في القصر أنا بقا هوريكي يا تتأسفي يا هيبقى يا رحمن يا رحيم
هنا ، انت لو اخر راجل في الدنيا مش هتأسفلك
سيف ، طيب اهو وسرع اكتر بالعربيه
هنا غمضت عينيها جامد وهي ساكته
سيف بص عليها لقاها مش فارق معاها بس مغمضه عينيها من الخوف
وصلو لحد المستشفي وهنا لسه مغمضه عينيها
سيف ، احنا وصلنا يا خوافه اومي يا له
هنا فتحت عينها ، اشهد ان لا اله الا الله واشهد أن محمداً رسول الله
سيف ، انتي رايحه فين خدي ندخل سوا
هنا بصت له من فوق لتحت وراحت داخله
دكتور رنا ، دكتور سيف اي اتأخرت ليه
هنا بصت لهم وراحت رايحلهم
سيف ، اصل أنا
هنا ، دكتور رنا ازيك عامله ايه
رنا ،. الحمد لله اخبارك انتي ايه
هنا ،. الحمد لله بالحق بعزمك علي فرحي بكره
رنا ، أن شاء الله هاجي فين وانا اجيلك أنا والدكتور سيف
هنا ، ماهو دكتور سيف هيكون حاض*بالفعل
رنا ، انتي عزمتيه
سيف بصدمه ، لا معزمتنيش
رنا ، اومال كنت هتروح ازاي يا سيف
هنا ، ماهو هو العريس
رنا بصدمه ، ايه العريس انتو هتتجوزوا
هنا ، اه
رنا ، مش ده الدكتور الصايع اللي مش*ه سمعه المستشفى
هنا ، اممم وياريت يا دكتور سيف تبعد شويه عن الكلام عن البنات اللي في المستشفي وياللا اتفضل علي مكتبك واحترمني شويه
سيف ، لا والله انني نسيتي أنه جواز علي ورق بس
هنا ، لا منستش بس وحياه امي لهربيك من اول وجديد يا سيف بيه والله لهاخد حقي منك كويس
رنا ، أمم يعني افهم من كده أن الجواز علي ورق بس لسه بقى
هنا ، وانتي مالك اصلا ياللا امشي يا دكتور سيف
سيف ، والله أنا هتجوز مجنونه
هنا ، ماشي وراحت سيباه وطلعت مكتبها
/////////////////////
المحامي ، أنا هحضر التحضيرات كلها بتاعه الفرح الصبح والغرف كلها نضيفه وجديده يعني مش هنحتاج عفش
محمد ، طب احنا هنبات هنا واللا ايه
المحامي ، طبعا اتفضلو في جناح للاستاذ محمد وجناح للاستاذ انور
حسام ، طب وانا
المحامي ، نقيلك اي غرفه تعجبك وبات فيها بس ياللا اتفضلوا ناموا عشان بكره اليوم طويل
سميه ، طب ازاي كان في حاله وفاه انهارده وبكره فرح طب كنا صبرنا للاربعين أن شاله
المحامي ، المرحوم هو اللي طالب كده تاني يوم من وفاته كتب الكتاب
يسريه ، والله اخوك ده شكله كان مجنون
محمد ، بس يا يسريه مهو لو كان عاقل كان فات عنده العز ده كله ومن غير وريث
يسريه ، علي رايك والله
المحامي ، ياللا اتفضلوا علي غرفكم وانا هروح وهاجي الصبح باذن الله ومعايا المأذون ياللا تصبحوا علي خير
سميه ، خير هو ده خير بعقل
انور ، بس يا وليه وياللا نطلع ننام
سميه ، هو أنا هيجيلي نوم ده انا حاسه اني نايمه مش قادره اصدق والنبي اقرصني عشان اصدق اني صاحيه والنبي
انور ، اتهدي واطلعي ننام أنا هموووت وأفرد جسمي علي السرير
سميه ، ماشي ياللا بينا
حسام ، الو ايوه يا ياسمين
ياسمين ، في ايه يا حسام مكلمتنيش انهارده ليه
حسام ، أنا هقولك علي حاجه ومش هتصدقيني
ياسمين ، ايه في ايه خير
حسام ، عمي اللي كنت قولتلك عليه الغني ده مات وسيلتا ١٧٥مليون جنيه
ياسمين ، ايه بتقول ايه ميه ايه
حسام ، ده غير القصر والعربيات والشركات أنا مش مصدق نفسي والله
ياسمين ، يعني أخيرا هنتجوز يا حسام
حسام ، دول مش يجوزوني انتي بس دول يجوزوني اربعه كمان
ياسمين ، اربعه ايه يا حسام
حسام ، في ايه يا بنتي بهزر المهم فرح هنا بكره
ياسمين ، هنا مين انت مين اللي معايا
حسام ، أنا حسام يا هطله أنا نفسي بقولك مش مصدق نفسي عمي شارط علينا ناخد الورث بشرط جواز هنا من سيف ابن عمي محمد لمده شهر
ياسمين ، وهنا وافقت
حسام ، دي طلعت عين ابويا عما وافقت
ياسمين ، طب الحمد لله
حسام ، أنا هجيلك بكره اخدك واجيبك القصر اللي هنعيش فيه سوا
ياسمين ، شوف حكمت ربنا مكناش لقيين شقه نأجرها دي الوقت هنسكن قصر
حسام ، ده ربك قولي الحمد لله ياللا ونامي عشان هجيلك بكره اخدك من بدرى
ياسمين ، ماشي يا حبيبي تصبح علي خير باي
حسام ، وانتي من اهلي يارب باي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تلاتين يوم جواز" اضغط على أسم الرواية